• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А95

номенклатура ДК 021:2015 09132000-3, пропозиції та усі документи, що входять до складу пропозиції мають бути складені українською мовою

Торги не відбулися

175 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 875.00 UAH
Період оскарження: 14.12.2020 14:24 - 18.12.2020 14:29
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: 2cf7050f5e3944068917f758f200e137
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-008702-c.c3
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Оголошення містить ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. Вимоги, встановлені Замовником СУПЕРЕЧАТЬ ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу «недискримінації учасників». 3. В п. 2 Додаток 2 до Оголошення визначено: «-2 товар постачається на АЗС ЗА ВІДОМОСТЯМИ на підставі договору, укладеного між Переможцем і Замовником, за безготівковим розрахунком (п. 10 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою КМУ від 20.12.97 р. № 1442). Кількість відпущеного пального фіксується У ВІДОМОСТІ, яка ведеться безпосередньо на АЗС і підтверджується підписами оператора АЗС та водія.» ВИМОГОЮ щодо обслуговування Замовника на АЗС по відомостям Замовник ДИСКРИМІНУЄ учасників які пропонують реалізовувати поставку палива ЗА ТАЛОНАМИ, що жодним чином не може впливати на якість наданих послуг, або на кількість відпускного палива. Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме п. 5 ст. 14 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації. Враховуючи викладене та керуючись статтею п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» – ВИМАГАЄМО: 2. ВИЛУЧИТИ дискримінаційні умови щодо постачання товару ЗА ВІДОМОСТЯМИ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 3. На думку Заявника Оголошення містить дискримінаційні умови, а саме: «3. В п. 2 Додаток 2 до Оголошення визначено:«-2 товар постачається на АЗС ЗА ВІДОМОСТЯМИ на підставі договору, укладеного між Переможцем і Замовником, за безготівковим розрахунком (п. 10 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою КМУ від 20.12.97 р. № 1442). Кількість відпущеного пального фіксується У ВІДОМОСТІ, яка ведеться безпосередньо на АЗС і підтверджується підписами оператора АЗС та водія.» Замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною, адже відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою КМУ від 20.12.97 р. № 1442, розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з продукцією споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару. Відповідно до даної норми Закону Замовник самостійно визначає порядок розрахунків : паливні картки, талони, відомості на відпуск пального тощо. Замовник дійшов до висновку, що вимога Скаржника про те, що розрахунок за товар має здійснюватися талонами не може бути прийнята, оскільки є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних Учасників, так як не всі мають можливість бути емітентами таких талонів чи смарт-карток, та не всі можуть їх зчитувати. Що ж стосується відомості на відпуск пального, то таку можна відкрити на будь-якій АЗС без жодних затрат. На підставі викладеного, керуючись ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», роз’яснюємо, що вимога: 18.12.2020, 12:57. ID: UA-2020-12-14-008702-C.C3 не задовільняється (в повному обсязі, для забезпечення дотримання Замовником вимог чинного законодавства про публічні закупівлі).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.12.2020 16:51
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: b886f1df031247f797e5c1658745c445
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-008702-c.c2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Оголошення містить ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. Вимоги, встановлені Замовником СУПЕРЕЧАТЬ ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу «недискримінації учасників». 3. В п. 2 Додаток 2 до Оголошення визначено: «-2. Учасник повинен мати АЗС з можливістю заправки в селі Зимна Вода Львівської області або АЗС в радіусі до 2 км. від села Зимна Вода. Для підтвердження даної обставини, Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції довідку в довільній формі, в якій має бути зазначено адреси його АЗС та інформацію про документи та копію документів, що підтверджують ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, в якому розташована АЗС Учасника або інформація про документи та копію документів, що підтверджують право користування НЕРУХОМИМ МАЙНОМ, в якому розташована АЗС Учасника (назва документа, дата видачі, номер).» Вимагаючи від учасників надання документів підтвердження права власності нерухомого майна – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС; Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме п. 5 ст. 14 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації. Враховуючи викладене та керуючись статтею п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» – ВИМАГАЄМО: 1. ВИЛУЧИТИ дискримінаційні умови щодо НАДАННЯ документів підтвердження права власності нерухомого майна.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 2. На думку Заявника Оголошення містить дискримінаційні умови, а саме: «3. В п. 2 Додаток 2 до Оголошення визначено: «-2. Учасник повинен мати АЗС з можливістю заправки в селі Зимна Вода Львівської області або АЗС в радіусі до 2 км. від села Зимна Вода. Для підтвердження даної обставини, Учасник повинен надати в складі своєї пропозиції довідку в довільній формі, в якій має бути зазначено адреси його АЗС та інформацію про документи та копію документів, що підтверджують ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, в якому розташована АЗС Учасника або інформація про документи та копію документів, що підтверджують право користування НЕРУХОМИМ МАЙНОМ, в якому розташована АЗС Учасника (назва документа, дата видачі, номер).» Відпуск товару з АЗС здійснюється відповідно Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами (далі – Правила), затверджених ПКМУ від 20.12.97 №1442. Згідно