-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія - за кодом CPV за ДК 021:2015 - 09310000-5 (Електрична енергія)
Для потреб підприємства у 2021 році. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська
Торги не відбулися
10 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 103 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 103 000.00 UAH
Період оскарження:
22.12.2020 14:56 - 18.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена
дискримінаційні умови
Номер:
58e9bc0b81844c59b5ab098de435e48e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-22-014824-c.b1
Назва:
дискримінаційні умови
Вимога:
Додатком 4 п.7 зазначена вимога «надати Довідку про створення Учасником на території України Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.»
Дане положення не відповідає вимогам постанови НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП) «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» №312 (далі – ПРРЕЕ), а саме П.8.3.17 де вказано, що для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Та у Додатоку 4 п.9 зазначена вимога, що потрібна Кількість офіційно зареєстрованих співробітників від 20 чоловік, з наданням підтверджуючих документів (1-ДФ). Дана вимога є дискримінуючою та обмежуючою учасників даної закупівлі, адже Замовник не може диктувати учасникам яку кількість та яких саме робітників учасники мають мати в штаті чи поза штатом для обов’язків за договором закупівлі. Більше того, учасники, як суб'єкти господарювання, що організовують свою діяльність у відповідності до своїх власних потреб, не зобов'язані мати в штаті таку кількість працівників на етапі тендеру, але можуть забезпечити їх наявність на дату укладання договору з замовником. Таким чином достатнім в даному випадку буде вимагати від учасника надання саме гарантійного листа, а не підтвердження наявності такої кількості працівників. Жодним нормативним актом чи Законом не передбачено мати певну кількість працівників.
Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. На основі вищевикладеного, вимагаємо видалити вимогу щодо надання Учасником, довідку про створення Учасником на території України Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів та кількість офіційно зареєстрованих співробітників від 20 чоловік, з наданням підтверджуючих документів (1-ДФ).
Пов'язані документи:
Замовник
- 13.01.21 ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ел. эн.doc 13.01.2021 09:22
Дата подачі:
11.01.2021 23:31
Вирішення:
Пропозиції щодо зміни умов закупівлі прийняті.
Додаток 4 до Тендерної документації «Інформація про технічні та якісні характеристики» прийнятий в новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено