-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Виготовлення проектно-кошторисної документації «Будівництво госпобутової каналізації північної частини та каналізаційних очисних споруд села Першотравневе Лиманського району Одеської області»
Завершена
1 498 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 492.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 492.50 UAH
Період оскарження:
14.12.2020 12:14 - 18.12.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога у вкладенні
Номер:
ac41ab860cc04c939be11d2ac2739034
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-14-005474-c.a3
Назва:
Вимога у вкладенні
Вимога:
Оскарження рішення прийнятого Замовником. Вимога у вкладенні.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 10.02.2021 17:18
- Відповідь вимога ТОВ Геомонітор.pdf 15.02.2021 17:48
Дата подачі:
10.02.2021 17:18
Вирішення:
Шановний Учаснику, стосовно наданої Вами вимоги роз’яснюємо наступне:
згідно діючого законодавства України, зокрема – Закону України «Про публічні закупівлі»
за № 922-VIII від 25.12.20215, поточна редакція від 23.01.2021року, вимоги з боку Учасників
спрощеної закупівлі щодо оскарження прийнятого рішення Замовником стосовно іншого
Учасника не передбачені та Замовник не зобов’язаний надавати відповідь на такі вимоги.
Зі свого боку, зважаючи на Вашу зацікавленість стосовно обрання Переможця у даній спрощеній закупівлі, додатково надаємо наступне роз’яснення:
1. Учасник спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» в складі своєї пропозиції надав довідку, яка містить інформацію про учасника закупівлі, в якій «не зазначив інформацію про наявність або відсутність факсу».
Вимога ТОВ «Геомонітор» в цій частині не є такою, що міститься на умовах оголошення, оскільки пунктом 8 додатку 1 до оголошення передбачено, що інформація про учасника закупівлі повинна містити дані про засоби зв’язку – номер телефону або факсу та E-mail. Учасником закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» в складі своєї пропозиції надано довідку, яка містить інформацію про засоби зв’язку - номер телефону та E-mail. Отже, інформація про засоби зв’язку надана ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» вважається достатньою.
2. Учасник спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» у складі своєї пропозиції не надав лист-згоду про використання персональних даних від працівників Кононенко Г.В. та Король М.Д.
Вимога ТОВ «Геомонітор» в цій частині не є такою, що міститься на умовах оголошення з огляду на таке. Пунктом 1 розділу ІІІ оголошення передбачено, що повноваження щодо підпису документів (пропозиції учасника закупівлі та договору за результатами проведення закупівлі) уповноваженої особи учасника закупівлі підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів – розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/ або протокол зборів засновників, тощо); для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність; для фізичних осіб-підприємців – свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Особа(и), що визначена(і) згідно з даним пунктом, складає(ють) згоду суб’єкта персональних даних на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних згідно з вимогами чинного законодавства України та надає(ють) її в документах, що підтверджують повноваження щодо підпису документів.
Отже, згідно до умов оголошення згоду суб’єкта персональних даних на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних згідно з вимогами чинного законодавства України надає особа, яка уповноважена підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів.
Посилання учасника закупівлі ТОВ «Геомонітор» на пункт 10 додатку 1 до оголошення не можу бути прийняте до уваги, оскільки згідно з цим пунктом лист-згода в довільній формі на використання інформації на виконання вимог Закону України “Про захист персональних даних” підписується фізичними особами, щодо яких подано інформацію про відсутність звинувачення у скоєнні злочину або засудження до кримінального покарання. Працівники ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» Кононенко Г.В. та Король М.Д. не є такими особами щодо яких подано інформацію про відсутність звинувачення у скоєнні злочину або засудження до кримінального покарання, а тому, згідно до умов оголошення не передбачено надання ними відповідних листів-згод.
3. Учасник спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» нібито не надав таблицю № 1 додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі (завдання на проектування).
Твердження ТОВ «Геомонітор» в цій частині не відповідає дійсності, оскільки учасником спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» в складі документів своєї пропозиції надано файл «Проект договору», який містить таблицю № 1 додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі (завдання на проектування).
4. Учасник спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» нібито не надав Зведений кошторис (договірна ціна).
Твердження ТОВ «Геомонітор» в цій частині не відповідає дійсності, оскільки учасником спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» в складі документів своєї пропозиції надано файл «Проект договору», який містить зведений кошторис та договірну ціну.