п.2 Правил термін "роздрібна торгівля пальним" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.95 №481/95-ВР (далі – Закон №481/95-ВР). Ст. 1 Закону №481/95-ВР дає визначення терміну «місце роздрібної торгівлі пальним» - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування; Отже, для розташування місця роздрібної торгівлі пальним необхідно мати відповідні споруди та/або обладнання, та/або ємності на праві власності (а) або користування (б). (а) згідно ст. ст. 316, 319 ЦК України, право власності полягає в праві особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Право власності надає особі права на володіння, користування та розпорядження своїм майном. (б) користування майном (для забезпечення законної роздрібної торгівлі пальним) можливе на підставі, іншій, ніж право власності – на підставі найму (оренди). Згідно ст.759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Таким чином Замовник, керуючись чинним законодавством України правомірно зазначив в Додатку 2 до Оголошення вимоги до АЗС (власна або орендована), так як це повністю відповідає вимогам Закону №481/95-ВР. Інші форми користування майном, такі як наведена Скаржником «партнерська», у випадку інтегрування їх в чинне законодавство, будуть обов’язково використовуватися Замовником під час підготовки відповідної тендерної документації. Повідомляємо, що відповідно до п.37 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Тобто, законодавством України передбачено, якщо потенційний Учасник планує брати участь у закупівлі, однак не має відповідних потужностей, то з цією метою він може брати участь у закупівлі як «об’єднання учасників». На підставі викладеного, керуючись ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», роз’яснюємо, що вимога: 18.12.2020, 12:56. ID: UA-2020-12-14-008702-C.C2 не задовільняється (в повному обсязі, для забезпечення дотримання Замовником вимог чинного законодавства про публічні закупівлі).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.12.2020 16:44
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: fdf9d49833914bbb8010593f3e26dd40
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-14-008702-c.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Оголошення містить ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. Вимоги, встановлені Замовником СУПЕРЕЧАТЬ ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу «недискримінації учасників». 3. В п. 3 Додаток 2 до Оголошення визначено: -копію ліцензії на здійснення даного виду діяльності (ЗБЕРІГАННЯ, продаж нафтопродуктів Встановивши вимогу щодо надання ліцензії на ПРАВО ЇХ ЗБЕРІГАННЯ - Замовник обмежив учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки дані ліцензії отримують лише ВЛАСНИКИ мережі АЗС, а також нафтобаз. Учасники, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, зокрема, здійснюють продаж талонів, фактично не зберігають паливо, тому таким учасникам НЕ ПОТРІБНА ЛІЦЕНЗЦІЯ на право зберігання пального. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС;; Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku На підставі вищевикладеного, вважаємо, що документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ст.14. Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме п. 5 ст. 14 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації. Враховуючи викладене та керуючись статтею п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» – ВИМАГАЄМО: 1. ВИЛУЧИТИ дискримінаційні умови щодо надання ліцензії на ПРАВО ЗБЕРІГАННЯ нафтопродуктів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. На думку Заявника, Оголошення містить дискримінаційні умови, а саме: «п. 3 Додаток 2 до Оголошення визначено: копію ліцензії на здійснення даного виду діяльності (ЗБЕРІГАННЯ, продаж нафтопродуктів». Відповідно до умов Оголошення для здійснення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель, Замовник на 2021 рік закуповує 7000л. бензину А95. Даний товар Замовник не має можливості отримати та оплатити одномоментно. Товар має поставлятись Замовнику протягом всього 2021 року, однак увесь цей час він потребує зберігання у належних умовах, щоб не відбулось погіршення його якісних характеристик, втрати необхідних якостей і щоб таке зберігання не завдало шкоди навколишньому природному середовищі. У Законі України «Про публічні закупівлі» передбачено, що інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі визначається Замовником. Як правильно зазначає Скаржник, Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Таким чином, Замовник лише шляхом отримання копії ліцензії на зберігання нафтопродуктів може переконатись у тому, що закуплений ним товар зберігається у належних умовах. Що ж стосується партнерських АЗС, то чинним законодавством України не передбачено самостійного виду договору – «партнерський». Таким чином неможливо дискримінувати потенційних учасників, які мають «партнерські АЗС» у зв’язку з тим, що «партнерські АЗС» - термін, який відсутній в чинному законодавстві України. До того ж, якщо потенційний Учасник має будь-які договори з іншими суб’єктами господарювання, то про такі відносини не може бути відомо Замовнику, крім того, у договорі про закупівлю такі суб’єкти господарювання не будуть стороною договору, відповідно не будуть нести жодної відповідальності перед Замовником у випадку виникнення будь-яких проблем при виконанні договору. Відповідно до п.37 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Тобто, законодавством України передбачено, якщо потенційний Учасник планує брати участь у закупівлі, однак не має відповідних потужностей, то з цією метою він може брати участь у закупівлі як «об’єднання учасників». На підставі викладеного, керуючись ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», роз’яснюємо, що вимога: 18.12.2020, 12:55. ID: UA-2020-12-14-008702-C.C1 не задовільняється (в повному обсязі, для забезпечення дотримання Замовником вимог чинного законодавства про публічні закупівлі).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.12.2020 16:44