-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин марки А-92, дизельне паливо, газ скраплений (в талонах)
Завершена
1 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 000.00 UAH
Період оскарження:
21.12.2020 16:26 - 07.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена
ВИМОГА 2
Номер:
638c169ed0fb49a6aad01a603506b6b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-21-002600-b.c3
Назва:
ВИМОГА 2
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну умову тендерної документації, визначену в п. 7 Додатку 1 ТД: "копії талонів (лицьова та зворотня сторона) Учасника, що обслуговуються АЗС/АЗК Учасника, в тому числі партнерську (партнерські) АЗС/АЗК Учасника протягом 2021 р.;" З вищезазначеної вимоги вбачається, що Замовник вимагає від учасників одночасну наявність власних та партнерських АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до тих учасників, які мають лише партнерські АЗС. Отже, фактично ТД, містить внутрішні протиріччя – з одного боку Замовник не заперечує можливість участі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів – з іншого боку, без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає наявність ВЛАСНИХ АЗС. До положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг). Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД, оскільки не мають власних АЗС. В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.». Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності власних АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Вимагаємо видозмінити вимогу п. 7 Додатку 1 до наступного вигляду: "копії талонів (лицьова та зворотня сторона) Учасника, що обслуговуються АЗС/АЗК Учасника ____АБО____ партнерську (партнерські) АЗС/АЗК Учасника протягом 2021 р"
Пов'язані документи:
Замовник
- Перелік змін до ТД.docx 28.12.2020 14:56
Дата подачі:
28.12.2020 11:52
Вирішення:
Доброго дня!!! Розглянувши Ваше звернення було прийнято рішення внести відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Номер:
4ef4ccb7759e430c81c27f8c02896a77
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-21-002600-b.c2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну умову тендерної документації, визначену в п. 7 Додатку 1 ТД: "копії талонів (лицьова та зворотня сторона) Учасника, що обслуговуються АЗС/АЗК Учасника, в тому числі партнерську (партнерські) АЗС/АЗК Учасника протягом 2021 р.;"
З вищезазначеної вимоги вбачається, що Замовник вимагає від учасників одночасну наявність власних та партнерських АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до тих учасників, які мають лише партнерські АЗС.
Отже, фактично ТД, містить внутрішні протиріччя – з одного боку Замовник не заперечує можливість участі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів – з іншого боку, без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає наявність інтелектуальних прав на використання торгової марки.
До положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД, оскільки не мають власних АЗС.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності власних АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС.
Вимагаємо видозмінити вимогу п. 7 Додатку 1 до наступного вигляду:
"копії талонів (лицьова та зворотня сторона) Учасника, що обслуговуються АЗС/АЗК Учасника ____АБО____ партнерську (партнерські) АЗС/АЗК Учасника протягом 2021 р"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.12.2020 11:43
Опис причини скасування:
технічна помилка
Дата скасування:
28.12.2020 11:52
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:
4238290c61a84febb2c20741baa2dbdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-21-002600-b.c1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційні умови тендерної документації, які є необгрунтованими, зокрема:
1. п. 2 Додаток 1: "довідки про нафтобази (базовий склад): місцезнаходження, стислий опис, об’єм резервуарів для зберігання нафтопродуктів, що розташовані в Харківській області в кількості не менше трьох. Для підтвердження зазначеної інформації Учасник надає в складі пропозиції копії документів (договорів, актів приймання-передачі), які підтверджують право власності чи/або користування (оренди, суборенди) резервуарами або нафтобазою в цілому, чи/або відповідального зберігання нафтопродуктів (які діють протягом терміну поставки товару, визначеного тендерною документацією);"
Також, в п. 3 Додатку 1 до ТД вимагається: "довідки про наявність бензовозів для транспортування нафтопродуктів в кількості не менше 10. В підтвердження зазначеної інформації Учасник в складі пропозиції надає копії документів (договорів чи/або свідоцтв про реєстрацію, ліцензійних карток), які підтверджують право власності чи/або користування бензовозами (які діють протягом терміну поставки та реалізації товару, талонів визначеного тендерною документацією);"
Варто зауважити, що згідно умов тендерної документації - закупівля здійснюється на талони/скретч картки. Отже, вимога щодо наявності у Учасників нафтобаз та бензовозів є необгрунтованою, оскільки заправка автомобілів може здійснюватися через партнерські АЗС, паливо на які завозиться безпосередньо з заводів виробників бензовозами, що є у власності заводів та/або власників АЗС.
Така умова обмежує та дискримінує тих учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС та не мають бензовозів та нафтобаз в Харківській області, в тому числі.
Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу.
У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників.
Найпоширенішими серед з них є:
наявність в учасників власної та або орендованої матеріально технічної бази.
Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Замовник
- Перелік змін до ТД.docx 28.12.2020 14:56
Дата подачі:
28.12.2020 11:21
Вирішення:
Доброго дня!!! Розглянувши Ваше звернення було прийнято рішення внести відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено