-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Електрична енергія та супутні послуги Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. Категорія Замовника: Згідно п. 3, ч. 1, ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" ,
Торги не відбулися
10 365 240.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 62 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 62 000.00 UAH
Період оскарження:
11.12.2020 16:30 - 08.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо вимог тендерної документації
Номер:
cf65f638e4ad48829834492df1efa5f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-11-007011-b.b1
Назва:
Щодо вимог тендерної документації
Вимога:
Тендерної документацією Замовника встановлено, що «Учасник повинен надати підтвердження наявності в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області.»
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території м. Києва постачальників з інших регіонів України.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на на території Рівненської області. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на на території Рівненської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності приміщення центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.12.2020 17:27
Вирішення:
Шановний учаснику!
Тендерний комітет розглянув Вашу вимогу на закупівлю електричної енергії (ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-02-002322-a) та повідомляє наступне.
Тендерна документація була розроблена та складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Замовником були передбачені однакові кваліфікаційні критерії до усіх учасників відповідно до ст. 16 Закону. Зокрема, Замовник вимагає від учасників надання інформації про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для виконання умов договору щодо предмету закупівлі.
Відповідність даному кваліфікаційному критерію повинно підтверджуватись наявністю в учасника приміщення центру обслуговування споживачів, або наявністю власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області. Дана вимога є обов’язковою, оскільки відповідно до специфіки роботи Замовника, переможцем процедури закупівлі буде здійснюватись постачання товару на соціально важливі об’єкти – заклади освіти міста.
Даний критерій був застосований з метою належного виконання переможцем процедури закупівлі своїх зобов’язань, у тому числі й щодо надання якісних послуг, що супроводжують постачання товару. Зокрема, забезпечувати належну організацію роботи для можливості передачі та обробки звернень/скарг/претензій Замовника з питань, що пов’язані з виконанням Договору, брати участь у розгляді цих звернень/скарг/претензій, отримувати роз’яснення та інформації передбачених законодавством, прийомом та видачею платіжних документів (рахунків, актів купівлі-продажу), а також проведенням особистого прийому споживачів учасником.
Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 (далі – Правила) передбачає: «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором».
Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених Правил електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів, а споживач, в свою чергу, має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Як бюджетна установа, Управління освіти у своїй діяльності керується Бюджетним кодексом України. У разі порушення бюджетного законодавства, бюджетні зобов’язання не реєструються, а посадові особи бюджетної установи несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законом. В разі порушення термінів взяття бюджетних зобов’язань, замовником не буде здійснена вчасна оплата за поставлений товар, нараховуватимуться пеня та штрафні санкції, що для є не припустимим. Тому замовником встановлено критерій, що унеможливить виникнення таких випадків.
Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Отже, мета включення даного кретерію-вимоги до Тендерної документації – це отримання Замовником якісних послуг та відносин між суб’єктами-учасниками, що передбачає процедура.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи з специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та дотриманням законодавства в цілому.
Тож, Замовник жодним чином не обмежує учасників щодо їх територіального місцезнаходження, а лише наполягає на наявності співробітників учасника та відповідальних осіб у межах відповідної територіальної одиниці, задля належного виконання переможцем закупівлі зобов’язань взаємодії із замовником, об’єкти якого розташовані у межах Рівненської області.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.01.2021 16:36