-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо (ДК 021:2015- 09130000-9 Нафта і дистиляти) (відповідний код 09134200-9)
Місцезнаходження замовника: 38702, Україна, Полтавська область, Полтавський район, с. Новоселівка, провулок Підлісний, будинок 6. Категорія Замовника – відповідно до ст.2, ч.4, п.3- підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська.
Торги не відбулися
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
29.12.2020 12:01 - 10.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги в умовах тендерної документації
Номер:
bfeca822cab448449d279fd47d5194c6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-29-001134-b.c1
Назва:
дискримінаційні вимоги в умовах тендерної документації
Вимога:
В умовах закупівлі, а саме в додатку 1 до тендерної документації наявні дискримінаційні вимоги, а саме в розділі 4 Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати Ліцензію (копію) на право зберігання пального (на кожне місце зберігання пального). Вказане не відповідає вимогам закону виходячи з того, що умовами тендерної документації передбачено поставку дизельного палива за талонами на автозаправних станціях з відповідним розташуванням.
Відповідно до діючого законодавства, відпуск палива на АЗС відбувається у роздріб, а саме в Законі України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) а саме в статті 1 надано визначення, як роздрібної торгівлі пальним, так і оптової торгівлі пальним.
Зокрема визначено, що роздрібна торгівля - це діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.
Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до Кодексу та Закону України від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року.
Статтею 1 Закону N 481 встановлено, що місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Порядок видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним встановлений статтею 15 Закону N 481.
Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Крім цього, відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників
Однак, у разі відпуску пального через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки по талонам, скретч-карткам, смарт-карткам така операція буде вважатися розрахунковою відповідно до абзацу четвертого статті 2 Закону N 265. Для здійснення таких операцій суб'єкт господарювання має встановити реєстратор розрахункових операцій. Така діяльність буде підпадати під визначення роздрібної торгівлі пальним та вимагає отримання ліцензії на цей вид діяльності, відповідно до статті 15 Закону N 481.
В той же час, за умови відсутності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним суб'єкт господарювання зобов'язаний отримати ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Відповідно до статті 1 Закону N 481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Зберігання пального - це діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Відповідно до частини першої статті 15 Закону N 481 зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Таким чином, Товариство отримує ліцензії на право зберігання пального на місце (територію), що використовується для зберігання пального. Звертаємо увагу, що відповідно до Закону N 481 споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального, можуть використовуватися суб'єктом господарювання як на праві власності, так і користування.
Згідно з статтею 15 Закону N 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Також суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Умови тендерної документації також містять пункт 10, який передбачає надання учасником ліцензії на право роздрібної торгівлі.
Враховуючи вищезазначені норми, вимагати ліцензію на право зберігання пального, коли учасник здійснює роздрібну торгівлю пальним, є незаконним та таким що порушує право вільної конкуренції, а умови ТД є такими, які прописані під конкретного учасника, який здійснює свою господарську діяльнсть саме за наявності ліцензії на зберігання, що доречі не дає йому права здійснювати роздрібну торгівлю пальним.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни в умови тендерної документації, виключивши пункт 9 з розділу 4 Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), як такий що є дискримінаційним та не відповідає вимогам закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.12.2020 17:14
Вирішення:
Доброго дня. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Задоволено