-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Газове паливо (природний газ)
Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція - українська
Завершена
610 069.53
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 050.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 050.35 UAH
Період оскарження:
17.12.2020 17:08 - 29.12.2020 00:00
Скарга
Скасована
неправомірне рішення замовника
Номер:
a759b348fec4490ebff5f556a572dd87
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-17-008269-b.c1
Назва:
неправомірне рішення замовника
Скарга:
Замовником торгів - Відділом культури виконавчого комітету Бердянської міської ради (код ЄДРПОУ 02228138) (надалі-Замовник), було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-12-17-008269-b.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ю.КОМОДІТІЗ» (код ЄДРПОУ 42601505) (надалі - Товариство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було, - ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (ПРИРОДНИЙ ГАЗ), що зазначено у оголошенні та ТД.
За результатами розгляду пропозиції Товариства, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Товариства (Протокол № 2 розгляду тендерних пропозицій від 12 січня 2021 року).
Підставою для відхилення зазначено наступне –
«На підставі пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а саме:
- у складі тендерної позиції учасника відсутня погоджена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) (не дотримані вимоги Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, Додатку 3 до тендерної документації);
- у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність на уповноважену особу представника Учасника, доручення інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів (не дотримані вимоги Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, п. 1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції, Додатку 3 до тендерної документації)».
Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі».
Стосовно підстави відхилення повідомляємо наступне –
По-перше Товариство подало в складі тендерної пропозиції наступні документи що підтверджують право підпису тендерної пропозиції посадовими особами учасника закупівлі:
1. Копію Статуту ТОВ «Ю.КОМОДІТІ»;
2. Копію наказу №31-К від 02 травня про прийняття на роботу Одинокого Андрія Миколайовича на посаду Генерального директора ТОВ «УНБ-КОМОДІТІС»;
4. Копію наказу №63-К від 06 грудня 2019 року про прийняття на роботу Зінченко Тетяну Іванівну на посаду Фінансового директора ТОВ «Ю.КОМОДІТІЗ».
Відповідно до п. 7.13.18 Статуту ТОВ «Ю.КОМОДІТІЗ» Виконавчим органом Товариства, що здійснює управління поточною діяльністю є Дирекція.
До складу Дирекції Товариства входять два члени, а саме: голова виконавчого органу (голова Дирекції) – Генеральний директор та член виконавчого органу ( член Дирекції) – Фінансовий директор. Всі рішення Дирекції, у тому числі про вчинення правочинів, приймаються спільно головою і членом Дирекції, та є дійсними за умови наявності двох підписів – голови та члена Дирекції. Генеральний директор та Фінансовий директор діють від імені Товариства лише спільно та мають право вчиняти будь-які дії та/або правочини від імені та/або за участю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції Загальних Зборів Учасників, передбачених Статутом та законодавством України.
До компетенції Дирекції належить вирішення всіх питань, пов’язаних з управлінням поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції Загальних Зборів Учасників. Відповідно до положень Статуту Підприємства підписання тендерних пропозицій не віднесено до виключної компетенції Загальних Зборів Учасників Товариства, а, отже, є складовою управлінської компетенції Дирекції Товариства. Крім того, Закон України «Про публічні закупівлі» не містить прямої вказівки щодо видання окремого документа для надання посадовій особі повноважень на підписання саме тендерних пропозицій. З огляду на це, представництво інтересів Учасника здійснюється у відповідності до положень глави 17 розділу IV книги першої Цивільного кодексу України. Так, ст.237 ЦКУ встановлено, що представництво виникає на підставі договору, закону, акту органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства. Відповідно до ст.92 ЦКУ юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Тобто, Статут Підприємства є саме тим актом органу юридичної особи, що уповноважує керівника на здійснення представництва інтересів Підприємства перед третіми особами, в т.ч. перед замовниками на процедурах тендерних закупівель.
По-друге щодо вимог по якості:
Наголошуємо на тому що Товариством було подано Тендерну пропозицію разом з Гарантійним листом за підписом Генерального директора Одинокого А. та Фінансового директора Зінченко Т. стосовно якості газу № 8/12-20 від 29 грудня 2020 року, відповідно до якого ТОВ «Ю.КОМОДІТІЗ» гарантує, що фізико-хімічні показники природного газу відповідають вимогам та нормам міждержавного ГОСТ 5542-87 «Газы горючие природные для промышленного и комунально-бытового назначения». Технічні умови, визначені в наказі Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285 «Про затвердження Правил безпеки системи газопостачання» наведені у листі. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України діючим на період постачання товару. Якість природного газу, що видобувається на території України та передається до ГТС та ГРМ, відповідає технічним вимогам ТУ 320.001.587634-007-95 «Гази горючі природні, що подаються в магістральні газопроводи» та ТУ 320.001.58764-008-95 «Гази горючі природні, що подаються з родовищ в промислові газопроводи та окремим споживачам». Технічні та якісні характеристики Товару за предметом закупівлі відповідають встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам законодавства (державним стандартам, технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Гарантійний лист – це особливий діловий некомерційний лист, який містить в собі гарантію, іншими словами підтвердження виконання яких-небудь дій, оплати або дотримання певних умов: термінів і факту оплати за виконані роботи, поставлену продукцію, надані послуги, гарантію якості та інше. Гарантійний лист є способом забезпечення виконання зобов’язання стороною угоди.
Відповідно до положень Кодексу ГРМ, затвердженого Постановою НКРЕКП №2494 від 30.09.2015 р., якість природного газу - параметри фізико-хімічних показників природного газу, які мають відповідати вимогам цього Кодексу.
Згідно із п.1. глави 1 розділу III Кодексу ГТС, затвердженого Постановою НКРЕКП №2493 від 30.09.2015 р. 1. Відповідальним за якість газу є:
1) у точках входу (крім точок входу на міждержавному з'єднанні) - оператори суміжних систем, суміжні газовидобувні підприємства, які подають природний газ до газотранспортної системи в точці входу. У точках входу на міждержавному з'єднанні відповідальним є замовник послуг транспортування; 2) у точках виходу - оператор газотранспортної системи.
ТОВ «Ю.КОМОДІТІЗ» передає до газорозподільних мереж природний газ належної якості, який відповідає чинному стандарту.
Згідно з положеннями п.7 глави 3 розділу І Кодексу ГРМ, затвердженого Постановою НКРЕКП №2494 від 30.09.2015 р., якість природного газу, що надходить до ГРМ, та якість природного газу, що передається Оператором ГРМ у пунктах призначення, має відповідати вимогам цього Кодексу.
Оператор ГРМ відповідає за якість природного газу з моменту його надходження в ГРМ до моменту його передачі в пунктах призначення.
Постачальник природного газу не відповідає за якість природного газу. Відповідальність за якість газу розподіляється між Оператором ГТС, Операторами ГРМ, операторами суміжним систем та видобувними підприємствами, залежно від місця перебування природного газу у газотранспортній та газорозподільних мережах.
Вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки обмежує конкуренцію учасників.
Інформація у вигляді паспортів/паспортів-сертифікатів ФХП газу, що оприлюднюються на офіційному сайті Оператора ГТС є достовірним підтвердженням якості газу, що перебуває у ГТС/ГРМ у певний проміжок часу і взагалі не свідчить про якість природного газу, що буде постачатись в майбутніх періодах.
Щодо кількісних характеристик Товариством було надано Довідку № 10/12-20 від 29 грудня 2020 року за підписом Генерального директора Одинокого А. та Фінансового директора Зінченко Т., яка підтверджує створення страхового запасу у відповідності до частини 6 статті 12 Закону України «Про ринок природного газу» та Кодексу газотранспортної системи, що підтверджується відповідним Договором з АТ Укртрансгаз № 1811000747 від 30.11.2018 року.
При цьому, звертаємо увагу, що згідно чинного законодавства, станом на теперішній час, постачальники природного газу зобов’язані створювати страховий запас у розмірі 0,000 тис. куб.м. Така вимога є дискримінаційною.
З огляду на викладене, Товариство виконало вимогу тендерної документації та у відповідності до чинного законодавства надало в повному обсязі та належні документи, що підтверджують повноваження посадової особи щодо підпису документів тендерної пропозиції та необхідні документи для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі.
Вважаємо що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» як: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає Вимогам ТД.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку природного газу України.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі
3. Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Ю.КОМОДІТІЗ» (код ЕДРПОУ: 42601505) зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 2 від «12» січня 2021 року та всі наступні рішення.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ.pdf 16.01.2021 13:45
- Скарга Тендер Відділ культури Бердянська РДА.docx 16.01.2021 13:45
Причина:
Отримана сума оплати не співпадає з розрахованою для даної скарги
Дата скасування:
18.01.2021 17:19