-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 09130000-9 — Нафта і дистиляти (бензин марки А-92 бланки, бензин марки А-95 бланки, Нафтовий газ скраплений бланки)
Закупівлю оголошено на очікувану вартість на 2021 рік
Торги не відбулися
1 236 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 180.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 180.00 UAH
Період оскарження:
04.01.2021 10:34 - 16.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
ОСКАРЖЕННЯ УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
939ef6481cc140e7adaddc416324670d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-04-000460-c.a2
Назва:
ОСКАРЖЕННЯ УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
ЩОДО ВИЛУЧЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ, ЗОКРЕМА:
- Дозволити приймати участь у закупівлі учасникам, які не мають власних або орендованих АЗС та здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів;
- Вилучити вимогу, що «У разі зміни ціни за одиницю товару, різниця між запропонованою ціною Учасника за результатами аукціону (аукціонна ціна) та фактичною ціною за одиницю товару на відповідній АЗС міста Херсона в день проведення аукціону, зберігається на весь період дії договору»;
- Вилучити вимогу, щодо надання листа від емітента паливних карток та талонів, зі зразками та строками дійсності талонів не менше 1 року від дати видачі;
- Вилучити вимогу, щодо розташування АЗС учасників в межах м. Скадовськ Херсонської області або в радіусі не більше 2-х км.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в текстовому форматі.docx 15.01.2021 12:28
- СКАРГА.pdf 15.01.2021 12:28
- рішення від 16.01.2021 № 695 + лист Замовнику.pdf 18.01.2021 10:16
- інформація про резулятивну частину рішення від 27.01.2021 № 1465.pdf 28.01.2021 17:45
- рішення від 27.01.2021 № 1465.pdf 01.02.2021 20:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2021 13:32
Дата розгляду скарги:
27.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.01.2021 10:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.02.2021 20:09
Дата виконання рішення Замовником:
04.02.2021 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Перелік змін внесено до тендерної документації згідно рішення АМКУ
Вимога
Залишено без розгляду
Про дискримінаційність умов тендерної документації
Номер:
0353ccece1f642c0ae9f523e07cc20f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-04-000460-c.b1
Назва:
Про дискримінаційність умов тендерної документації
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, що суперечать статті 5 Закону та мають бути вилучені.
1. "Учасник повинен мати не менше однієї орендованої або власної АЗС на території м. Херсона (підтвердити необхідними документами: свідоцтво про право власності, договорами оренди на 2021 рік)."
Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Вимога ТД щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС) – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України
зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Зазначене вище підтверджує думку Скаржника, що вимогою щодо наявності власних (орендованих) АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС.
2. "У разі зміни ціни за одиницю товару, різниця між запропонованою ціною Учасника за результатами аукціону (аукціонна ціна) та фактичною ціною за одиницю товару на відповідній АЗС міста Херсона в день проведення аукціону, зберігається на весь період дії договору"
Вищезазначена умова документації є не обгрунтованою, оскільки Замовник не має право втручатися в господарську діяльність постачальника. На випадок коливання цін на ринку сторони мають керуватися лише частиною 5 статті 41 Закону.
3. "У разі, якщо учасник процедури закупівлі не є емітентом паливних карток та талонів,
учасник процедури закупівлі повинен в складі тендерної пропозиції надати лист від емітента пливних карток та талонів, зі зразками та строками дійсності талонів не менше 1 року від дати видачі."
Достатнім підтвердженням господарських відносин між Учасниками та партнером є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між Партнером та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків. Лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги про лист від партнера, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів. Таким чином, вимога щоддо надання гарантійного листа від партнера носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ
4. "АЗС, що розташовані в межах м. Скадовськ Херсонської області або в радіусі не більше 2-х км"
Вищезазначена умова прописана під конкретних постачальників. Вимагаємо збільшити радіус розташування АЗС до 3,5 км.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.01.2021 18:31
Вирішення:
Згідно ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» повинен здійснювати об’єктивну та неупереджену оцінка тендерних пропозицій учасників на закупівлі. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Замовник здійснює закупівлю за бюджетні кошти. З метою здійснення безперервного постачання бензину замовник має право створювати добросовісну та надійну конкуренцію. Тому усі вимоги визначені в тендерній документації створені для визначення надійних постачальників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.02.2021 11:46