• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

09120000-6 – Газове паливо (природний газ)

55 000 м.куб.газу Очікувана вартість (сумарно за поставку та розподіл природного газу) 339 900 грн з ПДВ

Торги не відбулися

339 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 699.50 UAH
Період оскарження: 14.12.2020 17:12 - 26.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Коригування небалансів. Проект договору

Номер: 78a1521a9e3e424b9859ace59b577a62
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-014053-c.b2
Назва: Коригування небалансів. Проект договору
Вимога:
Повідомляємо, що 1 вересня 2020 року набула чинності Постанова НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року. Вказаною Постановою внесено зміни до Кодексу газотранспортної системи України, щодо розміру величини коригування небалансів. Відповідно, станом на сьогодні у випадку позитивного або негативного небалансу, допустиме відхилення розраховується щоденно та дорівнює +/- 3% від обсягу природного газу поданого та відібраного на точках входу/виходу з газотранспортної системи у відповідну газову добу. У зв'язку з чим просимо внести відповідні правки в Проект договору, а саме наступну редакцію: "Добовий обсяг відбору (споживання) газу Споживачем не повинен відрізнятись від підтвердженого обсягу газу більш ніж на ±3%"
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ГУ ДФС у Полтавській області розглянуло вашу вимогу та повідомляє наступне. Відповідно до п. 1.6. проекту договору допускається відхилення споживання обсягу природного газу за розрахунковий період ± 3% від загального Споживачем без коригування. Відповідно до пп.1 п.13 постанови НКРЕКП від 26.08.2020 № 1611 (на яку Ви посилаєтеся) величина коригування, визначена в пунктах 9 та 11 цієї глави, становить 10 %: у випадку позитивного небалансу від 3 % до 5 % (включно) (для операторів газорозподільної системи з метою покриття своїх нормативних та виробничо-технологічних втрат/витрат від 7,5 % до 15 % (включно)) від обсягів природного газу, поданих на точках виходу (за винятком віртуальної торгової точки) до газотранспортної системи у відповідну газову добу;у випадку негативного небалансу від 3 % до 5 % (включно) (для операторів газорозподільної системи з метою покриття своїх нормативних та виробничо-технологічних втрат/витрат від 7,5 % до 15 % (включно)) від обсягів природного газу, поданих на точках входу (за винятком віртуальної торгової точки) до газотранспортної системи у відповідну газову добу. Тобто, за умовами проекту договору допускається відхилення споживання обсягу природного газу позитивного або негативного небалансу у обсязі 3% без коригування, а відповідно до постанови НКРЕКП від 26.08.2020 № 1611 коригування передбачено у випадку позитивного або негативного небалансу у обсязі від 3%. Відтак, проект договору не суперечить постанові НКРЕКП від 26.08.2020 № 1611.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: ed81028a0aca42e18c9188572a4eb3d2
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-014053-c.a1
Назва: вимога
Вимога:
Замовник у своїй тендерній документації (ТД) передбачив, зокрема, у проекті договору, строкові та передбачені певною датою, обмеження щодо зміни ціни (збільшення) на газ під час дії/виконання договору …….. 2.7. Зміна ціни за 1000,0 кубічних метрів природного газу не може змінюватись більш, як на 10 відсотків у разі коливання ціни природного газу на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення загальної суми, визначеної в Договорі. Така зміна ціни природного газу визначається шляхом укладання додаткових угод до даного Договору, погоджується сторонами до 30-го числа місяця, що передує місяцю поставки та не може бути змінена після даного терміну, крім випадку, передбаченого п 2.8. з обов’язковим оформленням додаткової угоди. Внесення таких змін до Договору повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. …… Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного. Відповідно до частин другої, третьої статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Частиною п`ятою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін, у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними. Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору, допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (частини перша, друга статті 632 Цивільного кодексу України). Однак, в умовах ринкової економіки ціна в договорі визначається попитом і пропозицією, конкуренцією та іншими економічними чинниками, тому при укладенні договору та визначення його умов сторони повинні розумно оцінювати ті обставини, за яких він буде виконуватись, зокрема враховувати тенденції зростання (падіння) цін на ринку товарів та послуг тощо. Зазначений висновок узгоджується з обов’язковою правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 14.06.2018 у справі №904/8354/16. Згідно системи Прозорро - Ціни на природний газ постійно змінюються в залежності від цін на міжнародних ринках та багатьох інших факторів, у тому числі сезонних. Це призводить до потреби коригування ціни поточних угод. Щоб покупець і постачальник могли зробити уточнення ціни об'єктивно, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, при аналітичнй підтримці Київської школи економіки, розробило рекомендацію по використанню Формульного ціноутворення на газ. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі України (№3304-04-54265-06 від 11.12.2018), зміна ціни на природний газ у публічних закупівлях врегульовується за допомогою формули, яка враховує динаміку курсу ЄВРО, зміну цін на міжнародній біржі (Natural gas NCG Eur/MWh month+1) та цін на українській біржі (УЕБ). Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, ГАЗУ та електричної енергії. Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправними, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ГУ ДФС у Полтавській області розглянуло вашу вимогу та повідомляє наступне .Відповідно до ч.5 ст. 41 ЗУ "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Щодо зміни ціни до 10 відсотків зазначено у п.2.7. проекту договору, який Вас не влаштовує. Відповідно до вищезазначеного Закону збільшення ціни можливо не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, водночас у договорі зазначено про можливість перегляду (в тому числі збільшення ціни) протягом 30 днів (зміна ціни погоджується до 30 числа місяця, що передує місяцю поставки), що є розширенням, а не обмеженням прав постачальника. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» на газодобувні підприємства покладений обов`язок укладати угоди з реалізації природного газу за закупівельними цінами у випадках, визначених статтею 10 цього Закону. Варто зазначити, що у постанові Верховного Суду на яку Ви посилаєтеся дійсно зазначено, що В умовах ринкової економіки ціна в договорі визначається попитом і пропозицією, конкуренцією та іншими економічними чинниками. Тому при укладенні договору та визначення його умов сторони повинні розумно оцінювати ті обставини, за яких він буде виконуватись, зокрема враховувати тенденції зростання (падіння) цін на ринку товарів та послуг тощо. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 15.05.2007 № 30/110. Але в наступному абзаці Верховний Суд зазначає "Проте частина 2 статті 632 Цивільного кодексу України допускає наявність винятків, які можуть бути встановлені договором або законом. При цьому в договорі або законі обов'язково мають бути визначені як випадки зміни ціни, так і умови такої зміни". Тобто суд зазначає про диспозитивність відповідних положень законодавства. Звертаємо Вашу увагу на п.2.8. Договору, де зазначено, що Зміна ціни на газ, що відбувається у зв’язку з набранням чинності відповідних нормативно-правових актів органів державної влади України, Регулятором, збільшенням ціни реалізації газу газовидобувними підприємствами України, які впливають на ціну, є обов’язковою для розрахунків між Сторонами за даним Договором. Роз`яснення та інформаційні листи мають виключно рекомендаційний характер, водночас відповідно до п.2.8. проекту договору за наявності зміни ціни на газ, зокрема у випадку прийняття відповідної постанови НКРЕ. У резолютивній частині вашої вимоги ви зазначаєте, що обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправним та просите змінити умови. Ваша вимога суперечить законодавству. Як було зазначено вище збільшення ціни можливо не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Тобто законодавчо встановлені обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку. Відтак, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено