• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко пастеризоване (код за ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки)

Більш детальна інформація в тендерній документації.

Завершена

324 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 623.50 UAH
Період оскарження: 31.12.2020 10:48 - 23.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 10655901f78a431086076fe760fe2793
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-31-001494-c.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога до Відділу освіти м.Новогродівка Керуючись частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме: По-перше, відповідно до підпункту 2.2.2 пункту 2.2 частини 2 розділу 1. «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» Додатку 1 до Тендерної документації для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати: «Разом з довідкою у довільній формі про те, що Учасник забезпечив належну підготовку однієї або декількох осіб, яка(і) відповідальна(і) за розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, під час виробництва та/або обігу харчових продуктів, Учасник повинен надати документ(и), у формі посвідчення(нь), свідоцтва (в) та/або сертифакату(ів), стосовно того, що на підприємстві є працівник(и), що пройшов(и) навчання за нижченаведеними програмами: - скановані з оригіналу посвідчення та/або сертифакат(и), про проходження навчання по програмі: «Впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) у відповідності ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018)»» Зазначена вимога суперечать законодавству та містить вимогу, що обмежує конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до п. 2 частини 2 ст. 20 Закону України №771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Згідно п.5.1 Наказу Мінагрополітики від 01.10.2012 за №590 (далі – Наказ 590), персонал потужності повинен володіти пропорційними знаннями системи НАССР відповідно до його посадових обов’язків. Пунктом 5.4 Наказу 590 зазначено, що навчання персоналу потужностей проводяться перед тим, як він має приступити до роботи, і надалі періодично залежно від результатів оцінювання ризику. Жодним законодавчим актом не зазначено, що персонал повинен пройти навчання саме у відповідності ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018) та саме за програмою: «Впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) у відповідності ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018)». Навчальні курси за системою НАССР здійснюються за багатьма програмами, наприклад: «Основні вимоги «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга»», «Безпечність харчових продуктів: сучасне законодавство, сумлінний виробник, відповідальний споживач» щодо впровадження системи НАССР в Україні, «Базові знання про систему НАССР», «Харчова безпека. принципи НАССР», «7 принципів НАССР і 12 кроків для їх впровадження», «Внутрішній аудитор відповідно до вимог НАССР», тощо… Після проходження навчання за обраним курсом видається сертифікат, або посвідчення, або свідоцтво. Таким чином, персонал потужності може пройти навчання за однією з різноманітніших програм відповідно до їх посадових обов’язків. Тобто, зазначивши в тендерній документації вимогу надання сертифікату, або посвідчення, або свідоцтва саме за програмою «Впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) у відповідності ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018)» Замовник обмежує коло учасників та ця вимога є дискримінаційною. Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По-друге, відповідно до підпункту 2.2.2 пункту 2.2 частини 2 розділу 1. «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» Додатку 1 до Тендерної документації для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати: «Разом з довідкою у довільній формі про те, що Учасник забезпечив належну підготовку однієї або декількох осіб, яка(і) відповідальна(і) за розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, під час виробництва та/або обігу харчових продуктів, Учасник повинен надати документ(и), у формі посвідчення(нь), свідоцтва (в) та/або сертифікату(ів), стосовно того, що на підприємстві є працівник(и), що пройшов(и) навчання за нижченаведеними програмами: - скановані з оригіналу посвідчення та/або сертифакат(и), про проходження навчання по програмі: «Впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) у відповідності ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018)»» Зазначена вимога суперечить законодавству, обмежує конкуренцію та вводить в оману учасників. ДСТУ ISO 22000:2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ІSО 22000:2005, IDТ) почав діяти з 01.08.2007, який втрачає чинність з 01 липня 2021 року. З 01 грудня 2019 року в Україні набрав чинності національний стандарт ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до організацій харчового ланцюгу» на заміну ДСТУ ISO 22000:2007 (ІSО 22000:2005, IDТ). Тобто, існує ДСТУ ISO 22000:2007 (ІSО 22000:2005, IDТ) та ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT). ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2018), який зазначено в тендерній документації Замовником, взагалі не існує. Замовник, заплутуючи учасників, створює умови, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. По-третє, відповідно до підпункту 2.2.2 пункту 2.2 частини 2 розділу 1. «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» Додатку 1 до Тендерної документації для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати: «Разом з довідкою у довільній формі про те, що Учасник забезпечив належну підготовку однієї або декількох осіб, яка(і) відповідальна(і) за розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, під час виробництва та/або обігу харчових продуктів, Учасник повинен надати документ(и), у формі посвідчення(нь), свідоцтва (в) та/або сертифікату(ів), стосовно того, що на підприємстві є працівник(и), що пройшов(и) навчання за нижченаведеними програмами: - скановані з оригіналу посвідчення, свідоцтва та/або сертифакат(и), про проходження навчання по програмі: «Внутрішній аудит» у відповідності ДСТУ ISO 19011:2012». Зазначена вимога суперечить законодавству, обмежує конкуренцію та вводить в оману учасників. ДСТУ ISO 19011:2012 (ISO 19011:2011, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» почав діяти з 01.07.2013р. та втрачає чинність з 01 січня 2022 року. З 01 січня 2021 року в Україні Наказом від 18.12.2019р. № 435 набрав чинності національний стандарт ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» на заміну ДСТУ ISO 19011:2012 (ISO 19011:2011, IDT). Тобто, існує ДСТУ ISO 19011:2012 (ISO 19011:2011, IDT) та ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT). Таким чином, зазначивши в тендерній документації вимогу надання сертифікату, або посвідчення, або свідоцтва саме за програмою «Внутрішній аудит» у відповідності ДСТУ ISO 19011:2012 Замовник обмежує коло учасників та ця вимога є дискримінаційною. Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. В четверте, у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати документи, які містять персональні дані: медичні книжки, паспорт, довідка/картка про присвоєння ідентифікаційного коду, тощо. Закон України "Про захист персональних даних" визначає персональними даними відомості про фізичну особу, яка ідентифікована, забороняючи при цьому обробку даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією. Дані про особу не можуть бути оброблені без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Закон України "Про захист персональних даних" не забороняє обробку даних та їх оприлюднення у випадку наявності згоди фізичної особи на це. Тобто, Замовник вимагає від Учасників документи, які містять персональні дані, але Замовник не вимагає надання згоди осіб чиї персональні дані буде використовувати під час проведення тендерної процедури. Тому, вимога щодо надання Учасниками документів, які містять персональні дані суперечить нормам законодавства, бо працівники учасника не надають Замовнику згоду. По-п’яте, відповідно до частини 2 «Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону “Про публічні закупівлі” (далі – Закон)» Додатку 1 до тендерної документації, у колонці чотири строки тринадцять «Вимоги до документу (Опис способу підтвердження)» таблиці Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав (ч. 3 ст. 17 Закону). Надається інформація у вигляді довідки в довільній формі згідно листа Мінекономіки вих. 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 Згідно з частиною 3 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Стає не зрозумілим, яку саме довідку в довільні формі згідно листа Мінекономіки вих. 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 вимагає Замовник від Учасників на відсутність підстав ч.3 ст.17 Закону. Крім того, що у колонці першій строки тринадцять «Підстава для відмови в участі у процедурі закупівлі» цієї ж таблиці повинен підтвердити відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з ч. 2 ст. 17 Закону Складається враження, що Замовник навмисно заплутує Учасників для лобіювання інтересів конкретного (свого) Учасника. На підставі вищевикладеного ВИМАГАЄМО внести зміни в Тендерну документацію, виключивши з документації дискримінаційні вимоги та привести її у відповідність до норм Законодавства України. У разі незадоволення наших законних вимог будемо вимушені звертатися до Антимонопольного комітету України зі скаргою та до органів, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель. P.S Нагадуємо Вам, що члени тендерного комітету, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність передбачену Адміністративним Кодексом України, Кримінальним кодексом України. З огляду на викладене у вимозі складається враження, що тендерна документація прописана під конкретного Учасника та Ваші дії, як Замовника дуже схожі на корупційні. Тобто Вами, як Замовником порушуються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, які зазначені ст. 5 Закону: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На вашу вимогу було внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено