-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі (улаштування автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей та устаткування передавання тривожних сповіщень) у дошкільному навчальному закладі № 10 на вул. Воїнів інтернаціоналістів, 8 у м. Луцьку
Закупівля проводиться на 2021рік
Завершена
280 276.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 802.77 UAH
мін. крок: 1% або 2 802.77 UAH
Період оскарження:
29.12.2020 13:39 - 05.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Оскарження рішення щодо дискваліфікації учасника
Номер:
57788f49191a43628a69ebd846f1b18f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-29-005294-a.b1
Назва:
Оскарження рішення щодо дискваліфікації учасника
Вимога:
Шановний Замовнику! ПП «Теплий Дім ПСП» повідомляє Вам про те, що ми не згідні з відхиленням нашої тендерної пропозиції.
Ознайомившись з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління освіти Луцької міської ради №3 від 20/01/21р , ПП «Теплий Дім ПСП не погоджується з прийнятим рішенням Замовника щодо відхилення своєї пропозиції і вважає дії Замовника такими, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» та наші права, а також, що рішення Замовника підлягає перегляду виходячи з наступних підстав:
І. Замовник у протоколі зазначив наступну підставу для відхилення: «Не виконані умови п.13 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю, а саме: не надано копії актів виконаних робіт до усіх аналогічних договорів». Ми не згідні з даною підставою, так як ми надали три аналогічні договори разом з Довідками про вартість виконаних робіт за формою КБ-3, а саме:
- договір №113 від 06/10/2020 на суму 203 032,03грн , заключений з Відділом освіти, молоді та спорту Гіркополонківської сільської ради та Довідку про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 за жовтень 2020року на суму 203 032,03грн;
- договір №36 від 17/03/2020 на суму 190 384,39грн , заключений з Опорним закладом середньої освіти «Жидичинський ліцей Жидичинської сільської ради Ківерцівського району Волинської області» та Довідку про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 за березень 2020року на суму 190 384,39грн;
- договір №55 від 17/04/2020 на суму 356 501,02грн , заключений з Волинським коледжем Національного університету харчових технологій» та Довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 за травень 2020року на суму 149 309,48рн і за липень 2020р. на суму 182 393,22грн.
ІІ. Замовник у протоколі зазначив наступну підставу для відхилення: «Не виконані умови п.9 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю, а саме: Учасником не надано Копію сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 на підтвердження наявності у учасника сертифікованої системи управління якістю щодо виконання робіт, що закуповуються». ПП «Теплий Дім ПСП не згідний з цією підставою, так як :
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
Ми вважаємо, що дана вимога про сертифікат не є одним із головних критеріїв оцінки нашої кваліфікації у даній закупівлі наступних причин:
1. Проходження даної сертифікації є добровільним. В Україні сьогодні не існує ні одного нормативно-правового акту, який би зобов’язував суб’єкта господарської діяльності мати такий сертифікат. Отримання даного сертифікату є правом суб’єкта.
2. Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Вказані положення кореспондуються із ч. 4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
3. Згідно ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а саме, там є перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, пункт 13) надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Дані послуги здійснюються на підставі даної ліцензії і більше законодавець не ставить жодних вимог. При тому всі кваліфікаційні вимоги, які передбачені у переліку обов’язкових документів, які надаються замовником для проведення попередньої оцінки на адекватність системи управління якістю , зазначені в Ліцензійних умовах при отриманні Ліцензії на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тому не має необхідності одні й ті ж кваліфікаційні критерії оцінювати двічі. Крім того Ліцензійні умови передбачають набагато більший спектр кваліфікаційних вимог, ніж той що міститься у вимогах при отриманні сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018. Також хочемо звернути увагу на те, що сертифікат системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 не надає право на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Основним дозвільним документом є Ліцензія.
4. В Україні існує практика оскарження вимог замовника щодо наявності у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності. Наприклад, Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 дійшов до рішення, що «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складі тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації».
Тому ми вважаємо, що дана умова тендерної документації є безпідставною, не обов’язковою та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Отже, враховуючи все вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо не брати до уваги відсутність у нас сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, так як ми маємо досить суттєвий досвід у виконанні видів робіт, що наведені у тендерній документації, а також маємо діючу Ліцензію на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що є єдиним дозвільним документом діючим в Україні, який надає право на виконання робіт протипожежного призначення.
Також нагадуємо Вам , що у Оголошенні про спрощену закупівлю в п.10. Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: Ціна: 100%. Тобто основним і єдиним критерієм оцінки є ціна. А відхиливши нашу пропозицію , ви самі ж порушуєте прописані Вами вимоги, привівши до перемоги учасника, що має найвищу ціну.
ІІІ. Замовник у протоколі зазначив наступну підставу для відхилення: «Не виконані умови п.5 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю, а саме: Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб сформований 0,5/0,6/2020р. а у вимогах Оголошення повинен бути отриманий не раніше, ніж за 90 днів до дати оголошення про закупівлю». ПП «Теплий Дім ПСП не згідний з цією підставою, так як відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Але Замовник не розміщував відповідну вимогу про усунення порушень, відповідно у нас не було змоги скористатися Законним правом на усунення вищезазначених недоліків, які саме стосуються підтвердження по кваліфікаційним критеріям за ст.16.
