• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання (послуги з ремонту силових трансформаторів)

Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону Код за ЄДРПОУ: 03327664 Місцезнаходження: 01015, м. Київ, вул. Лейпцизька, 1а Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: єдиним критерієм оцінки є ціна (100%). на 2021 рік

Торги не відбулися

228 666.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 286.66 UAH
Період оскарження: 30.12.2020 11:27 - 06.01.2021 12:00
Вимога
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 512d2e64cd824d61948729df062ccb30
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.b7
Назва: Скарга
Вимога:
Шановний Замовник, декларація і є документом дозвільного характеру, тому що вона дає дозвіл на виконання певних видів робіт підвищеної небезпеки. Тому вона підлягає під механізм мовчазної згоди. Також хочемо зазначити, що у відповідності до постанови 1107 зі змінами декларація повинна бути зареєстрована на протязі 5 днів. Відмова в реєстрації не допускається. Просимо ознайомитися з цими даними також. Тобто ми подали декларацію, згідно постанови 1107 вона повинна бути зареєстрована на протязі 5 днів, відмови або повернення мы не отримували і вони не передбачені законодавством. Тобто ми її зареєстрували. Чому в Держпраці на даний час затримка з публікацією в Реєстрі ми не можемо на це впливати і це для нас є обставинами не переборної сили. Час на оскарження Вашого рішення замалий для отримання офіційних відповідей, листів від Держпраці про порушені Вами питання, але ми їх отримаємо і у випадку доеащів незаконного відхилення нашої пропозиції, мы повернемося до Вас. На жаль економія по нашій пропозиції по цьому тендеру і незаконне відхилення будуть грати не на Вашу користь
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Згідно постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки": Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства – документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє адміністратора або представника відповідного дозвільного органу про відповідність своєї матеріально-технічної бази вимогам законодавства. У такий спосіб суб'єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання документа дозвільного характеру. Декларація подається роботодавцем, виробником або постачальником, уповноваженою ним особою або надсилається поштою до територіального органу Держпраці або адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці. Датою надходження декларації вважається дата її реєстрації як вхідної кореспонденції дозвільного органу. Протягом п’яти робочих днів після надходження декларація реєструється у журналі обліку суб’єктів господарювання, які набули права на вчинення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, крім випадків, коли декларація заповнена не в повному обсязі або не відповідно до встановленої форми. Підприємства та організації усіх форм власності, що виконують роботи підвищеної небезпеки, та експлуатують устаткування підвищеної небезпеки, повинні в встановленому законом порядку зареєструвати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Виконання робіт підвищеної небезпеки, без зареєстрованої Декларації відповідності матеріально-технічної бази з питань охорони праці не допускається. Експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, без зареєстрованої Декларації відповідності матеріально-технічної бази з питань охорони праці також заборонена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.02.2021 11:08
Вимога
Відхилено

Примітка

Номер: 349e256ae2e84dc599893ff89b6989dc
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.a6
Назва: Примітка
Вимога:
Просимо вважати слова в по даній скарзі - Про довільну систему у сфері господарської діяльності Словами - Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності В зв'язку з пропущено літерою в слові дозвільну
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Замовник прийняв вищезазначену інформацію до уваги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

СКАРГА на рішення Замовника: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "КИЇВВОДОКАНАЛ" UA-2020-12-30-000648-b

Номер: e3b435f5c18d444ca713a981800a5689
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.c5
Назва: СКАРГА на рішення Замовника: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "КИЇВВОДОКАНАЛ" UA-2020-12-30-000648-b
Вимога:
СКАРГА на рішення Замовника: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "КИЇВВОДОКАНАЛ" UA-2020-12-30-000648-b Замовником (Протокольне рішення Уповноваженої особи (б/н) від 29.01.2021 р.) було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЮРЕНЕРГО» з такої причини: « - у копії Сертифікату визнання вимірювальних можливостей наданій учасником не зазначено відповідність електротехнічної лабораторії ДСТУ ISO 10012:2005». ТОВ «ЮРЕНЕРГО» вважає відхиленння своєї пропозиції безпідставним та таким, що суперечить законодавству України: 1. До відома Замовника, ДСТУ ISO 10012:2005 замінює ДСТУ 3921.1-1999. «Вимоги до забезпечення якості засобів вимірювальної техніки. Частина 1.Система метрологічного забезпечення засобів вимірювальної техніки», а також ДСТУ 3921.2-2000. «Забезпечення якості засобами вимірювальної техніки» та призначений для дотримання його обласними метрологічними центрами при ПОВІРЦІ засобів вимірювальної техніки (ЗВТ), в результаті чого суб’єктам господарювання, що виконують електричні вимірювання та випробування, видаються Свідоцтва про повірку (калібрування) ЗВТ. 2. Крім того, сфера застосування ДСТУ ISO 10012:2005 така: 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Таким чином, цей стандарт встановлює вимоги для таких організацій, як ДП «Укрметртестстандарт» або їм подібним (обласним метрологічним центрам) до повірки (калібрування) засобів вимірювальної техніки (ЗВТ), що, в даному випадку, не відповідає вимогам оголошеної закупівлі. Придатність ЗВТ лабораторії суб’єктів господарювання підтверджується Свідоцтвами, що видаються за ДСТУ ISO 10012:2005 метрологічними органами, а вже потім цими ЗВТ користуються суб’єкти господарювання, згідно виданих Сертифікатів визнання вимірювальних можливостей, тобто вимоги ДСТУ ISO 10012:2005 стосуються повірочних лабораторій відповідних підприємств, котрі видають Свідоцтва для ЗВТ. А для заявлених Замовником видів робіт (в частині вимірювання та випробування відповідних електричних параметрів, а не перевірки ЗВТ) достатньо документу, що якраз і видає ДП «Укрметртестстандарт», а саме: Сертифікат визнання вимірювальних можливостей (з додатками, що підтверджують конкретний перелік цих видів робіт, які є в переліку вимог Замовника). Отже, Сертифікатом ДП «Укрметртестстандарт» визнаються вимірювальні та випробувальні можливості підприємства, згідно вимог до робіт в оголошеній закупівлі, а не «метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання» (ДСТУ ISO 10012:2005), що не є предметом закупівлі. Виходячи із вищенаведеного, ТОВ «ЮРЕНЕРГО» вважає рішення Замовника про відхилення своєї пропозиції з причини ненадання ДСТУ ISO 10012:2005 таким, що не відповідає предмету закупівлі, а саме, заявленим видам робіт: вимірювання та випробування електричних параметрів. У зв’язку з цим, ТОВ «ЮРЕНЕРГО» вимагає скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи від 29.01.2021р. про відхилення пропозиції ТОВ «Юренерго» у вказаній вище закупівлі, як таке, що не відповідає змісту та предмету оголошеної закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. ПрАТ «АК «Київводоканал» є стратегічним підприємством, від нормальної та безперебійної роботи якого залежить життя і здоров’я мешканців м. Києва. В ДСТУ ISO 10012:2005 "Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (IS0 10012:2003, IDT)" зазначено: "Результативна система керування вимірюванням забезпечує придатність вимірювального обладнання та процесів вимірювання для використання за призначеністю й відіграє важливу роль у досягненні цілей щодо якості продукції та в керуванні ризиками отримання невірогідних результатів вимірювання. У цьому стандарті термін «процес вимірювання» використовують до операцій вимірювання (наприклад, під час проектування, випробовування, виробляння, інспектування). Посилання на цей стандарт може робити: - замовник, викладаючи вимоги до продукції, якої він потребує; - постачальник, установлюючи параметри продукції, яку він пропонує; - законодавчі чи регламентувальні органи; - той, хто виконує оцінювання та аудит систем керування вимірюванням. 1. Сфера застосування Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог." : Саме тому вимога щодо надання копії сертифікату відповідності електротехнічної лабораторії ДСТУ ISO10012:2005 дає змогу Замовнику впевнитися у можливостях Учасника виконувати послуги, які зазначені в Додатку 1 Технічні вимоги до предмету закупівлі згідно ДК 021:2015: 5111, та уникнути отримання невірогідних результатів вимірювання та випробування обладнання (трансформаторів) Замовника. У наданих Учасником документах по оголошенню від 30.12.2020 № UA-2020-12-30-000648-b про проведення спрощеної закупівлі за предметом згідно з ДК 021:2015: 5111, а саме копії Сертифікату визнання вимірювальних можливостей не зазначена відповідність електротехнічної лабораторії ДСТУ ISO10012:2005, таким чином скаргу Учасника вважаємо необґрунтованою. Зазначаємо - щодо ДСТУ 3921.1-1999, це ДСТУ втратило чинність у 2007 році. Відтоді, у 2016 році, набрала чинності нова редакція ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі - Закон). Терміни та визначення у новій редакції, значно відрізняються по суті від попередньої. Таким чином, хоча ДСТУ ISO 10012:2005 є діючим, його загальні вимоги необхідно розглядати в сучасному контексті відповідно до нової редакції Закону. Тому посилання на вимоги ДСТУ 3921.1.-1999, що втратив чинність, як формально так і по суті, з точки зору Закону та ЗУ «Про стандартизацію» не є коректними. Щодо сертифікату відповідності вимірювальних можливостей на відповідність ДСТУ ISO 10012:2005 по СОУ, маємо відзначити, що цей сертифікат і процедура його отримання та застосування, не має жодного відношення до можливостей проведення лабораторією повірки ЗВТ. Уповноваження на право повірки ЗВТ регламентують – Закон, ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» п.120, Постанови КМУ та Накази Мінекономіки, а не стандарти. Також вимоги стандарту ДСТУ ISO 10012:2005, є загальними та можуть бути застосовані будь якими лабораторіями або підприємствами. У випадку коли при закупівлі послуги з ремонту силових трансформаторів (ТМ-160/10/0,4 кВ-1 од; ТМ-630/6/0,4 кВ – 3 од; ТМ-560/6/0,4 кВ-1 од.), була виставлена вимога про надання копії сертифікату відповідності електротехнічної лабораторії Виконавця вимогам ДСТУ ISO10012:2005 та СОУ 74.9-02568294-001:2016 з додатками, дана умова є правомірною, оскільки є доказом для Замовника, можливості отримання якісної послуги та підтверджуючих документів про випробування та вимірювання, що будуть забезпечувати безпечну і надійну експлуатацію силових трансформаторів після ремонту.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.02.2021 10:56
Вимога
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 78988ea455524f419d4e91adbf80a8dd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.b4
Назва: Скарга
Вимога:
Шановний Замовник, висловлюємо свою незгоду з протокольним рішенням Уповноваженої особи від 29.01.2021 року про відхилення нашої пропозиції. В умовах додатку 1 тендерної документації було зазначено надати дозвіл та/або декларацію відповідноств МТБ. В файлі "декларація МТБ 10 кВ" надана декларація, опис документів, що надано до Цнап, як доказ подання декларації та довідка-обґрунтування законодавства щодо довільної системи. Тому зазначена декларація, яка вимагалась Замовником, нами надана. Наголошуємо про те, що у відповідності до частини 6 статті 4-1 закону України Про довільну систему у сфері господарської діяльності : 6. У разі якщо у встановлений законом строк суб’єкту господарювання не видано документ дозвільного характеру або не прийнято рішення про відмову у його видачі, через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб’єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Відмітка в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про дату прийняття заяви є підтвердженням подання заяви та документів державному адміністратору або дозвільному органу. Також повідомляємо, що на сайті Держпраці за посиланням http://kiev.dsp.gov.ua/2020-2/ Не ведеться ніяка реєстрація декларацій відповідності МТБ з середини листопада 2020 року, згідно наданих нам усних роз'яснень нам пояснено користуватися принципом мовчазної згоди, про що ми і описали в довідці. Наші пояснення закріплені законом. Просимо розібратися у цьому питанні і прийняти вірне рішення, так як ми зареєстрували декларацію у встановленому порядку і відповідно до законодавства. Дякуємо
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У своїй скарзі Учасник посилається на Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". У даному законі зазначено: "Стаття 1. Основні терміни 1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: - Документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. - Декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. - Принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено. Стаття 4. Основні вимоги до дозвільної системи у сфері господарської діяльності 5. Суб’єкт господарювання має право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності на підставі подання декларації без отримання документа дозвільного характеру, за винятком тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Реєстрацію декларацій здійснює дозвільний орган на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня отримання декларації шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відмова у реєстрації декларації не допускається. Стаття 4-1. Основні вимоги до порядку видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, анулювання документів дозвільного характеру 6. У разі якщо у встановлений законом строк суб’єкту господарювання не видано документ дозвільного характеру або не прийнято рішення про відмову у його видачі, через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб’єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Відмітка в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про дату прийняття заяви є підтвердженням подання заяви та документів державному адміністратору або дозвільному органу." Зважаючи на вищенаведені витяги з Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" маємо, що принцип мовчазної згоди стосується лише документів дозвільного характеру. А декларація про провадження господарської діяльності - це документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Таким чином декларація не є документом дозвільного характеру. Саме тому принцип мовчазної згоди, про який наголошує Учасник, не може застосовуватися до декларації про провадження господарської діяльності та відповідно до її реєстрації в дозвільному органі. Тобто вважаємо подану Учасником копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці: випробування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: - Устаткування напругою понад 1000В (електричне устаткування електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання) не дійсною, а скаргу Учасника необґрунтованою.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.02.2021 10:16
Вимога
Відкликано скаржником

Скарга

Номер: 4ba156bc2bfe4721b52a9edfc7886e2f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.c3
Назва: Скарга
Вимога:
Шановний Замовник, висловлюємо свою незгоду з протокольним рішенням Уповноваженої особи від 29.01.2021 року про відхилення нашої пропозиції. В умовах додатку 1 тендерної документації було зазначено надати дозвіл та/або декларацію відповідноств МТБ. В файлі "декларація МТБ 10 кВ" надана декларація, опис документів, ша надано до Цнап, як доказ подання декларації та довідка-обґрунтування законодавства щодо довільної системи. Тому зазначена декларація, яка вимагалась Замовником, нами надана. Наголошуємо про те, що у відповідності до частини 6 статті 4-1 закону України Про довільну систему у сфері господарської діяльності : Проект Редакції документа 10.12.2020 • Терміни Анотація Пов'язані документи Структура Текст на всю ширину ЗАКОН УКРАЇНИ Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 48, ст.483) {Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1759-VI від 15.12.2009, ВВР, 2010, № 9, ст.76 № 1869-VI від 11.02.2010, ВВР, 2010, № 13, ст.128 № 2451-VI від 07.07.2010, ВВР, 2010, № 46, ст.547 Кодексом № 2755-VI від 02.12.2010, ВВР, 2011, № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112 Законами № 3204-VI від 07.04.2011, ВВР, 2011, № 42, ст.426 № 3261-VI від 21.04.2011, ВВР, 2011, № 43, ст.444 № 3392-VI від 19.05.2011, ВВР, 2011, № 47, ст.532 Кодексом № 3393-VI від 19.05.2011, ВВР, 2011, № 48-49, ст.536 Законами № 3610-VI від 07.07.2011, ВВР, 2012, № 7, ст.53 № 3720-VI від 08.09.2011, ВВР, 2012, № 19-20, ст.170 № 3993-VI від 03.11.2011, ВВР, 2012, № 23, ст.236 № 4154-VI від 09.12.2011, ВВР, 2012, № 29, ст.332 № 4403-VI від 10.02.2012, ВВР, 2012, № 42, ст.521 № 4442-VI від 23.02.2012, ВВР, 2012, № 49, ст.553 № 4496-VI від 13.03.2012, ВВР, 2013, № 2, ст.4 № 4782-VI від 17.05.2012, ВВР, 2013, № 15, ст.105 № 5203-VI від 06.09.2012, ВВР, 2013, № 32, ст.409 № 5316-VI від 02.10.2012, ВВР, 2013, № 38, ст.502 № 5406-VI від 02.10.2012, ВВР, 2013, № 41, ст.551 № 5410-VI від 02.10.2012, ВВР, 2013, № 42, ст.586 № 5463-VI від 16.10.2012, ВВР, 2014, № 4, ст.61 № 1193-VII від 09.04.2014, ВВР, 2014, № 23, ст.873 № 1252-VII від 13.05.2014, ВВР, 2014, № 28, ст.934 № 1314-VII від 05.06.2014, ВВР, 2014, № 30, ст.1008 № 1669-VII від 02.09.2014, ВВР, 2014, № 44, ст.2040 № 124-VIII від 15.01.2015, ВВР, 2015, № 14, ст.96 № 191-VIII від 12.02.2015, ВВР, 2015, № 21, ст.133 № 835-VIII від 26.11.2015, ВВР, 2016, № 2, ст.17 № 1983-VIII від 23.03.2017, ВВР, 2017, № 25, ст.289 № 2019-VIII від 13.04.2017, ВВР, 2017, № 27-28, ст.312 № 2042-VIII від 18.05.2017, ВВР, 2017, № 31, ст.343 № 2244-VIII від 07.12.2017, ВВР, 2018, № 6-7, ст.42 № 2264-VIII від 21.12.2017, ВВР, 2018, № 10, ст.53 № 2320-VIII від 13.03.2018, ВВР, 2018, № 16, ст.136 Кодексом № 2597-VIII від 18.10.2018, ВВР, 2019, № 19, ст.74 Законами № 2740-VIII від 06.06.2019, ВВР, 2019, № 28, ст.116 № 143-IX від 02.10.2019, ВВР, 2019, № 46, ст.300 № 264-IX від 31.10.2019, ВВР, 2020, № 2, ст.6 № 1071-IX від 04.12.2020} {У тексті Закону слово "адміністратор" в усіх відмінках і числах замінено відповідно словами "державний адміністратор" у відповідному відмінку та числі згідно із Законом № 1869-VI від 11.02.2010} {У тексті Закону, крім частини другої статті 8, слова "Севастопольська міська державна адміністрація" в усіх відмінках замінено словами "Київська та Севастопольська міські державні адміністрації" у відповідному відмінку згідно із Законом № 2451-VI від 07.07.2010} {У тексті Закону слова "державний адміністратор" в усіх відмінках і числах замінено словом "адміністратор" у відповідному відмінку та числі згідно із Законом № 191-VIII від 12.02.2015} {У тексті Закону слова "видача дубліката" у всіх відмінках та числах виключено згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015} Цей Закон визначає правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності і встановлює порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та адміністраторів. Стаття 1. Основні терміни 1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: дозвільна система у сфері господарської діяльності - сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів дозвільного характеру, переоформленням, анулюванням документів дозвільного характеру; дозвільні органи - суб’єкти надання адміністративних послуг, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру; {Абзац третій частини першої статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3610-VI від 07.07.2011; в редакції Закону № 191-VIII від 12.02.2015} документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності; {Абзац