-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 за кодом 72310000-1 Послуги з обробки даних (послуги з актуалізації даних про споживачів, нарахування і облік сплати населенням за послуги з застосуванням відповідного програмного забезпечення, послуги комплексного обслуговування споживачів за принципом «єдиного вікна».)
Торги відмінено
3 466 310.40
UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» порядку проведення процедури закупівлі у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», (надалі по тексту - Закон), та в порядку статті 18 Закону
Номер:
ceab98c3393c484b9e1c95c0eb8e02e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-11-012701-c.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» порядку проведення процедури закупівлі у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», (надалі по тексту - Закон), та в порядку статті 18 Закону
Скарга:
Замовником, Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва», надалі – КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» та/або Замовник, проведена переговорна процедура, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-11-012701-c, з Комунальним концерн «Центр комунального сервісу» (Код ЄДРПОУ 39946227), надалі – КК «ЦКС», щодо закупівлі ДК 021:2015 за кодом 72310000-1 Послуги з обробки даних (послуги з актуалізації даних про споживачів, нарахування і облік сплати населенням за послуги з застосуванням відповідного програмного забезпечення, послуги комплексного обслуговування споживачів за принципом «єдиного вікна») на суму 3 466 310,40 грн. та прийнято рішення про намір укласти договір з КК «ЦКС» та оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, про що складено протокол засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» від 11 грудня 2020 року № 82/11.
Обґрунтуванням для застосування переговорної процедури КК «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» зазначає відсутність конкуренції з технічних причин.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі:
1) якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації;
2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
відсутність конкуренції з технічних причин;
існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
укладення договору з постачальником "останньої надії" на постачання електричної енергії або природного газу;
3) якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі:
виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера;
надання у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам;
розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера;
оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується;
здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях замовниками, визначеними у Законі України "Про оборонні закупівлі";
(абзац шостий пункту 3 частини другої статті 40 із змінами,
внесеними згідно із Законом України від 17.07.2020 р. N 808-IX)
4) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов'язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;
5) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера;
6) закупівлі товарів за процедурою відновлення платоспроможності боржника згідно із законодавством;
7) закупівлі юридичних послуг, пов'язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів щодо розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб'єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або рішень Ради національної безпеки і оборони України, введених в дію в порядку, визначеному законом, а також закупівлі товарів, робіт і послуг у разі участі замовника на підставі рішення Кабінету Міністрів України в міжнародних виставкових заходах.
Даний перелік підстав для застосування переговорної процедури є вичерпним.
Однак, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» вчиняє протиправні дії та порушує чинне законодавство України щодо порядку проведення закупівель, шляхом спроби прямого підписання договору з КК «ЦКС», при цьому приховуючи закупівлі, які повинні проводитись за процедурою відкритих торгів виходячи з наступного:
1. КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» обґрунтовує підставну проведення саме переговорної процедури закупівлі, зазначеної вище, - відсутність конкуренції з технічних причин.
Відповідно до ч.ч 4 та 5 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов'язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.
Виходячи з положень ч. 6 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
В опублікованому КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» обґрунтуванні щодо підстав проведення переговорної процедури відсутня будь-яка інформація про відсутність конкуренції на даному ринку, питання про дослідження наявності чи відсутності конкуренції на даному ринку взагалі не ставилось. Відсутні посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, а тому не зрозуміло, яким саме чином визначалась відсутність конкуренції.
2. В обґрунтуваннях КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» зазначає документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорних процедур закупівель:
- Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 грудня 2016 року № 1244 «Про єдину міську службу для комплексного обслуговування споживачів житлово-комунальних послуг за принципом «єдиного вікна» на базі комунального концерну «Центр комунального сервісу»;
- Рішення Київської міської ради від 14.05.2015 року № 467/1331 «Про створення комунального концерну «Центр комунального сервісу»;
- Рішення Київської міської ради від 21.09.2017 року № 40/3047 «Про затвердження Положення про інформаційну систему».
Однак, таких підстав, як Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Рішення Київської міської ради, тощо, для застосування переговорної процедури закупівлі, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено.
Відповідно до даних документів та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 100% засновником КК «ЦКС» є Київська міська рада.
Згідно Статут КК «ЦКС» є юридичною особою, має самостійний баланс, поточний та інші рахунки в установах банків, печатку, штампи і бланки із своїм найменуванням.
А тому, КК «ЦКС», є юридичною особою, та має такі ж самі права і обов’язки, передбачені чинним законодавством України, як і будь-який суб’єкт господарювання не залежно від організаційно-правової форми та/або форми власності.
