-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Овочі та фрукти. ДК 021:2015 - 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи.
Категорія замовника: передбачено п.3 ч.4 ст. 2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження:
01.01.2021 17:57 - 06.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
4a1578cda3d3470999eba7315eb66d0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-01-000051-c.c1
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Відповідно до оголошення UA-2021-01-01-000051-с, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 01 січня 2021 року (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-01-01-000051-с) Замовником - Управлінням освіти Каховської міської ради було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю Овочі та фрукти. ДК 021:2015 - 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 17 січня 2021 00:00.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій з урахуванням внесених змін 20 січня 2021 00:00.
Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Отож, ця скарга подана з дотриманням строків, встановлених частиною восьмою статті 18 Закону, а отже може бути прийнята органом оскарження до розгляду.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження:
Скаржник є суб’єктом господарювання, який провадить господарську діяльність із постачання харчових продуктів, які є предметом цієї закупівлі. Скаржник зареєстрований як оператор ринку харчових продуктів у встановленому законодавством порядку, має експлуатаційний дозвіл, а отже документально підтверджене право на здійснення діяльності, пов’язаної із обігом харчових продуктів – що відповідає суті правовідносин, які мають виникнути на підставі договору про закупівлю в разі завершення оскаржуваної процедури закупівлі.
Скаржник має намір взяти участь у оскаржуваної процедури закупівлі.
Проте під час вивчення тендерної документації замовника нами було виявлено, що тендерна документація, оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу для проведення оскаржуваної процедури закупівлі містить ряд дискримінаційних умов.
Дискримінаційні умови, закладені Замовником до тендерної документації, дискримінують нас як учасника відкритих торгів та унеможливлюють нашу участь у закупівлі, що проводиться замовником.
Вищевикладене доводить, що замовник своїм рішення про затвердження тендерної документації в існуючій редакції порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, а отже у Скаржника є всі підстави для подання цієї скарги.
На нашу думку, умови, викладені у тендерний документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
1. Згідно з вимогами тендерної документації предмета закупівлі розділу V п.4 п.п. 4.14:
«4.14 у випадку якщо учасник, який подає свою тендерну пропозицію для участі у цій закупівлі, протягом останніх трьох років постачав до дитячих навчальних закладів міста Каховки будь-які продукти харчування (одне найменування або кілька) згідно із договорами, укладеними із замовником цієї закупівлі, такий учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати лист-відгук за підписом керівника замовника цих торгів. Відгук повинен містити загальну інформацію якість поставленого учасником товару в цілому, дотримання учасником строків поставки товару, підтверджену замовником інформацію про відсутність фактів постачання неякісних продуктів харчування та/або отруєння дітей через неякісні продукти. Відгук має бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цієї закупівлі».
Скаржник звертає увагу Колегії, що всі дитячі навчальні заклади міста Каховка підпорядковані Замовнику. Тобто Замовник до проведення торгів вже має змогу вплинути на результати торгів на власний розсуд вирішуючи надавати тим або іншим учасникам торгів вказаний відгук чи ні, та якщо надавати то у якому вигляді, у який строк та яким чином. Взагалі не зрозуміло чому для участі у закупівлі учасник повинен звертатися до Замовника для отримання документа, який видається самим Замовником для надання собі ж як Замовнику цих торгів, при цьому якщо Замовник не надасть цей відгук сам для себе, або надасть його у неналежному вигляді, то Замовник має право відхилити учасника. Крім того, враховуючи календарні строки подачі оголошення, при наявності святкових та вихідних (не робочих) днів, отримання вищезазначеного відгуку у встановлені законодавством терміни практично неможливо.
Така вимога містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, адже у замовника немає обов'язку завчасно надавати зазначений відгук або надавати його у вигляді який не спричинить до відхилення пропозиції учасника.
Таким чином, ця вимога має бути виключена з тендерної документації.
2. Згідно з вимогами Додатку 2 до тендерної документації п.ІІ п.п 6:
- Учасник під час зберігання та транспортування/постачання товару повинен застосовувати постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а саме: сертифіковані системи управління безпечністю харчових продуктів. У складі тендерної пропозиції учасник надає сертифікат або сертифікати на системи управління безпечністю харчових продуктів під нас зберігання та транспортування товару, який пропонується учасником згідно із цією закупівлею. Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством – учасник разом із сертифікатами надає атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності, який видав виробнику відповідні сертифікати, а також документ, яким підтверджується його компетентність у цій сфері – перелік сфер акредитації органу з оцінки відповідності.
Скаржник звертає увагу Колегії, що Замовник вимагає надання учасниками у складі своєї пропозиції сертифікат або сертифікати на системи управління безпечністю харчових продуктів під нас зберігання та транспортування товару, який пропонується учасником згідно із цією закупівлею, в той час як атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності та перелік сфер акредитації органу з оцінки відповідності, органу який видав виробнику відповідні сертифікати. Скаржник наполягає на внесення змін до тендерної документації та викладення їх у логічній послідовності щодо вимог надання сертифікату або сертифікатів на системи управління безпечністю харчових продуктів під час зберігання та транспортування товару та підтвердження акредитації відповідних органів.
Крім того, Скаржник зазначає що учасником може бути будь-який суб’єкт господарювання (необмежений своїми діями чиним законодаством) та може не бути виробником.
