-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 за кодом (CPV) 03110000-5 сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (брикет паливний пресований з лушпиння соняшника)
Завершена
1 707 232.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 536.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 536.16 UAH
Період оскарження:
30.12.2020 19:42 - 16.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ
Номер:
a09db70cc0c54553818654994c778bde
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-30-005525-c.b1
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РІАТ»
код ЄДРПОУ 42437454
Юридична адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя, вул. Діагональна, буд. 8
Поштова адреса: Запорізька обл., місто Запоріжжя,
вул. Ладозька, буд. 36, кВ. 84
електронна пошта: Julyazh1406@gmail.com
телефон: +380992242557
Замовник: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЗАПОРІЗЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ № 2" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
код ЄДРПОУ 20508858
Місцезнаходження: 69071, Україна , Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Куйбишева, 267
+380612397057,+380612397055,+380612397051
е-mail: zshizakupka@ukr.net
Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер закупівлі
та назва предмету
закупівлі UA-2020-12-30-005525-с
ДК 021:2015 за кодом (CPV) 03110000-5 сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (брикет паливний пресований з лушпиння соняшника)
Дотримання строку
подання скарги Скарга подається у строк, визначений
ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Про порушення своїх прав ТОВ «РІАТ» дізналося – 30.12.2020р.
СКАРГА
30.12..2020р. Комунальним закладом "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 2" Запорізької обласної ради, код ЄДРПОУ 20508858 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2020-12-30-005525-c ● b1e0e473115a46fca224b5ccf99c4095 про проведення закупівлі за ДК 021:2015 за кодом (CPV) 03110000-5 сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (брикет паливний пресований з лушпиння соняшника) очікуваною вартістю 1 707 232,00 гривень.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РІАТ» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за ДК 021:2015 за кодом (CPV) 03110000-5 сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (брикет паливний пресований з лушпиння соняшника) /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників з огляду на наступне.
1. Відповідно до інформації, розміщеної в оголошенні, опублікованому в електронній системі закупівель, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – до 31 грудня 2021.
Зазначаємо, що вказаний строк не узгоджується з аналогічним строком , визначеним у Тендерній документації.
Так, відповідно до п. 4.4 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації :
4.4.Строк поставки товарів (виконання робіт, надання послуг) – Протягом опалювальних сезонів 2021/2022 років (з моменту укладення договору), згідно заявок замовника, у зв’язку з відсутністю складських приміщень для зберігання паливного брикету.
При цьому вказаний строк (строк поставки товару) визначений у п. 1 Основних вимог до предмета закупівлі, які необхідно врахувати при складанні тендерної пропозиції Додатку 1 до Тендерної пропозиції «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі», у п. «Термін поставки товару (партії товару )» Додатку 5 до Тендерної пропозиції «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ», в п.2.3. Додатку 6 до Тендерної пропозиції «Проект договору про закупівлю товарів» також не відповідає п. 4.4 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації.
Зазначаємо, що така невизначеність та неузгодженість вимог Тендерної документації може бути неоднозначно трактована учасниками під час підготовки своїх тендерних пропозицій та стати з незалежних від них підстав у подальшому підставою відхилення тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у т.ч. Скаржника.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених неузгоджених вимог є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
2. Відповідно до інформації, розміщеної в оголошенні, опублікованому в електронній системі закупівель, умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків):
Подія - Поставка товару
Опис - Покупець проводить оплату товару, на підставі п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України за наявності бюджетного фінансування протягом 30 (тридцяти) банківських днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 30 (тридцяти) банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок.
Тип оплати - Післяоплата
Період (днів) - 30
Тип днів - Банківські
Розмір оплати, (%) - 100
Зазначаємо, що вказані умови не узгоджуються з аналогічними умовами, визначеними у Тендерній документації.
Так, відповідно до п. 4.7 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації :
4.7. Умови оплати поставлених товарів (наданих послуг, виконаних робіт) – УЧАСНИКИ повинні ознайомитися з принциповими умовами оплати.
Замовник інформує, що оплата отриманих Товарів, що є предметом закупівлі (далі - Товари) буде здійснюватися за рахунок коштів місцевого бюджету.
Обсяги та строки фактичного надходження запланованих коштів з місцевого бюджету Замовнику не відомі*.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕНАВЕДЕНЕ ІНФОРМУЄМО УЧАСНИКІВ про наступне:
1. Попередня оплата може надаватися відповідно до за умови отримання згоди Головного розпорядника бюджетних коштів відповідно до вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», яку Постачальник зобов’язаний використати в цей термін та підтвердити використання попередньої оплати згідно з видатковими та транспортними накладними
2) Надану попередню оплату Постачальник зобов’язаний використати в зазначений термін та згідно з умовами Договору.
1. у зв’язку з невизначеністю строків бюджетного фінансування, оплата Товарів буде здійснена Замовником лише за умови надходження коштів з місцевого бюджету на рахунок Замовника;
2. будь-які штрафні санкції до Замовника, пеня за несвоєчасність оплати отриманих Товарів Замовником, що спричинена ненадходженням коштів з місцевого бюджету, в рамках відповідних договірних відносин на отримання Товарів - не застосовується.
Відтак, Учасник торгів повинен володіти фінансовою спроможністю поставити Товари за рахунок власних або залучених ним ресурсів протягом опалюбвального сезону — 2021/2022.
Водночас, у разі наявності належного фінансування, Замовник здійснюватиме оплату за фактично отримані Товари.
*Учасник повинен надати довідку у довільній формі із погодженням з принциповими умовами оплати.
При цьому вказані умови оплати товарів визначені у п. 2 Основних вимог до предмета закупівлі, які необхідно врахувати при складанні тендерної пропозиції Додатку 1 до Тендерної пропозиції «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі», у п. «Умови оплати» Додатку 5 до Тендерної пропозиції «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ», в розділі 4 Додатку 6 до Тендерної пропозиції «Проект договору про закупівлю товарів» також не відповідають п. 4.7 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації.
Зазначаємо, що така невизначеність та неузгодженість вимог Тендерної документації може бути неоднозначно трактована учасниками під час підготовки своїх тендерних пропозицій та стати з незалежних від них підстав у подальшому підставою відхилення тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у т.ч. Скаржника.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених неузгоджених вимог є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
3. В п. 1 Технічного завдання щодо предмету закупівлі Додатку 1 до Тендерної пропозиції «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі» визначенно форму брикета: Піні-кей. Нормативний документ, який регламентує якісні та кількісні характеристики даного товару (ДСТУ 7124-2009, «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване.»), не передбачає такого поняття «форма Піні-кей». Обмеження товару зазначеної форми Замовником суттєво звужує коло потенційних учасників закупівлі і унеможливлює участь виробників та/або постачальників даного товару іншої форми.
Крім того, Замовником в цьому ж Додатку вказано значення показників, яким має відповідати товар, що поставлятиметься за договором про закупівлю, однак ці значення є значно завищеними, ніж ті значення, що визначені ДСТУ 7124-2009, «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване.».
Так, в ДСТУ встановлено значення показника «Теплота спалювання на робочий стан» - не нижче 15 МДж/кг = 3 582,7 кКалл/кг.
Замовником вимагається значення показника «Теплота спалювання на робочий стан» - не нижче 5000 кКалл/кг.
В цьому ж Додатку 1 Замовником встановлено вимогу згідно якої Учасник надає: завірений протокол випробувань (посвідчення якості) або інший документ, що підтверджує якість паливних брикетів з лузги соняшнику, завірений належним чином та виданий незалежною лабораторією, яка акредитована агентством по акредитації України відповідно до вимог стандартизації ДСТУ 4096:2002. Протокол випробувань повинен містити інформацію про показники предмету закупівлі а саме: теплоту згоряння, вологість, зольність та бути датованим 2020 роком.
Встановлюючи таку вимогу Замовник свідомо обмежує участь у процедурі закупівлі Учасників, які мають протоколи випробувань, датованих в іншому році (не у 2020р.). А зважаючи на те,що протоколи випробувань згідно чинного законодавства не мають строку дії, така вимога є дискримінаційною у розумінні вимог Закону про публічні закупівлі.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
4. В Додатку 2 до Тендерної документації встановлено Перелік документів, що мають бути подані учасником у складі своєї тендерної пропозиції.
В таблиці 1 цього Додатку Замовником встановлено кваліфікаційні критерії, яким має відповідати Учасник закупівлі. Так, серед інших документів, учасник в складі тендерної пропозиції має подати : фінансову звітність за останній звітний період (2020 рік) відносно дати подання пропозиції ( п. 3 Таблиці 1).
Датою кінцевого строку подання тендерних пропозицій, згідно інформації, розміщеної в оголошенні, опублікованому в електронній системі закупівель є 15.01.2021 16-45, тому ті учасники, які мають право подати фінансову звітність ( 2020рік) пізніше цієї дати, не матимуть змоги брати участь у процедурі закупівлі.
Скаржник є ТОВ та має право подати фінансову звітність до 20.02.2021 року, а тому станом на 15.01.2021р. ще не матиме можливості надати фінансову звітність (2020рік), що є суттєвим обмеженням наших прав як Учасника закупівлі.
Разом з тим, Замовником встановлено дискримінаційні умови і в частині надання фінансової звітності, окремо для учасників – юридичних осіб (п.3.1.) та для учасників – фізичних осіб-підприємців (п.3.2).
Так, Тендерною документацією визначено, що для учасників-юридичних осіб «За показниками наданої Учасником в складі тендерної пропозиції фінансової звітності Учасник повинен мати: за звітний період чистий дохід від реалізації продукції не менше очікуваної вартості предмету закупівлі», в той самий час, як для учасників – фізичних осіб-підприємців «За показниками наданої Учасником в складі тендерної пропозиції звітності Учасник повинен мати за звітний період дохід від реалізації продукції (річний оборот чи виручку) не менше очікуваної вартості предмету закупівлі.
