ДК021:2015:79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з фізичної охорони об’єкта)
Послуги з фізичної охорони об’єкта: м.Полтава, вул Сільськогосподарська 21. Кількість годин надання з фізичної охорони протягом 2021 року планується 8760 години (365 діб). Джерело фінансування : кошти місцевого бюджету. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути викладені українською мовою. Документи, які не підготовлені безпосередньо учасником, документи технічної частини (виробничі документи, що підтверджують якість, листи виробників, ТУ виробників, довідки виданні сторонніми організаціями, буклети, каталоги тощо) можуть бути надані іншою, ніж українська, мовою з обов’язковим наданням перекладу таких документів (довідок, тощо) українською мовою, завірених підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (за наявності). При цьому, установчі документи та документи, які Учасник надає для підтвердження кваліфікаційним вимогам, складені початково російською мовою та безпосередньо Учасником не складаються для участі у процедурі закупівлі, перекладу на українську мову не потребують.
Торги не відбулися
354 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 540.00 UAH
Період оскарження:28.12.2020 14:35 - 09.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Номер:4a82fd396a4f40658bd292234e7458ce
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-28-009461-c.b4
Назва:ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Вимога:
Підпунктами 1.4, 1.5 та 1.7 пункту 1 додатку 3 до ТД Замовник вимагає надання Учасниками в складі документів пропозиції наступного:
«1.4. Учасник повинен підтвердити наявність не менше трьох мобільних нарядів охорони (груп швидкого реагування) в м. Полтава для забезпечення виїздів на об’єкт Замовника в термін до 5 хвилин при виникненні термінової необхідності (за викликом Замовника або з поста охорони).»
«1.5. Для підтвердження наявності спеціалізованого транспорту, яким буде здійснюватися швидке реагування (збір та перевезення охоронців учасника до місця події) необхідно надати документи, які підтверджують наявність в Учасника автотранспорту, який повинен відповідати вимогам Закону України «Про охоронну діяльність» (не менше трьох одиниць), а саме копії технічних паспортів з відміткою «спеціальний транспорт», копії дозволів МВС на встановлення та використання на транспорті реагування спеціальних світлових сигнальних пристроїв та фото спеціальних транспортних засобів з чіткою видимістю державного номеру.»
«Збір та перевезення охоронців учасника до місця події» - Замовником не зазначено в технічних вимогах до закупівлі навіщо збирати охоронців та везти їх до місця події, якщо у ЗУ «Про охоронну діяльність» передбачено, що охоронець на об’єкті охорони зобов’язаний повідомити правоохоронні органи про проникнення на об’єкт сторонніх осіб та викликати в першу чергу правоохоронні органи.
Тобто вимоги викладені замовником у пунктах 1.4 та 1.5, 1.7 стосуються зовсім іншого предмету закупівлі – 79711000-1 - Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації.
Дані обидві вимоги є незаконними та такими, що прямо суперечать основним законодавчим актам в сфері регулювання охоронної діяльності, адже:
ЗУ «Про охоронну діяльність» передбачає, що транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України (пункт 5 статті 6).
В той же час Міністерство внутрішніх справ України передбачив порядок використання транспорту реагування в Порядку обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ МВС України 18.04.2013 № 375, в котрому в пункті 3.4. визначив, що «Увімкнення світлового сигнального пристрою автожовтого (оранжевого) кольору дозволяється виключно у випадках оперативного реагування на тривожні сповіщення, що надійшли до пункту централізованого спостереження суб’єкта охоронної діяльності.»
Поняття «тривожні сповіщення» не є довільним!!!! Так як прямо передбачено ЗУ «Про охоронну діяльність» та говорить, що пункт централізованого спостереження - центр з працюючим персоналом, який спостерігає за станом систем передавання тривожних сповіщень.
ДСТУ 3960-2000 передбачає визначення таких понять:
Система передавання тривожних сповіщень — це система, яку використовують для передавання інформації про стан однієї чи декількох систем тривожної сигналізації між під охоронними зонами та одним чи декількома центрами приймання тривожних сповіщень.
Система тривожної сигналізації – електричне обладнання, призначене для виявлення та попереджування про наявність небезпеки.
Система охоронної сигналізації – електричне обладнання, що є складова частина системами тривожної сигналізації, призначене для виявлення та попереджування про наявність нападу та/або проникнення в підохоронні зони чи об’єкт.
