• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Молоко

на 2021 рік

Завершена

112 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 24.12.2020 12:23 - 31.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА про усунення порушень процедури публічної закупівлі

Номер: e601a7aacb1f42e19ce08d2c7cee343b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-24-007138-c.a2
Назва: ВИМОГА про усунення порушень процедури публічної закупівлі
Вимога:
24.12.2020 року на офіційному сайті Prozorro.gov.ua за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-24-007138-c) опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки у кількості 4 445 штук, зі строком поставки з моменту укладання договору і до 31 грудня 2021 року на очікувану вартість 112 000,00 UAH з ПДВ. Замовником процедури закупівлі є Комунальний заклад соціального захисту «Центр соціальної підтримки дітей «Довіра» Дніпровської міської ради. До заявленої процедури закупівлі було додано в електронному вигляді документ «Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель Молоко та вершки (код ДК 021:2015:15510000-6)», що містить основні вимоги Замовника до предмету та процедури зазначеної закупівлі, далі «Оголошення». Проте, умови та вимоги Замовника, зазначені у Оголошенні, містить певні недоліки щодо закупівлі, які не відповідають приписам законодавства, містять дискримінаційні обмеження, а тому порушують права та охоронювані законом інтереси учасників з огляду на наступне. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі». Згідно з п.2 ч.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю щодо оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником у п.3. Оголошення встановлено Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, зокрема ним вимагається від Учасників надання акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР виданий у 2020 року, якщо Учасник не є виробником надати документи щодо Учасника та Виробника запропонованої продукції. В той же час, згідно з преамбулою Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08 серпня 2019 року №446, яким затверджено форму акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, зазначений акт оформлюється відповідно до пункту 1 частини першої статті 6 та частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Статтею 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» передбачено, що державний контроль здійснюється компетентним органом, крім випадків, встановлених цим Законом. Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону. Заходи державного контролю здійснюються без попередження (повідомлення) оператора ринку, крім аудиту та інших випадків, коли таке попередження є необхідною умовою забезпечення ефективності державного контролю. Аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP, проводиться за умови повідомлення оператора ринку не пізніше ніж за три робочі дні до здійснення такого заходу. Повідомлення надсилається рекомендованим поштовим відправленням за місцезнаходженням (місцем проживання) оператора ринку, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та/або відправленням електронної пошти на відповідну адресу оператора ринку, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або вручається особисто під розписку керівнику чи представнику оператора ринку. Заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках. Державний контроль здійснюється на будь-якій стадії виробництва та обігу харчових продуктів та кормів. Періодичність здійснення планових заходів державного контролю кожної потужності визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу та має враховувати: 1) визначені ризики, пов’язані з тваринами, харчовими продуктами, кормами, операторами ринку, використанням харчових продуктів або кормів, процесів, матеріалів, речовин, здійсненням діяльності або операцій, які можуть справити негативний вплив на безпечність харчових продуктів та/або кормів, здоров’я та благополуччя тварин; 2) результати здійснення попередніх заходів державного контролю; 3) ефективність процедур, які застосовуються оператором ринку з метою дотримання законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин; 4) інформацію, яка може свідчити про невідповідність. Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення. Під час здійснення інспектування та аудиту забороняється перевіряти питання, які: відсутні в акті державного контролю; не містять посилань на вимогу законодавства України (у тому числі на відповідну статтю, її частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Здійснення інспектування та аудиту без застосування акта державного контролю, а відбору зразків - без застосування акта відбору зразків забороняється. Згідно зі ст. 25 цього Закону, планові заходи державного контролю здійснюються відповідно до щорічного плану державного контролю. Щорічний план державного контролю на наступний рік розробляється та затверджується компетентним органом до 1 грудня поточного року. Таким чином періодичність проведення заходів планового державного контролю харчових продуктів, за наслідками яких оформлюються відповідні акти, визначаються на розсуд органів державного контролю в цієї сфері й не можуть визначатися або зініціюватися операторами ринку. До того ж, Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», який набрав чинності 04.04.2018 р., не встановлює строки дії акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку (постачальниками та/або виробниками товару) вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Також, умова про надання такого акту відносно Виробника продукції Учасником, який не є виробником запропонованої продукції, унеможливлює участь багатьох Учасників, які за певними об’єктивними обставинами не можуть отримати такий Акт від Виробника, оскільки наслідки проведених контрольних заходів можуть й ненадаватися Виробниками. Встановлення Замовником в Оголошенні вимоги про надання у складі пропозиції акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку (постачальниками та/або виробниками товару) вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин виданогог Учаснику у 2020 року, значно звужує коло потенційних Учасників у процедурі закупівлі. А тому така вимога є дискримінаційною й такою, що заважає Товариству з обмеженою відповідальністю «МІЛК РІВЕР» (код ЄДРПОУ 42818821), який має акт, що вимагається, виданий у 2019 році, прийняти участь в цієї процедурі закупівлі. Зазначені обставини можуть свідчити про те, що Замовником лобіюються інтереси певних товаровиробників або постачальників. Також визначені Замовником у проекті Договору на закупівлю умови, істотним чином відрізняються від змісту Оголошення та проекту специфікації, а також не містять всіх істотних умов, що передбачені чинним законодавством для укладання відповідного договору. Відповідно до умов п.7.2 Оголошення, основні умови, які обов’язково включаються до Договору про закупівлю: Умови Договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Замовником у п.2.2 «Детальний опис предмету закупівлі та технічні вимоги товару» Оголошення зазначено: «Молоко ультрапастеризоване, ДСТУ 2661:2010, упаковка - харчова плівка, вагою 900-1000г, строк придатності до 45 діб; термін постачання товарів: партіями по заявках замовника (два рази на тиждень: понеділок, четвер; час доставки 09.00 – 15.00). Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, які встановлено нормативно-правовими актами України - ДСТУ 2661:2010». Проте, у п.1.1. проекту Договору на закупівлю Предметом Договору є поставка Постачальником Замовнику не визначеного товару за визначеним кодом ДК 021-2015, що зокрема передбачає поставку носових хустинок, рушників для рук і серветок, і який повинен відповідати специфікації, яка є невід’ємною частиною Договору. Але вказаний товар не передбачений у проекті специфікації, яка є невід’ємною частиною Договору та предметом закупівлі, згідно п.2.2. Оголошення. Тому є нагальна необхідність внесення змін до п.1.1. проекту Договору в частині уточнення який саме товар за яким кодом ДК 021-2015 повинен поставлятися Замовникові. Пунктом 4.2. Проекту договору передбачено, що оплата за товар проводиться «Замовником» після поставки товару за адресою «Замовника»: м. 49040, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, вул.Тополина,33 і представленого «Постачальником» відповідної накладної протягом 30 календарних днів після поставки товарів. Але, є не достатньо зрозумілим протягом 30 календарних днів після поставки товарів буде здійснюватися оплата або протягом цього строку Постачальник повинен надати відповідну накладну. Пунктом 4.3. проекту договору передбачено, що «Замовник» може затримати оплату за товари або відмовитися від них при порушенні умов п.п. 2.1; 2.2; 2.3; 2.4 договору. Але, п.2.2. проекту договору передбачено, що у випадку невідповідності товару вищезазначеним показникам якості, «Замовник» має право не прийняти товар. Тобто в разі прийняття товару Замовником це буде порушенням п.2.2. В разі негайного не повідомлення «Замовником» «Постачальника» в письмовій формі про всі претензії, що викликані з поставкою товару, це буде порушенням пункту 2.3. проекту договору. Тобто такі умови передбачають штучне створення умов для не оплати Замовником поставленого товару. Тому вважаємо за доцільне виключити з пункту 4.3. проекту договору умови про порушення умов п.п. 2.2; 2.3; договору. Пункт 5.1. проекту Договору передбачає, що поставка предметів закупівлі здійснюється Постачальником до ________________________________р. Тобто Замовником не визначено строків поставки предметів закупівлі. В той же час, згідно з п.2.4 Оголошення, Замовником визначено строк поставки: до 31.12.2021рік. Тому вважаємо за доцільне внести зміни до п.5.1 проекту договору визначивши що поставка предметів закупівлі здійснюється Постачальником до 31.12.2021рік, якщо саме зазначений термін встановлено замовником. Відповідно до п.9.1. проекту Договору, Договір набирає чинності з дня підписання його Сторонами і діє до _______________ року або до повного виконання зобов’язань. Замовником не встановлено строку дії договору про закупівлю. Крім того встановлення Замовником альтернативних умов щодо строків дії зазначеного Договору або до невизначеного строку або до повного виконання зобов’язань, дає можливість протиправного маніпулювання цими строками у разі виникнення спірних питань виконання зобов’язань за цим договором. Тому вважаємо за доцільне внести зміни до п.9.1. проекту Договору, шляхом встановлення чіткого строку дії договору про закупівлю. Замовником у п.9.2. проекту договору зазначено, що сторони керуючись ч.3 ст.631 ЦКУ та ст.180 Господарчого кодексу України, дійшли згоди що умови цього Договору розповсюджуються на поставки продукції, здійснені Постачальником до «____» __________2020р. Проте, чинне законодавство не містить такого нормативно-правового акту як Господарчий кодекс України. Вважаємо, що внаслідок технічної помилки Замовником неправильно зазначено назву документу, а саме - Господарського кодексу України. В той же час, умови п.9.2 містять незрозуміле твердження про те, що сторонами узгоджено, що умови цього Договору розповсюджуються на поставки продукції, здійснені Постачальником до «____» __________2020р. Саме про які поставки продукції йдеться у цьому пункті є не зрозумілим. Тому умова п.9.2. потребує розтлумаченню або викладенню в іншій конструкції. Статтею 628 ЦК України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Відповідно до статті 631 ЦК України, строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору. Сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення (ч.3 ст.631 ЦК України). Згідно зі ст. 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов’язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов’язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору (ч.7 ст.180 ГК України). ТОВ «Мілк Рівер» вважає, що в разі не усунення Замовником зазначених недоліків у Оголошенні про проведення закупівлі через систему електронних закупівель, його права будуть порушені, оскільки подання ним пропозиції за запропонованими Замовником умовами, вже заздалегідь надає можливість Замовнику за формальними ознаками відхилити його пропозицію. В такому випадку Учасник вимушений буде звернутися за захистом свого порушеного права до органів фінансового моніторингу, контролюючих та/або правоохоронних органів, в порядку, передбаченому чинним законодавством. Відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. У той же час, частиною 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також ч. 7 ст. 14 цього Закону передбачено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні. Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів. На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1.Прийняти, розглянути та задовольнити цю вимогу. 2.Внести зміни до оголошення про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки за ідентифікатором закупівлі UA-2020-12-24-007138-c, а саме до п. 3 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель, щодо надання Учасниками акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР виключивши умову про період його видання, а також про надання зазначеного акту відносно Виробника продукції, якщо Учасник не є виробником запропонованої продукції. 3. Внести зміни до проекту Договору про закупівлю, а саме: 3.1. до п.1.1., шляхом уточнення предмету договору - який саме товар за яким кодом ДК 021-2015 повинен поставлятися Замовникові. 3.2. до п. 4.2., шляхом уточнення порядку та строків оплати за товар. 3.3. до п.4.3., шляхом виключення з нього умов про порушення умов п.п. 2.2; 2.3 договору. 3.4. до п.5.1, визначивши що поставка предметів закупівлі здійснюється Постачальником до 31.12.2021рік, якщо саме зазначений термін встановлено Замовником. 3.5. до п.9.1., шляхом встановлення чіткого строку дії договору про закупівлю. 3.6. до п.9.2., шляхом розтлумачення або викладення в іншій конструкції умов про те, що сторонами узгоджено, що умови цього Договору розповсюджуються на поставки якої саме продукції, здійснені Постачальником до якого конкретно строку. З повагою, Директор ТОВ «МІЛК РІВЕР» Цисар Р.В.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Поєкт договору складено згідно законодавства України. Дати проставляються під час підписання договору згідно заповнених полей в системі електронних закупівель та оголошення.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА про усунення порушень процедури публічної закупівлі