Встановлення Замовником таких вимог для різних суб’єктів господарювання, які суттєво відрізняються одна від одної, вважаємо дискримінаційною умовою, яка також не відповідає вимогам ч. 3 ст. 16 Закону про публічні закупівлі, а саме: « У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
В Таблиці 3 цього Додатку Замовником встановлено, що Учасником у складі тендерної пропозиції надається скан-копія з оригіналу укладеного з Учасником договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні господарської діяльності, що відповідає КВЕД-2010: Клас 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Вважаємо, цю вимогу також дискримінаційною, адже укладання такого договору добровільного страхування є правом суб’єкта господарювання. Чинним законодавством не встановлюється обов’язку суб’єктів господарювання при здійсненні господарської діяльності, що відповідає КВЕД-2010: Клас 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами укладати договори добровільного страхування цивільно-правової відповідальності.
Встановлюючи таку вимогу Замовник свідомо обмежує участь у процедурі закупівлі Учасників, які не укладали договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні господарської діяльності, що відповідає КВЕД-2010: Клас 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
В Таблиці 4 цього Додатку Замовником встановлено, що Учасником у складі тендерної пропозиції надається Гарантійний лист у довільній формі із зазначенням інформації щодо відсутності випадків відмови учасника від підписання договору про закупівлю у процедурах, що проводяться відповідно до Закону (п.2 Таблиці 4).
Відповідно до вимог ч.2. ст.. 17 Закону про публічні закупівлі Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Зважаючи на викладене, вимога Замовника щодо надання такого Гарантійного листа не відповідає вимогам Закону про публічні закупівлі та обмежує права Скаржника на участь у процедурі закупівлі, з огляду на те, що у разі ненадання цього документу нашу пропозицію буде відхилено.
Разом з тим, в цій же Таблиці Замовником вимагається від Учасників надати сканований оригінал довідки (листа, іншого документу тощо) від уповноваженого органу ДФС (органів ДПС) про інформацію щодо зареєстрованих рахунків в банківських установах учасника, виданих не раніше дати оголошення закупівлі.
Чинним законодавством (жодним нормативним документом ДПС) не передбачено (не встановлюється) обов’язку органу ДФС (органів ДПС) надавати суб’єктам господарювання довідок щодо зареєстрованих рахунків в банківських установах.
З огляду на викладене, вимога Замовника щодо надання такої довідки (листа, іншого документу тощо) не відповідає вимогам Закону про публічні закупівлі та обмежує права Скаржника на участь у процедурі закупівлі, з огляду на те, що у разі ненадання цього документу нашу пропозицію буде відхилено.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених неузгоджених вимог є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РІАТ» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «РІАТ» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару.
Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2020-12-30-005525-c за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, такі порушення можуть повністю перекреслити шанс на перемогу Учаснику за суб’єктивними причинами, при цьому Учасник в будь-якому разі понесе суттєві витрати на участь у процедурі закупівлі.
Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «РІАТ» як Учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО :
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за ДК 021:2015 за кодом (CPV) 03110000-5 сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (брикет паливний пресований з лушпиння соняшника) згідно з оголошенням UA-2020-12-30-005525-c ● b1e0e473115a46fca224b5ccf99c4095 від 30.12.2020р., Замовником якої є Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 2" Запорізької обласної ради ( код ЄДРПОУ 20508858) по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
З повагою,
Директор ТОВ "РІАТ" Ю. М. Жданова
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 10.01.2021 Запоріжжя.PDF 10.01.2021 20:22
- Скарга 10.01.2021 Запоріжжя.docx 10.01.2021 20:22
- рішення від 12.01.2021 №349+ Лист Замовнику.pdf 13.01.2021 15:30
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 20.01.2021 №687 .pdf 21.01.2021 20:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.02.2021 №1898.pdf 04.02.2021 16:02
- рішення від 03.02.2021 №1898.pdf 08.02.2021 20:17
- Пояснення_по_суті_скарги_ТОВ_РІАТ UA-2020-12-30-005525-c.b1.pdf 16.01.2021 18:20
- Пояснення по суті скарги ТВ РІАТ UA-2020-12-30-005525-c.b1 (1).docx 16.01.2021 18:20
- Документи про зміни у тендерній документації.docx 12.02.2021 19:46
- Повідомлення про виконання рішення АМКУ.docx 12.02.2021 19:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.01.2021 20:37
Дата розгляду скарги:
20.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.01.2021 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.02.2021 20:17
Дата виконання рішення Замовником:
12.02.2021 19:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляю, що на виконання рішення Органу оскарження №1898-р/пк-пз від 03.02.2021 року було внесено зміни до тендерної документації відкритих торгів за кодом ДК 021:2015 за кодом (CPV) 03110000-5 сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (брикет паливний пресований з лушпиння соняшника) Ідентифікатор закупівлі № UA-2020-12-30-005525-c та продовжено строк подання цінових пропозицій на сім днів