• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія за ДК 021:2015: 09310000-5 — «Електрична енергія»

Завершена

4 130 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 654.50 UAH
Період оскарження: 03.01.2021 23:49 - 29.01.2021 00:00
Скарга
Відхилено

скарга на дискримінаційні вимоги до учасників закупівлі

Номер: 2375a1f5740f4f12a7ad3b1e208ef368
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-03-000092-a.c1
Назва: скарга на дискримінаційні вимоги до учасників закупівлі
Скарга:
На нашу думку при проведені процедури складання тендерної документації було порушено Закон України «Про публічні закупівлі», необґрунтовано внесені деякі вимоги до учасників торгів, що полягає в наступному: У Додатку 2 Тендерної документації в розділі «Порядок постачання товару (електричної енергії)» в п. 1 та п. 2 містяться вимоги: «Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії. Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: 1. Довідку про створення Учасником на території Волинської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою 2 (міститься в тендерній документації). 2. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів». Скаржник вважає таку вимогу надмірною, дискримінаційною та незаконною. Постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів, як це вимагається тендерною документацією. Нами створено власний Центр обслуговування споживачів за місцезнаходженням ТОВ «Статус Енерго», який відповідає всім вимогам, що встановлені законодавством З огляду на вищезазначене, встановлена вимога у тендерній документації Замовника дає можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників. Зазначена вимога тендерної документації Замовника порушує принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань. У скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів з замовниками, що більш територіально віддалені, аніж Управління гуманітарної політики КАМІНЬ-КАШИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ і це жодним чином не перешкоджало безперешкодному і надійному виконанню таких договорів. Скаржник також має свій веб-сайт ліцензіата в мережі Інтернет на якому є можливість входу в особистий кабінет для подання та отримання всієї необхідної для виконання потенційного договору про постачання електричної енергії інформації. Таким чином, Замовником встановлені такі вимоги, які дозволяють взяти участь в закупівлі виключно постачальникам, які розташовані на території Волинської області, або тим які створюють Центри обслуговування споживачів в кожній області України, що не передбачено жодним нормативно-правовим актом чинного законодавства України. Аналогічна позиція, щодо незаконності таких вимог Замовника містить в Рішеннях Антимонопольного комітету № 9665 від18.05.2020 року, № 4897 від 22.04.2019 року, №6773 від 28.05.2019 року, № 22162 від 30.11.2020 р. що додаються. Підсумовуючи вищевикладене, Замовником у тендерній документації безпідставно викладені такі вимоги, які дискримінують Учасників, якими не створено Центрів обслуговування споживачів або власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області, або відсутня посадова особа, з робочим місцем на території Волинської області, що не передбачено чинним законодавством. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Законом України «Про публічну закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладання договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку електричної енергії. Кореспондуючись з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. З урахуванням викладеного, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Враховуючи вищенаведене, просимо: 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 02.02.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2021 20:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 05.02.2021 19:18
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО", Паньків Ярослав Андрійович 380982254677 statusenergo@ukr.net http://statusenergo.com.ua