• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Суміш суха на молочно-зерновій основі з рисовим борошном «Малиш»; Суміш суха молочна «Малютка-1» швидкого приготування; Консерви для дитячого харчування, сік яблучний освітлений «Малятко»; Консерви для дитячого харчування, фруктове пюре «Малятко яблуко».

Очікувана Вартість закупівлі відповідно до потреби на 2021 рік. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначена у додатку 1 документації оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Місцезнаходження замовника - 18036, Черкаська обл., місто Черкаси, ВУЛИЦЯ ПИЛИПЕНКА, будинок 4. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної закупівлі є ціна (питома вага критерію – 100%).

Завершена

166 644.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 833.22 UAH
Період оскарження: 14.12.2020 15:06 - 18.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Встановлення дискримінаційних вимог

Номер: e8dbfc88673c45d4a20b2458da3cdd4b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-010060-c.c1
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись із Документацією оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015 – 15880000-0 «Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами (Суміш суха на молочно-зерновій основі з рисовим борошном «Малиш»; Суміш суха молочна «Малютка-1» швидкого приготування; Консерви для дитячого харчування, сік яблучний освітлений «Малятко»; Консерви для дитячого харчування, фруктове пюре «Малятко яблуко»), було виявлено встановленння Вами дискримінаційних вимог, що наведено нижче. 1. Надання РЕЄСТРАЦІЙНОГО ПОСВІДЧЕННЯ НА ТОВАР на разі є необов’язковим. Оскільки, Законом України № 1602-VII від 22.07.2014 року змінено назву ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» , та викладено її у новій редакції :Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ». Цим було скасовано обов’язковість державної реєстрації харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання , функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок шляхом проходження державної санітарно-епідеміологічної експертизи та отримання висновку СЕС. Ведення державного реєстру харчових продуктів спеціального дієтичного споживання , функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок МОЗ України скасовано у тому числі. 2. Також, Вами встановлена вимога щодо надання КОПІЇ САНІТАРНОГО ПАСПОРТУ НА СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ, яка є дискримінаційною з наступних підстав. У відповідності до ст.43,44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлені гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими не передбачено оформлення санітарних паспортів. Згідно прикінцевих та перехідних положень до цього Закону розділ VII набрав чинності через два роки з дня, наступного за днем опублікування Закону, тобто з 20 вересня 2016 р. У відповідності до норм Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» відповідальність за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу покладається на операторів ринку. 3. Також Вами встановлена вимога щодо транспорту, а саме: Товар доставляється СПЕЦІАЛІЗОВАНИМ АВТОТРАНСПОРТОМ З ВІДПОВІДНОЮ ТЕМПЕРАТУРОЮ ЗБЕРІГАННЯ згідно зі стандартами, який відповідає санітарним нормам щодо транспортування харчових продуктів, з дотриманням вимог статей 43,44 Закону України ”Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” та пункту 25.2 Розділу 25 Наказу Мінтранспорту України № 363 від 14.10.1997 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні». Дана вимога є дискримінаційною, оскільки згідно висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, умови зберігання товару, який є предметом закупівлі зазначених торгів, при температурі від 0до 25оС та не потребує спеціальних умов зберігання та доставки спеціалізованим автотранспортом з відповідною температурою зберігання. 4. Також Вами встановлена вимога щодо надання КОПІЇ ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ДОЗВОЛУ ДЛЯ ОПЕРАТОРІВ РИНКУ, що провадять діяльність пов’язану з виробництвом та \ або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Дана вимога також є неправомірною та дискримінаційною. Оскільки, згідно ч.2 ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» - Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють: первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції; зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження; 5. Також, Вами було встановлено дискримінаційні вимоги щодо надання наступних документів: - КОПІЮ АКТУ ІНСПЕКТУВАННЯ АБО ЛИСТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ОРГАНУ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №447 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю(інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я і благополуччя тварин); - КОПІЮ АКТУ АБО ЛИСТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ОРГАНУ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР»); - КОПІЮ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ТА СИРОВИНИ (транспортні засоби повинні бути спеціалізовані, вантажні, ізотермічні або зі встановленим холодильним обладнанням); - АКТ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 447 від 08.08.2019р. виданий на автотранспортний засіб. Оскільки, отримання експлуатаційного дозволу для учасника не поширюється, в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною, тому учасник не підлягає інспектуванню територіальним органом Держпродспоживслужби щодо дотриманням оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та державному контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, в тому числі й проходження державного контролю автотранспортного засобу згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 447 від 08.08.2019р. 6. Також, Вами було встановлено дискримінаційні вимоги щодо надання наступниї сертифікатів, а саме: - КОПІЮ СЕРТИФІКАТІВ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005), які засвідчують, що учасник закупівлі впроваджує та використовує систему управління якістю та систему управління безпечністю харчових продуктів; - КОПІЮ СЕРТИФІКАТУ виробника на систему управління якістю (відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2009; ISO 9001:22000:2007). Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, наразі в Україні діяльність «виробництво та/або обіг харчової продукції» не потребує обов’язкової сертифікації за системою управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009(ISO 9001:22000:2007) та ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005). Отримання сертифікатів за системою управління якістю ДСТУ ISO 9001:2009(ISO 9001:22000:2007) та ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) є правом, а не обов’язком для всіх суб’єктів господарювання незалежно від сфери діяльності, відповідно до положень Закону України №1602-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів», а насамперед, Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Таким чином, встановлення такої вимоги в оголошенні Замовника є дискримінаційною по відношенню до учасників та порушує принципи, встановлені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», якими повинні керуватись Замовники. З огляду на вищевикладене, ВИМАГАЄМО: Внести зміни в Документацію оголошення про проведення спрощеної закупівлі та усунути усі дискримінаційні вимоги, що зазначені вище.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вельми шановний учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. 1. Поняття «тендерна документація» стосується процедури закупівлі «відкриті торги», в нашому випадку застосовується спрощена процедура закупівлі, згідно із cm. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон). 2. Відповідно до ч. 4 cm. 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, тобто Законом, під час проведення спрощеної процедури закупівлі, передбачено право. 3. Звертаємо Вашу увагу, що умови спрощеної процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту умов оголошення, яка не суперечить законодавству. Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, вимоги до нього, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі та специфіку/мету його використання. Всі вимоги закупівлі в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки предмету закупівлі, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО», а також особистий досвід. 4. визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших*через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різног.о ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що умови спрощеної процедури закупівлі стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту умов оголошення, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає певні регламенти та порядки до меблів в тому числі медичних. Якщо Учасник не має даного асортименту предмету закупівлі, то йому нічого не заважає, розширити свій асортимент шляхом співпраці з іншими виробниками, звісно, якщо є бажання співпраці. Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, зміст та обсяг, які підтверджують відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям та технічні якісні показники предмету закупівлі. Слід зазначити, що Замовник зазначає опис предмету закупівлі, вимоги до нього, а також зміст та спосіб подання відповідних документів самостійно, з урахуванням особливостей предмету закупівлі та специфіку/мету його використання. Всі вимоги закупівлі в тому числі технічний опис предмету закупівлі та вимоги до нього були розроблені з урахуванням специфіки предмету закупівлі, дослідження відповідного ринку та практики проведення аналогічних процедур закупівель в електронній системі «ПРОЗОРО», а також особистий досвід. Вами не доведено як саме Вас умови спрощеної процедури закупівлі дискримінують, дані умови може виконати понад 3 (три) Учасника (інформація наявна в електронній системі закупівель), отже конкуренція є, як наслідок дискримінація - відсутня. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника не має потреби вносити зміни до умов спрощеної процедури закупівлі в цій частині. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено