• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Кислота сірчана для ВП РАЕС

Завершена

604 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 048.00 UAH
Період оскарження: 27.12.2016 16:54 - 17.02.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга стосовно порушення процедури закупівлі

Номер: 176978e3fd534f25bdcffc9278d30c43
Ідентифікатор запиту: UA-2016-12-27-000444-a.b1
Назва: Скарга стосовно порушення процедури закупівлі
Скарга:
Уважно вивчивши Тендерну пропозицію з технічними характеристиками на закупівлю: ДК 016:2010 20.13.2 Елементи хімічні, н. в. і. у.; кислоти та сполуки неорганічні (ДК 021:2015 24311000-7 Хімічні елементи, неорганічні кислоти та сполуки) (Кислота сірчана для ВП РАЕС), нами були встановлені грубі порушення передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» принципів: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію, зміни до тендерної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності). Відповідно до ст.22 вказаного Закону тендерна документація серед іншого повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Згідно ст. 25 Закону «Про публічні закупівлі» в тендерній пропозиції зазначається інформація про відповідність критеріям, вимогам, визначеним у тендерній документації. Незважаючи на норми Закону, які однозначного вказують на необхідність відповідності тендерних пропозицій тендерній документації, переможцем тендеру надана пропозиція ТОВ «Захід», що не відповідає тендерній документації, зокрема: - у п.6 Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) вказано, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про проходження виробником оцінки у встановленому в ДП «НАЕК «Енергоатом» порядку або лист - згоду виробника на проведення такої оцінки, але переможцем тендеру - ТОВ «Захід» не надано вказаного листа, тобто не виконано вимоги тендерної документації, відповідно така пропозиція взагалі не відповідає умовам тендеру. - у Додатку №1 до Тендерної документації вказано, що предмет закупівлі (Кислота сірчана) повинен відповідати вимогам СВБ, клас безпеки, категорія сейсмостійкості, зокрема: для СВБ (система внутрішньої безпеки), але у Тендерній пропозиції переможця вказано, що предмет закупівлі Не СВБ, тобто Кислота сірчана у пропозиції, що визнана переможцем тендеру не відповідає тендерній документації. Відповідно до Стандарту державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» «Хімічна продукція для АЕС, вимоги до якості, закупівлі, вхідному контролю, зберіганню» (СОУ НАЕК 041:2915) Кислота сірчана для СВБ (Таблиця 1) повинна відповідати наступним вимогам: - Масова доля моногідрата (H2SO4), % у межах: 92,0-94,0 - Масова доля заліза (Fe), % не більше: 0,01 - Масова доля хлорістих сполук (Cl),% не більше: 0,0003 - Масова доля речовин відновлюючих KMnO4, см3 з (1/5 KMnO4) = 0,01 моль/дм3, не більше: 7,0 - Гарантійний термін зберігання: не обмежений. Натомість Кислота сірчана не для СВБ (Таблиця 3) повинна відповідати наступним вимогам: - Масова концентрація % не менш: 91,0 - Масова доля заліза (Fe), % не більше: 0,2 - Масова доля залишку після прокалювання ,% не більше: 0,4 - Гарантійний термін зберігання (з дня виготовлення): 1 рік З СОУ НАЕК 041:2915 слідує, що Кислота сірчана для СВБ використовується для акумуляторів, як це вказано у Таблиці 1, а Кислота сірчана не для СВБ (Таблиця 3) використовується для технічних цілей та відповідає 2-му сорту, і може бути навіть регенерованою, тобто використаною повторно, а її технічні вимоги для такої кислоти (не для СВБ) значно гірші ніж ті, що заявлені у тендерній документації. Відповідно ціна на Кислоту сірчану другого сорту чи регенеровану буде значно менша ніж на Кислоту сірчану яка заявлена у тендерній документації. Навіть не маючі спеціалізованих знань зрозуміло, що Кислота сірчана у пропозиції, що визнана переможцем тендеру не відповідає тендерній документації і не може використовуватись для цілей закупівлі, зокрема для акумуляторів. Натомість пропозиція надана ТОВ «Капітал Стратегія Лідерство» повністю відповідає тендерній документації і є найбільш прийнятною для замовника серед поданих пропозицій. Таким чином, переможцем тендеру визнана пропозиція найкраща за ціновою пропозицією, але така пропозиція не відповідає тендерній документації, отже порушено принципи добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників. Керуючись принципом об'єктивності та неупередженої оцінки тендерних пропозицій вказана тендерна пропозиція повинна була відхилена за умовами тендеру, натомість, з незрозумілих причин, вказана тендерна пропозиція була визнана переможцем тендеру, що є прямими порушенням принципів державних закупівель та ст. ст.3, 10, 22, 25 Закону України «Про публічні закупівлі». В результаті визнання переможцем закупівлі пропозиції, що не відповідає вимогам тендерної документації, була відхилена пропозиція інших учасників закупівлі, зокрема ТОВ «Капітал Стратегія Лідерство», чим безпосередньо порушені права не тільки скаржника, як добросовісного постачальника, але і замовника закупівлі як підприємства на яке покладено обов‘язок забезпечити безпечну експлуатацію об‘єктів ядерної енергетики, а також поставлені під сумнів самі принципи публічних закупівель. Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі Кислоти сірчаної для ВП РАЕС ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" (Ідентифікатор закупівлі UA-2016-12-27-000444-a, ID2bb833e7346743a9b8963fca7cd8f642). 3. Скасувати рішення щодо визнання ТОВ «Захід» переможцем процедури закупівлі Кислоти сірчаної для ВП РАЕС. 4. Зобов’язати Замовника визнати переможцем процедури закупівлі Кислоти сірчаної для ВП РАЕС учасника пропозиція якого відповідає умовам тендерної документації, зокрема ТОВ «Капітал Стратегія Лідерство».
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2017 20:05
Дата виконання рішення Замовником: 03.04.2017 13:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерним комітетом ДП "НАЕК "Енергоатом" виконано рішення Антимонопольного комітету України від 24.03.2017 № 1494-р/пк-пз, а саме: скасовано рішення тендерного комітету від 01.03.2017 про визначення переможцем тендеру ТОВ «ЗАХІД».
Автор: ТОВ "Капітал Стратегія Лідерство", Кондрашова Марина Вікторівна +380442963108 kiev.csl@gmail.com