Скаржник вважає, що вимога Замовника до учасників надати у складі тендерної пропозиції документи що видані виробнику, є дискримінаційною, оскільки суб’єкт господарювання може не співпрацювати безпосередньо з виробником, а отримувати товар від офіційних представників виробника, диллерів, дистриб'юторів тощо.
Така вимога містить корупційні ризики та ознаки дискримінації, у зв’язку з чим Скаржник наполягає видалити дану вимогу із тендерної документації.
3. Згідно з вимогами Додатку 2 до тендерної документації п.ІІ п.п 7:
- У разі виникнення непередбачуваних обставин (непередбачуваного збільшення обсягу поставки товару) або у разі запровадження загальнодержавних або місцевих заходів, пов’язаних із запобіганням поширенню інфекційних хвороб тощо, учасник зобов’язаний протягом усього строку поставки, визначеного цією тендерною документацією, забезпечити зберігання на власному складі тижневого запасу харчових продуктів згідно із потребами замовника. Учасник повинен забезпечити термінову поставку необхідного товару у разі виникнення нагальної потреби, склад, де учасник повинен зберігати товари, повинен бути рівновіддаленим від усіх місць поставки замовника, час на доставку товару зі складу до будь-якого закладу не повинен перевищувати півгодини (учасник надає гарантійний лист).
Замовник відповідно до вказаної вимоги вимагає від учасників наявність складу рівновіддаленого від усіх місць поставки, тобто такого що знаходиться на однаковій відстані від кожного місця поставки.
Скаржник звертає увагу Колегії, що більшість закладів Управління освіти Каховської міської ради розташовані у м.Каховка, а віддалені заклади розташовані у с.Малакаховка та с.Чорноморовка, за різними напрямками. Географічне розташування населених пунктів, місцезнаходження таких закладів – додається (Додаток 1). Відстань між с.Малакаховка та с.Чорноморовка складає приблизно – 23 км, відстань між м.Каховка та с.Чорноморовка складає приблизно – 21 км. Тобто Замовник вимагає від учасників наявність складу на півдорозі до с.Чорноморовка.
Крім того, визначення території місцезнаходження складських приміщень Замовником та часовий проміжок часу до закладів, що підпорядковуються Управлінню освіти Каховської міської ради, є неприпустимими та такими що значно обмежують кількість учасників.
Скаржник вважає, що така вимога немістить корупційні ризики та ознаки дискримінації та повинна бути видалена з тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, Скаржник має всі підстави вважати, що його права як учасника публічних закупівель та законні інтереси порушені внаслідок неправомірних дій та протиправних прийнятих рішень Замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, які перешкоджають участі нашої компанії у цій закупівлі та унеможливлюють запропонування якісних товарів за найвигіднішою ціною, та тим самим обмежують коло потенційних учасників. У зв’язку з чим, Скаржник змушений звернутися до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересі.
Враховуючі викладене та керуючись статею 3, 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ПП «Никольтрейд» до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, привести документацію у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення наступних змін до тендерної документації, а саме:
а. Видалити вимогу тендерної документації розділу V п.4 п.п. 4.14 щодо надання учасником листа-відгуку;
б. Видалити з Додатку 2 до тендерної документації вимогу п. ІІ п.6 «– учасник разом із сертифікатами надає атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності, який видав виробнику відповідні сертифікати, а також документ, яким підтверджується його компетентність у цій сфері – перелік сфер акредитації органу з оцінки відповідності.»
в. Видалити з Додатку 2 до тендерної документації вимогу п. ІІ п.7 «склад, де учасник повинен зберігати товари, повинен бути рівновіддаленим від усіх місць поставки замовника, час на доставку товару зі складу до будь-якого закладу не повинен перевищувати півгодини (учасник надає гарантійний лист»;
г. Викласти у Додатку 2 до тендерної документації вимогу п. ІІ п.7 у наступній редакції «У разі виникнення непередбачуваних обставин (непередбачуваного збільшення обсягу поставки товару) або у разі запровадження загальнодержавних або місцевих заходів, пов’язаних із запобіганням поширенню інфекційних хвороб тощо, учасник зобов’язаний протягом усього строку поставки, визначеного цією тендерною документацією, забезпечити зберігання на власному складі тижневого запасу харчових продуктів згідно із потребами замовника. Учасник повинен забезпечити термінову поставку необхідного товару у разі виникнення нагальної потреби.»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на вимоги тд овочі.pdf 12.01.2021 16:51
- Додаток 1.pdf 12.01.2021 16:51
- Додаток 1.pdf 12.01.2021 16:51
- Доповнення до скарги овочі.PDF 17.01.2021 20:57
- повідомлення 13.01.2021 17:28
- пояснення по суті скарги 19.01.2021 19:25
- пояснення текст 19.01.2021 19:25
- рішення від 14.01.2021 № 480 + лист замовнику.pdf 15.01.2021 15:20
- інформація про резулятивну частину рішення від 25.01.2021 №1230.pdf 26.01.2021 17:33
- рішення від 25.01.2021 №1230pdf.pdf 28.01.2021 21:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.01.2021 14:34
Дата розгляду скарги:
25.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.01.2021 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.01.2021 21:19
Дата виконання рішення Замовником:
08.02.2021 14:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На вимогу АМКУ Замовник вніс зміни до тендерної документації