-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівельних конструкцій будівлі Культурно-дозвільного комплексу "Спартак" за адресою: Харківська область, м. Ізюм, пл. Центральна, 2
Закупівля на 2021 рік, яку оголошують у 2020 році. Договірні зобов’язання виникають в межах та виключно за наявності фінансового плану.
Завершена
751 562.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 515.62 UAH
мін. крок: 1% або 7 515.62 UAH
Період оскарження:
23.12.2020 14:15 - 30.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Номер:
ef1bda49ba0746999ce62f7c7967f85b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-23-002453-b.b1
Назва:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Вимога:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
23 грудня 2020 року Управлінням культури Ізюмської міської ради (далі-Замовник) в електронній системі закупівель “prozorro.gov.ua” було розміщено оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі (індікатор закупівлі-UA-2020-12-23-002453-b). Предмет закупівлі: «Капітальний ремонт будівельних конструкцій будівлі Культурно-дозвільного комплексу “Спартак” за адресою: Харківська область, м. Ізюм, пл. Центральна, 2» (Класифікатор ДК 021:2015 (CPV): 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт).
Тендерна документація згідно Оголошення про проведення спрощеної закупівлі зі змінами затверджена рішенням Уповноваженої особи Душиної Людмили Олексіївни по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників.
Даним Рішенням Уповноваженої особи Душиної Л.О. затверджено Оголошення про проведення спрощеної закупівлі зі змінами, яке містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси потенційних учасників, на підставі чого тендерна документація яку містить Оголошення про проведення спрощеної процедури потребує змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Оголошенні.
Окремі умови тендерної документації зазначеної в Оголошенні порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону України “Про публічні закупівлі” (пункти 3, 4), статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 5 статті 14 “Спрощені закупівлі” Закону України “Про публічні закупівлі”.
Підставою для подання вимоги про усунення порушень (СКАРГИ) є вимоги Замовника щодо документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікаці, які містять необхідні знання та досвід.
Відповідно до Додатку 4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовник вимагає надати до тендерної пропозиції Довідку про працівників відповідної кваліфікації у вигляді таблиці, де остання колонка містить назву “Найманий чи штатний працівник”. Іншого варіанту Залучення працівників Замовник не зазначає.
Також Додаток 4 містить Зауваження про те, що “до довідки включаються працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі” та чотири пункти з Вимогами замовника про надання документального підтвердження наявності працівників. Згідно пункту 1 вимог Додатку 4 Учаснику необхідно надати “Документи, що підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації (накази або договори), які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт відповідно до Технічного завдання, визначеного Додатком 4 до цієї тендерної документації”.
Таким чином, Замовник вимагає на всіх працівників, які будуть задіяні при виконанні робіт закупівлі документальне підтвердження у вигляді або наказу на призначення, або трудового договору. Замовник виключає таким чином залучення працівників за договорами цивільно-правового характеру, або на інших умовах. Ця вимога надає можливість участі у закупівлі лише великим підприємствам, які мають велику кількість працівників у штаті або на умовах трудових договорів. Підприємство, якому задля виконання робіт закупівлі не вистачає одієї або двох одиниць працівників відповідної кваліфікації у штаті, або за трудовими договорами позбавляється можливості прийняти участь у закупівлі. Отже невеличкі підприємства, які могли б здійснити роботи з предмету закупівлі, залучивши працівників за договорами цивільно-правового характеру або на інших умовах не мають змоги надати підтвердження працівників, що будуть залучені. Тендерні пропозиції цих підприємств будуть відхилені на підставі відсутності документа, який вимагався на підтвердження працівника тендерною документацією. Отже невеликі підприємства позбавлені можливості участі у закупівлі.
Дана вимога є абсолютно незаконною, встановлена з порушенням законодавства про публічні закупівлі, призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників з огляду на наступне.
Відповідно до частини 2 статті 16 ЗУ “ Про публічні закупівлі”
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Теж саме зазначено і у пункті 10 третьої частини статті 14 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Тобто, законодавство передбачає можливість Замовника встановити кваліфікаційний критерій відносно наявності працівників, що мають знання, однак не передбачає обмежень умов, за якими будуть залученні працівники.
Замовником жодним чином не обгрунтовано необхідність залучення до робіт саме штатних працівників, працівників за трудовими договорами. Не обгрунтована необхідність документального підтвердження наявності працівників. Вимога, щодо надання договорів з працівниками цивільно-правового характеру заздалегідь на роботи з предмету цієї закупівлі неправомірна. Іншого документального підтвердження залучення таких працівників надати неможливо і Замовником цього не передбачено. На питання, що надавалися Замовнику з цієї причини чіткої відповіді не було отримано. Зміни до тендерної документації не вносились.
Крім того, Замовником жодним чином не обгрунтовано неможливість виконання робіт, передбачених даною закупівлею, за допомогою працівників, які залучені за договорами цивільно-правового характеру або на інших умовах.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки звужує коло потенційних учасників закупівлі, позбавляючи можливості прийняти участь у закупівлі тих потенційних учасників, у яких кількість штатних працівників, та працівників за трудовими договорами недостатня для здійснення робіт цієї закупівлі.
Вимагаємо усунути порушення, вилучивши дискримінаційні вимоги з Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Внести зміни до пункту 1 Додатка 4:
додати вираз: “Сканкопії оригіналів цивільно-правових угод з працівниками, яких планується залучити, не надаються.” Або “Документальне підтвердження наявності працівників, яких планується залучити за договорами цивільно-правового характеру не вимагається.”
Вимогу Додатку 4 вважаємо дискримінаційною, така вимога не тільки суперечить принципам Закону України «Про публічні закупівлі» але також порушує і норми Закону України «Про захист економічної конкуренції». Вже неоднаразово була доведена незаконність таких вимог рішеннями АМКУ. Спрощенна процедура закупівлі непідпорядкована АМКУ, тому зберігаємо право звернутнися зі скаргою до ДАСУ або до суду.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на Вимогу про усунення порушень..doc 30.12.2020 14:50
Дата подачі:
29.12.2020 16:44
Вирішення:
Відповідь надана у прикріпленому файлі
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.01.2021 14:53