-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо
Торги відмінено
232 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 327.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 327.00 UAH
Період оскарження:
15.12.2020 11:51 - 30.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
bf7ca12ef1874108885feb69c32ec68d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-15-001373-a.c2
Назва:
СКАРГА
Скарга:
керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника – Військово – цивільну адміністрацію міста Авдіївка, Донецької області вилучити дискримінаційні умови зазначені в даній скарзі, шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів таким чином, щоб у закупівлі змогли прийняти участь ті учасники, які не мають власних або орендованих АЗС та здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 24.12.2020 12:07
- Скарга.docx 24.12.2020 12:07
- рішення від 28.12.2020№ 23897 + лист Замовнику.pdf 28.12.2020 21:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.01.2021 №375 .pdf 13.01.2021 18:32
- рішення від 12.01.2021 №375 .pdf 15.01.2021 20:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.12.2020 12:58
Дата розгляду скарги:
12.01.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.12.2020 21:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.01.2021 20:15
Дата виконання рішення Замовником:
16.01.2021 12:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету України прийнято до відома тендерного комітету.
Вимога
Є відповідь
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Номер:
dac0046b73374a33b2d64a5056d0c1a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-15-001373-a.c1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Вимога:
Вимагаємо вилучити умову ТД, що суперечить принципам недискримінації, зазначеним в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зазначену в Додатку 2 до ТД: "Довідка в довільній формі за підписом керівника, щодо наявності власних або орендованих АЗС учасника, які здійснюють відпуск нафтопродуктів, з вказанням назви та адреси їх знаходження.
4. Копія документа на право власності АЗС, або копія договору оренди АЗС учасника."
Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога ТД щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС) – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Зазначене вище підтверджує думку Скаржника, що вимогою щодо наявності власних (орендованих) АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Посилання на лист АМКУ з відповідною інформацією: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.12.2020 10:10
Вирішення:
Керуючись положеннями статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону». За результатами розгляду вимоги до закупівлі по суті, встановлено та повідомляється наступне. Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, крім того відповідно до ч.3 ст.22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». З аналізу викладених норм вбачається, що тендерна документація включає в себе перелік обов'язкових складових, а також може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, за умови, що така інформація не обмежує конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників. Враховуючи зазначене, Замовник в змозі та має право самостійно визначатися з необхідними технічними якісними та кількісними характеристики предмета закупівлі, що підтверджується відповідними рішеннями. Відповідно до ст. 626 ЦКУ договір – це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх прав та обов’язків. В тендерній документації надається проект двостороннього договору, коли обидві сторони договору наділені правами та обов’язками, щоб виконувати свої обов’язки в повному обсязі. Діяльність на умовах партнерських договорів трактується як залучення третьої сторони – (субпідрядника) для виконання умов договору. Але у п. 7 (інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Порядку заповнення тендерної документації, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, залучення субпідрядника передбачено лише у випадку закупівлі робіт. Крім того можливість включення до тендерної документації постачання товарів на підставі партнерських договорів, що у свою чергу може свідчить про відсутність власної (орендованої) мережі АЗС, а як наслідок відпуск палива фактично буде відбуватися з АЗС ваших партнерів, що в свою чергу не гарантує для Замовника забезпечення своєчасного та гарантованого відпуску пального, тому що партнер в будь-який час може розірвати угоду на постачання (зберігання) пального. Враховуючи вищевикладене та з метою гарантованого своєчасного забезпечення пальним відповідної кількості, наші вимоги тендерної документації вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі». Заправка транспорту Замовника не може залежати від «третіх осіб», у власності яких перебувають АЗС, відповідно до укладених Вами «партнерських договорів». Таким чином Замовник не вбачає причинно – наслідкового зв’язку для внесення змін до тендерної документації. Окремо підкреслюємо у Додатку до тендерної документації зазначено, що в тендерну пропозицію учасником можуть бути подані інші документи, як на його думку можуть полегшити проведення розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника, та підкреслити його конкурентні переваги.
Статус вимоги:
Не задоволено