• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 000.00 UAH
Період оскарження: 21.12.2020 10:40 - 03.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: e5b42b28ec8141579f5625f3eac92d6b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-21-003016-c.c2
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що учасники повинні надати у складі тендерних пропозиції інформацію про наявність кол-центру / контакт-центру на території м.Києва, створення Учасником на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів, а для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії м.Києва. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій є дискримінаційною та необгрунтованою. Вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. При цьому ОСР, незважаючи на відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 3 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На підтвердження вище описано прикріплюємо Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від всих ОСР. Також наголошуємо, що відповідно до Статті 164-14 КпАП. Порушення законодавства про закупівлі Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД,
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Стосовно внесення змін до тендерної документації щодо надання учасниками в складі тендерної пропозиції інформації про наявність кол-центру/контакт-центру на території Київської області, повідомляємо наступне. Шановний учаснику, вимоги тендерної документації сформовані Замовником у відповідності до положень «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. № 312 (далі - Правила № 312). Відповідно до п. 8.3.17. Правил № 312 учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Згідно статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» роздрібний ринок електричної енергії (далі – роздрібний ринок) – система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги. Таким чином, Замовник є споживачем на роздрібному ринку, а тому у разі, якщо учасник обслуговує більше 50 000 споживачів, Замовник маємо право на обслуговування в центрі обслуговування споживачів/кол-центрі, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Замовник має право знати про кількість споживачів учасника та чи не повинен був учасник створити центр обслуговування споживачів та кол-центр, тобто чи це добросовісний учасник, який дотримується вимог законодавства України. Вважаємо, що вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР не є перепоною для участі у закупівлі, а надає можливість замовнику переконатися у дотриманні учасником вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо порядку організації роботи із споживачами. Крім того, інформація щодо надання компенсації споживачам, дотримання електропостачальником загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання, а також інформація щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії не містить персональних даних споживачів та не має комерційної цінності, а отже вимоги щодо надання такої інформації не можуть вважатись дискримінаційними. Таким чином, Вашу вимогу відхилено.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: cc55789f55314ab29bb32fc96748d1f8
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-21-003016-c.c1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно додатку 1 тендерної документації учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист про те, що протягом 2020 року Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2020 року набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимог, щодо надання гарантійного листа про те, що скаржник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Стосовно виключення з додатку 1 тендерної документації вимоги про надання у складі тендерної пропозиції Гарантійного листа про ненабуття учасником протягом 2020 року статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та неоприлюднення зазначеної інформації на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), повідомляємо наступне. Відповідно до пункту 1.7.1 «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307 (зі змінами) (далі – Правила ринку), учасник ринку, крім оператора системи передачі (далі - ОСП), оператора ринку (далі - ОР) та гарантованого покупця, набуває статусу «Переддефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 робочого дня, наступного за днем, коли він отримав через систему управління ринком платіжний документ від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є стороною, відповідальною за баланс (далі – СВБ), не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил. 3) учасник ринку не здійснив оплату послуги з передачі електричної енергії та/або з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у строк понад 30 календарних днів з дати отримання акта приймання-передачі послуги. Згідно пункту 1.7.2 Правил ринку, при набутті статусу «Переддефолтний» адміністратор розрахунків (далі - АР) на період існування такого статусу: 1) надсилає учаснику ринку та Регулятору повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний»; 2) публікує на офіційному вебсайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу; 3) використовує фінансові гарантії, що надаються учасником ринку, для покриття його заборгованості перед ОСП; 4) використовує фінансові гарантії, що надаються ним, для покриття заборгованості перед АР та/або, якщо учасник виступає в якості електропостачальника, після набуття ним статусу «Переддефолтний» кожного банківського дня (о 12:00) направляє до уповноважених банків довідку, що містить інформацію щодо повного та скороченого найменування учасника ринку або ПІБ (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа- підприємець), ЄДРПОУ або РНОКПП (якщо учасником ринку є фізична особа або фізична особа-підприємець), розміру простроченої електропостачальником оплати вартості його небалансів електричної енергії. Пунктом 1.7.4 Правил ринку визначено, що учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «Дефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох робочих днів; 2) судом прийнято рішення про визнання учасника ринку банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку або його уповноваженими органами прийнято рішення про ліквідацію учасника ринку; 3) у випадку анулювання ліцензії учасника ринку. Зазначаємо, що статус «переддефолтний» не носить виключно попереджувальний характер, як Ви стверджуєте, а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус «переддефолтний» суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку). Крім того, повідомляємо, що статус «дефолтний» не просто може ставити під сумнів постачання електричної енергії, як Ви стверджуєте, а повністю унеможливлює постачання, внаслідок чого споживач переходить до постачальника «останньої надії», тарифи якого значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат. Враховуючи вищезазначене, Замовник як підприємство житлово-комунальної сфери, що безперервно та цілодобово надає мешканцям Оболонського району міста Києва послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та з метою забезпечення гарантійного та безперебійного в подальшому постачання електричної енергії Замовнику, в чітко визначений тендерною документацією строк, без можливих негативних наслідків, зацікавлений в закупівлі електричної енергії виключно у надійного Учасника (постачальника електричної енергії), який в процесі своєї діяльності сумлінно виконує свої зобов’язання відповідно до Правил ринку та не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного». Таким чином, Вашу вимогу відхилено.
Статус вимоги: Відхилено