• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо

Завершена

646 050.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 230.25 UAH
Період оскарження: 22.12.2020 09:34 - 03.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

щодо порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: cd8c2f687c3f48f3acac2ba5b20ea7f1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-22-002429-c.a2
Назва: щодо порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
скарга на рішення замовника
Дата розгляду скарги: 02.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2021 20:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.02.2021 19:49
Дата виконання рішення Замовником: 09.02.2021 09:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Всі зобов°язання згідно рішення виконано
Автор: ТОВ "СЕРВІС ГРУПП ЛТД", Рождественська Наталія Михайлівна 380668837183 SGROUP-LTD@UKR.NET http://sgroup-ltd.com.ua/
Вимога
Вирішена

Щодо вимог тендерної документації

Номер: 857be1c9fbe446519fd42e002e635e98
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-22-002429-c.b1
Назва: Щодо вимог тендерної документації
Вимога:
1) В тендерній документації наявна вимога, що Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію з Центрального управління Служби безпеки України про те, що Служба безпеки України у межах своєї компетенції не розглядає діяльність учасника закупівлі як таку, що підпадає під дію ЗУ «Про Санкції», та що Службою Безпеки України відносно учасника не надано пропозицій Раді національної безпеки і оборони України, щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій у порядку, передбаченому ЗУ «Про Санкції». Дана вимога зобов’язує потенційних учасників вчиняти дії щодо отримання від Служби Безпеки України документу, який остання згідно законодавства не зобов’язана надавати на запити суб’єктів господарювання. Звертаємо Вашу увагу, що ОБОВ’ЯЗКИ СБ України чітко визначені в статті 24 Закону України «Про Службу безпеки України», та функції СБУ не відносяться до функцій надання будь-яких листів на запити суб’єктів господарювання щодо розгляду діяльності учасника процедури закупівлі законодавству про санкції. Також Служба безпеки України не надає інформацію суб’єктам господарювання стосовно будь-яких рекомендацій та пропозицій Раді національної безпеки і оборони України, щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій до учасників процедури закупівлі в неофіційний спосіб. Будь-які рішення та рекомендації СБУ для РНБО відбуваються на їхніх спільних засіданнях з обов’язковим прийняттям публічних рішень. Тобто, списки юридичних і фізичних осіб, до яких застосовані санкції та інші обмежувальні заходи знаходяться у відкритому публічному доступі та безперешкодно можуть бути переглянуті замовниками процедури закупівлі. Так, згідно ч.5 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Також зауважимо, що відсутній офіційний порядок розгляду таких звернень, та існує ризик неможливості отримання запитуваної інформації учасником процедури закупівлі з незалежних від нього обставин. З огляду на вказане, вимога тендерної документації в редакції «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Лист про надання інформації з Центрального управління Служби безпеки України про те, що Служба безпеки України у межах своєї компетенції не розглядає діяльність учасника закупівлі як таку, що підпадає дію ЗУ «Про Санкції» ,та що Службою Безпеки України відносно учасника не надано пропозицій Раді національної безпеки і оборони України, щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій у порядку, передбаченому ЗУ «Про Санкції».» - підлягає виключенню як неправомірна, надмірна та незаконна. 2) При вивчені тендерної документації нами була виявлена наявність дискримінаційної вимоги, а саме: «З метою недопущення заниження (демпінгу) та/або завищення ціни тендерної пропозиції, учасник надає лист в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та засвідченого його печаткою, в якому учасник інформує замовника про гарантування дотримання порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на газ природний, які встановлені на ринку України; На підтвердження формування вартості цін за одиницю товару до цін на газ природний, які встановлені на ринку України, учасник закупівлі зобов’язаний надати також в складі тендерної пропозиції довідку із зазначенням діапазону (зрізу) цін або ціни природного газу по регіону (або регіонах) України від органу (установи, організації), який уповноважений надавати такі відомості станом на місяць подання тендерної пропозиції, що видана на ім’я учасника закупівлі. При формуванні (подачі) своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника при подачі тендерної пропозиції або за результатом аукціону має бути не нижчою або вищою від діапазону цін або ціни, що зазначено у відповідній довідці. При недотриманні вищезазначеної вимоги замовник відхиляє таку тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.» Зазначена вимога є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови суперечить чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності. Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям. В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ ГПК "НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ", Української енергетичної біржі, тощо. За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції. Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання. Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке: Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці. Ринок природного газу мінливий, а порядок ціноутворення - вільний. Порядок ціноутворення на ринку природного газу залежить від багатьох факторів, зокрема, від показників (індексів) на біржах з продажу газу, кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. На основі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію шляхом видалення даної вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: В тендерну документацію внесені відповідні зміни
Статус вимоги: Задоволено