• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5) (Електрична енергія та супутні послуги)

Усі документи які входять до складу тендерної пропозиції, що надає Учасник, викладаються українською мовою, у випадках якщо документи викладені іноземною мовою, то вони повинні мати автентичний переклад на українську мову (в цьому випадку до розгляду приймаються документи, що викладені українською мовою, відповідальність за достовірність перекладу несе учасник). Визначальним є текст викладений українською мовою.

Завершена

7 297 197.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 485.99 UAH
Період оскарження: 30.12.2020 16:34 - 27.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо центру обслуговування споживачів

Номер: 9235c61144fb43f1940f8bd8fffa45fa
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-004228-c.c3
Назва: Щодо центру обслуговування споживачів
Вимога:
Шановний Замовнику, Ви відповіли на вимогу UA-2020-12-30-004228-c.b1 від 11.01.21 року частково. Просимо надати відповідь на першу частину даної вимоги, а саме: Додатком № 1 р.4 п.7 потрібно «Підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів» Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Зауважуємо, що згідно Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» (Розділ ІІ «Вимоги до провадження ліцензіатом господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» Пункт 2.2) не зазначено, що постачальник повинен мати структурний підрозділ або посадову особу, з робочим місцем до відповідної області або міста. Наголошуємо, що існує безліч способів оперативного листування та передачі інформації та/або документів між Постачальником та Споживачем електричної енергії, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду та ін. Учасник має в наявності точку контакту (офіс) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів, для організації прийому і обслуговування споживачів, офіційний сайт в мережі Інтернет та мобільне представництво в усіх обласних центрах України, робота якого полягає у наданні цілого комплексу послуг: укладання договорів, видача довідок і консультації по особовому рахунку, оформлення технічної документації, тощо. Цього цілком достатньо для забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо за звернення, відповідні зміни до тендерної документації оприлюднені замовником в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик - 20.01.2021.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

щодо періоду зміни ціни

Номер: e366a739aac54b31ba8ee756d3568606
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-004228-c.c2
Назва: щодо періоду зміни ціни
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з Проектом договору, що викладено в Додатку № 2 ТД «Розділу 4, п.4.5.2 в частині «Зміна ціни за одиницю Товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду, та не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення Договору.» Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14 серпня 2019 року № 3304-04_33869-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару через раніше ніж через 30 календарних днів з дати укладення договору та підвищувати ціну з інтервалом не частіше ніж через 30 календарних днів. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через 30 календарних днів з дати укладення договору та підвищувати ціну з інтервалом не частіше ніж через 30 календарних днів. Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, ГАЗУ та електричної енергії. Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправним та підлягає скасуванню (зміні умов ТД). Отже, заборона зміни ціни протягом 30 календарних днів з моменту підписання договору та підвищення ціни з інтервалом не частіше ніж через 30 календарних днів є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо за звернення, відповідні зміни до тендерної документації оприлюднені замовником в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик - 20.01.2021.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Довідки від ОСР та структурний підрозділ

Номер: 89845264fe5246758add4024ca26b122
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-004228-c.b1
Назва: Довідки від ОСР та структурний підрозділ
Вимога:
Шановний Замовнику! Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Така вимога передбачена Додатком № 1 р.4 п.7 «Підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів» Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Зауважуємо, що згідно Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» (Розділ ІІ «Вимоги до провадження ліцензіатом господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» Пункт 2.2) не зазначено, що постачальник повинен мати структурний підрозділ або посадову особу, з робочим місцем до відповідної області або міста. Наголошуємо, що існує безліч способів оперативного листування та передачі інформації та/або документів між Постачальником та Споживачем електричної енергії, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду та ін. Учасник має в наявності точку контакту (офіс) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів, для організації прийому і обслуговування споживачів, офіційний сайт в мережі Інтернет та мобільне представництво в усіх обласних центрах України, робота якого полягає у наданні цілого комплексу послуг: укладання договорів, видача довідок і консультації по особовому рахунку, оформлення технічної документації, тощо. Цього цілком достатньо для забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва. Додатком 1 р.4, п.9 зазначена вимога «Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Тобто, Замовником вимагається надання такому Постачальнику довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Доводимо до Вашого відома позицію АМКУ відносно такої вимоги: якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. ОСР, незважаючи на відокремлення (unbundling) діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, на думку Комітету, під час виконання функцій органу оскарження та прийняття рішень за результатами розгляду скарг встановлюються порушення у вигляді встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На основі вищевикладеного, вимагаємо видалити вимогу щодо надання Учасником, який обслуговує менше 100 000 споживачів, довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, як таку, що порушує основні принципи публічних закупівель. Аналогічне Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз від 21.07.2020 року можно подивитись за посиланням UA-2020-07-03-000311-c .
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо за звернення, відповідні зміни до тендерної документації будуть оприлюднені замовником в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик - 15.01.2021.
Статус вимоги: Задоволено