• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний середній ремонт автомобільної дороги Рівне – Тучин – Гоща - /Р-05/ на ділянці км 45+600 - км 54+600

Поточний середній ремонт автомобільної дороги Рівне – Тучин – Гоща - /Р-05/ на ділянці км 45+600 - км 54+600

Завершена

37 397 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 37 397.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2017 15:25 - 30.03.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення дискримінаційних умов з тендерної документації

Номер: 3e1c58355cbf418b821d906f989a1e52
Ідентифікатор запиту: UA-2017-03-03-001191-c.a1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних умов з тендерної документації
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації, тендерна пропозиція учасника повинна містити інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно з переліком додатку №2 тендерної документації). Одним із таких кваліфікаційних критеріїв є документальне підтвердження виконання аналогічних договорів (п.1.3. додатку №2 тендерної документації): - Копію(-ї) договору(-ів) із замовником(-ами); - Підтвердження виконання робіт по договору(-ам) у вигляді копії(-ій) форм КБ-3, форм КБ-2в/або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт (форма КБ-3 та форма КБ-2в може подаватись як на повну вартість так і на частину виконання зазначеного договору); - Позитивний відгук(-и) замовника (-ів) щодо виконання робіт. У випадку виконання учасником робіт на дорогах, які знаходяться на балансі служби автомобільних доріг у іншій області, отримання письмового відгуку (або підтвердження інформації) від САД цієї області є обов’язковим. - (Аналогічні договори: будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт автомобільних доріг загального користування). У даному пункті замовником вказано вимогу підтвердження аналогічних договорів саме АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ. Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено поняття аналогічного договору, в той же час, вказаний закон не містить обмеження в частині підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на конкретних об’єктах (наприклад на конкретних дорогах: автомобільних дорогах загального користування; вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів; відомчих (технологічних) автомобільних доріг; автомобільних дорогах на приватних територіях). Не передбачено законом і розмежування об’єктів на яких проводилися аналогічні роботи /надавалися послуги за належністю об’єктів до державної чи комунальної форми власності. Фактично, зазначена вимога про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на конкретних об’єктах - дорогах загального користування, містить порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки обмежує конкуренцію і є дискримінаційною. Вимога замовника щодо підтвердження виконання аналогічних договорів по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг загального користування, які знаходяться на балансі служби автомобільних доріг, є такою що обмежує КОНКУРЕНЦІЮ та призводить до ДИСРКРИМІНАЦІЇ інших учасників, оскільки зазначену вище вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які виконували роботи по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг загального користування по договорах, укладених із СЛУЖБОЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ. А це обмежує право участі у процедурі закупівлі інших суб’єктів господарювання, які виконували роботи по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг, укладених не з службою автомобільних доріг. Тендерною документацією передбачено підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів на виконання ремонту автомобільних доріг загального користування. У своїх роз’ясненнях (протокол №62 від 14.03.2017 р. у закупівлі № UA-2017-02-03-001351-c та протокол №63 від 16.03.2017р. у закупівлі № UA-2017-02-03-001416-c) служба автомобільних доріг у Рівненській області зазначила наступне: «Автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України, перебувають у державній власності і не підлягають приватизації. Балансоутримувачами автомобільних доріг загального користування в межах областей є Служби автомобільних доріг цих областей. Підтвердження якісного виконання ремонтних робіт на автомобільних дорогах загального користування повинно містити копію АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ, форми КБ-2в, КБ-3 та письмовий ВІДГУК СЛУЖБИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ відповідної області, згідно п. 1.3. додатку №2 тендерної документації». Така вимога щодо підтвердження наявності в учасника досвіду роботи з службою автомобільних доріг по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг загального користування є підтвердженням не АНАЛОГІЧНИХ предмету закупівлі робіт (послуг), а виключно ІДЕНТИЧНИХ, оскільки відповідність кваліфікаційним критеріям тендерних вимог зможуть підтвердити тільки ті учасники процедури закупівлі, які укладали та виконували аналогічні договори лише з СЛУЖБОЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ. Тому, вищезазначена вимога може трактуватися не як примірна, а як вичерпна, і як наслідок, така що призводить до дискримінації учасників, які не мають підтвердження виконання аналогічних договорів саме із СЛУЖБОЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ. Разом з тим замовник, у тендерній документації, не зазначив підтвердження доцільності та обґрунтованості вищезазначених вимог. Держава, в особі ліцензійного органу Державної архітектурно-будівельної інспекції України, не РОЗМЕЖОВУЄ дороги за видами (загального чи місцевого користування), а також ВИЗНАЛА здатність нашого товариства та НАДАЛА можливість нашому товариству виконувати роботи з будування (яке включає і ремонт) доріг БУДЬ-ЯКОГО ВИДУ, незалежно від приналежності чи форми власності доріг. Наголошуємо, що згідно законодавства України суб’єкти господарювання РІВНІ у свої правах і можливостях, при цьому не усі потенційні учасники процедури закупівлі здійснювали господарську діяльність