-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (Меропенем - Meropenem, Цефазолін - Cefazolin, Левофлоксацин - Levofloxacin, Цефатоксим - Cefotaxime, Цефтріаксон - Ceftriaxone, Цефепім - Cefepime, Цефтазидим - Ceftazidime, Колістиметат натрію - Colistin )
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою
Торги відмінено
1 899 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 495.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 495.00 UAH
Період оскарження:
25.12.2020 14:02 - 02.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
c4717690f62348c79fab49b378b0bd4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-25-001147-c.a2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
25 грудня Комунальне підприємство "Рівненська обласна клінічна лікарня" Рівненської обласної ради (далі - Замовник) було прийнято рішення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (Меропенем - Meropenem, Цефазолін - Cefazolin, Левофлоксацин - Levofloxacin, Цефатоксим - Cefotaxime, Цефтріаксон - Ceftriaxone, Цефепім - Cefepime, Цефтазидим - Ceftazidime, Колістиметат натрію - Colistin ), UA-2020-12-25-001147-c (далі - Процедура закупівлі).
Скаржник, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАРМСТОР-УКРАЇНА», вважає що Замовником, всупереч вимог статей 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в тендерній документації було встановлено низку порушень та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника та інших учасників, на підставі наступного:
1. В Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі вказується на необхідність надання Учасником гарантії можливості поставки предмета закупівлі, а саме, оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України),
«З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, якості, з термінами придатності, що визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає: оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними термінами придатності, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії документів, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника.Гарантійний лист повинен включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення, номер закупівлі у системі PROZORRO».
Вказуючи вимогу надання гарантійних листів виробника, Замовник суттєво обмежив коло потенційних учасників закупівлі.
В спільному листі Міністерство охорони здоров'я та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України вказана низка рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які виклали у спільному листі N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018. Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів, серед яких Згідно п. 8, Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробників лікарського засобу про можливість поставки товару у визначені строки, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
2. Відповідно до п 19 ч 2 ст 22 Закону, Тендерна документація повина містити, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
В той же час в Тендерній документації Пункт 2 розділу 5 ТД – Інша інформація.
В ТД вказується: «Відповідно до частини третьої статті 22 Закону допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення тендерної пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки, а також:
зазначення неправильної назви документа, якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації;
зазначення неповної інформації в певному документі, у разі, якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що надано у складі тендерної пропозиції».
В Тендерній документації відсутній повний перелік формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
3. Пункт 4 розділу 6 ТД - Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю. В ТД вказується:
Договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону;
його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
В той же час, нікчемність договору про закупівлю визначається у ст. 43 Закону, а не ст. 36, яка визначає - «Стаття 36. Умови застосування процедури торгів з обмеженою участю».
Стаття 32 Закону не регулює строки. «Стаття 32. Відміна тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся 2. Тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі…».
4. Пункт 4.4 розділу 1 ТД - строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) вказується: з дати укладення договору до 31.12.2020 року.
В той час як на ел. Майданчику вказано строк поставки 2021 рік. В проекті договору зазначено: Строк поставки: з дати укладення Договору до 31.12.2021 року.
Тобто, невідповідність строку поставки, зазначеного в ТД та в проекті договору і на ел. Майданчику.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Статтею 22 Закону передбачено, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. А тендерна документація не відповідає вимогам Закону.
За сукупністю всіх вимог лише обмежене коло виробників може виконати таку сукупність умов для поставки товару по закупівлі. Такі дискримінаційні умови унеможливлюють прийняти нашому підприємству участь у даній закупівлі та запропонувати еквівалент.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, однак дискримінаційні вимоги ТД позбавляють нас такої можливості.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Згідно вищевикладеного та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Прийняти скаргу до розгляду.
Встановити порушення процедури закупівлі "ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (Меропенем - Meropenem, Цефазолін - Cefazolin, Левофлоксацин - Levofloxacin, Цефатоксим - Cefotaxime, Цефтріаксон - Ceftriaxone, Цефепім - Cefepime, Цефтазидим - Ceftazidime, Колістиметат натрію - Colistin ), UA-2020-12-25-001147-c в частині наявності дискримінаційних вимог в Тендерній документації замовника та невідповідності ЗУ «Про публічні закупівлі».
Зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства та усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- IMG_20210106_0002.pdf 06.01.2021 14:32
- рішення від 11.01.2021 №284 (+лист замовнику).pdf 12.01.2021 10:43
- інформація про перенесення розгляду скарги від 20.01.2021 № 691.pdf 21.01.2021 20:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.02.2021 № 1811.pdf 03.02.2021 17:09
- рішення від 02.02.2021 №1811.pdf 05.02.2021 20:41
- Відповідь антибіотики.docx 15.01.2021 17:22
- Відповідь антибіотики.pdf 15.01.2021 17:22
- протокол ТК.pdf 26.02.2021 13:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2021 15:33
Дата розгляду скарги:
20.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.01.2021 10:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.02.2021 20:41
Дата виконання рішення Замовником:
26.02.2021 13:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Усунено порушення відповідно до рішення АМКУ №1811 від 02.02.2021р.
Скарга
Скасована
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
c5d09b7300d0401eb939d7cc94bcbf1f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-25-001147-c.a1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
25 грудня Комунальне підприємство "Рівненська обласна клінічна лікарня" Рівненської обласної ради (далі - Замовник) було прийнято рішення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (Меропенем - Meropenem, Цефазолін - Cefazolin, Левофлоксацин - Levofloxacin, Цефатоксим - Cefotaxime, Цефтріаксон - Ceftriaxone, Цефепім - Cefepime, Цефтазидим - Ceftazidime, Колістиметат натрію - Colistin ), UA-2020-12-25-001147-c (далі - Процедура закупівлі).
Скаржник, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАРМСТОР-УКРАЇНА», вважає що Замовником, всупереч вимог статей 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в тендерній документації було встановлено низку порушень та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника та інших учасників, на підставі наступного:
1. В Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі вказується на необхідність надання Учасником гарантії можливості поставки предмета закупівлі, а саме, оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України),
«З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, якості, з термінами придатності, що визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. У якості таких гарантій учасник надає: оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними термінами придатності, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії документів, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника.Гарантійний лист повинен включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення, номер закупівлі у системі PROZORRO».
Вказуючи вимогу надання гарантійних листів виробника, Замовник суттєво обмежив коло потенційних учасників закупівлі.
В спільному листі Міністерство охорони здоров'я та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України вказана низка рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які виклали у спільному листі N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018. Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів, серед яких Згідно п. 8, Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробників лікарського засобу про можливість поставки товару у визначені строки, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
2. Відповідно до п 19 ч 2 ст 22 Закону, Тендерна документація повина містити, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
В той же час в Тендерній документації Пункт 2 розділу 5 ТД – Інша інформація.
В ТД вказується: «Відповідно до частини третьої статті 22 Закону допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення тендерної пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки, а також:
зазначення неправильної назви документа, якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації;
зазначення неповної інформації в певному документі, у разі, якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що надано у складі тендерної пропозиції».
В Тендерній документації відсутній повний перелік формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
3. Пункт 4 розділу 6 ТД - Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю. В ТД вказується:
Договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону;
його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
В той же час, нікчемність договору про закупівлю визначається у ст. 43 Закону, а не ст. 36, яка визначає - «Стаття 36. Умови застосування процедури торгів з обмеженою участю».
Стаття 32 Закону не регулює строки. «Стаття 32. Відміна тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся 2. Тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі…».
4. Пункт 4.4 розділу 1 ТД - строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) вказується: з дати укладення договору до 31.12.2020 року.
В той час як на ел. Майданчику вказано строк поставки 2021 рік. В проекті договору зазначено: Строк поставки: з дати укладення Договору до 31.12.2021 року.
Тобто, невідповідність строку поставки, зазначеного в ТД та в проекті договору і на ел. Майданчику.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Статтею 22 Закону передбачено, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. А тендерна документація не відповідає вимогам Закону.
За сукупністю всіх вимог лише обмежене коло виробників може виконати таку сукупність умов для поставки товару по закупівлі. Такі дискримінаційні умови унеможливлюють прийняти нашому підприємству участь у даній закупівлі та запропонувати еквівалент.
Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, однак дискримінаційні вимоги ТД позбавляють нас такої можливості.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Згідно вищевикладеного та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Прийняти скаргу до розгляду.
Встановити порушення процедури закупівлі "ДК 021:2015 –33600000-6 Фармацевтична продукція (Меропенем - Meropenem, Цефазолін - Cefazolin, Левофлоксацин - Levofloxacin, Цефатоксим - Cefotaxime, Цефтріаксон - Ceftriaxone, Цефепім - Cefepime, Цефтазидим - Ceftazidime, Колістиметат натрію - Colistin ), UA-2020-12-25-001147-c в частині наявності дискримінаційних вимог в Тендерній документації замовника та невідповідності ЗУ «Про публічні закупівлі».
Зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства та усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_АМКУ_0042.pdf 06.01.2021 14:29
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
06.01.2021 14:29