-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)
Завершена
1 260 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 300.00 UAH
Період оскарження:
23.12.2020 15:56 - 04.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо вимог тендерної документації
Номер:
7d2197af93a5421397c5bdecf3da91d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-23-017197-c.a1
Назва:
Щодо вимог тендерної документації
Вимога:
Шановні представники тендерного комітету замовника!
1) В документації є вимога «Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає у складі своєї пропозиції чинний договір з акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, разом із з дійсним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання, а також отриманий безпосередньо на ім’я учасника паспорт якості природного газу на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача, що підтверджується договором постачання природного газу даному споживачу, який також додається у складі тендерної пропозиції Учасника.». Прошу вилучити цю незаконну вимогу, адже вона обмежує коло учасників і написана виключно під свого учасника, з яким ви заздалегідь домовилися. Адже навіщо мати такий договір, якщо договір щодо газопостачання ще не укладено з переможцем. Прошу вилучити з документації незаконну вимогу
Ця умова є дискримінаційною, що заперечує п.4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі",адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України.
Вимогами ТД передбачено на вимогу Закону України «Про захист персональних даних» надати в складі пропозиції згоду (лист в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції, а також на усіх найманих працівників учасника, інформація про яких міститься у складі працівників такого учасника (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий). Вважаємо вказані вимоги незаконними та такими,що грубо порушують гарантоване Конституцією України право на невтручання в особисте життя .Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини (далі - Уповноважений) Наказом від 08.01.2014 року №1/02-14 затверджено Типовий порядок обробки персональних даних (далі - Типовий порядок),яким визначено загальні вимоги до обробки та захисту персональних даних суб’єктів персональних даних. В Роз'ясненні до Типового порядку від 08.01.2014 року Уповноважений наголошує на наступному: 1)Згода на обробку персональних даних повинна бути пропорційною меті обробки; 2)неприпустимим є отримання згоди особи на обробку непропорційно великої кількості її персональних даних. тому, навіть якщо особа надала згоду на обробку персональних даних, частина з яких по своїй суті не потрібна для досягнення поставленої мети обробки, така обробка розглядатиметься як непропорційна та становитиме порушення законодавства про захист персональних даних; 3)не можна обумовлювати реалізацію законодавчо встановлених прав наданням особою згоди на обробку її персональних даних. Вважаємо не доцільним надання інформації щодо персональних даних осіб учасника, так як працівники зазнають втручання в особисте життя, оскільки згідно з положенням Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 р №477 та положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р №922-VIII (далі - Закон №922),вся інформація, що розміщена учасником в електронній системі закупівель інформація оприлюднюється на веб-порталі та є доступною для перегляду та/або збереження, та/або накопичення тощо для невизначеного кола осіб. Згідно статті 11 Закону України “Про інформацію” не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження. Окрім того, згідно Закону України “Про обробку персональних даних” дані про особу не можуть бути оброблені без її згоди, крім випадків,визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Так, у разі відмови працівників учасника виконати незаконну вимогу ТД щодо надання згоди на обробку персональних даних, тендерна пропозиція такого учасника може бути відхилена, як така, що не відповідає умовам ТД.В такому випадку дана вимога є дискримінаційною,що суперечить одному із основних принципів здійснення закупівель щодо недискримінації учасників .ТД не містить чітко та зрозуміло сформульованої мети обробки персональних даних, переліку дій, яких передбачатиме обробка персональних даних, переліку осіб, яким можуть бути передані персональні дані, з якою метою, на яких підставах та ін., ураховуючи той факт, що розміщена учасником в електронній системі закупівель інформація оприлюднюється на веб-порталі та є доступною для перегляду та/або збереження, та/або накопичення для невизначеного кола осіб тощо.Отже просимо внести зміни до ТД шляхом виключення дискримінаційної вимоги «згоди (листа в довільній формі) на обробку персональних даних (із їх перечисленням) підписаного безпосередньо особою (-ами) персональні дані яких містяться (розкриваються) у складі тендерної пропозиції, з обов’язковим посиланням на номер процедури закупівлі в електронній процедурі закупівлі.».
2) Ознайомившись із Тендерною документацією замовника (далі - ТД), нами були виявлені вимоги, що суперечать принципам здійснення закупівель щодо недискримінації учасників, та мають ознаки втручання в особисте життя працівників підприємства.