5. Учасник спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» повинен був двічі надати інформацію (в довільній формі) про його відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв та про те, що у пропозиції ним зазначено достовірну інформацію, оскільки така вимога пункту 5 додатку 1 до оголошення дублюється в пункті 15 того ж додатку.
Твердження ТОВ «Геомонітор» в цій частині є хибним, оскільки з умов оголошення не вбачається, що учасники повинні подавати той чи інший документ двічі. Учасником спрощеної закупівлі ТОВ «УКРІНТЕРПРОЕКТ» в складі своєї пропозиції надано файл «Інформація відповідність кваліфікаційним», який містить інформацію (в довільній формі) про його відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв та про те, що у пропозиції ним зазначено достовірну інформацію, що в повній мірі відповідає вимогам оголошення.
Зважаючи на вище зазначене, вважаємо, що вимога ТОВ «Геомонітор» щодо скасування протоколу уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області № 08/02/21-1 від 8 лютого 2021 року, яким Переможцем спрощеної закупівлі визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРІНТЕРПРОЕКТ», не відповідає діючому законодавству України та, взагалі, є необґрунтованою, викладені в ній факти є надуманими та такими, що не відповідають умовам оголошення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо прийнятого рішення Замовника
Номер:
9b5ca93a6f1b4e2499110dc8e53ef0e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-14-005474-c.a2
Назва:
ВИМОГА щодо прийнятого рішення Замовника
Вимога:
Уповноваженій особі
Визирської сільської ради
Лиманського району
Одеської області.
п. Дем’яненко О.М.
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2020-12-14-005474-c
ВИМОГА
щодо прийнятого рішення Замовника
Замовником торгів, Визирською сільською радою Лиманського району Одеської області, було розпочато спрощену закупівлю, ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-14-005474-c, відповідно до Оголошенні про проведення процедури закупівлі (далі – Оголошення), затвердженого Протокольним рішенням Уповноваженої особи № 14/12/20-4 від 14 грудня 2020 р. за предметом: ДК 021:2015 45000000-7 - «Будівельні роботи та поточний ремонт» (Виготовлення проектно-кошторисної документації «Будівництво госпобутової каналізації північної частини та каналізаційних очисних споруд села Першотравневе Лиманського району Одеської області»), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (зі змінами та доповненнями, у редакції Закону з 19.04.2020р.) (далі – Закон).
Корпорація «Енергоресурс-інвест» (надалі – Учасник,Корпорація) виявла бажання взяти участь у зазначеній вище закупівлі та подала тендерну пропозицію з дотриманням вимог ч.9 ст.14 Закону, відповідно до якої пропозиції подаються учасниками шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
Відповідно до ч.11 ст.14 Закону Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону визначена найбільш економічно вигідною.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Корпорації «Енергоресурс-інвест» Протоколом уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області № 12/01/21-3 від 12 січня 2021 року, Дем’яненко О.М. (далі – Протокол) вирішено відхилити вищезазначену пропозицію.
Вважаємо, що Рішення Замовника є необґрунтоване та підлягає скасуванню, виходячи із наступного:
По першому пункту відхилення Замовник в Протоколі зазначає: «Згідно вимог Додатку 4 до Оголошення, Учасником надається письмове пояснення про статус платника податків. Учасником спрощеної закупівлі в складi документації не надано письмового пояснення про статус платника податків».
У примітці Додатку 4до Оголошення міститься таке: «- у разі надання пропозиції учасником - не платником ПДВ згідно з чинним законодавством (про статус платника податків обов’язково має бути додатково подано письмове пояснення), такі пропозиції надаються без врахування ПДВ та відомості заповнюються в пропозиції без ПДВ».
У складі пропозиції Учасника міститься документ під назвою «фіз особа» в якому зазначено, що Корпорація «Енергоресурс-інвест» є платником ПДВ згідно з чинним законодавством, тому вимога щодо обов’язкового надання письмового пояснення про статус платника податків для неплатників ПДВ є незаконною та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Корпорації Енергоресурс-інвест».
По другому пункту відхилення
Замовник в Протоколі зазначає: «Підпунктом 5 Додатку 1 Оголошення передбачено, що учасник додатково в інших документах пропозиції повинен надати інформацію (в довільній формі) про його відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв та про те, що у пропозиції ним зазначено достовірну інформацію. Учасник не надав такої інформації».