Враховуючи викладене, Замовник, не надав нам можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону”.
Отже, ПП «Теплий Дім ПСП» просить переглянути ваше рішення щодо відхилення нашої тендерної пропозиції, та дотримуватись всіх вимог Закону України про публічні закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.01.2021 17:02
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу № UA-2020-12-29-005294-a, повідомляємо наступне.
При здійсненні закупівель Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (ділі – Закон № 922-VIII).
Згідно з пунктом 13 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю встановлено вимогу для всіх учасників - про надання у складі пропозиції копій договорів на виконання аналогічних робіт та копії всіх актів виконаних робіт по даних договорах (за формою КБ-2в, КБ-3).
Частиною 4 статті 882 Цивільного кодексу України визначено, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. За приписами ст. 4 даного Закону, одним із принципів бухгалтерського обліку є превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
В силу приписів статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі - Положення).
Згідно з пунктами 2.1, 2.4, 2.5 Положення визначено відповідно, що первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається у порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства. Повноваження на здійснення господарської операції особи, яка в інтересах юридичної особи або фізичної особи - підприємця одержує основні засоби, запаси, нематеріальні активи, грошові документи, цінні папери та інші товарно-матеріальні цінності згідно з договором, підтверджуються відповідно до законодавства. Такі повноваження можуть бути підтверджені, зокрема, письмовим договором, довіреністю, актом органу юридичної особи тощо.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 "Про прийняття національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013" встановлені типові форми документів, необхідних для передання - приймання робіт: 1) "Акт приймання виконаних підрядних робіт" (ф. № КБ-2в); 2) "Довідка про вартість виконаних підрядних робіт" (ф. № КБ-3).
В листі Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №12/19-3-9-14- 295 від 16.03.10 роз'яснено, що зазначені типові форми підлягають обов'язковому застосуванню при проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи між замовниками та виконавцями робіт з будівництва, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів та коштів підприємств, установ і організацій державної власності.
Вказані документи в силу вимог законодавства повинні містити інформацію про вартість виконаних робіт, зданих замовнику, а також про витрати, пов'язані з виконанням цього обсягу робіт.
Таким чином, виходячи з аналізу наведених норм, виконання підрядних робіт оформлюється сторонами шляхом підписання документів, які підтверджують факт виконаних, прийнятих та оплачених робіт. Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного суду від 03.10.2018 у справі № 922/509/17.
Тобто з первинних документів, якими є акти та довідки (КБ 2, КБ 3) має чітко вбачатись на виконання якого саме правочину вони сформовані та виконання підрядних робіт і їх вартість за яким правочином вони підтверджують.
Натомість у складі пропозиції ПП "ТЕПЛИЙ ДІМ ПСП" відсутні акти виконаних робіт, що слугувало однією з підстав відхилення тендерної пропозиції.
Щодо невиконання вимог пункту 9 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю, інформуємо про наступне.
Згідно з пунктом 9 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю встановлено вимогу для всіх учасників про надання у складі пропозиції - копії сертифікату системи управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 на підтвердження наявності у учасника сертифікованої системи управління якістю щодо виконання робіт, що закуповуються.
05.12.2018 на території України чинний ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (далі за текстом - ISO 9001), прийнятий наказом національного органу стандартизації (ДП «УкрНДНЦ») від 30.11.2018 № 454. Відповідно до підпункту 6 пункту 1 наказу ДП «УкрНДНЦ» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів» прийнятий національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги – Вперше». На веб-сайті проекту БУДСТАНДАРТ Online (http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941) міститься підтверджувальне повідомлення ДП «УкрНДНЦ» про те, що наказ від 30.11.2018 № 454 EN ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (ISO 9001:2015) прийнято як національний стандарт методом підтвердження за позначенням ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги
Зважаючи на зазначене, Замовник вимагає від Учасників підтвердження відповідності Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції , надання послуг та виконання робіт.
Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги, роботи у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації.
Стосовно того, що на Вашу думку зазначена вимога є безпідставною, повідомляємо, що зазначена вимога стосується всіх учасників процедури закупівлі, тому не може бути дискримінаційною, адже отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001, а його наявність сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг, тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною та/ або недоцільною, або такою що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Сертифікати відповідності вимогам ISO 9001:2015 передбачені чинним законодавством, і будь-який учасник має можливість надати ці сертифікати, виконавши вимоги тендерної документації.
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу : рішення №6492-р/пк-пз від 03.07.2018, рішення №4684-р/пк-пз від 17.05.2018 , рішення №1934-р/пк-пз від 22.02.2019, а також сталою судовою практикою.
У п. 5 Додатку 2 до Оголошення про спрощену закупівлю Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних повинен бути отриманий не раніше ніж за 90 днів до дати оголошення про закупівлю. Спрощена закупівля не є процедурою, тому до неї ч.9 ст. 26 Закону не застосовується. Крім того, функціонал майданчика не дозволяє Учаснику додавати будь які документи після проведення аукціону, тобто навіть, якби Замовник і розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, Учасник не має технічної можливості усунути порушення.
Враховуючи викладене вище, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги UA-2020-12-29-005294-a.
Статус вимоги:
Відхилено