Розроблення проектно-кошторисної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-18-01 Рівне – Здолбунів – Мізоч – Дубно на ділянці км 0+000 – км 10+708, км 25+950 – км 49+807, Рівненська область
Місцезнаходження замовника: 33028, м. Рівне, вул. Пушкіна, 19.
Категорія замовника: пункт 3 частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі"; юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: забезпечення тендерної пропозиції має бути надане у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії та детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в Тендерній документації.
Завершена
2 420 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 100.00 UAH
Період оскарження:11.12.2020 15:50 - 25.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірні дії Замовника
Номер:fcc5ea53aff24108b586dd123c94fbe0
Пов'язана кваліфікація:товариство з обмеженою відповідальністю "Експерт Проект Плюс", UA-EDR 41041331
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-11-002998-a.a1
Назва:СКАРГА на неправомірні дії Замовника
Скарга:
Антимонопольний комітет України
(Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
03035, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липківського, 45
Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються:
Служба автомобільних доріг у Рівненській області
ЄДРПОУ: 25894919
33028, Україна , Рівненська область, м. Рівне, вул. Пушкіна 19
+38 (036) 226-74-01 +380503752875
tender07@meta.ua
Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження:
Товариство з обмеженою
відповідальністю
«ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС»
Юридична адреса: 46008, м. Тернопіль,
вул. Микулинецька ,3А
Код ЄДРПОУ 41041331
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2020-12-11-002998-a
СКАРГА
на неправомірні дії Замовника
11 грудня 2020 року Службою автомобільних доріг у Рівненській області (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі «Розроблення проектно-кошторисної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-18-01 Рівне – Здолбунів – Мізоч – Дубно на ділянці км 0+000 – км 10+708, км 25+950 – км 49+807, Рівненська область (ДК 021:2015 - 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» (надалі – ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС») приймало участь у відкритих торгах на закупівлю послуг «Розроблення проектно-кошторисної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-18-01 Рівне – Здолбунів – Мізоч – Дубно на ділянці км 0+000 – км 10+708, км 25+950 – км 49+807, Рівненська область (ДК 021:2015 - 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)» та згідно вимог Тендерної документації подало тендерну пропозицію.
30 грудня 2020 року о 13:43 за результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною є пропозиція ТОВ «ЕКПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС».
Відповідно до ч.9 ст.29 Закону України «Про Публічні закупівлі» (далі – Закон) після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до Протоколу № 22 засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 20.01.2021 року пропозицію ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» було неправомірно відхилено. Замовник обґрунтовує це тим, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію в довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю), а у складі пропозиції ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС міститься довідка вих.№17Т від 28.12.2020р., відповідно до якої ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» до виконання робіт (надання послуг) не планує залучати інших суб’єктів господарювання (субпідрядних організацій) в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, при цьому відсутня інформація про незалучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» категорично не погоджується з прийнятим рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства та вважає дії Замовника упередженими та неправомірними.
Згідно вимог пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлу(ів) який(і) повинен(ні) містити: інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (згідно з переліком додатку №2); – інформація щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (згідно з переліком додатку №2); – інформація та документи щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним вимогам (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також відповідній технічній специфікації (надаються згідно п. 6 розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та додатку №4); – документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів. Учасник надає копію необхідного(их) документа(ів), із зазначенного переліку для підтвердження повноважень щодо підпису документів тендерної пропозиції, а залежності від його організаційної правової форми). – у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;– інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (у тому числі, що передбачена додатком №3); документи, що підтверджують правомочність керівника: рішення про призначення керівника (у формі оригіналу або належним чином завіреної копії або виписки/витягу з протоколу або іншого розпорядчого документу органу підприємства/організації до компетентності якого, згідно статутних документів, відноситься прийняття такого рішення); наказ про призначення керівника (у формі оригіналу або належним чином завіреної копії); установчі документи (статут або установчий договір, або засновницький договір, або положення тощо (у формі оригіналу або належним чином завіреної копії) або код доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки та установчих документів); Скановану Легалізовану*** чинну редакцію Статуту іноземного суб’єкта господарювання Учасника процедури закупівлі, який здійснює свою діяльність через постійне представництво (зі всіма зареєстрованими змінами та доповненнями у разі наявності таких). Скановану Легалізовану*** виписку з торгового (банківського) реєстру країни, де учасник має офіційно зареєстроване підприємство або іншого установчого документу (еквівалентного доказу правового статусу), що визнається як такий законодавством країни реєстрації, громадянства або місця знаходження такого суб’єкта і виданий компетентними органами цієї країни. Скановане свідоцтво про реєстрацію представництва Учасника процедури закупівлі нерезидента видане Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Скановане Легалізоване*** положення про представництво Учасника процедури закупівлі нерезидента. Скановану Легалізовану*** довіреність на керівника представництва Учасника процедури закупівлі нерезидента.» Отже виходячи із вищезазначеного Замовником не було встановлено вимоги про надання інформації про залучення/незалучення субпідрядника/ співвиконавця у формі сканованого документа або заповнення відповідного електронного поля у електронній системі.
Згідно із пунктом 8 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю)».
Оскільки вимогою Замовника в тендерній документації було вказано надати інформацію в довільній формі тому ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» в своїй тендерній пропозиції подало інформацію в довільній формі (тобто у вільній формі, за власним бажанням Учасника) де вказується, що учасник не планує залучати до виконання робіт чи послуг інших суб’єктів господарювання (субпідряних організацій) а саме Учасником було надано довідку .№ 17Т від 28.12.2020р. та заповнено відповідну електронну графу у електронній системі закупівель у якій зазначили, що Учасник ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» не планує залучати до виконання робіт чи надання послуг інших суб’єктів господарювання (субпідряних організацій), окрім цього в складі пропозиції відсутня будь-яка інформація, де б зазначалось, що Товариство планує залучати будь-яку субпідрядну організацію.
Відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до пункту 3 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» затвердженого Наказом Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 року, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником/органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку та є відкритою. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Оскільки ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» шляхом заповнення електронних полів на майданчику вказало інформацію, що залучення інших суб’єктів господарювання не
планується, що відповідно до законодавства вважається автентичною до інформації, яка розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, вважаємо, що вимогу замовника виконано в повному обсязі відповідно до чинних нормативно -правових актів та Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до Протоколу № 22 від 20.01.2021 року засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Рівненській області Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» спираючись на абзац 3 пункт 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону. Оскільки вся інформація, яка подана у складі нашої тендерної пропозиції є достовірною та відповідає всім вимогам замовника та Закону України «Про публічні закупівлі» (на підтвердження цього подано у складі пропозиції Гарантійний лист № 5Т від 28.12.2020 року, в якому Товариство гарантує достовірність інформації наданої у складі тендерної пропозиції) вважаємо рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» упередженим та неправомірним.
Виходячи із вищеописаного вважаємо, що під час розгляду пропозиції ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» Замовником було порушено принципи здійснення публічних закупівель які встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зокрема такі дії Замовника порушують законні права та інтереси ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» на об’єктивну та неупереджену оцінку пропозицій конкурсних торгів.
Також, беручи до уваги Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22143-р/пк-пз від 30.11.2020 року, відповідно до якого пропозиція Скаржника була неправомірна відхилена з причин ненадання довідки з інформацією про залучення або не залучення субпідрядника/співвиконавця, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлі, а зазначення даної інформації у електронній формі в електронній системі закупівель на підставі всього вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ПЛЮС» за процедурою закупівлі «Розроблення проектно-кошторисної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-18-01 Рівне – Здолбунів – Мізоч – Дубно на ділянці км 0+000 – км 10+708, км 25+950 – км 49+807, Рівненська область (ДК 021:2015 - 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)» як таке, що прийняте з порушенням статті 5 Закону. У випадку відсутності можливості в Замовника усунути порушення, що виникли в процесі проведення процедури закупівлі зобов’язати його відмінити тендер відповідно до п2. ст32 Закону.
Додатки:
1. Скріншот заповненого електронного поля.
З повагою,
Директор ТОВ «Експерт Проект Плюс » Данилович Ю.В.
Дата прийняття скарги до розгляду:27.01.2021 09:38
Дата розгляду скарги:09.02.2021 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:29.01.2021 11:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:12.02.2021 19:34
Дата виконання рішення Замовником:18.02.2021 12:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:Службою автомобільних доріг у Рівненській області скасовано рішення від 20.01.2021р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Експерт Проект Плюс» по закупівлі: Розроблення проектно-кошторисної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-18-01 Рівне – Здолбунів – Мізоч – Дубно на ділянці км 0+000 – км 10+708, км 25+950 – км 49+807, Рівненська область (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування), (UA-2020-12-11-002998-a)
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "Експерт Проект Плюс", Данилович Юрій 380976335132 ekspertproektplus@ukr.net