• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги, пов’язані з надання правової допомоги з питань, що виникають в діяльності Замовника) (ДК 021:2015: 79112000-0 Послуги з юридичного представництва)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.

Торги не відбулися

2 699 995.64 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 499.98 UAH
Період оскарження: 04.01.2021 16:05 - 16.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації 3

Номер: 91d3561781074b63b5ebd6fa0836fb83
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-04-001258-b.b3
Назва: Про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації 3
Вимога:
Шановний Замовник! Під час дослідження тендерної документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги, пов’язані з надання правової допомоги з питань, що виникають в діяльності Замовника) (ДК 021:2015: 79112000-0 Послуги з юридичного представництва) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-04-001258-b) (далі - тендерна документація) Спеціалізованого комунального підприємства "ХАРКІВЗЕЛЕНБУД" Харківської міської ради (далі – Замовник) було встановлено, що деякі положення додатку 3 до тендерної документації мають дискримінаційні вимоги до учасників в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1, 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В свою чергу відповідно до ч. 1, 2 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Просимо виправити дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі». Так, дискримінаційні вимоги до учасників в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» викладені у п.п. 3.1.1.2., 3.1.3, та 3.1.4. додатку 3 до тендерної документації, які викладені наступним чином: «3.1.1.2. Учасник підтверджує, що він за останні п'ять poкiв до дати оголошення цієї публічної закупівлі був включений щонайменше до трьох рейтингових списків будь-якого рейтингового агентства у юридичній сфері. На підтвердження вказаної інформації в складі тендерної пропозиції учасника додаються роздруківки із офіційного сайту відповідного рейтингового агентства про включення щонайменше до 3 (трьох) різних рейтингів або три рази до одного рейтингу протягом останніх п'яти poків. Якщо згідно правил публікації та доступу до інформації відповідного рейтингового агентства останнє не надає доступу до онлайн версій рейтингів за попередні роки, а, натомість, публiкує рейтинги в друкованому виданнi, Учасник надає копiї публiкацiй в таких друкованих виданнях змiст яких, окрім iнформацiї про включення до рейтингу, дозволить чiтко встановити найменування агентства та перiод включення до рейтингу.» Ця вимога зазначена у п. 3.1.1 «наявнiсть в Учасника процедури закупiвлi обладнання, матерiально-технiчної бази та технологiй» додатку 3 до тендерної документації який корелюється з п.1 ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дане положення закону зазначається для передбачення та засвідчення матеріально-технічної та технологічної можливості учасника надати послуги, які є предметом закупівлі. В свою чергу, вимога зазначена у п. 3.1.1.2. додатку 3 до тендерної документації ніяк не вписується в вимоги ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та створює обмеження для учасників, які не номінуються у рейтингах агентств у юридичнiй сферi. Окремо варто зазначити, що всі зазначені рейтинги є суто комерційними виданнями та наявність/відсутність учасника у такому рейтингу ніяким чином не впливає на можливість та якість надання зазначеної послуги. Окремо варто зазначити, що відповідно до ч.11 ст. 26 «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Виходячи з вищезазначеного, положення п. 3.1.1.2. додатку 3 до тендерної документації суперечить ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним. Просимо виключити п. 3.1.1.2. з додатку 3 до тендерної документації як таке, що є дискримінаційним. 
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Оскільки предметом закупівлі є юридичні послуги, в тому числі послуги щодо представництва та захисту інтересів Замовника у судах різних інстанцій, якісний показник є найбільш вагомою складовою частиною кваліфікаційних критеріїв та має вирішальне значення при здійсненні оцінки учасника. Ринок юридичних послуг за кількістю потенційних виконавців з різним рівнем досвіду, професіоналізму, вартісними показниками є різноманітним. Оцінювання за критерієм «ціна» без встановлення особливих вимог до учасників несе великий ризик отримання Замовником послуг з низьким рівнем якості. Тому для підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вимагається надання інформації про включення учасника до відповідних рейтингів, адже включення компанії до рейтингів підтверджує визнання на ринку юридичних послуг, кваліфікацію, досвід та наявність знань та умінь у працівників такої компанії. Саме з метою отримання якісних послуг у тендерній документації і передбачена така вимога. При цьому з метою уникнення будь-якої дискримінації учасників в тендерній документації визначено рейтингові списки будь-якого рейтингового агентства у юридичній сфері, не обмежуючись конкретними національними або міжнародними рейтингами.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.01.2021 08:01
Вимога
Залишено без розгляду