Номер: 26417b5c24c24a00b5801a8ef664627e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-24-007138-c.b1
Назва: ВИМОГА про усунення порушень процедури публічної закупівлі
Вимога:
Нами, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “МІЛК РІВЕР” була написана 23.12.2020 року за № 23-12 Вам вимога про невідповідність документів діючему законодавству за процедурою закупівлі  UA-2020-12-18-007055-c. Наступного дня Вами була відмінена процедура закупівлі  UA-2020-12-18-007055-c та об'явлено нову процедуру закупівлі  UA-2020-12-24-007138-c з аналогічними порушеннями та дискримінаційними вимогами до учасників закупівлі, які прописано під конкретного учасника. Ваші дії йдуть в розріз з принципами публічних закупівель, згідно закону України “Про публічні закупівлі”. Ще раз, звертаємося до Вас з проханням прибрати дискримінаційні вимоги до учасників, та привести документацію відповідно до чинного законодавства. Додаток: Вимога від 23.12.2020 р № 23-12 З повагою, Директор ТОВ “МІЛК РІВЕР” Цисар Р.В.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: 1. Стосовно характеристик, Ваша вимога вводить в оману як Замовника та і усіх хто читає цю вимогу, адже молоко с технічними характеристиками до 30 діб харчова плівка 900г (Ви зазначили що виробляю тільки ТОВ "Люстдорф", що не є істинним) виготовляє не один виробник, прохання детальніше провести аналіз ринку молочної продукції, а не тільки подавати аналіз який вигідний Вам для внесення змін. Просимо звернути увагу що Вами надано моніторинг Виробників, а не постачальників, адже 90% Постачальників за державними Закупівлями не є виробниками, та вони мають вільну можливість закуповувати однаковий або різний товар та постачати його будь-кому. Тому не вбачаємо жодних дискримінаційних вимог. Проте ми внесли зміни. 2.Стосовно актів , мі також внесли зміни. Та зазначили не раніше 2020 року. Ми не можемо вивчати усіх Постачальників та їх ризик орієнтованість, нам потрібно якісна продукція, яка виробляється за усіма нормами, що підтверджено державними органами не колись а як мінімум у цьому році, адже ми забезпечуємо харчування дитячого закладу. Нормативно-правові акти, які зобов’язують операторів ринку розробити та впровадити систему НАССР є Закон України № 771 «Про основні засади і вимоги до безпеки і якості харчових продуктів» .
Статус вимоги: Відхилено