-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко
на 2021 рік
Торги відмінено
112 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.9% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
18.12.2020 12:29 - 24.12.2020 00:00
Вимога
Без відповіді
ВИМОГА про усунення порушень процедури публічної закупівлі
Номер:
45d352ed9abb4a488e7e5d1ab38a2704
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-18-007055-c.c1
Назва:
ВИМОГА про усунення порушень процедури публічної закупівлі
Вимога:
18.12.2020 року на офіційному сайті Prozorro.gov.ua за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-18-007055-c) опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки у кількості 4 445 штук, зі строком поставки з моменту укладання договору і до 31 грудня 2021 року на очікувану вартість
112 000,00 UAH з ПДВ. Замовником процедури закупівлі є Комунальний заклад соціального захисту «Центр соціальної підтримки дітей «Довіра» Дніпровської міської ради.
До заявленої процедури закупівлі було додано в електронному вигляді документ «Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель Молоко та вершки (код ДК 021:2015:15510000-6)», що містить основні вимоги Замовника до предмету та процедури зазначеної закупівлі, далі «Оголошення».
Проте, умови та вимоги Замовника, зазначені у Оголошенні, містить певні недоліки щодо закупівлі, які не відповідають приписам законодавства, містять дискримінаційні обмеження, а тому порушують права та охоронювані законом інтереси учасників з огляду на наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Згідно з п.2 ч.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю щодо оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником у п.2.2 «Детальний опис предмету закупівлі та технічні вимоги товару» Оголошення зазначено: «Молоко ультрапастеризоване, ДСТУ 2661:2010, упаковка - харчова плівка, вагою 900г, строк придатності до 30 діб; термін постачання товарів: партіями по заявках замовника (два рази на тиждень: понеділок, четвер; час доставки 09.00 – 15.00). Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, які встановлено нормативно-правовими актами України - ДСТУ 2661:2010».
Проте, встановлення Замовником імперативної вимоги до ваги товару «Молоко», а саме - 900 г, а також строків його придатності - до 30 діб, є надлишковою конкретизацією товару, спрямованою на штучне зменшення кількості учасників, з огляду на специфіку ринкових відносин у сфері виробництва цього продукту, а також вимог чинного законодавства.
Пунктом 9.2 розділу 9 «Пакування» Національного стандарту «ДСТУ 2661:2010 Загальні технічні умови. Молоко коров’яче питне» встановлено що молоко стерилізоване та ультрапастеризоване пакують масою нетто від 20 г до 2000 г у спожиткове асептичне пакування: пакети типу «Тетра-Брік-Асептик» або «Тетра-Фино-Асептик» та інше спожиткове асептичне пакування вітчизняного виробництва згідно з чинними нормативними документами або закордонного виробництва, дозволені для контакту з харчовими продуктами центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я.
Відповідно до пункту 10.2.2 розділу 10 «ПРАВИЛА ТРАНСПОРТУВАННЯ ТА ЗБЕРІГАННЯ» ДСТУ 2661:2010, молоко стерилізоване та ультрапастеризоване зберігають за температури від 1˚С до 25˚С за відсутності сонячного світла: для молока ультрапастеризованого - не більше ніж 45 діб.
Аналіз ринку виробництва продукції «Молоко ультрапастеризоване» в Україні свідчить про те, що:
1. Молоко питне ультрапастеризоване ТМ «Яготинське» 2,6% жиру, 3,2 % жиру, 900 г, строк та умови зберігання: 90 діб, за температури 1˚С до 25˚С (група компаній «Молочний альянс», випускається під одним із брендів «Яготинське») за електронним посиланням (https://milkalliance.com.ua/moloko-ultrapasterizovane-2-6-zh-2/tm-yagotynske/);
2. Молоко ультрапастеризоване TМ «Селянське», 2,5 % жиру, 3,2 % жиру, 900 г, строк та умови зберігання: 90 діб, до 25˚С (ТОВ «Люстдорф» - сучасна динамічна компанія, один з найбільших виробників молочної продукції в Україні) за електронним посиланням (https://www.loostdorf.com/our-brands/moloko-selyanske-2-5-900/);
3. Молоко ультрапастеризоване ТМ «Весела Бурьонка», 2,5 % жиру, 3,2 % жиру, 900 г, строк та умови зберігання: 30 діб, до 25˚С (ТОВ «Люстдорф») за електронним посиланням (https://www.loostdorf.com/our-brands/uht-whole-milk-3-2-fat-vesela-burenka-900-g/).
4. Молоко питне ультрапастеризоване 2,6% жиру, 950 г та 1000 г, ТМ «Галичина» за електронним посиланням (https://galychyna.com.ua/production/galychyna/)
В той же час інші товаровиробники випускають товар «Молоко ультрапастеризоване» розфасоване у пакування по 1000 г, 1500 г, що не є порушенням вимог ДСТУ 2661:2010.
Таким чином Замовник істотним чином звузив можливості Учасників щодо надання тендерних пропозицій.
Замовником у п.3. Оголошення встановлено Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, зокрема ним вимагається від Учасників надання акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур заснованих на принципах НАССР виданий не раніше серпня 2020 року, якщо Учасник не є виробником надання документів щодо Учасника та Виробника запропонованої продукції.
В той же час, згідно з преамбулою Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08 серпня 2019 року №446, яким затверджено форму акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, зазначений акт оформлюється відповідно до пункту 1 частини першої статті 6 та частини сьомої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
Статтею 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» передбачено, що державний контроль здійснюється компетентним органом, крім випадків, встановлених цим Законом.
Державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону.
Заходи державного контролю здійснюються без попередження (повідомлення) оператора ринку, крім аудиту та інших випадків, коли таке попередження є необхідною умовою забезпечення ефективності державного контролю. Аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP, проводиться за умови повідомлення оператора ринку не пізніше ніж за три робочі дні до здійснення такого заходу. Повідомлення надсилається рекомендованим поштовим відправленням за місцезнаходженням (місцем проживання) оператора ринку, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та/або відправленням електронної пошти на відповідну адресу оператора ринку, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або вручається особисто під розписку керівнику чи представнику оператора ринку.
Заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Державний контроль здійснюється на будь-якій стадії виробництва та обігу харчових продуктів та кормів. Періодичність здійснення планових заходів державного контролю кожної потужності визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу та має враховувати:
1) визначені ризики, пов’язані з тваринами, харчовими продуктами, кормами, операторами ринку, використанням харчових продуктів або кормів, процесів, матеріалів, речовин, здійсненням діяльності або операцій, які можуть справити негативний вплив на безпечність харчових продуктів та/або кормів, здоров’я та благополуччя тварин;
2) результати здійснення попередніх заходів державного контролю;
3) ефективність процедур, які застосовуються оператором ринку з метою дотримання законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин;
4) інформацію, яка може свідчити про невідповідність.
Державний контроль харчових продуктів та кормів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України, має бути еквівалентним державному контролю харчових продуктів та кормів, виробництво та/або обіг яких здійснюється на митній території України.
Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення.
Під час здійснення інспектування та аудиту забороняється перевіряти питання, які:
відсутні в акті державного контролю;
не містять посилань на вимогу законодавства України (у тому числі на відповідну статтю, її частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку.
Здійснення інспектування та аудиту без застосування акта державного контролю, а відбору зразків - без застосування акта відбору зразків забороняється.
Таким чином періодичність проведення заходів державного контролю харчових продуктів, за наслідками яких оформлюються відповідні акти, визначаються на розсуд органів державного контролю в цієї сфері й не можуть визначатися або зініціюватися операторами ринку.
Встановлення Замовником в Оголошенні вимоги про надання у складі пропозиції акту, складеного за результатами проведення планового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин виданий Учаснику не раніше серпня 2020 року, значно звужує коло потенційних Учасників у процедурі закупівлі. А тому така вимога є дискримінаційною й такою, що заважає Товариству з обмеженою відповідальністю «МІЛК РІВЕР» (код ЄДРПОУ 42818821) прийняти участь в цієї процедурі закупівлі.
Зазначені обставини можуть свідчити про те, що Замовником лобіюються інтереси певних товаровиробників або постачальників.
ТОВ «Мілк Рівер» вважає, що в разі не усунення Замовником зазначених недоліків у Оголошенні про проведення закупівлі через систему електронних закупівель, його права будуть порушені, оскільки подання ним пропозиції за запропонованими Замовником умовами, вже заздалегідь надає можливість Замовнику за формальними ознаками відхилити його пропозицію. В такому випадку Учасник вимушений буде звернутися за захистом свого порушеного права до органів фінансового моніторингу, контролюючих та/або правоохоронних органів, в порядку, передбаченому чинним законодавством.
Відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
У той же час, частиною 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також ч. 7 ст. 14 цього Закону передбачено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1.Прийняти, розглянути та задовольнити цю вимогу.
2.Внести зміни до оголошення про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки за ідентифікатором закупівлі UA-2020-12-18-007055-c, а саме до:
2.1. Пункту 2.2 «Детальний опис предмету закупівлі та технічні вимоги товару» щодо технічних характеристик товару в частині:
зняття обмеження ваги товару, що встановлена лише 900г, та встановлення можливості постачання товару, що розфасований у пакування вагою до 1000 г.
зняття обмеження строку придатності, що встановлені - до 30 діб, встановивши цей строк, відповідно до приписів ДСТУ 2661:2010 – до 45 діб.
2.2. Пункту 3 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель.
З повагою,
Директор ТОВ «МІЛК РІВЕР» Цисар Р.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога23.PDF 23.12.2020 19:27
Дата подачі:
23.12.2020 19:27