-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
60170000-0,Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм (транспортні послуги)
Завершена
1 650 617.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 506.17 UAH
мін. крок: 1% або 16 506.17 UAH
Період оскарження:
22.12.2020 15:16 - 15.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
fb4f00cb61594ac2980f55f13e4d4d34
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-22-015804-c.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга на дії Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АВТОБАЗА.docx 02.03.2021 10:19
- Скарга.pdf 02.03.2021 10:19
- рішення від 04.03.2021 № 4114 + лист Замовнику.pdf 05.03.2021 15:38
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 16.03.2021 №3690.pdf 17.03.2021 14:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2021 № 6127.pdf 29.03.2021 17:17
- рішення від 26.03.2021 №6127.pdf 31.03.2021 21:17
- сторінка 24-34 медичні довідки 10.03.2021 16:44
- посвідчення водіїв, накази, трудові, диплом.pdf 10.03.2021 16:44
- сторінка 24-35 медичні довідки.pdf 10.03.2021 16:44
- Пояснення по скарзі КП АВТОБАЗА № 1.docx 10.03.2021 16:44
- Відповідь на скаргу.pdf 10.03.2021 16:45
- Протокол №53.pdf 07.04.2021 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.03.2021 11:15
Дата розгляду скарги:
16.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.03.2021 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.03.2021 21:17
Дата виконання рішення Замовником:
07.04.2021 16:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протоколом 53 скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції КП Автобаза № 1 та повернуто їх на кваліфікацію. Рішення від 26.03.2021 № 6127-р/пк-пз виконано. Протокол розгляду додається.
Скарга
Виконана замовником
Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Номер:
6eb46dfc96f14577b123b69460eac46f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-22-015804-c.b1
Назва:
Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:
№ у ЦБД: UA-2020-12-22-015804-c
Тендерним комітетом: Виконавчий комітет Тернівської районної у місті ради (далі по тексту - Замовник)
Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги»
Предмет закупівлі: 60170000-0 Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм
Наша компанія хоче взяти участь в даній процедурі закупівлі, проте тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які не дають змоги нам взяти участь в ній.
Назва учасників аукціону:
1. ФОП КУРОЧКА ЕДУАРД СТАНІСЛАВОВИЧ (далі – Учасник, Скаржник)
2. Виконавчий комітет Тернівської районної у місті ради (далі – Замовник торгів)
Замовник торгів на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» оголосив про проведення процедури закупівлі в електронній системі ProZorro.
Скаржник не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту - Документація), як такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі.
Уважно вивчивши Документацію, вважаємо її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав (встановлення замовником дискримінаційних умов в оголошені про проведення закупівлі).
1. Пункт 8 Додатку № 2 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають договір на надання послуг з небезпечними відходами та сканкопії актів наданих послуг.
Скаржник є учасником ринку з предметом закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм» в Україні та не має договору надання послуг з небезпечними відходами та сканкопіїї відповідних актів наданих послуг, проте має досвід успішного виконання низки аналогічних договорів та досвід належного виконання послуг з предметом закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм».
Скаржник має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору закупівлі, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Відповідно до статті 35 прим 1 Закону України «Про відходи», небезпечні відходи у складі побутових відходів збираються окремо від інших видів побутових відходів, а також мають відокремлюватися на етапі збирання чи сортування та передаватися спеціалізованим підприємствам, що одержали ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
Також, перевезення відходів здійснюється спеціально обладнаними транспортними засобами.
Згідно технічного завдання Замовника, Додаток 4, Замовник для виконання умов технічного завдання застосовує легкові автомобілі, які ні яким чином не пристосовані для збирання навіть побутового сміття (не те, що небезпечних відходів).
Таким чином, Законодавець забороняє здійснювати діяльність з збирання відходів не спеціально обладнаними автомобілями, в нашому випадку - легковими автомобілями.
Разом з тим, згідно предмету закупівлі та технічного завдання, Замовник замовляє послуги з перевезення, а не збирання відходів, враховуючи зазначене, зовсім не зрозуміло для чого Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження наявності договору на надання послуг з небезпечними відходами.
Таким чином, виконати вимогу Замовника, наведену у тендерній документації зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність зі збирання відходів.
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені Законом.
Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
На підставі аргументації вище, просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації викладену в Пункт 8 Додатку № 2 до Тендерної документації « Копію чинного договору Учасника на надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами та сканкопії актів наданих послуг за договором.»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом виключення даної вимоги.