Так, вимогами ТД передбачено надання у складі тендерної пропозиції учасника згоду на обробку персональних даних працівників учасника, персональні дані яких містяться у складі поданої тендерної пропозиції шляхом надання листа-згоди на обробку персональних даних, в яких має бути зазначена інформація щодо персональних даних таких працівників, а саме: прізвище, ім’я та по-батькові особи, іпн, її місце проживання, електронна пошта та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий). Вважаємо вказані вимоги незаконними та такими, що грубо порушують гарантоване Конституцією України право на невтручання в особисте життя, виходячи з наступного.
Правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних регулюються Законом України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року №2297-VI (далі - Закон №2297), який, окрім іншого, спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних. Стаття 11 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 року №2657-XII (далі - Закон №2657) містить застереження щодо недопущення збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації (якою являється також інформація про персональні дані) про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. Поняття конфіденційної інформації, порядок її поширення та доступу до неї тощо також міститься в Законі України «Про державну статистику» від 17.09.1992 року №2614-XII, Законі України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 року №2939-VI та інших законах та підзаконних нормативно-правових актах, міжнародних договорах України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Ураховуючи Рішення Конституційного Суду України від 30.10.1997 року №5-зп та від 20.01.2012 року №2-рп/2012, Конституційний Суд України вважає, що перелік даних про особу, які визнаються як конфіденційна інформація, не є вичерпним. Разом із тим, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини (далі - Уповноважений) Наказом від 08.01.2014 року №1/02-14 затверджено Типовий порядок обробки персональних даних (далі - Типовий порядок), яким визначено загальні вимоги до обробки та захисту персональних даних суб’єктів персональних даних. В Роз'ясненні до Типового порядку від 08.01.2014 року Уповноважений звертає увагу на необхідності додержання певних вимог для отримання згоди (тобто свідомого вибору - давати чи не давати згоду) від особи на обробку її персональних даних, а саме:
● Волевиявлення особи повинно бути добровільним;
● Рішення особи (за умови її поінформованості) повинно бути свідомим, добровільним (прийнятим без примусу і погроз) та компетентним - повинно ґрунтуватись на одержанні нею повної, об'єктивної і всебічної інформації стосовно майбутньої обробки персональних даних, зокрема: - назви володільця персональних даних, його адреса, контактні телефони тощо; - чітко та зрозуміло сформульованої мети обробки персональних даних; - які дії з персональними даними передбачатиме їх обробка; - хто є розпорядником персональних даних; - прав і повноважень розпорядника щодо обробки персональних даних; - кому можуть бути передані персональні дані, з якою метою та на яких підставах; - скільки часу персональні дані будуть зберігатися у володільця та ін.
Окрім цього, в зазначеному роз'ясненні Уповноважений наголошує на наступному:
● Згода на обробку персональних даних повинна бути пропорційною меті обробки;
● Неприпустимим є отримання згоди особи на обробку непропорційно великої кількості її персональних даних. Тому, навіть якщо особа надала згоду на обробку персональних даних, частина з яких по своїй суті не потрібна для досягнення поставленої мети обробки, така обробка розглядатиметься як непропорційна та становитиме порушення законодавства про захист персональних даних;
● Не можна обумовлювати реалізацію законодавчо встановлених прав наданням особою згоди на обробку її персональних даних.
В Листі від 03.03.2014 року №2/9-227067.14-1/НД-129 Уповноважений зазначає на необхідності отримувати згоду суб'єкта персональних даних на обробку його персональних даних, реєстрації відповідних баз персональних даних та здійснення належного захисту персональних даних тощо. Відповідно до положень Порядку здійснення Уповноваженим контролю за додержанням законодавства про захист персональних даних, затвердженого Наказом Уповноваженого від 08.01.2014 року №1/02-14 (далі - Порядок здійснення контролю), а також Роз'яснення Уповноваженого до Порядку здійснення контролю від 08.01.2014 року, суб'єкт персональних даних з метою врегулювання проблемних питань може звернутися із відповідним зверненням/скаргою/заявою безпосередньо до володільця/розпорядника, дії або бездіяльність якого призвели, на його думку, до порушення його права на захист персональних даних. У зв'язку із цим суб'єкти персональних даних мають право: - отримувати повну інформацію про те, чи обробляються його персональні дані конкретним володільцем, інформацію про самого володільця/розпорядника персональних даних (найменування, адреса), місцезнаходження бази персональних даних, про те, кому передаються його персональні дані, зміст та склад персональних даних, які обробляються, мати доступ до своїх персональних даних; - пред'являти вмотивовану вимогу володільцю персональних даних із запереченням проти обробки своїх персональних даних чи щодо їх зміни; - звертатися зі скаргою на обробку своїх персональних даних; - відкликати згоду на обробку персональних даних та ін. Слід також наголосити на тому, що згідно з Типовим порядком кожен володілець/розпорядник повинен вести вичерпний облік усіх операцій з обробки персональних даних особи, тобто фіксувати кожен акт збору, перегляду, зміни, копіювання, видалення персональних даних. Виходячи з положень Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 року №477 та положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII (далі - Закон №922), вся інформація, що розміщена учасником в електронній системі закупівель інформація оприлюднюється на веб-порталі та є доступною для перегляду та/або збереження, та/або накопичення тощо для невизначеного кола осіб. Таким чином, працівники підприємства зазнають втручання в своє особисте життя, оскільки ТД замовника не містить механізму реалізації збереження приватності їх особистого життя, враховуючи, що замовником не встановлено порядок оброблення баз персональних даних з персональними даними таких працівників. Також, звертаємо увагу замовника, що надання персональних даних працівників учасника, отримане всупереч належної поінформованості особи та, як наслідок, її добровільному волевиявленню (враховуючи вимоги чинної редакції ТД), є грубим порушенням їх прав та основоположних свобод, гарантованих Конституцією України, оскільки грубо порушують право на їх особисте життя. Разом із цим, слід зазначити, що, виходячи із змісту положень частини 1 статті 30 та частин 1, 2, 3 статті 16 Закону №922, замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник, зокрема, не відповідає такому кваліфікаційному критерію, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід або учасник не надав визначених замовником документів, що підтверджують інформацію про відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям. Так, в разі відмови працівників нашого підприємства виконати незаконну вимогу ТД щодо надання згоди на обробку своїх персональних даних, наша тендерна пропозиція, як потенційного учасника, може бути відхилена, як така, що не відповідає умовам тендерної документації. В такому випадку вимоги ТД щодо надання згоди на обробку персональних даних працівників є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, що суперечить одному з основних принципів здійснення закупівель щодо недискримінації учасників. Також, звертаємо увагу замовника, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель має одностайну думку з цього питання, висловлену, зокрема, в своєму рішенні 4415-р/пк-пз від 05.07.2017 року за процедурою закупівлі UA-2017-05-12-000685-b. Керуючись викладеним та зважаючи на те, що ТД, як мінімум, не містить чітко та зрозуміло сформульованої мети обробки персональних даних, переліку дій, яких передбачатиме обробка персональних даних, переліку осіб, яким можуть бути передані персональні дані, з якою метою, на яких підставах та ін., ураховуючи той факт, що розміщена учасником в електронній системі закупівель інформація оприлюднюється на веб-порталі та є доступною для перегляду та/або збереження, та/або накопичення для невизначеного кола осіб тощо, а поширення персональних даних працівників, як на наш погляд, не пов’язане з інтересами національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність згідно чинного законодавства шляхом виключення з ТД положень щодо обробки персональних даних, або привести такі положення ТД у відповідність до вимог чинного законодавства, що стосується обробки персональних даних. У разі, якщо замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації будемо вимушені звернутись зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, а також Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини для надання правової оцінки вимогам замовника, викладеним в ТД.
3) Замовник вимагає надати довідку у довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням усіх договорів на постачання природного газу, переліку організацій (замовників) з адресами та контактними телефонами, сум договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання цих договорів, які укладені за 24 місяці до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Наявність виконання аналогічного договору підтверджується аналогічними до предмету закупівлі договорами, підтвердження їх виконання шляхом подання актів виконаних робіт/ товарних накладних та позитивним листом-відгуком від Замовника. Вимога надання довідки про досвід виконання аналогічних договорів, за підписом керівника, скріплена печаткою Учасника, з зазначенням усіх договорів на постачання природного газу, переліку організацій (замовників) з адресами та контактними телефонами, сум договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання цих договорів, які укладені за 24 місяці до кінцевого строку подання тендерних пропозицій є необгрунтованою та дискримінаційною. Замовником не надано роз’яснення щодо необхідності затребуваної інформації. Слід звернути увагу, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017 року не встановлено порядок надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів шляхом надання інформації Постачальником про ВСИХ ДОГОВОРІВ, ЯКІ УКЛАДЕНІ у відповідні періоди. Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення даної вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.12.2020 00:19
Вирішення:
Шановний Учаснику, на Вашу Вимогу щодо положень тендерної документації, повідомляємо наступне:
1) на Вашу вимогу стосовно положень тендерної документації, встановлених в Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» щодо гарантування можливості здійснення лабораторних досліджень газу природного повідомляємо про наведене нижче:
Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22
Закону України «Про публічні закупівлі». Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, передбачено, що до складу тендерної документації Замовник включає вимоги щодо підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Статтею 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
За своєю правовою природою договір на постачання природного газу є договором поставки.
Відповідно до ст. 265 господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
В силу ст. 268 господарського кодексу України, постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом.
У разі поставки товарів більш низької якості, ніж вимагається стандартом, технічними умовами чи зразком (еталоном), покупець має право відмовитися від прийняття і оплати товарів, а якщо товари уже оплачені покупцем, - вимагати повернення сплаченої суми.
Згідно ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року, надалі – Закон 329, постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов’язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов’язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором. Якість та інші фізико-хімічні характеристики природного газу визначаються згідно із встановленими стандартами та нормативно-правовими актами.
Природний газ - суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. При цьому, фізико-хімічний склад природного газу є істотною умовою для його використання за призначенням. Компонентний склад газу, визначений хроматографічним методом за МВУ 06-063-2011, ДСТУ ISO 6974:2007. ДСТУ 5542-87 «Гази горючі природні для промислового і комунально-побутового призначення. Технічні умови».
На офіційному сайті ТОВ «Оператор ГТС України» щомісячно розміщується інформація щодо фізико-хімічних показників природного газу.
В той же час якість природного газу має підтверджуватися паспортами якості природного газу, які видаються хімічними лабораторіями газотранспортних та газовидобувних підприємств.
Відповідно до положень частини третьої статті 18 Закону України «Про ринок природного газу» № 329-VIII від 9 квітня 2015 року вимоги до порядку вимірювання обсягів та визначення якості природного газу визначаються технічними регламентами та нормами, правилами і стандартами, що встановлюються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі, яким на сьогоднішній день є Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.
Отже встановлена вимога, щодо права Замовника при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника, а також способу підтвердження відповідності Учасника таким вимогам, спрямована задля впевненості Замовника у якості товару, що буде постачатися, а так само і під час вирішення можливих спірних питань щодо поставки товару, який не відповідає вимогам Замовника щодо якості товару.
В той же час відсутність у ліцензійних умовах провадження господарського діяльності з постачання природного газу надання такого документу з урахуванням вище викладеного, не позбавляє Замовника на реалізацію свого права щодо встановлення якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а так само і на перевірку товару на відповідність його таким вимогам у встановленому Замовником у тендерній документації спосіб.
Крім цього, Замовник не вбачає таку вимогу дискримінаційною.
Слід також зазначати, що умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення.
З огляду на вказане, а також враховуючи те, Учасником не наведено підстав, неможливості виконати законодавчо обґрунтованих вимог Замовника за тендерною документацією у останнього відсутні підстави для задоволення вказаної вимоги і відповідно для внесення змін у тендерну документацією.
2) на Вашу вимогу стосовно положень тендерної документації, встановлених в пункті 3.1.15 розділу III тендерної документації щодо вимог Закону України «Про захист персональних даних» , повідомляємо наступне:
Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Замовник згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі», незобов’язаний на догоду будь-якого потенційного Учасника, якого не влаштовують умови тендеру, вносити зміни до тендерної документації. Водночас з урахуванням інформації, що наведена у листі МЕРТУ вих. № 3304-04/13647-06 від 01.04.2020 року «Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель», звертаємо увагу про недопустимість зловживання Учасниками їх правами, передбаченими ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі».
3) на Вашу вимогу стосовно положень тендерної документації, встановлених в пункті 3.5.2 розділу III тендерної документації щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору(договорів) , повідомляємо наступне:
Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно п.3 ст.22 ЗУ Замовник може включити до тендерної документації вимоги, які вважає за необхідне, які не суперечать законодавству. Замовник не зобов’язаний надавати роз’яснення Учасникам щодо необхідності затребуваної інформації, яку він включає до тендерної документації.
Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Дана вимога не є дискримінаційною так, як не порушує права потенційних учасників.
Статус вимоги:
Відхилено