четвертий частини першої статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015} {Абзац п'ятий частини першої статті 1 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} {Абзац шостий частини першої статті 1 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} об'єкт, на який видається документ дозвільного характеру (далі - об'єкт), - природні ресурси, земельна ділянка, ґрунтовий покрив земельних ділянок, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга, а також документи, які використовуються суб'єктом господарювання у процесі проходження погоджувальної (дозвільної) процедури (проектна документація на будівництво об'єктів, землевпорядна документація, містобудівна документація, гірничий відвід); декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. {Абзац восьмий частини першої статті 1 в редакції Закону № 143-IX від 02.10.2019} Форма та порядок повідомлення адміністратора або відповідного дозвільного органу про відповідність матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства та внесення про це запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлюються Кабінетом Міністрів України; {Абзац статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2451-VI від 07.07.2010; в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015} принцип мовчазної згоди - принцип, згідно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено; {Абзац одинадцятий частини першої статті 1 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} дозвільна (погоджувальна) процедура - сукупність дій, що здійснюються адміністраторами та дозвільними органами під час проведення погодження (розгляду), оформлення, надання висновків тощо, які передують отриманню документа дозвільного характеру; {Абзац дванадцятий частини першої статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1193-VII від 09.04.2014} {Абзац тринадцятий частини першої статті 1 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} спеціально уповноважений орган з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності (далі - уповноважений орган) - центральний орган виконавчої влади, визначений Кабінетом Міністрів України; {Статтю 1 доповнено абзацом згідно із Законом № 2451-VI від 07.07.2010; із змінами, внесеними згідно із Законами № 5463-VI від 16.10.2012, № 191-VIII від 12.02.2015} суб'єкт господарювання - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа України або іншої держави незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, яка здійснює господарську діяльність, крім органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також фізична особа - підприємець, у тому числі інвестор, що є стороною угоди про розподіл продукції відповідно до Закону України "Про угоди про розподіл продукції", його підрядник, субпідрядник, постачальник та інший контрагент, що виконує роботи, передбачені угодою про розподіл продукції, на підставі договорів з інвестором. {Статтю 1 доповнено абзацом п'ятнадцятим згідно із Законом № 5406-VI від 02.10.2012} Терміни "адміністратор", "центр надання адміністративних послуг" та "суб’єкт надання адміністративної послуги" у цьому Законі вживаються у значенні, визначеному в Законі України "Про адміністративні послуги". {Статтю 1 доповнено абзацом шістнадцятим згідно із Законом № 191-VIII від 12.02.2015} {Текст статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1759-VI від 15.12.2009; в редакції Закону № 1869-VI від 11.02.2010} Стаття 2. Сфера дії Закону 1. Дія цього Закону поширюється на дозвільні органи, адміністраторів, уповноважений орган та суб'єктів господарювання, які мають намір провадити або провадять господарську діяльність. 2. Дія цього Закону не поширюється на відносини у сфері ліцензування господарської діяльності (крім відносин щодо видачі документів дозвільного характеру, необхідних для отримання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності), охорони державного кордону, державної митної справи, державного експортного контролю, державного регулювання ринків фінансових послуг, охорони державної таємниці (провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею), захисту економічної конкуренції, на відносини щодо сертифікації оператора системи передачі відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", а також на дозвільну систему, що поширюється на операції зі зброєю, бойовими припасами, вибуховими матеріалами і речовинами, сильнодіючими отруйними речовинами, дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії, дозвільну діяльність у сфері цивільної авіації, у сфері телебачення і радіомовлення. Дія цього Закону не поширюється на відносини, пов’язані із загальним документом на ввезення та загальним ветеринарним документом на ввезення, які передбачені Законом України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин". {Частину другу статті 2 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 2042-VIII від 18.05.2017} {Частина друга статті 2 із змінами, внесеними згідно з Кодексом № 3393-VI від 19.05.2011, Законами № 4496-VI від 