2. Пункт 9 Додатку № 2 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають договір з лабораторією на повірку засобів вимірювальної техніки.
Скаржник є учасником ринку з предмету закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм» в Україні та не має договору з лабораторією на повірку засобів вимірювальної техніки, проте має досвід успішного виконання низки аналогічних договорів та досвід належного виконання послуг з предметом закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм».
Скаржник має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору закупівлі, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Замовник торгів ні яким чином не обґрунтовує вимогу надання договору з лабораторією на повірку засобів вимірювальної техніки та не вказує, на які саме вимірювальні прилади має бути укладений договір.
Скаржник не використовує ні якої вимірювальної техніки, яка підпадає під дію закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» для виконання умов проекту договору та технічного завдання.
Скаржником для виконання проекту договору пропонується транспорт, який пройшов обов’язковий контроль технічного стану транспортних засобів (документи додаються).
Проходження технічного контролю було здійснення у ТОВ «Д.І,О. – Трейдер Інтернаціонал».
Згідно постанови кабінету Міністрів України № 137 від 30 січня 2012 року, Скаржник має право вільного вибору виконавця проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу. Обмеження щодо вибору виконавця, зокрема, залежно від місця реєстрації транспортного засобу, не допускається.
Разом з тим, згідно предмету закупівлі та технічного завдання, Замовник замовляє послуги з перевезення, а не послуги, які здійснюються з використанням вимірювальної техніки. Враховуючи зазначене, зовсім не зрозуміло, для чого Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження наявності договору з випробувальною лабораторією.
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені Законом.
Дана вимога Замовника обмежує права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
На підставі аргументації вище, просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, викладену в Пункті 9 Додатку № 2 до Тендерної документації « Копію чинного договору Учасника з лабораторією на повірку засобів вимірювальної техніки»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом виключення даної вимоги.
3. Пункт 10 Додатку № 2 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають договір на придбання палива з суб’єктом, що здійснює продаж нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій.
Скаржник є учасником ринку з предметом закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм» в Україні та не має договору з суб’єктом, що здійснює продаж нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій, проте має досвід успішного виконання низки аналогічних договорів та досвід належного виконання послуг з предмету закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм».
Скаржник має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору закупівлі, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Замовник торгів ні яким чином не обґрунтовує вимогу, чому Учасники торгів мають купувати нафтопродукти саме за договором.
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 на яку посилається Замовник торгів дозволяє здійснювати продаж нафтопродуктів в роздріб без наявності договору.
Законодавець ні яким чином не обмежує продаж нафтопродуктів лише при наявності договору.
А наявність договору з суб’єктом, що здійснює продаж нафтопродуктів ні яким чином не гарантує відпуск палива Учасникам торгів.
Скаржник купує нафтопродукти в роздріб за готівку. Що підтверджується довідкою про видачу коштів.
Керуючись Постановою КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з продукцією споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару.
Таким чином, договір необхідний при здійсненні розрахунків в безготівковій формі.
Скаржник є фізичною особою підприємцем, та для здійснення господарської діяльності не потребує договору з суб’єктом, що реалізує нафтопродукти, так як має можливість купувати нафтопродукти за готівку в роздріб.
Враховуючи зазначене, виконати умови технічного завдання, купуючи нафтопродукти в роздріб за готівку без наявності договору з суб’єктом продажу нафтопродуктів.
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені Законом.
Дана вимога Замовника обмежує права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
На підставі аргументації вище, просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації викладену в Пункт 9 Додатку № 2 до Тендерної документації « Копію чинного договору Учасника з лабораторією на повірку засобів вимірювальної техніки Копію чинного договору Учасника на придбання палива з суб’єктом, що здійснює продаж нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій, які призначені для заправки транспортних засобів моторним пальним, відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 (зі змінами).»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом виключення даної вимоги.
4. Пункт 3 Додатку № 3 до Тендерної документації
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають листи-відгуки (не менше двох) від контрагентів (датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю).
Сторінка 22 Тендерної документації
Цитата: "-Лист-відгук (доповнити) не менше двох від контрагентів, які отримували транспортні послуги по аналогічним договорам, з інформацією про належне виконання таких договорів (датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю)".
Скаржник є учасником ринку з предмету закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм» в Україні та не має двох листів відгуків (датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю), проте має досвід успішного виконання низки аналогічних договорів та досвід належного виконання послуг з предметом закупівлі «Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм».
Скаржник має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору закупівлі, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Скаржник для підтвердження кваліфікаційного критерію наявності досвіду виконання аналогічного договору має три договори з документами, що підтверджують виконання та лист відгук (додаються до скарги):
- Договір з Виконкомом Саксаганської районної у місті раді (лист відгук від 17.12.2019 року).
Таким чином, Скаржник в повному обсязі може виконати умови закупівлі в частині підтвердження кваліфікаційного критерію наявності досвіду виконання аналогічного договору, та виконати вимоги технічного завдання.
Проте, не має другого відгуку з датою видачі не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю, а має з датою від 17.12.2019 року.
Хочемо зауважити, що дата видачі відгуку ні яким чином не впливає на можливість Замовника торгів встановити рекомендації Замовника послуг по договору, щодо якості наданих Скаржником послуг.
Таким чином, встановлена вимога Замовником ні яким чином не підтверджує якість наданих послуг за аналогічним договором.
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені Законом.
Дана вимога Замовника обмежує права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
На підставі аргументації вище просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, викладену в Пункт 9 Додатку № 2 до Тендерної документації «…(датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю)»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом виключення даної вимоги.
Документація Замовника містить вимоги, що суперечать принципам здійснення закупівель визначених Законом.
Відповідно до Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства.
Вимоги, встановлені в документації, визивають протиріччя між вимогами Замовника та вимогами чинного законодавства.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується внесення дискримінаційних умов до тендерної документації
3. Виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації викладену в пункті 1 обґрунтування скарги.
4. Виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації викладену в пункті 2 обґрунтування скарги.
5. Виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації викладену в пункті 3 обґрунтування скарги.
6. Виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації викладену в пункті 4 обґрунтування скарги.
ДОДАТКИ:
1) Документи проходження технічного контролю на 10 аркушах.
2) Довідка про закупівлю нафтопродуктів за готівку на 1 аркуші.
3) Документи, які підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного договору, три договори, акти виконаних робіт, лист відгук на 56 аркушах.
З ПОВАГОЮ
ФОП Курочка Е. С.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протоколи.pdf 09.01.2021 21:10
- Лист відгук.pdf 09.01.2021 21:10
- Скарга.pdf 09.01.2021 21:10
- Договір _ 3.pdf 09.01.2021 21:10
- Договір _ 2.pdf 09.01.2021 21:10
- Довідка.pdf 09.01.2021 21:10
- Договір _ 1.pdf 09.01.2021 21:10
- Акти.pdf 09.01.2021 21:10
- 71.png 09.01.2021 21:17
- sign.p7s 09.01.2021 21:20
- рішення від 12.01.2021 №350+ Лист Замовнику.pdf 13.01.2021 15:27
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 20.01.2021 №686 .pdf 21.01.2021 20:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.02.2021 №1815.pdf 03.02.2021 18:51
- рішення від 02.02.2021 №1815.pdf 05.02.2021 19:50
- ТД зі змінами від 12.01.2021.pdf 16.01.2021 09:47
- Відповідь по скарзі Курочки для АМКУ.docx 16.01.2021 09:47
- Перелік змін від 12.01.2021.pdf 16.01.2021 09:47
- Лист на АМКУ.pdf 16.01.2021 09:47
- Перелік змін від 09.02.2021 (2).pdf 09.02.2021 15:05
- ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 18.pdf 09.02.2021 15:05
- ТД зі змінами від 09.02.2021 (2).pdf 09.02.2021 15:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.01.2021 21:13
Дата розгляду скарги:
20.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.01.2021 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.02.2021 19:50
Дата виконання рішення Замовником:
09.02.2021 15:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерним комітетом внесено зміни до тендерної документації:
1) Пункт 1 розділу IV викласти зі змінами, а саме:
«Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 19.02.2021»
2) Пункт 6 Додатку 2 «Чинний договір Учасника на надання послугу сфері поводження
з небезпечними відходами (зношені шини, акумуляторні батареї) та акти наданих послуг
за цим договором» - виключити.
3) Пункт 8 Додатку 2 « Чинний договір Учасника на придбання палива з суб 'єктом, що
здійснює продаж нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій, які
призначені для заправки транспортних засобів моторним пальним, відповідно до
Постанови КМУ «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від
20.12.1997№ 1442 (зі змінами)» - виключити.
(Тендерна документація в новій редакції додається), а також затвердити перелік змін,
що вносяться до документації, у вигляді окремого документу (перелік змін додається):