І те, що 100% засновником КК «ЦКС» є Київська міська рада не надає КК «ЦКС» ніяких переважних прав перед іншими юридичними особами під час проведення процедур закупівлі.
3. В обґрунтуванні КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» зазначено: «Керуючись статтею 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції яка була чинна на момент надання послуг) у 2017-2020 р.р. році Керуюча компанія отримала від комунального концерну «Центр комунального сервісу» послуги ДК 021:2015 - 72310000-1 Послуги з обробки даних із застосуванням переговорної процедури закупівель, що свідчить про відсутність у Концерну конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку та відсутності альтернативних постачальників зазначеної послуги. Також слід зазначити, що договори, укладені у 2017-2020 р.р. із застосуванням переговорних процедур закупівель, виконуються Концерном належним чином».
Однак, те, що КК «ЦКС» надавало раніше послуги КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» із застосуванням переговорної процедури закупівель, ніяким чином не свідчить про відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку та відсутність альтернативних постачальників зазначеної послуги.
4. В обґрунтуванні КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» зазначено: «Окрім того, Концерн є користувачем інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва, створеного згідно з рішенням Київської міської ради від 21 вересня 2017 року N 40/3047 «Про затвердження Положення про інформаційну систему «Реєстр територіальної громади міста Києва. Таким чином Концерн має у своєму розпорядженні доступ до наповненого реєстру територіальної громади, який є єдиним джерелом відповідної інформації. Враховуючи вищезазначене, на сьогодні Концерн є єдиним комунальним підприємством, яке на підставі даних інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва», має змогу формувати актуальну базу споживачів житлово-комунальних послуг по всьому місту Києву.»
Однак, Положенням «Про інформаційну систему «Реєстр територіальної громади міста Києва» затверджено рішенням Київської міської ради №40/3047 21.09.2017, визначено порядок отримання інформації із інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва».
А тому, розробником інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва» є Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислюваний центр» (далі – КП «ГІОЦ»), що в свою чергу дозволяє напряму укласти договір КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» з КП «ГІОЦ» на отримання необхідної інформації із інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва».
5. В обґрунтуванні КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» зазначено: «Враховуючи пояснення представника Концерну, на сьогодні Концерн є єдиним комунальним підприємством, яке має змогу формувати актуальну базу споживачів житлово-комунальних послуг по всьому місту Києву. На сьогодні Концерн виконує всі функції для її оновлення та має доступ до інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва», що дозволить Керуючій компанії надавати споживачам послуги та отримувати за них оплату. Виходячи з вищезазначеного можна стверджувати, що не укладення договору з комунальним концерном «Центр комунального сервісу» може призвести до зупинення роботи по інформаційно-технологічному супроводженню нарахувань та розрахунків за послуги Керуючої компанії та унеможливить забезпечення надання Керуючою компанією, що матиме істотні негативні наслідки для господарської діяльності Керуючої компанії та життєдіяльності міста.»
Однак, відповідно до п.15 та п.16 рішення Київської міської ради від 9 жовтня 2014 року № 270/270 (надалі – рішення КМР 270/270) доручено перейменувати комунальне підприємство Печерського району м. Києва «Дирекція з управління нежитловим фондом Печерського району м. Києва» в комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» та віднести його до сфери управління Печерської районної в місті Києві державної адміністрації. Комунальному підприємству по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва «Печерськжитло», комунальному підприємству по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва «Хрещатик», комунальному підприємству по утриманню житлового господарства Печерського району м. Києва «Печерська брама», комунальному підприємству по утриманню та експлуатації житлового господарства Печерського району м. Києва «Липкижитлосервіс» передати комунальному підприємству «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» житловий фонд, який був переданий до сфери управління Печерської районної в місті Києві державної адміністрації та знаходиться у них на балансі, а також інше нерухоме та рухоме майно, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та перебуває на їх балансі станом на 01 серпня 2014 року.
П. 28 рішенням КМР 270/270 районним в місті Києві державним адміністраціям у чотиримісячний строк з дати набрання чинності цим рішенням:
- Забезпечити складання переліків об'єктів, які належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та згідно з пунктами 3, 6, 9, 12, 14, 16, 19, 22, 24, 26 цього рішення передаються комунальним підприємствам, зазначеним у пунктах 1, 4, 7, 10, 13, 15, 17, 20, 23, 25 цього рішення, та надати їх Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
- Забезпечити передачу на баланс комунальних підприємств, зазначених у пунктах 1, 4, 7, 10, 13, 15, 17, 20, 23, 25 цього рішення, житловий фонд, який був переданий до сфери управління відповідних районних в місті Києві державних адміністрацій.