Відповідно до вимог зазначених у п.п. 5 Додатку 1 до Оголошення Учасник надав в складі пропозиції : «Гарантійний лист. санкції» в якому підтверджено відповідальність Учасника за достовірність наданої інформації та додатково наведено інформацію (в довільній формі) про відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв та про те, що у пропозиції Учасником зазначено достовірну інформацію.
Слід зазначити, , що вимоги п.п. 5 Додатку 1 до Оголошення Учасником дотримано в повній мірі, тому вищенаведена підстава для відхилення є неправомірною, та такою, що порушує статтю 5 Закону, в частині принципів здійснення закупівель.
Рішення уповноваженої особи повинні базуватися та виноситися виключно у відповідності з вимогами, передбаченими чинним законодавством України та Оголошенням, а не керуватися своїми суб’єктивними домислами, припущеннями та на власний розсуд трактуючи норми чинного законодавства України та умови Оголошення.
По третьому пункту відхилення Замовник в Протоколі зазначає: «Пунктом 19 Додатку 1 до Оголошення передбачено, що на підтвердження досвіду належного виконання аналогічного договору Учасником надається довідка відповідної форми, лист відгук та акт виконаних робіт. Учасником в складі документів пропозиції надано довідку та копії актів виконаних робіт, інформація в яких не відповідає одна одній, а саме – не збігаються терміни виконання робіт, вказані в договорах з фактичним виконанням робіт (згідно актів здачі-приймання виконаних робіт та календарному плану)».
Корпорація «Енергоресурс-інвест» повідомляє, що у складі пропозиції Учасника надано довідку, за формою 1, що підтверджує наявність досвіду виконання аналогічних договорів разом з листами-відгуками від замовників таких договорів, щодо належного виконання з боку Учасника зобов’язань за цими договорами, актами виконаних робіт. Інформація вказана в вищезазначених документах не обов’язково повинна відповідати одна одній, що стосується відмінностей у термінах виконання робіт, вказаних в договорах з фактичним виконанням робіт (згідно актів здачі-приймання виконаних робіт та календарному плану) та не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника Договори представлені Учасником, на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме: договір №35-7/12 РП від 10.08.2012р.; договір №01-1/13 РП від 02.01.2013р. та договір №16-7/19 РП від 16.07.2019р виконані якісно та в повній мірі, про що свідчать позитивні листи-відгуки від Замовників.
Відмінності у термінах виконання робіт, вказаних в договорах з фактичним виконанням робіт (згідно актів здачі-приймання виконаних робіт та календарному плану) не можуть бути підставою для відхилення Учасника, адже здача робіт у після встановлений термін відповідно до договорів є погодженою з Замовниками та спричинена затримкою погоджень проектних рішень з боку Замовників. Наведені вище об’єктивні причини відмінностей у термінах виконання робіт є незалежними від Учасника і аж ні як не можуть стати причиною для відхилення.
По четвертому пункту відхилення Замовник в Протоколі зазначає: «Підпунктом 16 Додатку 1 до Оголошення передбачено надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, яка містить дані щодо терміну дії сертифікатів. Учасником в складі документів пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, яка не містить терміну дії сертифікатів працівників».
Корпорація «Енергоресурс-інвест» повідомляє, що на вимогу п.п 15 Додатку 1 до Оголошення надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації з інформацією про сертифікати працівників та дату їх видачі. На кваліфікаційних сертифікатах не зазначено термін їх дії, а лише дату видачі, оскільки у відповідності до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність», абзац 21: «Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується. Відомості про дотримання цих вимог вносяться до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва». Тобто, термін дії кваліфікаційного сертифіката не обмежується. Перевірити чинність наданих кваліфікаційних сертифікатів можна у відкритому доступі в реєстрах: «Перелік членів всеукраїнської громадської організації «Гільдія проектувальників у будівництві»».
Учасник Корпорація «Енергоресурс-інвест» задовольнив вимогу п.п 16 Додатку 1 до Оголошення в повній мірі, що свідчить про неправомірність уповноваженої особи Організатора закупівлі вважати її причиною для відхилення.