Про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації 2

Номер: 656099d0f11a4dd6b35db0fad4a4a157
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-04-001258-b.a2
Назва: Про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації 2
Вимога:
Шановний Замовник! Під час дослідження тендерної документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги, пов’язані з надання правової допомоги з питань, що виникають в діяльності Замовника) (ДК 021:2015: 79112000-0 Послуги з юридичного представництва) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-04-001258-b) (далі - тендерна документація) Спеціалізованого комунального підприємства "ХАРКІВЗЕЛЕНБУД" Харківської міської ради (далі – Замовник) було встановлено, що деякі положення додатку 3 до тендерної документації мають дискримінаційні вимоги до учасників в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1, 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В свою чергу відповідно до ч. 1, 2 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Просимо виправити дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі». «3.1.3. наявність документально підтвердженого досвiду виконання (аналогiчних) за предметом закупiвлi договору (договорiв) Учасник в складi тендерноi пропозицiї документально підтверджує наявнiсть досвiду довiдкою за пiдписом Керiвника або особи уповноваженої учасником на пiдписання тендерної пропозицiї про наявнiсть досвiду виконання аналогiчного (аналогiчних) за предметом закупiвлi договору (договорів)* та її документальним підтвердженням шляхом заповнення таблицi наведеної нижче форми:… * Аналогiчним за предметом закупiвлi буде вважатись договiр з надання послуг за ДК 021:2015 – 79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва та/або надання правової (правничої) допомоги та/або надання юридичних послуг замовником (клієнтом) за якими є КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО та якi укладені протягом ocтaнніх 10-ти poків.» Ця вимога зазначена у п. 3.1.3. «наявнiсть документально пiдтвердженого досвiду виконання (аналогiчних) за предметом закупiвлi договору (договорiв)» додатку 3 до тендерної документації, який корелюється з п.3 ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», проте уточнення того, що «Замовником (клієнтом) за якими є комунальне підприємство» є таким, що звужує коло учасників, оскільки ці послуги можуть бути надані, наприклад, комунальним закладам, комунальним установам, комунальним некомерційним підприємствам, спеціалізованим комунальним підприємствам, (яким є Замовник), а також подібним суб’єктам державної форми власності, органам влади, тощо. Окремо варто зазначити, що відповідно до ч.11 ст. 26 «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Виходячи з вищезазначеного, положення п. 3.1.3. додатку 3 до тендерної документації суперечить ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним. Просимо виключити частину «замовником (клієнтом) за якими є комунальне підприємство» п. 3.1.1.2. з додатку 3 до тендерної документації, як таку, що є дискримінаційною.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Враховуючи особливості та специфіку діяльності Замовника, останнім було конкретизовано необхідність мати мінімальний досвід надання послуг комунальним підприємствам, що не обмежує учасника, а лише додатково, з урахуванням інших вимог тендерної документації, убезпечує Замовника від надання не якісних послуг. Відтак, встановлення відповідної вимоги не може вважатись дискримінаційною умовою.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.01.2021 08:01
Вимога
Залишено без розгляду

Про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 7ead610f847146c1bc85529f25ef2b16
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-04-001258-b.c1
Назва: Про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовник! Під час дослідження тендерної документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги, пов’язані з надання правової допомоги з питань, що виникають в діяльності Замовника) (ДК 021:2015: 79112000-0 Послуги з юридичного представництва) (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-01-04-001258-b) (далі - тендерна документація) Спеціалізованого комунального підприємства "ХАРКІВЗЕЛЕНБУД" Харківської міської ради (далі – Замовник) було встановлено, що деякі положення додатку 3 до тендерної документації мають дискримінаційні вимоги до учасників в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1, 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В свою чергу відповідно до ч. 1, 2 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Просимо виправити дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі». «3.1.4. наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність фінансової спроможності скіаскопією фінансової звітності за останній завершений період (piк), для якого встановлений граничний термін подання такoї звітності до вiдповiдних органiв на дату оголошення цiєї закупiвлi вже минув, в обсязi рiчного доходу (виручки) не менше ніж 90% суми очiкуваної вартості цiєї закупiвлі…» Ця вимога зазначена у п. 3.1.4. «наявнiсть фiнансовоi спроможностi, яка пiдтверджусться фiнансовою звiтнiстю» додатку 3 до тендерної документації, який корелюється з п.4 ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», проте Закон не встановлює як само така спроможність може бути встановлена. Замовник встановлюючи вимогу в підтвердженні обсягу річного доходу (виручки) не менше нiж 90% суми очікуваної вартості цiєї закупiвлі вводить дискримінацію учасників, які не мають такого обсягу доходу. Так, 90% суми очікуваної вартості цiєї закупiвлі становить 2 429 996,076 грн, що є значною сумою та є дискримінаційним встановлювати її у такому розмірі, оскільки предмет закупівлі є продуктом суто інтелектуальної праці та не потребує значного фінансового забезпечення, крім цього, зазначений у тендерній документації критерій необхідної суми перевищує чистий річний дохід майже кожного з надавачів юридичних послуг у м. Харкові. Якщо виходити з того, що фінансова спроможність встановлюється для забезпечення відшкодування збитків у разі неякісного надання послуг, то слід зазначити, що відповідно до п. 7.3. «Договору на надання юридичних послуг № _______» Додатку №2 до тендерної документації «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» Виконавець забезпечує наявність страхування професійної відповідальності, що гарантує відшкодування завданих Замовнику збитків через надання неякісних Послуг (в результаті ненавмисних професійних помилок, недбалих дій тощо). Додатково, відповідно до п. 6.6 Тендерної документації не пізніше дати укладення договору про закупівлю учасник-переможець вносить забезпечення виконання договору та надає Замовнику у формі оригіналу банківської гарантії, або у формі електронної банківської гарантії, в розмірі 5% його вартості (суми, яка визначена за результатами аукціону). Тобто, сам по собі договір є достатньо забезпеченим у разі неналежного надання послуг Виконавцем та не потребує від Виконавця значних фінансових вкладень та наявного великого розміру показника чистого річного доходу. А таке положення значно звужує коло можливих учасників та є дискримінаційним. Окремо варто зазначити, що відповідно до ч.11 ст. 26 «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Виходячи з вищезазначеного, положення п. 3.1.4. додатку 3 до тендерної документації суперечить ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційним. Просимо виключити частину «в обсязі річного доходу (виручки) не менше ніж 90% суми очікуваної вартості цієї закупівлі» п. 3.1.4. з додатку 3 до тендерної документації, як таку, що є дискримінаційною.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). За таких обставин, встановлення вказаного кваліфікаційного критерію є правом Замовника, яке він реалізує на власний розсуд. Обмеження для застосування вказаного критерію встановлені в самому Законі. Під час встановлення вказаного критерію Замовник не вийшов за межі наданих йому Законом повноважень, а відтак вказаний критерій застосований законно, в передбаченому Законом розмірі і не може вважатись дискримінаційною умовою.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.01.2021 08:01