• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Торги не відбулися

4 498 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 44 980.00 UAH
Період оскарження: 18.12.2020 15:52 - 03.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: e24d79f36de54254aca17a9382b13f25
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-18-003148-a.c3
Назва: Скарга
Скарга:
на протиправні дії замовника
Дата розгляду скарги: 05.02.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2021 09:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.02.2021 20:32
Дата виконання рішення Замовником: 15.02.2021 09:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Взято до відома
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", КУГУКОВА ІРИНА ВОЛОДИМИРІВНА 380675380454 gasenergo2019@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги

Номер: a2a165b4a72c4fa689280cb181054d1b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-18-003148-a.a2
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 3 Ви вимагаєте надати сертифікат системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013. Повідомляємо, що діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП 16.02.2017 р. № 201. Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів Отже, сертифікат ISO 27001:2013 та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника. Вимога, щодо надання сертифікату ISO 27001:2013, інших подібних сертифікатів чи аналогічних систем є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання природного газу. Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таке формулювання в тендерній документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому воно підлягає виключенню із тендерної документації. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Інформуємо, що замовником вимагається в складі тендерної пропозиції учасника сертифікат системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013, так як замовником передається інформація щодо споживання та замовлення газу, шляхом електронного листування, та електронного обміну даних. Таким чином, для підвищення рівня обміну електроними даними, замовником встановлена зазначена вимога, щодо наявності таких документів.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.01.2021 18:03
Вимога
Залишено без розгляду

щодо лабораторних досліджень

Номер: 42945259903146c7b6290f2236066e14
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-18-003148-a.a1
Назва: щодо лабораторних досліджень
Вимога:
Шановний Замовнику, у документації, а саме Додатку 3 наявна дискримінаційна вимога, а саме: «Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає у складі своєї пропозиції чинний договір з акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, разом із з дійсним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання, а також отриманий без-посередньо на ім’я учасника паспорт якості природного газу на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача, що підтверджується договором постачання природного газу даному споживачу, який також додається у складі тендерної пропозиції Учасника». Просимо вилучити цю незаконну вимогу, адже вона обмежує коло потенційних учасників і написана виключно під свого учасника, з яким Вами заздалегідь була домовленість. Ця умова є дискримінаційною, що заперечує п.4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України. Учасники ніяким чином не мають змоги змінити якість природного газу, який транспортується для споживачів України від різних постачальників газу українського походження, що поступає від газовидобувних компаній. При прийманні природного газу до магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України» в обов’язковому порядку здійснює перевірку його якості. При цьому ТОВ «Оператор ГТС України» не має технічної можливості погіршувати або змінювати його якість. У разі сумнівів у якості природного газу Споживач має право звернутися до відповідних територіальних органів Департаменту технічного регулювання Мінекономрозвитку для проведення позачергової перевірки якості природного газу. Із вищенаведеного просимо вилучити з документації незаконну вимогу. Звертаємо Вашу увагу на Статтю 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Інформуємо вас, що зазначена вимога жодним чином не дискримінує учасників, так як учасник може укласти таку угоду із акредитованою лабораторією (яких є декілька) на проведення випробувань якості газу. Такий договір може бути укладений із будь-яким учасником, а отже, у зазначеній вимозі немає жодної дискримінації. Більше того, беручи до уваги об'єм, який планує закупити замовник, вимога щодо можливості контролю якості газу, який буде постачатись є цілком логічною. Абсолютно нормальним є вимога щодо наявності якісного документа, виданого на ім'я учасника процедури який вимагається замовником, та підтверджує якість продукції, яка буде постачатись учасником.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.01.2021 18:03