• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

999 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 995.20 UAH
Період оскарження: 29.12.2020 12:35 - 11.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: b692dcc86e8c4f8887a06cda57522e81
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-29-002582-c.c2
Назва: вимога
Вимога:
Шанвоний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції наступне: - Підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. - Надання довідки про наявність кол-центру / контакт-центру на території Київської області згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Учасник також має підтвердити виконання усіх вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 щодо особистого кабінету споживача. Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії Київської області. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій є дискримінаційною та необгрунтованою. Вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. При цьому ОСР, незважаючи на відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 3 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На підтвердження вище описано прикріплюємо Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від всих ОСР. Також наголошуємо, що відповідно до Статті 164-14 КпАП. Порушення законодавства про закупівлі Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД,
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний заявник! Користуючись нагодою, дякуємо за приділену увагу нашій закупівлі та по суті поставлених питань за результатами їх розгляду повідомляємо. 1) Щодо вимоги «Підтвердити довідкою у довільній формі наявність на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)…». Погоджуємося з відсутністю прямої та імперативної норми законодавства щодо наявності в учасника роздрібного ринку Центру обслуговування споживачів (клієнтів) (які обслуговують 50000 споживачів та більше) або структурного підрозділу або посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів – на території міста Києва. В той же час, звертаємо увагу: - Законодавством так само не заборонено замовнику вимагати наявність сервісних підрозділів учасника на певній території виходячи з того, що чинне законодавство не містить заборони суб’єкту господарювання створення структурних підрозділів не лише на території України, а й за її межами. Якщо учасник планує здійснювати або здійснює свою господарську діяльність з постачання електричної енергії на певній території, то цілком логічно, що і доступність до нього споживачів повинна забезпечуватися якомога зручніша. Крім того, з приписів п.п. 8.3.3 та 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 випливає, що учасник роздрібного ринку має забезпечити можливість особистого прийому споживачів. Споживач, в даному випадку Замовник, знаходиться саме в місті Київ, отже і технічні вимоги до учасників складені у відповідності до вимог та інтересів Замовника. Тим більше, що така вимога жодним чином не обмежує можливості будь-кого з учасників створити підрозділ або розмістити робоче місце в межах міста Києва, які забезпечать проведення особистих прийомів Замовника. - Місцезнаходженням Замовника є місто Київ. Всі підрозділи та робочі місця працівників Замовника знаходяться в місті Києві. Передбачаючи обов’язковою умовою наявності в учасника структурного підрозділу з обслуговування споживачів на території міста Києва, Замовник виходить з необхідності дотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначений принцип полягає в тому, що Замовник переслідує мету поряд з придбанням електричної енергії за найнижчою ціною, - уникнення потенційних витрат на відрядження працівників для подання документів, проведення звірок з постачальником тощо, у разі, якщо переможець не матиме підрозділу (працівника) в межах міста Києва. Такі витрати на день оголошення та здійснення закупівлі спрогнозувати неможливо, але будь-які додаткові заходи щодо вирішення технічних та інших питань з учасником в іншій місцевості обов’язково потягнуть за собою додаткові витрати Замовника, явно порушують принцип ефективності такої закупівлі та її пропорційності. Враховуючи зазначене, змушені відхилити вимогу про внесення змін до тендерної документації в цій частині. 2) Щодо «Надання довідки про наявність кол-центру / контакт-центру на території Київської області…». Замовник погоджується з доводами заявника та повідомляє про внесення відповідних змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: e886330401ac466aa8487b0607238391
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-29-002582-c.c1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Згідно тендерної документайції учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції ормативні акти. - Гарантійний лист про те, що протягом 2020 року Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2020 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимог, щодо надання гарантійного листа про те, що скаржник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо надання гарантійного листа про те, що протягом 2020 року Учасник не набував статусу "переддефолтного" та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі "НЕК "Укренерго", Замовник погоджується з доводами заявника та повідомляє про внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено