• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Комплект навчального обладнання для кабінету географії для Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області (назва і код ДК 021:2015: товару номенклатурної позиції - 39162000-5 Приладдя для навчальних закладів)

Завершена

251 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 515.00 UAH
Період оскарження: 30.12.2020 15:40 - 15.03.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга

Номер: 1b8ecc39b158494fa613cf166d7a62ad
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-002325-b.b4
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 19.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2021 20:57
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.03.2021 21:16
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 24.03.2021 21:16
Автор: ТОВ БМС ТЕХНО, Шевченко Тарас Григорович +380445855975 office@bmstechno.com.ua
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: e83ae8934bf248ae8fbd7c90ed2297ed
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-002325-b.b3
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дискримінаційні вимоги
Дата розгляду скарги: 09.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2021 19:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.02.2021 20:06
Дата виконання рішення Замовником: 05.03.2021 17:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг, з урахуванням його мотивувальної частини, Замовником прийнято рішення о внесенні змін до тендерної документації за предметом закупівлі : Комплект навчального обладнання для кабінету географії для Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області (назва і код ДК 021:2015: товару номенклатурної позиції - 39162000-5 Приладдя для навчальних закладів)
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАКІ СЕЙЛЗ", Рилєєв Василь Васильович 380442904499 Luckysales.edu@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог

Номер: c4a7f5066afc42db85c76a0f51370895
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-002325-b.b2
Назва: Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Скарга:
Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Дата розгляду скарги: 09.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.02.2021 11:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.02.2021 20:56
Дата виконання рішення Замовником: 05.03.2021 17:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг, з урахуванням його мотивувальної частини, Замовником прийнято рішення о внесенні змін до тендерної документації за предметом закупівлі : Комплект навчального обладнання для кабінету географії для Боромлянського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області (назва і код ДК 021:2015: товару номенклатурної позиції - 39162000-5 Приладдя для навчальних закладів)
Автор: ТОВ БМС ТЕХНО, Шевченко Тарас Григорович +380445855975 office@bmstechno.com.ua
Вимога
Відхилено

приведення у відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правовим актам Міністерства освіти та науки України

Номер: ca49045f43f048e2bfdf3151906ff331
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-002325-b.c1
Назва: приведення у відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правовим актам Міністерства освіти та науки України
Вимога:
Шановний Замовнику! Наше підприємство, бажає взяти участь у відповідній закупівлі. Проте, після вивчення вимог тендерної документації, вважаємо, що вимоги встановлені Вами як Замовником не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правовим актам Міністерства освіти та науки України (далі — МОН), з огляду на наступне. Дана закупівля відбувається за рахунок залишків коштів за освітньою субвенцією, передбаченою додатком 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 1109 “Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2019 рік” відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 12 лютого 2020 р. № 110-р «Деякі питання фінансування у 2020 році оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти» (далі - Розпорядження). Вказаним Розпорядженням встановлено, що використання зазначених бюджетних коштів здійснюється за погодженням з Міністерством освіти і науки. Відповідно до Розпорядження Міністерством освіти і науки був затверджений Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (затверджений наказом МОН України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693), а також внесені зміни до Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти (затверджений наказом МОН України від 02.11.2017 № 1440, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 р. за № 55/31507), (далі – Типові переліки). Проте, при розробці Технічного завдання тендерної документації вимоги до предмету закупівлі були деталізовані та встановлені таким чином, що з усього асортименту обладнання, відповідного вимогам нормативно-правових актів, за усіма характеристиками відповідними вимогам Технічного завдання є тільки певні моделі приладів певного виробника. Така надмірне та необґрунтована деталізація предмету закупівлі значно перевищую вимоги затверджені у Типових переліках та вказані у Листі МОН №1/9-441 від 14.08.2020. Тендерні вимоги щодо такого обладнання Замовником необґрунтовано завищені, що призводить до того, що вказана закупівля значна дорожча в ціні, а також можливість участі щодо пропозиції предмету закупівлі інших учасників обмежує кількість останніх та робить вкрай несприятливі умови для добросовісної конкуренції і штучно обмежує можливості Замовника за державний кошт закупити предмет лоту за найкращу (більш нижчу) ціну. Хоча Замовник відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» має право самостійно визначати необхідні критерії у тендерної документації, які саме властивості обладнання потрібні Замовнику для закупівлі, але ж саме вимоги Замовника викладені у такій формі, призводять до штучного обмеження конкуренції при здійсненні закупівлі, що, у свою чергу, призводить до значного здороження закупівлі за державні кошти. Зазначене є порушенням принципів максимальної економії та ефективності та добросовісної конкуренції серед учасників і не відповідає ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Окремо слід зазначити, що скарги щодо порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі», подані з тих самих підстав щодо встановлення дискримінаційних вимог Департаментом освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, вже розглядались Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (скарга від 16 жовтня 2020 № UA-2020-09-21-012982-b.a1) та за результатами розгляду цих скарг Замовника було зобов’язано усунути порушення. Вимоги встановлені Замовником у вказаних частинах тендерної документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають ст.-ст.: 5, ч. 4 ст. 22, ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з вищезазначених підстав як таких, що порушують Закон. З огляду на вищевикладене, вимагаємо переглянути вимоги до предмету закупівлі та внести зміни до тендерної документації з метою приведення її у відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правовим актам Міністерства освіти та науки України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерним комітетом Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації розглянуто Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації в частині технічних вимог до предмету закупівлі. За результатами розгляду в межах компетенції повідомляємо. Вимоги до закупівлі засобів навчання та обладнання за кошти державного і місцевих бюджетів, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 року за № 410/34693 (далі – Наказ № 574). Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 30.09.2020 №1/9-551 «Щодо здійснення централізованих закупівель обладнання для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій», у випадку встановлених зазначеними Типовими переліками мінімальних значень технічних вимог (наприклад «не менше…», «не гірше…») при проведенні закупівель відповідного обладнання можуть встановлюватися обґрунтовані вищі значення технічних вимог до такого обладнання, що повинно задовольняти потреби освітнього процесу, зокрема виходячи з оптимальних вимог для програмного забезпечення, встановленого на персональних комп’ютерах, тощо. Таким чином, ані вищезазначений наказ, ані будь-які інші акти чинного законодавства не забороняють замовникам встановлювати додаткові вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, діючи в рамках пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII. Зазначене свідчить про те, що відповідними наказами не встановлюються вичерпні вимоги до обладнання та засобів навчання, а замовникам надаються дискреційні повноваження визначати вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі з урахуванням положень чинного законодавства, власних потреб та вже наявного обладнання. Отже, чинне законодавство не містить заборони встановлювати додаткові вимоги до технічних та якісних характеристик при закупівлі обладнання та засобів навчання. Ураховуючи вищезазначене, Наказ № 574 не встановлює імперативних вимог до технічних характеристик предмета закупівлі та надає можливість діяти в межах дискреційних повноважень з урахуванням потреб освітнього процесу та здобувачів освіти. Замовником здійснено моніторинг ринку виробництва та реалізації мультимедійного та цифрового обладнання, засобів навчання. За результатами моніторингу встановлено, що за визначеними у тендерній документації технічними характеристиками мультимедійне та цифрове обладнання та засоби навчання виробляються, щонайменше, двома виробниками. Зазначені у тендерній документації технічні параметри є універсальними та уніфікованими. Учасники можуть запропонувати аналог товару, який буде повністю відповідати технічним вимогам, встановленим у тендерній документації, або еквівалент товару, технічні характеристики якого будуть кращими.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

Оскарження

Номер: 9686a419ba0d4bb5bb9354677de2d7dd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-002325-b.b5
Назва: Оскарження
Скарга:
Оскарження
Дата розгляду скарги: 07.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.04.2021 21:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.05.2021 16:57
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ БМС ТЕХНО, Шевченко Тарас Григорович +380445855975 office@bmstechno.com.ua