• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Природний газ

ДК 021:2015, код 09120000-6 – Газове паливо (Природний газ). Категорія Замовника: відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону. Місцезнаходження Замовника: Україна, 39000, Полтавська обл., Глобинський р-н, місто Глобине, вул. Центральна, будинок 285. Мова складання документів: українська. Розмір, вид та умови тендерного забезпечення: Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: банківської гарантії із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації та оголошенні про закупівлю. Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». А також гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно ч.3 ст.25 Закону. Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає: 100 000,00 грн. (сто тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Окрім цього, банківська гарантія повинна містити умову, що замовник набуває права стягнення коштів за наслідками настання випадків, що передбачені ч. 3 ст.25 Закону лише у випадку письмового звернення замовника до банку-гаранта в строк, що не перевищує 5 робочих днів з дати, коли замовнику стало відомо про відповідний юридичний факт Гарантія повинна бути видана банком-гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття), шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії (детально в тендерній документації)

Завершена

4 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 000.00 UAH
Період оскарження: 14.12.2020 15:53 - 26.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: f38ad7236379490395e1d14fd6d057ce
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-011742-c.a1
Назва: вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що учасник зобов’язаний документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі. ……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні. Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель. Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників. Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»). Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок. І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016). Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо вимоги про надання учасниками закупівель в складі їхніх тендерних пропозиції документального підтвердження проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі. Природний газ – це суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск - 760 міліметрів ртутного стовпа і температура - 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією. Природний газ як товар має специфічний характер, оскільки передається лише трубопроводами, не має кольору та запаху, а існує в газоподібному стані, що не дає змогу споживачу без належного технічного устаткування, встановити його кількість та якість, а саме фізико-хімічний склад. У зв’язку із цим, під час реалізації діяльності із торгівлі природним газом від моменту його видобутку, зберігання в підземних сховищах, транспортування магістральними та локальними трубопроводами, а також споживання в точці виходу із газорозподільних мереж, існують високі ризики створення негативного впливу на навколишнє середовище. У зв’язку із цим, країнами-учасницями ЄС та Україною, встановлені додаткові вимоги до підприємств-постачальників природного газу забезпечити впровадження комплаєнс-функцій за стандартами Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), в тому числі щодо контролю за захистом навколишнього середовища. Аналогічні системи та екологічний аудит проведено вже такими підприємствами як АТ "Укртрансгаз" та його філіями УМГ; АТ «УКРНАФТА»; НЕК «УКРЕНЕРГО»; НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», групою компаній ДТЕК, більшістю операторів системи передачі та розподілу природного газу, так званими «облгазами» та низкою компаній постачальників природного газу. Жоден суб’єкт господарювання не ставив під сумнів необхідність сертифікації їхньої діяльності як підприємства в рамках законодавства України та стандартів ЄС. З огляду на вищевказане, жодних дискримінаційних або неможливих до виконання вимог Замовником закупівлі не сформовано, в частині документального підтвердження проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі. Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги, що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Вимоги. Скаржник документально не довів та не спростував обставини, що ним вчинялись дії стосовно укладання договору на проведення аудиту своєї діяльності з будь-якою із компетентних організацій і Скаржнику було відмовлено у проведенні такої інспекції, що призвело до неможливості оформлення відповідного запитуваного документу Замовником. Швидше всього Скаржник не мав та не має наміру навіть спробувати виконати відповідну вимогу за тендерною документацією, що свідчить не про дискримінаційність та незаконність самої вимоги, а доводить лише обставини небажання виконувати вимоги Замовника в зазначеній тендерній процедурі закупівлі. Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 18.09.2019 року №13208 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 27.08.2019р. №14704-Сл-24028-0819 (номер скарги UA-2019-08-15-000763-a.a6 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-08-15-000763-a)) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання.
Статус вимоги: Відхилено