Підохоронна зона – частина будівлі та/або території, де можлива небезпека може бути виявлена системою тривожної сигналізації.
Отже, суб’єкт охоронної діяльності може використовувати транспорт реагування лише у виключних випадках передбачених Законом!!!! ТОБТО ПРИ РЕАГУВАННІ НА ТРИВОЖНІ СПОВІЩЕННЯ!!!!
Натомість в ТД Замовник не зазначив про наявність в нього на об’єкті охорони – встановленої системи охоронної сигналізації та тривожної кнопки, що унеможливлює надходження тривожних сигналів на пульт Учасника та направлення при цьому транспорту реагування Учасником на об’єкта Замовника.
Шановний Замовник, у зв’язку з тим, що закупівля UA-2020-12-28-009461-c передбачає надання ЛИШЕ послуг ДК021:2015:79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з фізичної охорони об’єкта) (ТОБТО ЛИШЕ ПО ОДНОМУ КОДУ ДК, а не по двох кодах ДК), та НЕ передбачає надання послуг – систем безпеки ( 79711000-1 - Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, адже лише при наданні таких послуг суб’єкт охоронної діяльності дійсно може зобов’язаний використовувати спеціальний транспорт реагування), Замовник не має права вимагати надання документів передбачених в пунктах 1.4, 1.5, 1.7.
При цьому Вами вимагається та створюються передумови для того, щоб учасник який буде визнаний переможцем цієї закупівлі – допускав не раціональне та не за призначенням використання спеціального транспорту при наданні Вам послуг фізичної охорони ТА ПРИ ЦЬОМУ ПОРУШУВАВ ВИМОГИ ЗУ «ПРО ОХОРОННУ ДІЯЛЬНІСТЬ» ТА ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ ПРОВАДЖЕННЯ ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, що є недопустимим з Вашої сторони!
Крім того, тим же самим проектом договору викладеним Вами у додатку №4 до ТД в пункті 1.1 договору передбачено надання послуг лише по коду - ДК021:2015:79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з фізичної охорони об’єкта), КЕКВ 2240, тобто договором передбачається надання послуг одним цілодобовим постом фізичної охорони (тобто на посту буде постійно лише одна людина - один охоронець) та не передбачається закупівля окремо послуг із моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації. Це ж Вами підтверджено і в додатку №1 до проекту договору – де Вами було визначено надання лише конкретно послуг фізичної охорони одним цілодобовим постом.
Підпунктом 1.7 пункту 1 додатку 3 до ТД передбачено надання Учасником «Оригінали або копії дозволів, виданих Учаснику Українським державним центром радіочастот на право експлуатації радіостанції професійного радіозв’язку з потужністю вихідного сигналу передавача не менше 2Вт, експлуатація яких можлива у регіоні надання послуг (кількість радіостанцій не менше 2-х штук).»
Дана вимога є незаконною так як є втручанням Замовника у внутрішню ліцензовану діяльність Учасника виходячи з вимог розділу ІІ ПОРЯДОК
обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 травня 2013 р. за № 746/23278, котрі передбачають:
«2.1. Транспорт реагування обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, зокрема радіостанціями, засобами стільникового, супутникового, транкінгового зв'язку» – в даному випадку Порядок надає Суб’єкту охоронної діяльності на вибір застосування тих чи інших способів зв’язку та застосування радіочастотних засобів не є обов’язковим!
«2.2. Засоби радіотехнічного зв'язку використовуються з метою забезпечення постійного зв'язку між персоналом охорони транспорту реагування, пунктом (пунктами) централізованого спостереження, іншими структурними підрозділами суб’єкта охоронної діяльності» - відповідно до оголошеної закупівлі - Вами не закоповуються послуги - 79711000-1 - Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, а тому вимагання надання документів Учасниками згідно пунктів 1.4, 1.5 та 1.7 є НЕЗАКОННИМ!
«2.3. Засоби радіотехнічного зв’язку, експлуатація яких вимагає наявності відповідних дозволів, використовуються лише після отримання таких дозволів у порядку та на умовах, визначених Законом України „Про радіочастотний ресурс України”» - дані вимоги можуть виконуватися лише державними підрозділами поліції охорони (Управління державної служби охорони – УДСО), а саме:
Стаття 5 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України» передбачає категорії користувачів радіочастотного ресурсу України:
1. Користувачі радіочастотного ресурсу України залежно від напрямів його використання поділяються на спеціальні і загальні.
2. До спеціальних користувачів радіочастотного ресурсу України відносяться підрозділи і організації Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони, центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сфері цивільного захисту, центральних органів виконавчої влади, що забезпечують реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, захисту державного кордону, виконання кримінальних покарань, єдиної державної податкової та митної політики (у частині застосування радіоелектронних засобів податковою міліцією), якщо їх діяльність пов'язана з використанням радіоелектронних засобів виключно для виконання функціональних обов'язків і за умови їх фінансування виключно за рахунок Державного бюджету України, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, а також центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сфері транспорту, в частині застосування радіоелектронних засобів об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України та забезпечення польотів і в частині застосування радіоелектронних засобів Державною спеціальною службою транспорту системи екстреної медичної допомоги.
{Частина друга статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3200-IV від 15.12.2005, № 3428-IV від 09.02.2006, № 3475-IV від 23.02.2006, № 885-VI від 15.01.2009, № 5081-VI від 05.07.2012, № 5459-VI від 16.10.2012, № 406-VII від 04.07.2013, № 901-VIII від 23.12.2015, № 187-IX від 04.10.2019}
В частині 2 статті 5 цього Закону допускається отримання таких дозволів лише Управлінням державної охорони, а тому Замовник створює умови для обмеження кола учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, та створює умови лише для участі в цій закупівлі – Управліннями державної служби охорони (тобто поліції), що є недопустимим в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи все вищезазначене, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної затвердженої рішення тендерного комітету №216 від 28.12.2020 та:
- Виключити із пункту 1 додатку 3 до тендерної документації – підпункти 1.4, 1.5 та 1.7.
Вирішення:«Додатком № 2 до Тендерної документації визначено зокрема, що для охорони території, будівель, споруд, окремих прилеглих до них територій, транспортних засобів, іншого майна Замовника, Виконавець гарантує забезпечення наявність Пультової охорони ( ПО ), пульта спостереження з диспетчером та цілодобове спостереження із пульта спостереження. Наявність Пультової охорони (ПО), що забезпечує охорону об’єкта за допомогою цілодобового спостереження з Центрального пульту спостереження (ЦПС ) і можливістю диспетчера ЦПС направлення групи швидкого реагування ( ГШР ) на об’єкт з оповіщенням клієнта. Для виконання вказаної вимоги Замовником встановлено вимоги, визначені Вами у вказаній вимозі. Замовник вважає обґрунтованим встановлення визначених у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв для суб’єкта охоронної діяльності, який надаватиме охоронні послуги».
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Номер:12e079ab2a1f406b8ffe1183a7ac42c8
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-28-009461-c.b3
Назва:ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Вимога:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ"
НАКАЗ
24.02.2016 № 51
Про внесення змін до наказу № 221 від 31 грудня 2015 р.
Відповідно до Закону України "Про стандартизацію" та розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163-р НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до наказу ДП "УкрНДНЦ" № 221 від 31 грудня 2015 р. "Про внесення змін до наказу № 203 від 21 грудня 2015 р.", а саме:
на сторінці 2, другий рядок зверху вилучити слова "пункт 4 наказу, с. 5, рядок 1 вилучити";
долучити текст:
"Пункт 4 наказу викласти в новій редакції:
4. Скасувати нормативні документи України з 01 липня 2016 року:
1. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування
(ISO 14001:2015, IDT)
(прийнятого методом підтвердження)
2. ДСТУ ISO 9000:2015 Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів
(ISO 9000:2015, IDT)
(прийнятого методом підтвердження)
3. ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги
(ISO 9001:2015, IDT)
(прийнятого методом підтвердження);
з пункту 5 наказу вилучити позиції 4, 5".
2. Начальнику відділу інформаційних технологій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті ДП "УкрНДНЦ".
3. Начальнику Національного фонду нормативних документів забезпечити опублікування цього наказу в черговому виданні щомісячного інформаційного покажчика "Стандарти".
4. Начальнику загального відділу довести цей наказ до відома виконавців.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишається за керівником підприємства чи особою, яка виконує його обов'язки.