З огляду на вищезазначене, Корпорація «Енергоресурс-інвест» вважає, що її пропозиція відповідає нормам чинного законодавства України та умовам Оголошення і відповідно не може бути відхилена, а уповноважена особа повинна винести рішення про намір укласти договір про закупівлю на підставі частини 15 статті 14 Закону.
Вважаємо, що Замовником було порушено принципи, встановлені статтею 5 Закону
З огляду на вищезазначене, і керуючись нормами чинного законодавства України, вимагаємо:
1. Прийняти Вимогу щодо прийнятого рішення Замовника до розгляду.
2. Надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції Учасника Корпорації «Енергоресурс-інвест» умовам, визначеним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, шляхом надання відповіді Учаснику з такою інформацією не пізніш як через три робочі дні з дня надходження Вимоги щодо прийнятого рішення Замовника до розгляду через електронну систему закупівель.
3. Скасувати Протокол уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області № 12/01/21-3 від 12 січня 2021 року Дем’яненко О.М.
4. Повторно розглянути пропозицію Учасника Корпорація «Енергоресурс-інвест»» та прийняти рішення з дотриманням всіх норм чинного законодавства України.
Президент
Корпорації «Енергоресурс-інвест» Ніронович І.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо прийнятого рішення Замовника.pdf 13.01.2021 16:10
- Відповідь на вимогу Енергоресурс- інвест.pdf 18.01.2021 11:53
Дата подачі:
13.01.2021 16:10
Вирішення:
12.01.2021 року протоколом уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району в Одеській області № 12/01/21-3 відхилено пропозицію учасника закупівлі Корпорації «Енергоресурс-інвест» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-14-005474-c). Підставою для відхилення пропозиції стала невідповідність пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (пункт 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»).
13.01.2021 року учасник закупівлі Корпорація «Енергоресурс-інвест» звернувся до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, оскільки вважає рішення замовника про відхилення необґрунтованим і таким, що підлягає скасуванню.
Підставами для відхилення пропозиції учасника стали, зокрема, такі невідповідності:
1) Згідно вимог Додатку 4 до Оголошення Учасником надається письмове пояснення про статус платника податків. Учасником спрощеної закупівлі Корпорацією «Енергоресурс-інвест» в складі документів пропозиції не надано письмового пояснення про статус платника податків.
Учасник Корпорація «Енергоресурс-інвест» у своїй вимозі підтверджує, що дійсно не надав письмового пояснення про статус платника податків, але не погоджується з рішенням Замовника в цій частині з таких причин: по-перше, відомості про статус платника податків нібито містяться в документі пропозиції під назвою «фіз особа»; по-друге, вимога Замовника про надання письмового пояснення про статус платника податків є незаконною.
Твердження Учасника про наявність відомостей про статус платника податків в документі пропозиції під назвою «фіз особа» не відповідає дійсності. Цей документ по суті є листом-поясненням причин неподання документів, передбачених для учасників фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Щодо твердження Учасника про нібито незаконність вимоги Замовника про надання письмового пояснення про статус платника податків надається пояснення. По-перше, згідно до частини третьої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачені обов’язкові складові оголошення про проведення спрощеної процедури. Разом з цим, абзацом 15 частини 3 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Отже, вимога замовника про надання учасником пояснення про статус платника податків не є незаконною. По-друге, згідно до частини сьомої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Учасником даної закупівлі Корпорацією «Енергоресурс-інвест» вимог щодо усунення порушень в передбачений законом період не надходило.
2) Пунктом 5 Додатку 1 до Оголошення передбачено, що учасником в складі документів пропозиції надається інформація в довільній формі про його відповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв та про те, що у його пропозиції ним зазначено достовірну інформацію. Учасником спрощеної закупівлі Корпорацією «Енергоресурс-інвест» в складі документів пропозиції не надано такої інформації.
Не погоджуючись с таким висновком Замовника Учасник Корпорація «Енергоресурс-інвест» стверджує, що підтвердив свою відповідність кваліфікаційним критеріям та повідомив, що ним у пропозиції надано достовірну інформацію, в документі «Гарантійний лист. санкції».
Твердження Учасника про наявність такої інформації не відповідає дійсності, оскільки в наданому ним документі під назвою «Гарантійний лист. санкції» лише скопійовано вимогу Замовника про надання відповідної інформації.
