-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з лабораторних досліджень якості питної води на санітарно-хімічні, мікробіологічні, показники (за кодом ДК 021-2015 «Єдиний закупівельний словник»: 71900000-7 «Лабораторні послуги»)
Завершена
60 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 300.00 UAH
Період оскарження:
24.12.2020 14:00 - 31.12.2020 14:00
Вимога
Відхилено
усунення порушення
Номер:
96bc51c43f034174b0abd468b07b5980
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-24-009890-c.b1
Назва:
усунення порушення
Вимога:
Замовником в Додатку № 4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, вказано те що Учасник надає перелік документів для підтвердження можливості надання послуг з лабораторних досліджень якості питної води на санітарно-хімічні, мікробіологічні показники (за кодом ДК 021-2015 «Єдиний закупівельний словник»: 71900000-7 «Лабораторні послуги»), а саме:
Діюча ліцензія МОЗ України на право здійснення господарчої діяльності з медичної практики з листом про рішення МОЗ України щодо видів та місця діяльності.
Дійсне свідоцтво про технічну компетенцію закладу охорони здоров’я, наданий уповноваженим на це органом.
Про те, Замовником було порушено статтю 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Оскільки, визначений Замовником перелік документів не відповідає чинному законодавству в Україні. Адже, пунктами 4 та 9 Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» передбачено наступне: «господарська діяльність з медичної практики (далі - медична практика) - вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами - підприємцями з метою надання медичної допомоги та медичного обслуговування на підставі ліцензії»; «Медична практика ліцензіатом провадиться:
за лікарськими спеціальностями та спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою, перелік яких затверджений МОЗ; за видами медичної допомоги (екстрена, первинна, вторинна (спеціалізована), третинна (високоспеціалізована), паліативна, медична реабілітація); за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування)». Враховуючи повноваження МОЗ України та Постанову КМУ від 2 березня 2016 р. № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики», надання послуг з лабораторних досліджень якості питної води на санітарно-хімічні, мікробіологічні показники взагалі жодним чином не стосується медичної практики. Окрім того, проведення лабораторних досліджень якості питної води на санітарно-хімічні, мікробіологічні показники не підпадає під дію Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Зважаючи на вищевикладені факти, встановлення Замовником вимоги до Учасника наявність діючої ліцензії МОЗ України на право здійснення господарчої діяльності з медичної практики з листом про рішення МОЗ України щодо видів та місця діяльності, є дискримінаційною та протизаконною, і має бути викреслена з Додатку № 4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
До кінця 2015 року підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної (випробувальної) лабораторії проводилося через процедуру атестації, за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації. Вимірювальна (випробувальна) лабораторія могла посилатися на свідоцтво про атестацію для засвідчення своїх вимірювальних можливостей, використовувала свідоцтво для пропозиції своїх послуг потенційним замовникам. З 01 січня 2016 р. набув чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 5 червня 2014 року № 1314-VII, стаття 7 якого передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов'язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології. В Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» відсутнє поняття атестація лабораторії. Перевірка компетентності лабораторії на державному рівні проводиться виключно Національним агентством з акредитації України на відповідність вимогам міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Органи що проводили атестацією лабораторій згідно відміненого Порядку продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на ДОБРОВІЛЬНИХ засадах створюючи ВЛАСНІ (корпоративні) вимоги що базуються, як правило, на виконанні ДСТУ ISO 10012:2005. Однак, відповідність лабораторії стандарту ДСТУ ISO 10012:2005 засвідчує лише впровадження суб’єктом господарювання системи керування вимірюваннями з метою забезпечення метрологічних вимог замовника. Законодавчих підстав для обов’язкового проведення перевірки компетентності лабораторії на підприємстві (для власних потреб) немає, що відповідає світовому досвіду.
Окрім того, на теперішній час будь-який суб’єкт господарювання який має в своєму складі метрологічний центр, спроможний видавати свідоцтво про технічну компетентність.
А тому, вимога від учасника такого документу як дійсне свідоцтво про технічну компетенцію закладу охорони здоров’я, наданий уповноваженим на це органом, з боку Замовника є грубим порушенням пункту 5 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладені обставини, що порушують права учасників спрощеної закупівлі, вимагаємо виключити з Додатку №4 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, наступні документи:
Діюча ліцензія МОЗ України на право здійснення господарчої діяльності з медичної практики з листом про рішення МОЗ України щодо видів та місця діяльності.
Дійсне свідоцтво про технічну компетенцію закладу охорони здоров’я, наданий уповноваженим на це органом.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.docx 30.12.2020 11:49
Дата подачі:
30.12.2020 11:50
Вирішення:
КП КМР «Костопільводоканал» замовляє послуги дослідження питної води, яка споживається населенням. Вимога про наявність ліцензії МОЗ України та Свідоцтва про технічну компетенцію закладу охорони здоров’я ґрунтується на тому, що ліцензія підтверджує право здійснення господарської діяльності з медичної практики, а Свідоцтво про технічну компетенцію закладу охорони здоров’я підтверджує право проведення лабораторних досліджень . Тому тлумачення що вимога про надання вищевказаних документів є дискримінаційною та протизаконною є безпідставним.
Статус вимоги:
Відхилено