• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

906 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 530.00 UAH
Період оскарження: 30.12.2020 16:46 - 21.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискріманаційні умови щодо сертифікатів ISO

Номер: 98c4cafc90184a668b5cb455c15cb896
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-002812-b.a1
Назва: Дискріманаційні умови щодо сертифікатів ISO
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно вимог ТД, учасники повинні надати в складі пропозиції сертифікат системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013 та сертифікат системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. Повідомляємо Вам, що вимога надання сертифікату ІSO 45001:2018 та ISO 27001:2013 є такою, що є дискримінує інших потенційних Учасників закупівлі та звужує коло потенційних Учасників, внаслідок чого створюються штучні переваги окремим Учасникам, що, в свою чергу може призвести до оскарження умов даної Закупівлі в колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України і, як наслідок, подовження строків подання тендерних пропозиції та процедури закупівлі цвілому. Аналогом до сертифікатів ІSO 45001:2018, ISO 27001:2013 є діючі та чинні сертифікати ІSO 14001:2015, ISO 9001:2015 які отримані більшістю Учасників газового ринку України. В той час як ІSO 45001:2018 є новим та таким, який отримало лише обмежено коло Учасників ринку (до 5-ти компаній). Таким чином, вимагати у складі тендерної пропозиції сертифікати ІSO 45001:2018 та ІSO 27001:2013 створить штучні перешкоди для участі у закупівлі усім потенційним Учасникам, які мають змогу прийняти участь у закупівлі, але на даний час не пройшли акредитацію згідно ІSO 45001:2018, яка займає час більший, ніж строк подання тендерних пропозицій. Даний факт може бути успішно оскаржений будь-яким із потенційних Учасників в колегії з розгліду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, що і призведе до зазначених вище відтермінувань строків подання тендерних пропозицій та порушення строків здійснення закупівлі. Аналогічна ситуація і з сертифікатом ІSO 27001:2013 аналогом якому є діючий та чинний ISO OHSAS 18001:2007. Слід зазначити, що вимоги щодо надання даних сертифікатів можуть бути оскаржені потенційними Учасниками і через те, що згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Проте жодним нормативно-правовим документом чи Законом не вимагається проходження сертифікації за стандартами ISO з отриманням відповідних сертифікатів для суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність з постачання природного газу на території України. Таким чином вимога про надання вказаних вище сертифікатів буде такою, що обмежує коло потенційних Учасників та суперечить ЗУ "Про захист економічної конкуренції" та такою, що суперечить ЗУ "Про публічні закупівлі", що призведе до оскарження даної вимоги та порушення графіку закупівлі природного газу Замовником. Отже на підставі викладеного, Замовник зобов’язаний внести зміни до тендерній документаці, шляхом виключення дискримінаційних положень, а саме виключити вимогу щодо надання учасниками в складі прирозиції сертифікату системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013 та сертифікату системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. Наголошуємо, що відповідно Ст. 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тому просимо Вас привести у відповідність тендерну документацію, оскільки даний факт може спричинити скасування закупівлі Державною аудиторською службою України або оскарження тендерної документації в АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до преамбули Закону України "Про стандартизацію" цей Закон установлює правові та організаційні засади стандартизації в Україні і спрямований на забезпечення формування та реалізації державної політики у відповідній сфері.Відповідно до частини першої статті 1 вказаного Закону міжнародна організація стандартизації -організація, що займається стандартизацією, членство в якій відкрите для відповідних національних органів усіх держав; міжнародний стандарт -стандарт, прийнятий міжнародною організацією із стандартизації і доступний для широкого кола користувачів; національний орган стандартизації -орган стандартизації, визнаний на національному рівні, що має право бути національним членом відповідних міжнародних та регіональних організацій стандартизації; національний стандарт -стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів;Частиною другою статті 17 Закону України "Про стандартизацію" визначено, що Національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них розробляються на основі, в тому числі, міжнародних стандартів.Частиною другою статті 21 вказаного Закону передбачено, що міжнародні стандарти та зміни до них приймаються як національні стандарти національним органом стандартизації.Відповідно до абзацу другого пункту 6 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про стандартизацію" Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону доручено забезпечити утворення або визначення державного підприємства, що не підлягає приватизації і виконує функції національного органу стандартизації. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 No 1163 "Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації" визначено, що державне підприємство "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" виконує функції національного органу стандартизації’.Наказом державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 18.12.2015 No 193 "Про 6прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, скасування національних стандартів України" вирішено прийняти національні стандарти України, гармонізовані з міжнародними та європейськими нормативними документами, з набранням чинності з 01 січня 2017, в тому числі, ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Сог 1:2014, IDT) На заміну ДСТУ ISO/IEC 27001:2010". Зазначене підтверджується рішенням Антимонопольного комітету України РІШЕННЯ №22797-р/пк-пз від 09.12.2020. Відтак, ваша вимога підлягає відхиленню
Статус вимоги: Відхилено