-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки А; реагент для очищення води та видалення запаху; перекис водню
Категорія замовника: п.4 ч.2 ст.2 19700 Черкаська обл, м. Золотоноша, вул. Шевченка, 156, вид закупівлі: відповідно до другого абзацу п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – відповідно до тендерної документації; Джерело фінансування: згідно річного плану, Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі – відповідно до тендерної документації
Завершена
2 379 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 898.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 898.00 UAH
Період оскарження:
15.12.2020 11:32 - 04.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
c5dac7330e194a75b04bbb4e63bb34cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-15-002564-b.c1
Назва:
Щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
15 грудня 2020 року Комунальним підприємством «Міський водоканал» (надалі – «Замовник»)оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі гіпохлориту натрію марки А, реагенту для очищення води та видалення запаху, перекис водню (надалі – «Закупівля»)
№ UA-2020-12-15-002564-b на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua/ за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-15-002564-b.
Очікувана вартість Закупівлі складає 2 379 600,00 грн з ПДВ, критерій вибору переможця – ціна (100%).
ПредметомЗакупівлі єгіпохлорит натрію марки А, реагент для очищення води та видалення запаху, перекис водню, що об’єднані в один лот.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Prozorro, потенційні учасники можуть оскаржити умови закупівлі до 27 грудня 2020 00:00.
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОАЗОТ» (надалі – «Скаржник») є виробником гіпохлориту натрію марки А та має намір взяти участь у Закупівлі.
Ознайомившись із тендерною документацією по Закупівлі зазначаємо, що вона містить вимоги, які суперечать чинному законодавству, є дискримінаційними та спрямованими на умисне обмеження конкуренції з наданням переваг певним суб’єктам господарювання. Так, згідно п. 4.1. Загальних положень тендерної документації, назва предмета закупівлі – Код ДК 021-2015(CPV) - 24310000-0 «Основні неорганічні хімічні речовини» «Гіпохлорит натрію марки А; реагентдля очищення води та видалення запаху (коагулянт); перекис водню». Відповідно до п. 4.2., «Поділ на лоти не передбачається».
Скаржник категорично не погоджується об’єднанням різних товарів в один лот, та вважає вимоги тендерної документації в цій частині такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон») та порушують права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедур Закупівлі з огляду на наступне.
АТ «ДНІПРОАЗОТ» є виробником частини продукції, яка закуповується в рамках Закупівлі, а саме, гіпохлориту натрію марки А. Наше підприємство регулярно бере участь у закупівлях на аналогічну продукцію, має змогу подати чи найбільш економічно вигідні пропозиції, з дотриманням вимог щодо якості товару.
Гіпохлорит натрію марки А, коагулянт та перекис водню мають різні процеси та технологію виробництва, виробляються на різних (не взаємозамінних) потужностях. АТ «ДНІПРОАЗОТ» не має технічної можливості виробляти та не виробляє інші два з трьох товарів, включених до
Закупівлі – (1) реагент для очищення води та видалення запаху (коагулянт) та (2) перекис водню.
Також, предмети закупівлі, оголошені Замовником, мають:
• різні технічні та якісні характеристики (підтверджується п. 6.2.1. Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції),
• різне цільове призначення: гіпохлорит натрію марки Азастосовуєтьсядлязнезаражування питної води, води плавальних басейнів, для одержання вибілюючих та дезінфікуючих засобів. Друга товарна позиція – коагулянт – є реагентом для очищення води та видалення запаху. Третя товарна позиція у Закупівлі – перекис водню – використовується як дезінфікуючий засіб.
Додатково зазначаємо, що, проаналізувавши вимоги тендерної документації, нами було встановлено, що в Україні відсутні щонайменше два виробники, які відповідали б усім в сукупності вимогам тендерної документації.
Об’єднання найменувань у предметі закупівлі порушує принцип конкурентоспроможних торгів, а саме: «одне найменування – один лот», що призводить до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати одночасно всі, без винятку, види хімічної продукції, визначені у загальному предметі закупівлі. Умисне згрупування номенклатури в один лот створює монопольне середовище для учасника, який має налагоджені зв’язки/ договори з виробниками, представниками, дистриб’юторами зазначеної у документації хімічної продукції.
Водночас, така ситуація позбавляє Скаржника, як виробника гіпохлориту натрію марки А, можливості прийняти участь у Закупівлі. Замовником не наведено аргументації щодо необхідності об’єднання закупівлі в один лот – особливо враховуючи той факт, що кожна з позицій закупівлі постачається незалежно одна від одної та може бути здійснена різними постачальниками.
Таким чином, Замовником штучно, не враховуючи в повній мірі вимоги Закону щодо недискримінації учасників, звужено коло потенційних учасників Закупівлі, шляхом викладення вимог тендерної документації таким чином, що задовольнити їх може учасник, який запропонує всі, без винятку, види хімічних речовин, що визначені у предметі Закупівлі. Такі вимоги тендерної документації перешкоджають АТ «ДНІПРОАЗОТ» (як підприємству-виробнику гіпохлориту натрію марки А) взяти участь у Закупівлі, чим порушують наші права та законні інтереси.
Підкреслюємо, що правомірність цієї Скарги підтверджується практикою розгляду аналогічних скарг Постійно діючою адміністративною колегією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в т.ч. за скаргою АТ «ДНІПРОАЗОТ»), зокрема:
• рішення № 14979-р/пк від 04.08.2020 року в рамках процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-07-03-000101-a, відповідно до якого «Враховуючи наведене, Замовник не підтвердив необхідність встановлення вимог до продукції саме в наведеній у Документації редакції, а також не підтвердив наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає всім умовам Документації та не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі.»,
• рішення №23540-р/пк-пз від 21.12.2020 року за скаргою АТ «ДНІПРОАЗОТ» в рамках процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/en/tender/UA-2020-11-12-006495-c, відповідно до якого замовника закупівлі – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Уманьводоканал» зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А, Гіпохлорит натрію марки Б, гідроксихлорид алюмінію (коагулянт))".
Дії Замовника в частині об’єднання найменувань у предметі закупівлі в один лот, порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, яка передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, та статті 5 Закону, яка передбачає принцип недискримінації. Замовник штучнозвужує коло потенційних учасників Закупівлі, чим порушує права та законні інтереси Скаржника, позбавляючи його можливості взяти участь у Закупівлі (адже Скаржник об’єктивно не може запропонувати всі, без винятку, види хімічних речовин, що визначені у предметі Закупівлі). Це є прямим порушенням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
На підставі наведеного вище і у відповідності до ст. 3, 5, 18, 22 Закону,
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2020-12-15-002564-b з приводу викладених у цій Скарзі фактів.
3. Зобов’язати Замовника – Комунальне підприємство «Міський Водоканал»–внести зміни до тендерної документації, розбивши предмет Закупівлі на три лоти (одна товарна позиція – один лот).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Золотоноша.PDF 24.12.2020 11:45
- 1.PDF 06.01.2021 13:40
- рішення від 28.12.2020№ 23901 + лист Замовнику.pdf 28.12.2020 21:55
- Інформація про перенесення розгляду скарги 12.01.2021 №295 .pdf 14.01.2021 13:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.01.2021 №1140 .pdf 25.01.2021 17:21
- рішення від 22.01.2021 №1140 .pdf 27.01.2021 19:32
- Пояснення до скарги 31.12.2020 15:38
- пояснення.pdf 31.12.2020 15:38
- додаток до пояснення 31.12.2020 15:38
- додаток до пояснення 31.12.2020 15:38
- додаток до пояснення 31.12.2020 15:38
- додаткове пояснення 11.01.2021 12:12
- додаткове пояснення 11.01.2021 12:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.12.2020 16:26
Дата розгляду скарги:
12.01.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.12.2020 21:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.01.2021 19:32
Дата виконання рішення Замовником:
29.01.2021 15:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення №1140-р/пк-пз від 22.01.2021 внесено зміни до тендерної документації