Т.в.о. генерального директора С.О. Шевцов
За таких обставин, Замовник вимагає надання документів. а саме: Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», видача яких в Україні скасована ще з 01 липня 2016 року згідно наказу того ж самого ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 24.02.2016 № 51, який вводив у 2015 році таку норму як можливість видачі таких сертифікатів. При цьому будь яких інший державний орган України не передбачив права, обов’язку чи навіть нормативного регулювання видачі в Україні цих сертифікатів.
У зв’язку із чинністю наказу ДП «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 24.02.2016 № 51, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної затвердженої рішення тендерного комітету №216 від 28.12.2020 та:
- Виключити із підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ ТД текст – «Для підтвердження надати Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони»
- Виключити із підпункту 7.1 пункту 7 розділу ІІІ ТД текст – «Додатково Учасник має надати в складі пропозиції Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вирішення:«Сертифікати ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» є чинними та їх видача здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства України. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Зважаючи на це, Замовник діє в межах встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» вимог, вимагаючи надання відповідних сертифікатів.»
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Вирішена
ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Номер:69521989585b4afa95780f77c682f7ef
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-28-009461-c.b2
Назва:ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Вимога:
Підпунктом 7.2 пункту 7 розділу ІІІ ТД передбачено, що «.2. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Дані вимоги, у разі їх встановлення, мають бути вичерпно зазначені у Додатку 6 до Тендерної документації.»
Замовник передбачив надання в складі пропозиції Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони. (підпункт 7.1 пункту 7 та підпункт 6.1 пункту 6 розділу ІІІ ТД)
Проте Додатку 6 до тендерної документації не існує в тендернній документації, а тому посилання на неіснуючий додаток Замовником створює передумови для вже завчасного порушення потенційними учасниками вимог ТД та надає можливість вже на даній стадії передчасно Замовнику дискваліфіковувати учасників при їх кваліфікації.
Через відсутність вимог до сертифікатів - Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, у Додатку 6 до Тендерної документації, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної затвердженої рішення тендерного комітету №216 від 28.12.2020 та:
- Виключити із підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ ТД текст – «Для підтвердження надати Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони»
- Виключити із підпункту 7.1 пункту 7 розділу ІІІ ТД текст – «Додатково Учасник має надати в складі пропозиції Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вирішення:«До пп. 7.2 п. 7 розділу 3 тендерної документації буде внесено зміни з урахуванням відсутності в тендерній документації відповідного Додатку.»
Замовнику необхідно внести зміни до тендерної документації та викласти ПУНКТ 7.2 у наступній редакції: «7.2. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам».
Статус вимоги:Задоволено
resolved
resolved
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Номер:9829bf4b79bc4618a37512557ac7c91c
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-28-009461-c.b1
Назва:ВИМОГА щодо усунення порушень допущених Замовником у тендерній документації затвердженій рішенням тендерного комітету №216 від 28.12.2020
Вимога:
І. Щодо незаконності та безпідставності вимагання «сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони» відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації:
Замовник вимагає надання Учасниками закупівлі - Сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони, хоча система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави.
Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар або послугу.
ІІ. Щодо відсутності будь якої законодавчої ТА нормативної вимоги на рівні українського законодавства, що регулює надання послуг охорони відповідно до ЗУ «Про охоронну діяльність», обов’язку та рекомендації отримання охоронними фірмами такого сертифікату - ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони.
Відповідно до даних Міністерства внутрішніх справ України станом на 29 грудня 2020 року в Україні 8484 (вісім тисяч чотириста вісімдесят чотири) суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці) мають діючі ліцензії на надання послуг охорони станом на 29.12.2020. При цьому звертаємо увагу, що відповідно до ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності» частини 6 статті 21 – строк дії ліцензії на надання послуг охорони є безстроковим. Отже, всі ці 8484 суб’єкти господарювання із надання послуг охорони мають безстрокові ліцензії, та всі вони мають право приймати участь у Вашій процедурі закупівлі. (реєстр суб’єктів охоронної діяльності станом на 29.12.2020 отриманий із сайту МВС за посиланням https://mvs.gov.ua/ua/pages/5562_Licenzuvannya.htm - додається), тобто є потенційними учасниками процедури закупівлі послуги - ДК021:2015:79710000-4 «Охоронні послуги» (Послуги з фізичної охорони об’єкта згідно ідентифікатора закупівлі - UA-2020-12-28-009461-c.