Отже, згідно рішення КМР 270/270 будинки було передано на баланс КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва». Рішенням Київської міської ради № 467/1331 від 14 травня 2015 року було передано КК «ЦКС» комунальні підприємства без житлового фонду Печерського району.
Виходячи з даних рішень КМР володільцем інформаційної бази споживачів послуг з утримання будинків та прибудинкової території та технічної документації на дані будинки в Печерському району міста Києва є виключно КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва».
А тому, дане обґрунтування протирічать рішенням КМР.
З огляду на вищезазначене та враховуючи наявність конкуренції на відповідному ринку послуг, Комунальний концерн «Центр комунального сервісу» не являється монопольним їх виконавцем, а тому, відповідно, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» при проведені переговорної процедури закупівель порушує права та законні інтереси інших учасників, принцип здійснення закупівель, визначений ст. 5 ЗУ «Про державні закупівлі», а саме - добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Після проведення аналізу зазначеної переговорної процедури закупівлі з КК «ЦКС», видно, що КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» вчиняє протиправні дії та порушує визначені Законом України «Про публічні закупівлі» порядок проведення закупівель, шляхом спроби прямого підписання договору з КК «ЦКС», при цьому, приховуючи закупівлю, яка повинна проводитись за процедурою відкритих торгів, а права учасників, які відповідають критеріям, які б могли взяти участь у процедурі закупівлі, як би вона проводилась за процедурою відкритих торгів, були порушені у зв’язку з проведення переговорної процедури.
Враховуючи викладене вище, Скаржник, Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісна компанія «Центр надання адміністративних послуг», вважає, що Замовник, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва», зобов’язаний відмінити процедуру закупівлі ДК 021:2015 за кодом 72310000-1 Послуги з обробки даних (послуги з актуалізації даних про споживачів, нарахування і облік сплати населенням за послуги з застосуванням відповідного програмного забезпечення, послуги комплексного обслуговування споживачів за принципом «єдиного вікна».), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-11-012701-c, та, у випадку подальшої необхідності в наданні даних послуг, оголосити (провести) за процедурою відкритих торгів
З метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, керуючись ст.ст. 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі ДК 021:2015 за кодом 72310000-1 Послуги з обробки даних (послуги з актуалізації даних про споживачів, нарахування і облік сплати населенням за послуги з застосуванням відповідного програмного забезпечення, послуги комплексного обслуговування споживачів за принципом «єдиного вікна».), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-11-012701-c.
3. Зобов’язати Замовника (КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва») відмінити процедуру закупівлі ДК 021:2015 за кодом 72310000-1 Послуги з обробки даних (послуги з актуалізації даних про споживачів, нарахування і облік сплати населенням за послуги з застосуванням відповідного програмного забезпечення, послуги комплексного обслуговування споживачів за принципом «єдиного вікна».), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-12-11-012701-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 21.12.2020 13:43
- Протокол засідання тендерного комітету КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» від 11 грудня 2020 року № 82/11 21.12.2020 13:43
- Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 грудня 2016 року № 1244 «Про єдину міську службу для комплексного обслуговування споживачів житлово-комунальних послуг за принципом «єдиного вікна 21.12.2020 13:43
- Рішення Київської міської ради від 21.09.2017 року № 40/3047 «Про затвердження Положення про інформаційну систему» 21.12.2020 13:43
- Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30 листопада 2020 року № 1872 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністра 21.12.2020 13:43
- Рішення Київської міської ради від 14.05.2015 року № 467/1331 «Про створення комунального концерну «Центр комунального сервісу» 21.12.2020 13:43
- Рішення Київської міської ради від 9 жовтня 2014 року № 270/270 «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва» 21.12.2020 13:43
- Рішення від 23.12.2020 №23752 + лист Замовнику.pdf 24.12.2020 18:48
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 05.01.2021 № 62.pdf 06.01.2021 11:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.01.2021 № 460.pdf 14.01.2021 18:10
- Рішення від 13.01.2021 № 460.pdf 16.01.2021 19:50
- Заперечення на скаргу антимонопольний комітет.pdf 30.12.2020 20:41
- Заперечення на скаргу антимонопольний комітет - фінал.docx 30.12.2020 20:41
- Свідоцтво держ.реєстрація ком.бюлетень.jpg 30.12.2020 20:41
- Експертний висновок.PDF 30.12.2020 20:41
- Протокол відміна ЦКС.PDF 18.01.2021 17:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.12.2020 14:24
Дата розгляду скарги:
05.01.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.12.2020 18:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.01.2021 19:51
Дата виконання рішення Замовником:
18.01.2021 17:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