• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (наркотичні та психотропні лікарські засоби – 9 найменувань)

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, викладаються українською мовою.

Завершена

2 825 211.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 135.03 UAH
Період оскарження: 25.12.2020 13:27 - 05.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: bd2e65f7e3484ce3895e73fe31d10392
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-25-000971-c.a2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
25 грудня Комунальне підприємство "Рівненська обласна клінічна лікарня" Рівненської обласної ради (далі - Замовник) було прийнято рішення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі код ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (наркотичні та психотропні лікарські засоби – 9 найменувань) UA-2020-12-25-000971-c (далі - Процедура закупівлі). Скаржник, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАРМСТОР-УКРАЇНА», вважає що Замовником, всупереч вимог статей 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в тендерній документації було встановлено низку порушень та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника та інших учасників, на підставі наступного: 1. В Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі вказується на необхідність надання Учасником гарантії можливості поставки предмета закупівлі, а саме, оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), «) Спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналами листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro.». Більш того, «В разі якщо тендерною пропозицією Учасника передбачаються еквівалентні лікарські засоби до тих препаратів, що є предметом закупівлі визначених в Додатку 1, Учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно надати копію заключного звіту про проведення клінічного дослідження з оцінки біоеквівалентності даних препаратів, виданого уповноваженою установою/закладом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.» Вказуючи вимогу надання гарантійних листів виробника, та копію заключного звіту про проведення клінічного дослідження з оцінки біоеквівалентності даних препаратів, виданого уповноваженою установою/закладом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я у разі надання екваіваленту товару, Замовник суттєво обмежив коло потенційних учасників закупівлі. В спільному листі Міністерство охорони здоров'я та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України вказана низка рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які виклали у спільному листі N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018. Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів, серед яких Згідно п. 8, Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробників лікарського засобу про можливість поставки товару у визначені строки, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. 2. Відповідно до п 19 ч 2 ст 22 Закону, Тендерна документація повина містити, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. В той же час в Тендерній документації Пункт 2 розділу 5 ТД – Інша інформація. В ТД вказується: «Відповідно до частини третьої статті 22 Закону допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення тендерної пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки, а також: зазначення неправильної назви документа, якщо зміст такого документа повністю відповідає вимогам цієї документації; зазначення неповної інформації в певному документі, у разі, якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що надано у складі тендерної пропозиції». В Тендерній документації відсутній повний перелік формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». 3. Пункт 4 розділу 6 ТД - Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю. В ТД вказується: Договір про закупівлю є нікчемним у разі: його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону; його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32  цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону. В той же час, нікчемність договору про закупівлю визначається у ст. 43 Закону, а не ст. 36, яка визначає - «Стаття 36. Умови застосування процедури торгів з обмеженою участю». Стаття 32 Закону не регулює строки. «Стаття 32. Відміна тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся 2. Тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі…». 4. В додатку 3 Тендерна пропозиція – відсутня форма щодо надання цінової пропозиції. Натомість, розміщена таблиця щодо надання документів в підтвердження кваліфікаційних вимог учасника відповідно до ст. 16 Закону. Крім того, в кваліфікаційних вимогах вимагається наявність працівників сервісних інженерів з підтвердженням освіти за фахом сервісних інженерів та навики виконання даних послуг! В той час, як здійснюється процедура закупівлі товарів, а не надання послуг. Витяг з Додаток 3 «1.1. Довідка у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі наявності), що містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в т.ч. сервісного(их) інженера(ів). 1.2. Копії документу(ів) про освіту за фахом та/або документу(ів), що підтверджує(ють) навик(и) виконання даних видів послуг, зазначеного(их) у вищезазначеній довідці інженера(ів).)» Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Статтею 22 Закону передбачено, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. А тендерна документація не відповідає вимогам Закону. За сукупністю всіх вимог лише обмежене коло виробників може виконати таку сукупність умов для поставки товару по закупівлі. Такі дискримінаційні умови унеможливлюють прийняти нашому підприємству участь у даній закупівлі та запропонувати еквівалент. Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, однак дискримінаційні вимоги ТД позбавляють нас такої можливості. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. Згідно вищевикладеного та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення процедури закупівлі код ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (наркотичні та психотропні лікарські засоби – 9 найменувань) UA-2020-12-25-000971-c в частині наявності дискримінаційних вимог в Тендерній документації замовника та невідповідності ЗУ «Про публічні закупівлі». Зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства та усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги.
Дата розгляду скарги: 20.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.01.2021 10:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.02.2021 20:54
Дата виконання рішення Замовником: 01.03.2021 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Усунено порушення відповідно до рішення АМКУ №1808 від 02.02.2021р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАРМСТОР-УКРАЇНА", Куберт Андрій 380979257757 farmstor@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 3184eedb06b64dd4817b2a2ed990ce9a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-25-000971-c.a1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Просимо: 1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Заборонити Замовнику вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендера чи визнання його таким, що не відбувся, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі; 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме: - відокремити позицію №1 «Морфін, комбінації»; позицію №5 «Клонідин»; позицію №6 «Натрію оксибутират» в окремі частини предмету закупівлі (лоти) відповідно; - виправити строк для надання переможцем інформації у відповідності до частини шостої статті 17 Закону.
Дата розгляду скарги: 19.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.01.2021 11:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.02.2021 19:15
Дата виконання рішення Замовником: 01.03.2021 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Усунено порушення відповідно до рішення АМКУ №1808 від 02.02.2021р.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ», Солоджук Сергій 380442288440 diatom@diatom.com.ua