Відповідно до встановлених ЗАКОНОДАВЧИХ вимог МВС суб’єкти охоронної діяльності мають керуватися в своїй діяльності саме такими законодавчими актами (які чітко визначені МВС за посиланням https://mvs.gov.ua/ua/pages/5565__Zakonodavchi_ta_inshi_normativno_pravovi_akti.htm/ ):
Законодавчі та інші нормативно-правові акти
• Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
• Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
• Закон України «Про охоронну діяльність»
• Постанова Кабінету Міністрів України №609 «Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»
• Постанова Кабінету Міністрів України №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»
• Постанова Кабінету Міністрів України №1000 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва та ремонту вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівлі вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництва спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продажу»
• Постанова Кабінету Міністрів України №825 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження охоронної діяльності і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством внутрішніх справ»
• Постанова Кабінету Міністрів України №1045 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері виробництва та ремонту вогнепальної зброї невійськового призначення і боєприпасів до неї, холодної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, торгівлі вогнепальною зброєю невійськового призначення та боєприпасами до неї, холодною зброєю, пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду; виробництва спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продажу, і визначається періодичність здійснення Міністерством внутрішніх справ планових заходів державного нагляду (контролю)»
• Наказ МВС № 966 від 21.11.2019 Про затвердження Річного плану проведення заходів державного нагляду (контролю) Міністерством внутрішніх справ України на 2020 рік
• Наказ МВС №85 від 04.02.2016 Про затвердження уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) Міністерством внутрішніх справ
• Наказ МВС № 666 від 01.08.2017 Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, що надаються Міністерством внутрішніх справ України
• Наказ №845 від 17.10.2018 Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 01 серпня 2017 року № 666
В жодному переліченому вище нормативному акті немає вимоги або навіть рекомендації щодо отримання суб’єктами охоронної діяльності – Сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони.
Учасник звертався за роз’ясненням до МВС України з питанням: чи необхідно мати на підприємстві сертифікат відповідності системи менеджменту ISO 9001:2015 на що було отримано відповідь про відсутність законодавчих підстав для отримання даного сертифікату.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про охоронну діяльність" суб'єкт охоронної діяльності – суб'єкт господарювання будь-якої форми власності, створений та зареєстрований на території України, що здійснює охоронну діяльність на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії.
Частиною 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «5. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.». Частиною 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п.4 ч.1). Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах (ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Оскільки Вами було оголошено закупівлю саме охоронних послуг, діяльність та надання яких регулюється спеціальним Законом України «Про охоронну діяльність» 2013 р. (зі змінами та доповненнями), тому Учасники відповідну мають надати у складі своїх документів ліцензію видану Міністерством внутрішніх справ України – ліцензію на провадження та надання певних охоронних послуг у відповідності до зазначеного Закону.
Отже, ті, учасники які вже мають та отримали таку ліцензію на надання охоронних послуг вже були перевірені МВС України на відповідність кваліфікаційним вимогам згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності від 18.11.2015 №960.
ІІІ. Щодо застосування Замовником в своїй діяльності стандартів ISO 9001:2015
ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги передбачають, що технічним комітетом, відповідальним за цей стандарт є ТК.93 «Система управління якістю, довкіллям та безпечністю харчових продуктів», проте в цьому ДСТУ ISO 9001:2015 не зазначено, що воно може сертифікувати процес надання послуг фізичної охорони, коли фізично охоронці (тобто звичайні фізичні особи), які перебувають у трудових відносинах з суб’єктом охоронної діяльності, та стоять на стаціонарних постах у Замовника.
При цьому, аби сам Замовник мав такий сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 то можливо було б логічно вимагати його наявність і у потенційних учасників цієї закупівлі, адже охоронці на одному стаціонарному Вашому посту ведучи певну документацію могли б її надавати і замовнику, але якщо Замовник не сертифікований на цей стандарт то він не зможе проконтролювати дотримання охоронцями цього стандарту чи не дотримання.
Така є позиція мається і в самому ДСТУ ISO 9001:2015 у вступній його частині, котра говорить, що потенційна вигода в учасників закупівлі мати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 застосовується лише при розумінні самим Замовником цих стандартів та зможе задовольняти вимоги Замовника.