13.03.2012, № 2019-VIII від 13.04.2017, № 2244-VIII від 07.12.2017} 3. Видача, анулювання, поновлення ветеринарних документів та експлуатаційних дозволів здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами України "Про ветеринарну медицину", "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та "Про безпечність та гігієну кормів"; {Абзац перший частини третьої статті 2 в редакції Закону № 2264-VIII від 21.12.2017} Видача, анулювання, поновлення сертифікатів суб’єкта оціночної діяльності здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". Видача, анулювання, поновлення дозволів на реекспорт товарів, що походять з інших країн, карантинних дозволів (на імпорт або транзит), міжнародних ветеринарних сертифікатів (для країн СНД - ветеринарних свідоцтв форми № 1, № 2, № 3) - при переміщенні за межі України, ветеринарних свідоцтв (для України - форми № 1, № 2) - при переміщенні за межі території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, районів, міст (крім харчових продуктів тваринного походження для споживання людиною), карантинних сертифікатів, фітосанітарних сертифікатів, фітосанітарних сертифікатів на реекспорт здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Митним кодексом України, Законом України "Про ветеринарну медицину" та Законом України "Про карантин рослин". Видача, анулювання свідоцтв про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність". {Частину третю статті 2 доповнено абзацом четвертим згідно із Законом № 1314-VII від 05.06.2014; в редакції Закону № 124-VIII від 15.01.2015; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2740-VIII від 06.06.2019} Видача свідоцтв про призначення органу з оцінки відповідності для виконання як третьою стороною певних завдань з оцінки відповідності, визначених у відповідному технічному регламенті, та свідоцтв про призначення визнаної незалежної організації для затвердження технологічних процесів виконання нерознімних з’єднань, персоналу, який виконує нерознімні з’єднання, та/або персоналу, який проводить неруйнівний контроль, згідно з технічним регламентом щодо обладнання, що працює під тиском, розширення та скорочення сфери призначення, призупинення і поновлення дії зазначених свідоцтв, їх анулювання здійснюються відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності". {Частину третю статті 2 доповнено абзацом п'ятим згідно із Законом № 124-VIII від 15.01.2015; в редакції Закону № 2740-VIII від 06.06.2019} {Абзац шостий частини третьої статті 2 виключено на підставі Закону № 2740-VIII від 06.06.2019} {Частина третя статті 2 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4782-VI від 17.05.2012; в редакції Закону № 1193-VII від 09.04.2014} {Текст статті 2 в редакції Закону № 1869-VI від 11.02.2010} Стаття 3. Основні принципи державної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності 1. Основними принципами державної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності є: захист прав, законних інтересів суспільства, територіальних громад та громадян, життя громадян, охорона навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; розвиток конкуренції; прозорість процедури видачі документів дозвільного характеру; додержання рівності прав суб'єктів господарювання під час видачі документів дозвільного характеру; відповідальність посадових осіб дозвільних органів, адміністраторів та суб'єктів господарювання за порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру; зменшення рівня державного регулювання господарської діяльності; установлення єдиних вимог до порядку видачі документів дозвільного характеру. Стаття 4. Основні вимоги до дозвільної системи у сфері господарської діяльності 1. Виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру; строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі; {Абзац п'ятий частини першої статті 4 в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015} вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру; {Абзац шостий частини першої статті 4 в редакції Закону № 3392-VI від 19.05.2011} строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; {Абзац восьмий частини першої статті 4 виключено на підставі Закону № 2451-VI від 07.07.2010} перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; {Частину першу статті 4 доповнено абзацом дев'ятим згідно із Законом № 3392-VI від 19.05.2011} перелік та вимоги до документів, які суб’єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру. {Частину першу статті 4 доповнено абзацом десятим згідно із Законом № 1252-VII від 13.05.2014} {Частину другу статті 4 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} 3. Суб’єкт господарювання має право на одержання (переоформлення, анулювання) документів дозвільного характеру та подання декларацій за своїм місцезнаходженням або у випадках, передбачених законом, - за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням об’єкта. {Абзац перший частини третьої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015} {Абзац другий частини третьої статті 4 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} {Абзац третій частини третьої статті 4 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} {Абзац четвертий частини третьої статті 4 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} {Абзац п'ятий частини третьої статті 4 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} {Частина статті 4 в редакції Закону № 1252-VII від 13.05.2014} {Частину четверту статті 4 виключено на підставі Закону № 191-VIII від 12.02.2015} 5. Суб’єкт господарювання має право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності на підставі подання декларації без отримання документа дозвільного характеру, за винятком тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. Реєстрацію декларацій здійснює дозвільний орган на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня отримання декларації шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. {Абзац другий частини п'ятої статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015} Відмова у реєстрації декларації не допускається. {Частина статті 4 в редакції Закону № 1252-VII від 13.05.2014} 6. Суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про зміну інформації, яка була зазначена у поданій декларації, у порядку та за формою, встановленими Кабінетом Міністрів України, протягом семи робочих днів з дня настання таких змін. {Статтю 4 доповнено частиною шостою згідно із Законом № 143-IX від 02.10.2019} {Стаття 4 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1759-VI від 15.12.2009, № 1869-VI від 11.02.2010, № 2451-VI від 07.07.2010, № 3204-VI від 07.04.2011, № 3993-VI від 03.11.2011} Стаття 4-1. Основні вимоги до порядку видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, анулювання документів дозвільного характеру 1. Порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. {Абзац перший частини першої статті 4-1 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3993-VI від 03.11.2011, № 191-VIII від 12.02.2015; в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015} Порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру, що законами України віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України. {Абзац другий частини першої статті 4-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 191-VIII від 12.02.2015; в редакції Закону № 835-VIII від 26.11.2015} {Абзац третій частини першої статті 4-1 виключено на підставі Закону № 1252-VII від 13.05.2014} Порядок видачі документів дозвільного характеру, внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань записів про переоформлення, анулювання документів дозвільного характеру визначається Кабінетом Міністрів України. {До частини першої статті 4-1 включено абзац третій згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015} Строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом. Документи дозвільного характеру видаються безоплатно, на необмежений строк, якщо інше не встановлено законом. {Абзац четвертий частини першої статті 4-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1252-VII від 13.05.2014} Представницький орган місцевого самоврядування розглядає та приймає на пленарних засіданнях рішення щодо видачі, переоформлення, анулювання або відмови у видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності протягом місяця з дня одержання від суб’єкта господарювання відповідної заяви. {Частину першу статті 4-1 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 4154-VI від 09.12.2011; в редакції Закону № 4403-VI від 10.02.2012} Порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, необхідність проведення якої встановлюється міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, здійснюється в порядку, передбаченому цими міжнародними договорами. {Абзац шостий частини першої статті 4-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 835-VIII від 26.11.2015} 2. Плата за видачу (переоформлення) документів дозвільного характеру (адміністративний збір) визначається відповідно до Закону України "Про адміністративні послуги". {Частина друга статті 4-1 в редакції Закону № 191-VIII від 12.02.2015} {Частину третю статті 4-1 виключено на підставі Закону № 2451-VI від 07.07.2010} 4. У разі надання на підставі договору оренди чи інших договорів у тимчасове користування приміщень та обладнання за умови збереження виду діяльності і стану цих приміщень та обладнання від орендаря або іншого користувача не вимагається отримання документа дозвільного характеру на їх використання (експлуатацію), крім потенційно небезпечних об'єктів та в разі експлуатації машин, механізмів, устаткування (далі - устаткування) підвищеної небезпеки, якщо інше не встановлено законом. Відповідальність за використання (експлуатацію) приміщень та обладнання покладається на особу, визначену відповідним договором. Положення цієї частини не застосовуються у разі надання в тимчасове користування потужностей, у тому числі їх частин, на які видано експлуатаційний дозвіл відповідно до Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів". {Частину