• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Торги не відбулися

3 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 21.12.2020 09:04 - 02.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 74811ab3f3ca4f76aae67f9c7ce04f51
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-21-000691-c.c3
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно пункту 5.3. проекту договору, Сторони домовились, що ціна електричної енергії, розрахована відповідно до пунктів 5.1 цього розділу, є обов'язковою для Сторін з дати набрання нею чинності. Визначена на її основі вартість електричної енергії буде застосовуватись Сторонами при складанні актів приймання-передачі електричної енергії та розрахунках за товар згідно з умовами Договору та не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати фактичного постачання електричної енергії, про що в складі пропозиції подається відповідний лист. Дана вимога є незаконною та суперечить ч.2 п.5 ст.41 Закону щодо обмеження строків зміни ціни («2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;». Отже просимо розглянути дану вимогу, внести зміни до тендерної документації та надати відповідь у встановлений законодавством строк.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Дякуємо за Ваші зауваження. Вважаємо за необхідне надати Вам додаткове роз’яснення. Відповідно до статті 16 Закону № 922-VII Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною 2 ст. 16 Закону № 922-VII встановлено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). На відкриті торги, Замовником виставлена послуга щодо постачання електричної енергії на термін 12 місяців на 2021 рік. А отже закономірною є вимога Тендерної документації щодо надання інформації від учасника щодо довготривалого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів. Відповідно до статті 6 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» від 10 січня 2002 року № 2918-III, державна політика у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення будується на принципах, зокрема, заборони відключення об'єктів питного водопостачання та централізованого водовідведення від системи енерго-, газо-, теплопостачання як об'єктів життєзабезпечення і стратегічного значення. Замовник надає послуги з водопостачання і водовідведення, а тому безперебійне електропостачання має ключове значення не тільки для роботи самого підприємства, але й для жителів регіону. Саме тому, при виборі Постачальника електричної енергії, Замовнику необхідно пересвідчитись в надійності і довготривалому досвіді закупівлі/постачання електроенергії Учасником, щоб в подальшому уникнути негативних наслідків при виконанні договору.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 5db2101dd89f4d6e8220e73245f88df6
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-21-000691-c.c2
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! 1) Тендерною документацією передбачена вимога, щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції гарантійний лист про те, що протягом 2019 (2020) року він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168. Інформуємо, що для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Прсимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційної вимоги щодо наданя вище вказаного листа. 2) Також учасники повинні надати Довідку (у довільній формі), що засвідчує можливість надання замовнику платіжних документів, а також надання замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у м. Рахів Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Зауважимо, що Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії Закарпатської області. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо внести відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Шановний Учаснику, дякуємо за зауваження. Вважаємо за необхідне надати Вам додаткове роз’яснення щодо Ваших вимог: 1) Електропостачальник набуває статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". Відтак, статус "переддефолтний" не носить виключно попереджувальний характер, а застосовується до недобросовісних учасників ринку, які неналежним чином виконують свої фінансові зобов‘язання. Крім того, статус "переддефолтний" суттєво впливає на можливість постачання електричної енергії, оскільки для такого учасника ринку установлюється нульовий максимальний обсяг продажу електричної енергії на РДН (ринку на добу наперед) та ВДР (внутрішньодобовому ринку). Також, у разі невжиття всіх необхідних заходів, передбачених Правилами ринку, протягом двох днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний", внаслідок чого споживач переходить до постачальника "останньої надії". Необхідно врахувати, що тарифи постачальника "останньої надії" значно вище ринкових, що призведе до фінансових втрат і поставить під загрозу стабільну роботу важливих комунальних та державних підприємств, до яких відноситься і Замовник відповідно до Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» від 10 січня 2002 року № 2918-III (далі Закон № 2918-III). Такого ж висновку дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні від 20.02.2020 р. № 3290 (ідентифікатор закупівлі № UA-2020-01-20-000256-a) і в рішенні від 09.10.2019 р. № 14553 (ідентифікатор закупівлі № UA-2019-09-13-001025-b). 2) Згідно пункту 8.3.6 Правил ринку, учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством (пункт 8.3.17 Правил ринку). З метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. Правил ринку щодо проведення особистого прийому споживачів, Замовник встановив вимогу щодо надання інформації у вигляді Довідки (у довільній формі), що засвідчує можливість надання замовнику платіжних документів, а також надання замовником графіків споживання електричної енергії та величини потужностей (у разі, якщо вони змінюються більше ніж на 10%) та іншу інформацію передбачену договором постачання електричної енергії, безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві, офісі тощо учасника, що знаходиться у м. Рахів Закарпатської області (із зазначенням місця розташування учасника, посади, ПІБ та контактного телефону керівника/відповідального працівника учасника) та через персональну сторінку споживача на веб-сайті електропостачальника у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу. Відповідно до підпункту 9.1.3 пункту 9.1 Правил, способи надання споживачеві інформації, безпосередньо пов’язаної з виконанням укладених ним договорів та здійсненням комерційних розрахунків з учасниками роздрібного ринку, або будь-якої іншої відкритої інформації, пов’язаної з постачанням (розподілом, передачею) йому електричної енергії, здійснюється в тому числі у центрах обслуговування споживачів. Таким чином, керуючись Правилами, електропостачальник зобов’язаний проводити особистий прийом споживачів. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання усієї необхідної передбаченої законодавством інформації. Споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання інформації, необхідної для виконання сторонами своїх зобов’язань. Також, тендерна документація не містить вичерпного переліку місць, в яких необхідно підтвердити можливість надання Замовнику платіжних документів. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію встановлених Правилами ринку прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме значних витрат робочого часу та коштів (в тому числі затрат пов'язаних з відрядженням відповідального працівника Замовника). Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ/офіс чи іншим способом організувати відділене робоче місце своїх працівників на території будь-якої області України. Тому твердження про дискримінаційний характер такої вимоги є безпідставними. Такого ж висновку дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні від 09.10.2019 р. № 14553 (ідентифікатор закупівлі № UA-2019-09-13-001025-b).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 05459f1f5a994c8998a396a4a32e7b63
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-21-000691-c.c1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Згідно тендерної документації, для пдтвердження досвіду виконання аналогічного договору, учасники повинні надати копії повністю виконаних аналогічних договорів (2 договори і більше, включаючи всі додатки до договорів і додаткові угоди) про постачання електричної енергії споживачу у відповідності до предмету закупівлі, терміном не менше 9 місяців. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону). Враховуючи вище наведені положення законодавства, відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір» обсягами постачання товару. Так, вважаємо, що вищезгадані умови Тендерної документації грубо порушують передбачені статтею 5 Закону принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних по предмету закупівлі), а не обсягів та термінів їх виконання. Вказаною вимогою Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори в менших термінах. Встановлення вимоги щодо постачання електричної енергії споживачу у відповідності до предмету закупівлі, терміном не менше 9 місяців суттєво звужує коло учасників такої закупівлі. Встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають такого строку постачання товару, проте повністю відповідають всім іншим вимогам тендерної документації. Просимо внести зміни в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день! Шановний Учаснику, дякуємо за Ваші зауваження. Вважаємо за необхідне надати Вам додаткове роз’яснення. Відповідно до пункту 2 частини 5 Закону України “Про публічні закупівлі” законодавець встановлює чітку заборону на збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Дане обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Проте, в Законі відсутні будь-які заборони щодо самостійного встановлення Замовниками обмежувальних строків підняття ціни на електричну енергію. Така вимога Тендерної документації (в т.ч. проекту договору про закупівлю) покликана захистити Замовника від зловживань Учасників/Постачальників щодо демпінгування ціни на ринку електроенергії, а отже і дає можливість уникнути ситуацій, що ставлять під загрозу стабільну роботу важливих комунальних та державних підприємств, до яких відноситься і Замовник відповідно до Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» від 10 січня 2002 року № 2918-III.
Статус вимоги: Відхилено