3) Пунктом 19 Додатку 1 до Оголошення передбачено, що для підтвердження належного виконання аналогічного договору Учасником надається довідка відповідної форми, лист-відгук та акт виконаних робіт. Учасник закупівлі Корпорація «Енергоресурс-інвест» в складі документів пропозиції надав довідку та копії актів виконаних робіт, інформація в яких не відповідає одна одній. Так, згідно довідки про досвід виконання аналогічного договору (файл «аналог.дог.») термін виконання робіт за договором з Шацькою селищною радою з 02.01.2013 по 20.12.2013, а згідно до акту здачі-приймання виконаних робіт роботи виконано 09.09.2013. При цьому, в договорі № 01-1/13 від 02.01.2013, укладеному між КОРПОРАЦІЄЮ «ЕНЕРГОРЕСУРС-ІНВЕСТ» та Шацькою селищною радою, термін виконання робіт зазначено до 29.04.2013 та у будь-якому випадку не більше 120 календарних днів. Тобто надані документи не підтверджують належне виконання умов договору. Крім того, в довідці про досвід виконання аналогічного договору зазначено, що період виконання робіт з ТОВ «Консалтингова компанія Бізнес Форвард Україна» з 16.07.2019 по 25.05.2019, в той час як акт здачі-приймання виконаних робіт містить дату 02.12.2020 (файл «Попасна_дог_акт_лист_відгук»). Також, з наданих документів по виконанню договору з Глинянською міською радою від 10.08.2012 зазначено, що термін його виконання – 1 місяць, в календарному плані виконання робіт зазначено термін з липня по листопад 2012 року, в той час як акт приймання-передачі виконаних робіт підписано 04.12.2012 (файл «Договір Глиняни акт відгук»). Отже, надані документи не підтверджують належне виконання учасником умов укладених ним аналогічних договорів.
При цьому, вимога Замовника, викладена в пункті 19 Додатку 1 до Оголошення передбачає надання актів виконаних робіт саме для підтвердження належного досвіду виконання з боку учасника зобов’язань за аналогічним договором.
Стаття 526 ЦК України - Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Виконання зобов’язань, реалізація, зміна та припинення певних прав у договірному зобов’язанні можуть бути зумовлені вчиненням або утриманням від вчинення однією із сторін у зобов’язанні певних дій чи настанням інших обставин, передбачених договором, у тому числі обставин, які повністю залежать від волі однієї із сторін. Основною умовою належного виконання до¬говірного зобов’язання є його виконання належни¬ми сторонами, оскільки договором є домовленість двох або більше сторін (ст. 626 ЦК України)
4) Пунктом 16 Додатку 1 до Оголошення передбачено надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, яка містить дані щодо терміну дії сертифікатів. Учасником закупівлі Корпорація «Енергоресурс-інвест» в складі документів пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, яка не містить термін дії сертифікатів працівників.
Не погоджуючись с таким висновком Замовника Учасник Корпорація «Енергоресурс-інвест» визнає, що дійсно не зазначив в довідці дані щодо терміну дії сертифікатів, але в тексті вимоги посилається на законодавче регулювання тривалості та продовження цих термінів.
Замовник не погоджується з мотивацією учасника з таких міркувань. По-перше, підставою для відхилення пропозиції учасника Корпорація «Енергоресурс-інвест» є невідповідність його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, що передбачено пунктом 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно до умов оголошення довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації повинна містити дані щодо терміну дії сертифікатів, однак учасником таких даних не зазначено. По-друге, згідно примітці до пункту 1 розділу ІІІ Оголошення, якщо учасник не подав у складі своєї пропозиції документи, які не передбачені чинним законодавством для нього або за інших причин, а вони вимагаються Оголошенням, він повинен надати щодо цього письмове пояснення, в якому зазначає законодавчі підстави (посилання на відповідний нормативно-правовий акт) ненадання вищезазначених документів. Такого письмового пояснення причин не зазначення термінів дії сертифікатів в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації учасником в складі документів пропозиції не надано.
Таким чином, вимога учасника закупівлі Корпорація «Енергоресурс-інвест» про скасування протоколу уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району в Одеській області № 12/01/21-3 про відхилення його пропозиції є необґрунтованою, не вмотивованою та такою, що не ґрунтується на нормах закону та умовах Оголошення про закупівлю, а тому не підлягає задоволенню.
Відповідь з додатковою аргументацією щодо причин невідповідності пропозиції учасника умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі надано на підставі частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо прийнятого рішення Замовника
Номер:
02c64550b73d4e28b13d37936d9dc66b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-14-005474-c.a1
Назва:
Вимога щодо прийнятого рішення Замовника
Вимога:
Опис у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо прийнятого рішення Замовника.pdf.p7s 11.01.2021 16:39
- Вимога щодо прийнятого рішення Замовника.pdf 11.01.2021 16:39
- Відповідь ТОВ Геомонітор.pdf 14.01.2021 18:07
Дата подачі:
11.01.2021 16:39
Вирішення:
05.01.2021 року протоколом уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району в Одеській області № 05/01/21-1 відхилено пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ГЕОМОНІТОР» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-14-005474-c). Підставою для відхилення пропозиції стала невідповідність пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (пункт 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»).
11.01.2021 року учасник закупівлі ТОВ «ГЕОМОНІТОР» звернувся до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, оскільки вважає рішення замовника про відхилення необґрунтованим, необ’єктивним, упередженим та безпідставним.
Підставами для відхилення пропозиції учасника стали, зокрема, такі невідповідності:
1) пунктом 1 розділу ІІІ Оголошення передбачено, що учасником надається «затверджена фінансова звітність за останній звітний період, складена та заповнена у відповідності до вимог законодавства та документ, яким дану фінансову звітність було затверджено у відповідності до чинного законодавства України та/або документів учасника». Згідно до підпункту 11 пункту 8.3 Статуту, наданого учасником закупівлі ТОВ «ГЕОМОНІТОР» до компетенції загальних зборів учасників Товариства належить затвердження результатів діяльності Товариства за рік або інший період.
Учасником ТОВ «ГЕОМОНІТОР» в складі документів своєї пропозиції (файл «5.4 Фінансова звітність за 2019 р.») надано баланс та звіт про фінансові результати за 2019 рік, однак, рішення загальних зборів учасників Товариства про затвердження результатів діяльності Товариства за 2019 рік не надано.
Учасник ТОВ «ГЕОМОНІТОР» з такими висновками замовника не погоджується з огляду на те, що, на його думку, по-перше, затвердження фінансової звітності не передбачено діючим законодавством України та, по-друге, не передбачено документами учасника, оскільки підпункт 11 пункту 8.3 Статуту містить таке повноваження загальних зборів, як «затвердження результатів діяльності Товариства за рік»
Таке твердження учасника є необґрунтованим з огляду на таке. Відповідно до абзацу 16 пункту 2 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28.02.2000 фінансова звітність малого підприємства складається з балансу і звіту про фінансові результати. Національним положенням (стандартом) НПБО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Мінфіну України
від 07.02.2013 р. № 73, з урахуванням змін та доповнень, внесених наказом Мінфіну України від 20.06.2018 р. № 564, - визначаються мета, склад і принципи складання фінансової звітності та вимоги до визнання і розкриття її елементів.
Норми вище зазначеного Національного положення (стандарту) застосовуються до фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності юридичних осіб усіх форм власності (крім банків та бюджетних установ), які зобов’язані подавати фінансову звітність згідно із законодавством.
Згідно до пункту 1.1 Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю метою його діяльності є отримання прибутку. Оскільки баланс містить відомості про оборотні та необоротні активи, власний капітал та довгострокові і поточні зобов’язання, а звіт про фінансові результати містить відомості про чистий дохід платника податків, то така звітність і є відображенням результатів діяльності Товариства за рік, тому згідно до підпункту 11 пункту 8.3 його Статуту підлягає затвердженню загальними зборами. Разом з цим, такого документу учасником закупівлі не надано.
2) Пунктом 1 розділу ІІІ Оголошення передбачено, що учасником в складі документів пропозиції надається проект договору згідно з додатком 3 до Оголошення. В додатку 3 до Оголошення міститься проект договору, невід’ємними додатками до якого є завдання на проектування, кошторис, календарний план робіт та договірна ціна.
Учасником ТОВ «ГЕОМОНІТОР» в складі документів пропозиції (файл «6.2 Проект договору про закупівлю») надано проект договору, в якому зазначено, що його невід’ємними додатками є завдання на проектування, кошторис, календарний план робіт та договірна ціна. Разом з цим, в документах пропозиції учасника відсутні додатки до проекту договору календарний план робіт та договірна ціна.
