-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія)
Торги не відбулися
465 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 328.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 328.50 UAH
Період оскарження:
22.12.2020 17:41 - 03.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
bde40af7c05f4c40bb527de996c91892
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-22-021663-c.c2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні мати на території Львівської області власного структурного підрозділу, кол-центру, а для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій. Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії Львівської області. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій є дискримінаційною та необгрунтованою. Вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. При цьому ОСР, незважаючи на відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 3 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На підтвердження вище описано прикріплюємо Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від всих ОСР. Також наголошуємо, що відповідно до Статті 164-14 КпАП. Порушення законодавства про закупівлі Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД,
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 21.07.2020 №14064 ОСР.pdf 26.12.2020 13:45
Дата подачі:
26.12.2020 13:45
Вирішення:
Доброго дня, шановний учасник. Стосовно внесення змін до тендерної документації щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції інформації про наявність кол-центру/контакт-центру на території Львівської області, повідомляємо наступне.
Вимоги Тендерної документації сформовані Замовником у відповідності до положень «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. № 312 (далі - Правила № 312).
Відповідно до п. 8.3.17. Правил № 312 учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Згідно статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» роздрібний ринок електричної енергії (далі – роздрібний ринок) – система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги.
Таким чином, Замовник є споживачем на роздрібному ринку, а тому у разі, якщо учасник обслуговує більше 50 000 споживачів, Замовник маємо право на обслуговування в центрі обслуговування споживачів/кол-центрі, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Замовник має право знати про кількість споживачів учасника та чи не повинен був учасник створити центр обслуговування споживачів та кол-центр, тобто чи це добросовісний учасник, який дотримується вимог законодавства України.
Вважаємо, що вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР не є перепоною для участі у закупівлі, а надає можливість замовнику переконатися у дотриманні учасником вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо порядку організації роботи із споживачами.
Крім того, інформація щодо надання компенсації споживачам, дотримання електропостачальником загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання, а також інформація щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії не містить персональних даних споживачів та не має комерційної цінності, а отже вимоги щодо надання такої інформації не можуть вважатись дискримінаційними. Зважаючи на зазначене, в Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
ea39c2466b04437cbc4967f64ee44b7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-22-021663-c.c1
Назва:
вимога
Вимога:
Замовником торгів в документації зазначено наступне: Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 5000,00 ( п’ять тисяч) гривень і сплачується після підписання актів виконаних робіт в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України, відповідно до умов укладеної між Замовником та Виконавцем угоди.На яким нормативно правовим актом врегульована дана вимога до Учасників? Чи відповідає данна вимога принципам Публічних закупівель? Оплата юридично-консультаційних послуг Виконавцем не є обов’язковою, та не може бути підставою для відхилення пропозицій, тож не впливає жодним чином на розгляд тендерним комітетом тендерної пропозиції”. Просимо повідомити Замовника інформацію про укладення вищезазначеного договору, а саме, на підставі якої процедури здійснена закупівля юридично-консультаційних послуг (з посиланням на проведену процедуру у системі Prozorro), а також причини не внесення/не оприлюднення відповідної закупівлі юридично-консультаційних послуг у річному плані закупівель. Крім того, наголошуємо, що оплата учасником юридично-консультаційних послуг на підставі договору, укладеного між Замовником та третьою стороною, не складає предмет закупівлі.Крім того, учасник на момент подання пропозиції не є стороною укладеного Вами договору, не брав на себе зобов'язання щодо оплати наданих Замовнику послуг та не є вигодонабувачем згідно такого договору, а тому вимога щодо покладення на учасника-переможця закупівлі додаткових витрат є незаконною. З огляду на вищенаведене радимо Замовнику проаналізувати актуальну практику Органу оскарження (Антимонопольного комітету України) з даного приводу, працівникам, причетним до проведення закупівель Замовника, пройти відповідне фахове навчання та внести відповідні зміни до Тендерної документації, в іншому випадку ми змушені будемо оскаржити дискримінаційні умови Тендерної документації до Антимонопольного комітету України, ініціювати проведення Моніторингу закупівель Офісом фінансового контролю (ДАС України) та розмістити відповідний відгук у системі Dozorro. Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.12.2020 13:36
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник. Вимогами Документації передбачено, що учасник МОЖЕ оплатити юридично-консультаційні послуги, які надавались Замовнику під час проведення процедури закупівлі. Звертаємо Вашу увагу на те, що можливість оплати є виключно добровільною і жодним чином не обмежує учасника та не впливає на розгляд тендерної пропозиції.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.01.2021 00:02