четверту статті 4-1 доповнено абзацом третім згідно із Законом № 2042-VIII від 18.05.2017} 5. Підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є: подання суб'єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком; виявлення в документах, поданих суб'єктом господарювання, недостовірних відомостей; негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру. Законом можуть встановлюватися інші підстави для відмови у видачі документа дозвільного характеру. Відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається. {Абзац сьомий частини п'ятої статті 4-1 виключено на підставі Закону № 835-VIII від 26.11.2015} У разі усунення суб'єктом господарювання причин, що стали підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру, повторний розгляд документів здійснюється дозвільним органом у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня отримання відповідної заяви суб'єкта господарювання, документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, і документів, які засвідчують усунення причин, що стали підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру, якщо інше не встановлено законом. {Абзац восьмий частини п'ятої статті 4-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4154-VI від 09.12.2011} При повторному розгляді документів не допускається відмова у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (за винятком неусунення чи усунення не в повному обсязі заявником причин, що стали підставою для попередньої відмови). 6. У разі якщо у встановлений законом строк суб’єкту господарювання не видано документ дозвільного характеру або не прийнято рішення про відмову у його видачі, через десять робочих днів з дня закінчення встановленого строку для видачі або відмови у видачі документа дозвільного характеру суб’єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Відмітка в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про дату прийняття заяви є підтвердженням подання заяви та документів державному адміністратору або дозвільному органу. Також повідомляємо, що на сайті Держпраці за посиланням http://kiev.dsp.gov.ua/2020-2/ Не ведеться ніяка реєстрація декларацій відповідності МТБ з середини листопада 2020 року, згідно наданих нам усних роз'яснень нам пояснено користуватися принципом мовчазної згоди, про що ми і описали в довідці. Наші пояснення закріплені законом. Просимо розібратися у цьому питання і прийняти вірне рішення, так як мизареєстрували декларацію у встановленому порядку і відповідно до законодавства. Дякуємо
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Новий текст
Дата скасування: 31.01.2021 17:28
Вимога
Вирішена

декларація

Номер: f0e04a8d7dc845b3b4382f273422dd0c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.b2
Назва: декларація
Вимога:
Замовник вимагає: "Наданням копії декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці". Вважаємо, що цю вимогу Замовник повинен зняти, адже в оголошеній закупівлі вже існує вимога про надання відповідних дозволів Держпраці, котрі видаються на основі Експертного висновку про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Крім того, Дозвіл видається терміном на 5 років з правом пролонгування, а декларація - на 1 рік.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником будуть внесені зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та технічні вимоги.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

експлуатація обладнання

Номер: 73a299e6f0a84682a6fb737aeb7865a9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-30-000648-b.b1
Назва: експлуатація обладнання
Вимога:
Замовник вимагає: 2. Надання копії дозволів Державної служби України з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: - монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: устаткування напругою понад 1000 В (електричне устаткування електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання); - виконувати роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В; - виконувати випробування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: устаткування напругою понад 1000 В (електричне устаткування електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання); - експлуатувати устаткування напругою понад 1000В (електричне устаткування електричних станцій і мереж, технологічне електрообладнання). До відома Замовника, оголошена закупівля має назву: "Послуги зі встановлення електричного обладнання (послуги з ремонту силових трансформаторів)" Тобто, жодним чином дозвіл експлуатувати устаткування напругою понад 1000В не відноситься до предмету закупівлі. Це скоріше Замовник повинен мати такий дозвіл. Також, маємо зазначити, що такий дозвіл надається суб'єктам господарювання, котрі мають на своєму балансі силові трансформатори. Виходячи із цього, вважаємо, що вимога - дозвіл на експлуатацію обладнання повинна бути відмінена.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником будуть внесені зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та технічних вимог.
Статус вимоги: Задоволено