за аналогічними договорами у сфері поточного середнього ремонту автомобільних доріг ЗАГАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ, укладеними із службою автомобільних доріг, однак є суб’єкти господарювання, зокрема наше товариство, які мають позитивний досвід виконання аналогічних договорів, який пов’язаний з будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом автомобільних доріг, та мають позитивний досвід у сфері будівництва об’єктів IV і V КАТЕГОРІЙ СКЛАДНОСТІ (це ліцензований вид господарської діяльності і факт отримання суб’єктом господарювання відповідної ліцензії свідчить про те, що держава визнала здатність такого суб’єкта, який отримав ліцензію, виконувати роботи щодо об’єктів IV і V категорій, до яких відносяться дороги та інші об’єкти транспортної інфраструктури, відповідно у суб’єкта господарювання, що має досвід з будівництва об’єктів IV і V категорій складності є досвід у виконанні аналогічних договорів (саме за категорією складності, що цілком дозволяє підтвердити можливість і здатність провести поточний середній ремонт автомобільних доріг і такі суб’єкти готові скласти конкуренцію під час торгів у вказаній процедурі закупівлі). Окремо звертаємо увагу на те, що скарги з аналогічних питань були предметом розгляду органу оскарження у сфері державних закупівель, за результатами розгляду яких, та за сприянням органу оскарження, Замовники приводили документацію конкурсних торгів у відповідність із вимогами законодавства шляхом внесення відповідних змін. Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно п.8 ст.50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» одним із порушень законодавства про захист економічної конкуренції є обмежувальна та дискримінаційна діяльність, заборонена згідно із частиною другою статті 18, статтями 19 і 20 цього Закону. Дискримінаційна норма — норма, яка позбавляє особу певних загальновизначених прав, а Дискримінаційна діяльність - дії, що ставлять суб'єктів економічної діяльності у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання та обмежують їх законні права та інтереси. У листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 р. N 3302-06/3812-06 зазначено, що Відповідно до частини другої статті 16 Закону (Закон N 922-VIII) замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону (Закон N 922-VIII) тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону (Закон N 922-VIII)). Замовником встановлені вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, та порушують вимоги статей 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про захист економічної конкуренції». Таким чином, вважаємо, що положення документації конкурсних торгів щодо умов підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг загального користування» є незаконним і таким, що порушує наші права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі. Наше товариство має досвід виконання аналогічних договорів і бажаємо взяти участь у торгах, однак вказаними несправедливими умовами тендерної документації встановлені дискримінаційні вимоги які звужують коло учасників, обмежують економічну конкуренцію серед інших учасників та обмежують можливість нашої участі в конкурсних торгах. З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що дії Замовника (у частині встановлення умов щодо підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг загального користування укладених із службою автомобільних доріг») порушують основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а також вимоги статті 5, 22 Закону, оскільки тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже в цій частині мають бути внесені відповідні зміни до документації конкурсних торгів. Своїми діями замовник порушив принцип недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів. Враховуючи вищенаведене, ВИМАГАЄМО ВНЕСТИ зміни до тендерної документації, з урахуванням норм чинного законодавства, та ВИКЛЮЧИТИ дискримінаційні вимоги в частині підтвердження аналогічних договорів, по будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту автомобільних доріг ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16, вимоги, встановлені ст.17 цього Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до вимог тендерної документації, тендерна пропозиція учасника повинна містити інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно з переліком додатку №2 тендерної документації). Згідно п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону замовником встановлено документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів (п.1.3. додатку №2 тендерної документації): - Копію(-ї) договору(-ів) із замовником(-ами); - Підтвердження виконання робіт по договору(-ам) у вигляді копії(-ій) форм КБ-3, форм КБ-2в/або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт (форма КБ-3 та форма КБ-2в може подаватись як на повну вартість так і на частину виконання зазначеного договору); -Позитивний відгук(-и) замовника (-ів) щодо виконання робіт. У випадку виконання учасником робіт на дорогах, які знаходяться на балансі служби автомобільних доріг у іншій області, отримання письмового відгуку (або підтвердження інформації) від САД цієї області є обов’язковим. (Аналогічні договори: будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт автомобільних доріг загального користування). У даному пункті замовником вказано вимогу підтвердження аналогічних договорів згідно переліку видів ремонтів на автомобільних дорогах загального користування. У відповідності до ч. 3 ст. 16 Закону визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Зміст інформації , яку необхідно підтвердити , а також перелік документів, якими учасник повен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, замовник визначає самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі. Замовником визначено предмет закупівлі поточного середнього ремонту автомобільної дороги Рівне – Тучин – Гоща - /Р-05/ на ділянці км 45+600 – км 54+600 у відповідності до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. № 454 (далі – Порядок). У відповідності до. п.2 ч. ІІ Порядку, предмет закупівлі послуг поточного середнього ремонту зазначеної автомобільної дороги загального користування визначено згідно галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року №301. Згідно ч.1 ГБН Г.1-218-182:2011 зазначені норми застосовують для визначення видів ремонтів та переліку ремонтно-будівельних робіт, які повинні виконуватись на АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРОГАХ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ. Автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях, згідно Закону України «Про автомобільні дороги». Автомобільні дороги загального користування перебувають у державній власності і не підлягають приватизації. Балансоутримувачами автомобільних доріг загального користування в межах областей є Служби автомобільних доріг цих областей. Служби автомобільних доріг в областях – державні організаціі, підвідомчі управлінню Державного агентства автомобільних доріг України, які здійснюють функції з управління автошляхами загального користування та є замовниками усіх робіт, що на них виконуються в межах областей. Метою їх діяльності є утримання в належному стані та розвиток мережі автодоріг загального користування, мостів та інших штучних споруд, створення умов безперервного та безпечного руху транспорту, задоволення потреб народного господарства та населення в удосконаленні і раціональному розвитку дорожньої інфраструктури. Закон України «Про публічні закупівлі» є відповідно законом прямої дії для здійснення публічних закупівель, поширюється на всі види закупівель, стосується закупівель як товарів, так і робіт чи послуг та не містить обмежень щодо застосування його в конкретних галузях закупівель, як і не містить поняття аналогічного договору. Отже, виходячи з положень Закону спосіб документального підтвердження відповідності учасників вимогам , встановленим ст. 16 Закону визначається замовником самостійно. При цьому Антимонопольний комітет зазначає, що замовники самостійно визначають перелік документів, які вони вважатимуть підтвердженням відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та вимоги до оформлення таких документів, як за формою так і за змістом. В зв’язку з тим, що предмет закупівлі визначений замовником у відповідності до п. 2 розділу ІІ Порядку, та на підставі ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт» аналогічні договори, які повен надати учасник на підтвердження досвіду виконання робіт повинні стосуватись автомобільних доріг загального користування. Слід зазначити , що в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів в тендерній документації відсутні будь-які обмеження щодо значення автомобільної дороги загального користування чи належності до відповідної категорії автомобільної дороги чи обмеження щодо досвіду виконання робіт на міжнародних, національних, регіональних чи територіальних дорогах. Отже, в тендерній документації відсутня вимога щодо аналогічного договору на конкретному об’єкті, як про це Вами заявлено. Крім того, в тендерній документації немає обмеження щодо класифікації видів робіт на автомобільних дорогах загального користування – можуть бути надані договори по будівництву, реконструкції, капітальному ремонту та поточному ремонту. Замовник не проводив аналогію виключно з поточним середнім ремонтом. Отже, обмеження конкуренції та дискримінації учасників щодо досвіду виконання робіт на конкретному об’єкті відсутнє. Згідно вимог тендерної документації вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Право участі суб’єктів господарювання які виконували відповідні роботи на автомобільних дорогах загального користування не обмежене територіально. Досвід виконання робіт може бути наданий на всій території України. Слід зазначити, що статус у якому виступає підприємство-учасник (генеральний підрядник чи субпідрядник) в тендерній документації не обмежений. Оскільки, з урахуванням специфіки предмету закупівлі, визначеного згідно ГБН Г.1-218-182:2011, балансоутримувачами доріг в областях є Служби, відгук про виконану роботу повинен бути підтверджений такими Службами доріг відповідної області. При цьому, обмеження щодо укладання та виконання аналогічних договорів саме із Службою конкретної області немає. При встановлені вимоги щодо надання документального підтвердження аналогічних договорів згідно переліку видів ремонтів на автомобільних дорогах загального користування Замовник керувався наступними мотивами: • Відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення процедури відкритих торгів та річного плану закупівель очікувана вартість становить - 37 397 000,00 грн. Укладення договору із новоствореною організацію, яка не виконувала договорів підряду та відповідно не має належного досвіду є ризикованим, та в подальшому можуть бути ризики не виконання робіт, недотримання гарантійних строків експлуатації , а також може містити ознаки корупції. • Роботи будуть здійснюватися за розробленим технічним завданням, що має складний та спеціалізований характер. Виконання таких робіт без належного досвіду є неможливим, що потягне за собою вищевказані результати. Зважаючи на те, що об’єктом поточного середнього ремонту є автомобільна дорога загального користування ДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ Замовник, керуючись досвідом подібного роду закупівель та фактичного виконання робіт з ремонтів автомобільних доріг, встановив вимоги документального підтвердження, яке повинно бути надане учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям з метою допущення до аукціону тільки добросовісних виконавців, які зарекомендували себе як кваліфіковані підрядники, мають відповідний досвід та можливість виконати роботи якісно у встановлені строки. На підставі вищевикладеного, в зв’язку з відсутністю дискримінаційних умов у тендерній документації керуючись ст.23 Закону, в Замовника відсутні підстави щодо внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 24.03.2017 14:39
Підтвердження вирішення: Відсутні підстави щодо внесення змін до тендерної документації.