Відповідно до даних ДЖП «Полтавастандартметрологія» (за посиланням http://poltavastandart.org/index.php?option=com_content&task=view&id=137&Itemid=151) призначено національним органом України з сертифікації харчової продукції та послуг і надано повноваження на проведення робіт із сертифікації:
- готельних послуг та послуг харчування (в т.ч. з присвоєнням категорії);
- харчової продукції та продукції громадського харчування;
- послуг туристичних агентств і бюро подорожей;
- послуг транспорту;
- послуг пошти;
- послуг засобів зв’язку;
- послуг індивідуальних (перукарні, салони краси, манікюрні та педікюрні салони тощо);
- послуг домашньої прислуги;
- послуг з ремонту особистих та побутових товарів;
- послуг з пакування;
- засобів індивідуального захисту працюючих.
Шановний Замовник, зверніть увагу, що сертифікації охоронних послуг у вище переліченому списку – НЕМАЄ!!!! А тому є підстави вважати, що потенційними учасниками в даній закупівлі взагалі є виключні суб’єкти господарювання чиї інтереси Ви можете лобіювати, а це є порушення принципу недискримінації передбаченого ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимог щодо отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг з охорони власності та громадян не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином, Замовник не має права вимагати в Документації документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності охоронним підприємством.
Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікату на відповідність системи менеджменту якості вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та інших документів по системі менеджменту якості Замовник лобіює інтереси певних учасників, які отримали такі сертифікати до оприлюднення закупівлі – тобто до 28.12.2020.
В той час періодом для подачі пропозицій по закупівлі UA-2020-12-28-009461-c є всього лише 15 (п'ятнадцять) календарних днів, при тому цей період подачі пропозицій потенційними учасниками припадає на щонайменше на 7 (сім) календарних вихідних днів встановлених Державою як вихідні та святкові, а отже в решту робочих 8 календарних днів учасники мають якимось чином отримати такий сертифікат, що є неможливим через процедуру його отримання яка складається із трьох етапів внутрішнього аудиту та двох етапів зовнішнього аудиту, і лише після успішного проходження п’яти етапів аудиту із залученням сторонньої організації, яка має право проводити такий аудит і контроль за якістю впровадження документообігу в організації, приймається рішення про видачу сертифікату з подальшою його реєстрацією в реєстрі виданих сертифікатів (період реєстрації сертифікату в реєстрі займає щонайменше 3 робочих дня).
Крім того, відповідно до даних відділу стандартизації, метрології та сертифікації України в реєстрі виданих аналогічних сертифікатів у 2020 році внесено лише 2 нових сертифіката, а саме:
№ сертифікату Дійсний
З Дійсний
До Продукція/послуги
UA.СУЯ.167-20 2020-08-25 2023-08-24 надання послуг пов’язаних з діяльністю приватних охоронних служб; обслуговування систем безпеки; проведення розслідування; діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки; діяльність пожежних служб; електромонтажні роботи; інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем
UA.СУЯ.162-20 2020-08-10 2023-08-09 надання послуг, пов’язаних з особистою безпекою; послуг систем безпеки; послуг, пов’язаних з розслідуваннями; послуг у сфері охорони громадського порядку та громадської безпеки; послуг пожежних служб; електромонтажних робіт; послуг, у сфері інформаційних технологій та стосовно комп’ютерної техніки, інші
Отже, Замовник створив такі дискримінаційні умови щодо можливості участі в даній закупівлі лише обмеженої кількості учасників, які обмежують коло учасників лише тими – ЯКІ ОТРИМАЛИ сертифікат ISO 9001:2015 до 01.01.2020, та надає можливість ще 2 суб’єктам охоронної діяльності, які отримали такі сертифікати у 2020 році під номерами UA.СУЯ.167-20 та UA.СУЯ.162-20.
Якщо Замовник дійсно допускав що потенційні учасники в разі виявлення бажання прийняти участь в цій закупівлі зможуть в період з 28.12.2020 по 13.01.2021 отримати такий сертифікати якості по ISO 14001 2015 та ISO 9001 2015, то невже Замовник не знає або не міг знати про уведену норму Закону у Кодексі України про адміністративні правопорушення, а саме :
«Стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі
Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, -
тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом, -
тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Кодекс доповнено статтею 164-14 згідно із Законом № 2188-IV від 18.11.2004; із змінами, внесеними згідно із Законами № 424-V від 01.12.2006, № 2289-VI від 01.06.2010, № 3681-VI від 08.07.2011, № 1197-VII від 10.04.2014; в редакції Закону № 922-VIII від 25.12.2015 - щодо введення в дію положень нової редакції статті див. пункт 1 розділу IX Закону № 922-VIII від 25.12.2015; в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019; із змінами, внесеними згідно із Законом № 530-IX від 17.03.2020, з урахуванням змін, внесених Законом № 540-IX від 30.03.2020}»
Отже, Замовник навіть для тих учасників, які не мають таких сертифікатів створює обставини для порушення зазначеної вище норми Закону та вважає, що уведений надзвичайний стан в України щодо недопущення поширення коронавірнусної інфекції передбачений законами України, який забороняє допущення скупченості людей, може порушуватися бо так зручно Замовнику для лобіювання інтересів певних учасників.
Окрім того, ДСТУ ISO 9001:2015 були введені в дію в Україні лише з 01.01.2018, а отже Вами було зменшено коло потенційних учасників навіть по роках коли вони заздалегідь отримали такий сертифікат, а саме – прийняти участь у Вашій закупівлі зможуть лише учасники які отримали такі сертифікати з 01.01.2018 по 01.01.2020 та ще двоє учасників які отримали вищезазначені сертифікати під номерами UA.СУЯ.167-20 та UA.СУЯ.162-20.
Крім того, додатком №2 до тендерної документації Замовника по цій закупівлі взагалі не передбачено – вимоги щодо наявності в учасників жодного документу, який передбачений ДСТУ ISO 9001:2015, зокрема жодного внутрішнього документу Учасника який ним введений в своїй діяльності після отримання цього сертифікату по ДСТУ ISO 9001:2015, а отже, Замовнику байдуже на фактичне впровадження Учасником ДСТУ ISO 9001:2015 в своїй діяльності, а лише створюються умисно умови щодо зменшення потенційного кола учасників в закупівлі.
Зазначене вище ДСТУ введено в дію наказом ДП «УкрНДНЦ» (Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості), котрий не є ЗАКОНОДАВЧИМ АКТОМ ТА НЕ НОСИТЬ ОБОВЯЗКОВОГО ХАРАКТЕРУ НА РІВНІ НОРМАТИВНИМ АКТІВ УКРАЇНИ. крім того, відповідно до національних стандартів на які є посилання у нормативно-правових актах – НІДЕ НЕМАЄ ПОСИЛАННЯ В ЗАКОНОДАВЧИХ АКТАХ УКРАЇНИ НА ISO 9001:2015 ISO 14001:2015 (про це навіть сам ДП «УкрНДНЦ» говорить на своєму сайті за посиланням - http://uas.org.ua/ua/services/standartizatsiya/109-2/, а отже, вимагання Замовником виконання потенційними учасниками таких законодавчо не встановлених вимог – Є НЕЗАКОННИМ, бо ЗУ «Про публічні закупівлі» говорить що Замовники мають керуватися лише чиниим законодавчими актами при проведенні публічних закупівель. При цьому наказ ДП «УкрНДНЦ» не є ЗАКОНОДАВЧИМ АКТОМ!!!!
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, зокрема: закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Рішенням колегії АМКУ №303-р/пк-ск від 19.02.2016 передбачено, що вимагання від учасників документів не передбачених чинним законодавством, в тому числі сертифікатів якості певних ISO - є дискримінацією потенційних учасників, а тому Замовник має внести зміни в тендерну документацію та усунути дискримінаційні вимоги.
ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації затвердженої рішення тендерного комітету №216 від 28.12.2020 та:
- Виключити із підпункту 6.1 пункту 6 розділу ІІІ ТД текст – «Для підтвердження надати Сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» щодо надання послуг з охорони»
- Виключити із підпункту 7.1 пункту 7 розділу ІІІ ТД текст – «Додатково Учасник має надати в складі пропозиції Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Для недопущення дискримінації учасників в прийнятті участі в закупівлі - UA-2020-12-28-009461-c.
Вирішення:«Стандарт ISO 9001 являє собою одну з моделей управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності. Застосування підходів ISO 9001 у системі управління підприємством допомагає вирішити багато внутрішніх і зовнішніх запитань, у тому числі покращити якість продукції та послуг, тим самим підвищити задоволеність своїх замовників.
В свою чергу система екологічного керування є інструментом, який дає можливість організації визначити екологічні аспекти її діяльності, продукції чи послуг, оцінити їх вплив на довкілля, поліпшувати екологічні характеристики тощо.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Зважаючи на це, Замовник діє в межах встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» вимог, вимагаючи надання відповідних сертифікатів.