Учасник з такими висновками замовника не погоджується, оскільки, на його думку, оголошенням прямо не передбачено надання календарного плану робіт та договірної ціни. З огляду на те, що всі додатки до договору є його невід’ємними частинами, без яких він не має юридичної сили, Оголошенням передбачено надання його проекту в повному обсязі, включаючи всі додатки.
Параметрами календарного плану робіт в найпростішому варіанті є дати початку та закінчення кожної роботи, їх тривалість. Планування робіт є важливою умовою досягнення заданих показників тривалості проектування, будівництва і вартості об'єктів.
Невизначеність, що має місце при плануванні, призводить до значних розбіжностей між планом і фактичним виконанням робіт в ході проектування будівництва і необхідності перерахунків календарного плану.
Пунктом 6 Додатку 1 до Оголошення передбачено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та/або викладення вимог Оголошення з боку учасників закупівлі, означатиме, що учасники закупівлі повністю усвідомлюють зміст цього оголошення та його вимоги. Учасники подають лист про ознайомлення з Оголошенням та викладеним в ньому умовами. При цьому, від учасника закупівлі в період підготовки до закупівлі запитань та уточнень з приводу надання або ненадання додатків до договору не надходило. Натомість в складі пропозиції ним надано відповідний лист про ознайомлення з Оголошенням та викладеним в ньому умовами.
Таким чином, вимога учасника в цій частині є необґрунтованою та такою, що не відповідає умовам Оголошення.
3) Згідно до вимог пункту 16 додатку 1 до Оголошення учасником надається довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації. Пунктом 17 додатку 1 до Оголошення передбачено, що на підтвердження інформації, зазначеній у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації надаються: копія наказу про прийняття на посаду та/або копія трудової книжки або копія цивільно-правової угоди. Додатком 2 до Оголошення, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, передбачено строк виконання робіт до 28.02.2021.
Учасником ТОВ «ГЕОМОНІТОР» в складі документів пропозиції (файл «2.15 Довідка. Наявність працівників відповідної кваліфікації») надано довідку, яка містить інформацію про наявність у нього найманих працівників інженерів-проектувальників Бичек Дениса Павловича та Щербакової Галини Данилівни. Разом з цим учасником надано копії цивільно-правових угод з інженерами-проектувальниками Бичек Денисом Павловичем та Щербаковою Галиною Данилівною, строк дії яких закінчується 31 грудня 2020 року (файл «2.16 Документи. Наявність працівників відповідної кваліфікації»).
Не погоджуючись з такими висновками замовника учасник вважає, що Оголошення не містить вимог щодо надання учасником документів, строк дії яких повинен збігатися зі строками виконання договору.
Таке твердження учасника є хибним, оскільки з умов Оголошення вбачається, що учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації здатних виконувати умови договору, в разі визнання цього учасника переможцем закупівлі. В той же час, учасником закупівлі надано договори цивільно-правового характеру з інженерами-проектувальниками, строк дії яких сплив у 2020 році, а отже, учасник не підтвердив наявність у нього таких працівників на теперішній час.
Важливе значення для застосування цивільного законодавства має порядок визначення строку та терміну. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. У той час як терміном є календарна дата або вказівка на подію, яка має неминуче настати.
Договір укладається на певний строк та на виконання конкретної роботи, тому ці умови мають бути чітко прописані в договорі (статті 631, 846, 905 ЦК України). Строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Договір набирає чинності з моменту його укладення. Сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення. Закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії договору.
Сторони при укладенні договору про надання послуг, визначаючи таку істотну його умову як строк договору діють на власний розсуд і основним фактором виступає домовленість сторін, що є дієвим підтвердженням дії принципу свободи договору.
Враховуючи вищезазначене, вимога учасника закупівлі ТОВ «ГЕОМОНІТОР» про скасування протоколу уповноваженої особи Визирської сільської ради Лиманського району в Одеській області № 05/01/21-1 про відхилення його пропозиції є необґрунтованою, не вмотивованою та такою, що не ґрунтується на нормах закону та умовах Оголошення про закупівлю, а тому не підлягає задоволенню.
Відповідь з додатковою аргументацією щодо причин невідповідності пропозиції учасника умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі надано на підставі частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено