-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
категорія замовника- згідно п.3 ч.4 ст.2 Закону Мова підготовки тендерної пропозиції -українська.
Завершена
2 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Період оскарження:
14.12.2020 12:20 - 26.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо незаконних рішень замовника
Номер:
dd6176c792b24f678cc2b3f57b1db8ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-14-002914-b.b1
Назва:
Скарга щодо незаконних рішень замовника
Скарга:
Відповідно до оголошення № UA-2020-12-14-002914-b, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 6листопада 2020 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-14-002914-b), Замовником – КНП ЛОР "Львівський обласний клінічний перинатальний центр"(надалі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю електричної енергії.
ТОВ «Статус Енерго» подало свою тендерну пропозицію і за результатами аукціону запропонувало найнижчу ціну щодо постачання товару ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія обсягом 1044700 кВт*год.
За наслідками кваліфікації переможця Замовник відхиляє пропозицію нашого товариства, що відображено у Протоколі розгляду. Кваліфікація тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" на відповідність вимогам тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) від 6 січня 2020 року із наступним формулюванням:
«- відповідно до ч.І розділу 5 тендерної документації «До вартості даної закупівлі невключається вартість послуг розподілу електричної енергії.»Учасником у складі пропозиції подано довідку №17.12.20/5, згідно якої «ціна на товар розраховується з врахуванням витрат на послуги з передачі та розподілу електричної енергії...», що прямо суперечить закупівлі.
На підставі результатів розгляду пропозиції члени тендерного комітету, враховуючи вищезазначене, шляхом поіменного голосування… вирішили відхилити пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" відповідно до абз.2 п.1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства»
У той самий час Замовник приймає рішення про те, що пропозиція ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" відповідає вимогам тендерної документації та публікує повідомлення про намір укласти договір з даним учасником.
Ми, як учасник закупівлі, не погоджуємось із зазначеними рішеннями Замовника, вважаємо їх такими, що суперечать нормам законодавства та умовам тендерної документації, виходячи з наступного:
I. Виносячи рішення про відхилення пропозиції нашого товариства, замовник допускає викривлення контексту довідки, на підставі тексту якої приймає своє рішення.
Так, у довідці № 17.12.20/5 від 17.12.2020 року, визначене наступне:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «Статус Енерго» (далі - Учасник), в особі директора Паньківа Ярослава Андрійовича, гарантує, що ми визначаємо ціни на товар, який ми пропонуємо поставити за Договором, з врахуванням витрат на послуги з передачі та розподілу електричної енергії Оператору системи передачі від електричних станцій до пунктів підключення систем розподілу та електроустановок споживання, ПДВ, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат.»
«Технічно» вирвавши з контексту фразу, Замовник маніпулятивно перекручує зміст нашої пропозиції, роблячи висновок про те, що вона суперечить умовам закупівлі.
Справді, у п. 1 розділу 5 Тендерної документації визначено, що до вартості даної закупівлі не включається вартість послуг розподілу електричної енергії.
Відповідно до п. 78) ст. 1 закону України «Про ринок електричної енергії», розподіл електричної енергії (далі - розподіл) - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.
При цьому оператором системи розподілу (відповідно до п. 56 цієї ж статті) є юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності.
Станом на даний час, оператором системи розподілу у м. Львові виступає в межах своїх повноважень або АТ «Львівобленерго» або АТ «Укрзалізниця». Саме послуги оператора системи розподілу, які у законодавстві просто називаються одним словом «розподіл», вартість якого не включається до вартості розрахунку закупівлі згідно даної процедури закупівлі.
Наше товариство, як учасник закупівлі, не пропонувало в складі закупівлі включити вартість розподілу, яку Замовник сплачує оператору системи розподілу самостійно, як це, зокрема, зазначено у п. 5.2. Проекту Договору, викладеного у якості Додатку 3 до Тендерної документації. Проект Договору викладений у складі тендерної пропозиції нашого товариства під вих. № 28.12.20/25 від 28.12.2020 року, кожна сторінка його тексту підписана, що свідчить про усвідомлення та погодження Учасника з усіма його умовами, в тому числі із тим, що розподіл електроенергії не входить в його предмет.
