• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

4 464 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 44 640.00 UAH
Період оскарження: 16.12.2020 17:35 - 28.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

преддефолт

Номер: 8c6e94d6bbbd4193b7f75ed5f02925ca
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-16-003927-b.b2
Назва: преддефолт
Вимога:
У п.6 Додатку 2 тендерної документації замовника міститься вимога «Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2020 року набував статусу "переддефолтний" і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимога, щодо надання гарантійного листа про те, що скаржник не набував статусу «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо виключити дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Статус «Переддефолтний» носить в тому числі (але не виключно) попереджувальний характер щодо надійності потенційних учасників. Зважаючи на важливість та обсяги закупівлі Замовник повинен бути впевненим в надійності учасників та в тому, що поставка електроенергії буде здійснюватись вчасно та безперебійно. Однак одною з підстав присвоєння статусу «Переддефолтний» є неоплата послуги з передачі електричної енергії та/або з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у строк понад 30 календарних днів з дати отримання акта приймання-передачі послуги (підпункт 3 п. 1.7.1 «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307), а інші теж свідчать про неналежне виконання учасником фінансових зобов’язань і можуть призвести до перебоїв у постачанні електроенергії. Зі змісту п. 1.7.3 та підпункту 1 п. 1.7.4 «Правил ринку» випливає, що тривалість статусу «Переддефолтний» для учасника ринку може становити більше двох робочих днів, а отже, існувати на момент подачі пропозицій.. Згідно п. 1.7.2 при набутті статусу «Переддефолтний» Адміністратор Розрахунків теж вживає заходів щодо погашення таким учасником ринку заборгованості на період існування такого статусу, тому твердження про його виключно попереджувальний характер не відповідає дійсності.. Таким чином, вимога є необґрунтованою.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.01.2021 17:43
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги

Номер: 2485ee9ca94c4b56a69c261bbdbe80b1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-16-003927-b.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Така вимога передбачена Додатком № 2 п.2 «Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів..» Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Зауважуємо, що згідно Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» (Розділ ІІ «Вимоги до провадження ліцензіатом господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» Пункт 2.2) не зазначено, що постачальник повинен мати структурний підрозділ або посадову особу, з робочим місцем до відповідної області або міста. Наголошуємо, що існує безліч способів оперативного листування та передачі інформації та/або документів між Постачальником та Споживачем електричної енергії, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду та ін. Учасник має в наявності точку контакту (офіс) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів, для організації прийому і обслуговування споживачів, офіційний сайт в мережі Інтернет та мобільне представництво в усіх обласних центрах України, робота якого полягає у наданні цілого комплексу послуг: укладання договорів, видача довідок і консультації по особовому рахунку, оформлення технічної документації, тощо. Цього цілком достатньо для забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Просимо Вас внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності власного окремого структурного підрозділу на території Волинської області або посадової особи, з робочим місцем на території Волинської області. По другому питанню: Додатком 2 п.3.3, зазначена вимога «Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій.» Тобто, Замовником вимагається надання такому Постачальнику довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Доводимо до Вашого відома позицію АМКУ відносно такої вимоги: якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. ОСР, незважаючи на відокремлення (unbundling) діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, на думку Комітету, під час виконання функцій органу оскарження та прийняття рішень за результатами розгляду скарг встановлюються порушення у вигляді встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На основі вищевикладеного, вимагаємо видалити вимогу щодо надання Учасником, який обслуговує менше 100 000 споживачів, довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, як таку, що порушує основні принципи публічних закупівель. Аналогічне Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз від 21.07.2020 року можно подивитись за посиланням UA-2020-07-03-000311-c .. Та зауважимо, що відповідно до Статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі: Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Вимоги, які Ви вимагаєте виключити з тендерної документації, сформовані на виконання положень «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. №312. 1.1. Відповідно до п. 8.3.6 і п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Згідно статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» роздрібний ринок електричної енергії (далі – роздрібний ринок) – система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги. Таким чином, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області є споживачем на роздрібному ринку, а тому у разі, якщо учасник обслуговує більше 50 000 споживачів, ми маємо право на обслуговування в центрі обслуговування споживачів та кол-центрі, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. А також маємо право на інформацію щодо майбутнього постачальника та порядку взаємодії з електропостачальником. Замовник має право знати про кількість споживачів учасника та чи не повинен був учасник створити центр обслуговування споживачів та кол-центр, тобто чи це добросовісний учасник, який дотримується вимог законодавства України. 1.2. Вважаємо, що вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР не є перепоною для участі у закупівлі, а надає можливість замовнику переконатись у дотриманні учасником вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо порядку організації роботи із споживачами. Згідно п. 3.1.4 зазначених правил електропостачальник перед початком постачання електричної енергії споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності оператора системи, повинен укласти договір електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з оператором системи, на підставі якого отримати доступ до мереж оператора системи з метою реалізації своїх прав та виконання обов’язків та функцій як електропостачальника по відношенню до споживачів, електроустановки яких приєднані на відповідній території до мереж оператора системи, узгодивши умови щодо необхідного інформаційного обміну, взаємних прав, обов’язків та відповідальності сторін, а також порядок виставлення рахунків за послуги з розподілу/передачі електричної енергії. Крім того, інформація щодо надання компенсації споживачам, дотримання електропостачальником загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання, а також інформація щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії не містить персональних даних споживачів та не має комерційної цінності, а отже вимоги щодо надання такої інформації не можуть вважатись дискримінаційними. Тому немає законних підстав для вилучення цих умов з тендерної документації. Такої ж думки притримується Антимонопольний комітет, наприклад, пропонуємо переглянути рішення органу оскарження №19058-р/пк-пз від 09.10.2020 за номером скарги – UA-2020-09-17-005333-b.а2 (закупівля UA-2020-09-17-005333-b).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.01.2021 17:43