Щодо змісту довідки № 17.12.20/5 від 17.12.2020 року, то у ній вказане врахування витрат на послуги з передачі та розподілу електричної енергії Оператору системи передачі, а не оператора системи розподілу, як це вимагають умови закупівлі, зокрема у тому самому п. 1 розділу 5 Тендерної документації («Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат передбачених для товару даного виду, в тому числі вартість послуг передачі електричної енергії.»).
Визначення діяльності з передачі електроенергії міститься у п. 60) ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», а оператора системи передачі – у п. 55 цієї ж статті. Таким чином, Замовник, проводячи закупівлю електричної енергії не міг сприйняти зобов’язання учасника врахувати витрати перед Оператором системи передачі у ціні пропозиції як пропозицію включити вартість розподілу оператором системи розподілу. Про таке свідчить також й те, що Тендерна документація містить відсилання до Оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який також виконує функції адміністратора розрахунків (п. 6 Додатку 2 до Тендерної документації).
Вживання у довідці № 17.12.20/5 від 17.12.2020 року термінів «передачі та розподілу» зумовлене тим, що нормативні акти, котрі регулюють діяльність на ринку електричної енергії, вживають їх, як правило, одночасно. Так, у Правилах роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, у Кодексі системи передачі, затвердженому Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 309 та більшості інших, розподіл та передача електроенергії виписані чи через косу риску (передача/розподіл) чи один термін в дужках за іншим (передача (розподіл)). Даний семантичний прийом використовується при нормативному регулюванні діяльності Оператора систем передачі.
У будь-якому випадку, уточнення чиї саме послуги враховує Учасник в тексті згаданої довідки (ОСП, а не ОСР) повністю усувають сумніви в правильності поданої тендерної пропозиції нашого товариства. Також, про це свідчить довідка нашого товариства вих. № 17.12.20/9 від 17.12.2020 року., якою детальніше розписується спосіб формування цінової пропозиції, в тому числі визначено про врахування витрат на передачу електроенергії та нічого не згадано щодо її розподілу.
З іншого боку, навіть якби Учасник закупівлі в нашій особі запропонував Замовнику сплатити вартість розподілу електроенергії при відсутності такої вимоги Замовника – такий факт свідчив би про більшу вигідність пропозиції Учасника, а не про те, що така суперечить умовам Тендерної документації.
Таким чином, ми вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію ТОВ «Статус Енерго». Його рішення, яке відображене у Протоколі розгляду. Кваліфікація тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО" на відповідність вимогам тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) від 6 січня 2020 року, повинно бути скасоване.
II. Також, 6 грудня 2020 року відповідно до рішення Замовника, відображеного у документі «Кваліфікація пропозиції учасника ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" щодо закупівлі ДК021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)» було визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ", з котрим також вирішено укласти договір на закупівлю.
Вважаємо таке рішення незаконним з наступних підстав.
1. Відповідно до Додатку № 1 до Тендерної документації, п. 2 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі, а саме наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасником надається:
довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі (електрична енергія, ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)
договору (договорів) (не менше одного договору), з зазначенням найменування предмету договору, номеру договору, обсягу договору, терміну дії договору, назви контрагента за договором, працівника контрагента, який відповідав за виконання договору, його контактного телефону та електронної пошти.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),
- документів/у на підтвердження фактичного постачання товару (електричної енергії) за договорами/ом зазначеними/ого в наданій Учасником довідці.
- позитивні/ий відгук/и від контрагентів/а за всіма договорами, вказаними в довідці із зазначенням найменування предмету договору, номеру договору, дати укладання договору та з інформацією про добросовісне виконання постачальником електричної енергії своїх обов’язків, відсутність претензій до постачальника протягом виконання договору.
ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ» надало в складі своєї Тендерної пропозиції скановану копію Договору № 90494/ОД/2019/12/24/9 від 24.12.2019 р., а також ряд документів, котрі стосуються його виконання, додатки, відгук тощо. На думку скаржника, дані документи містять ряд недоліків та суперечностей, що свідчить про неналежність тендерної пропозиції в цілому
a) у Розділі 16 цього Договору, п. 16.1. наведено перелік додатків, які є невід’ємною частиною, а саме: Додаток № 1 «Договірні обсяги закупівлі електричної енергії»; Додаток № 2 «Порядок розрахунків»; Додаток № 3 «Перелік об’єктів Споживача, за яким здійснюється постачання електричної енергії».
Однак у складі Тендерної пропозиції відсутній Додаток № 1 «Договірні обсяги закупівлі електричної енергії», додатком 1 надано документ під іншою назвою, що свідчить про порушення, а вказаного у п. 16.1. додаток відсутній
b) у Додатку № 3 «Перелік об’єктів Споживача, за яким здійснюється постачання електричної енергії», наданого ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" графа «ЕІС-код точки комерційного обліку» відсутня інформація, що свідчить про те, що сам Договір № 90494/ОД/2019/12/24/9 від 24.12.2019 р. є сумнівним, оскільки постачання електричної енергії Споживачу без присвоєного ЕІС-коду є не можливим.
2. Відповідно до вимог Технічної специфікації (Додаток № 2 до Тендерної документації) наявні вимоги щодо подання, зокрема, наступних документів:
- Реєстри надання компенсації споживачам протягом жовтня 2019 року-червня 2020 року, за формою встановленою Додатком 4 до «Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання», затвердженим Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375, які подавались учасником в електронному вигляді до НКРЕКП на адресу: sqr@nerc.gov.ua щомісяця накопичувальним підсумком протягом 20 днів після завершення звітного місяця;
- Інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, згідно додатку 6 до постанови НКРЕКП №375 від 12.06.2018 р., яка була подана НКРЕКП з дотриманням встановлених термінів (за підсумками 2019 року) та оприлюднена на сайті Учасника на виконання вказаної постанови НКРЕКП.
- Звіт за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за 3-й квартал 2020 року.
Такі документи надані ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" містять тільки підпис посадової особи, однак не завірені ні печаткою ні електронним підписом учасника, хоча вони мали б містити останній, оскільки є по-суті електронними документами.
У преамбулі Додатку № 1 до Тендерної документації визначене наступне:
«Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).»
ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" користується у своїй діяльності печатками, що видно із документів, наявних у складі його тендерної пропозиції (пояснення про невикористання печатки учасником в господарській діяльності відсутнє), відтак, у випадку, якщо вищенаведені документи подавались не у формі електронного документа, такі б повинні містити відбиток печатки.
На підставі вищезазначеного, слід зробити висновок про те, що пропозиція ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ" мала б бути відхилена замовником.
З урахуванням викладеного, керуючись вимогами ст. 18, 30, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»
1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі № UA-2020-12-14-002914-b.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визнання переможцем ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ» у процедурі закупівлі № UA-2020-12-14-002914-b та відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ»
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Статус Енерго» та визначити його переможцем процедури закупівлі№ UA-2020-12-14-002914-b.
5. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі № UA-2020-12-14-002914-b згідно норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга амку.pdf 15.01.2021 12:54
- Рішення від 16.01.2021 № 689 (+лист Замовнику).pdf 18.01.2021 10:31
- інформація про перенесення розгляду скарги від 27.01.2021 № 967.pdf 28.01.2021 13:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.01.2021 № 1648.pdf 01.02.2021 18:12
- Рішення від 29.01.2021 № 1648.pdf 03.02.2021 20:26
- заперечення на скаргу 21.01.2021 17:15
- заперечення на скаргу 21.01.2021 17:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2021 14:02
Дата розгляду скарги:
27.01.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.01.2021 10:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.02.2021 20:27
Дата виконання рішення Замовником:
08.02.2021 17:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
у відповідності до рішення АМК України за результатом розгляду скарги скасовано рішення про визначення переможця. Учасник повторно підлягає оцінці