• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Кабелі середньої напруги

Завершена

1 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
Період оскарження: 11.12.2020 13:48 - 01.01.2021 00:00
Скарга
Скасована

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: fb320fe2394a4f939765bb9af29fa1e5
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-11-008916-c.a2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» (далі – Замовник) було прийнято рішення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі за кодом CPV згідно ДК 021-2015: 31321220-0 Кабелі середньої напруги (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-12-11-008916-c) (далі – Процедура закупівлі). Очікувана вартість - 1 700 000,00 грн. з ПДВ. Кінцева дата подання пропозицій призначена на 05.01.2021 р. Станом на дату публікації даної процедури закупівлі Замовником було висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника №21 від 09.12.2020 року, яка містить дискримінаційні умови. Будучи потенційним учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОФТЕР» (далі – ТОВ «СОФТЕР» або Скаржник) повідомляє про порушення Замовником норм Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 01.01.2021 00:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОФТЕР", Чудопалов Андрей 380661574140 SOFTER.KIEV@GMAIL.COM
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога на порушення у ТД

Номер: 05e481cd4c924bc683391f0635b0545f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-11-008916-c.c1
Назва: Вимога на порушення у ТД
Вимога:
Замовник визначив предмет закупівлі таким чином, що участь в закупівлі зможе взяти лише той учасник, який запропонує продукцію одного виробника, а саме: ПАТ «Завод «Південкабель». Такі дії Замовника призводять до штучного обмеження конкуренції на торгах та усунення від участі потенційних учасників закупівлі. Замовником визначено технічні вимоги до предмету закупівлі та встановлено перелік та кількість продукції, які об'єднані в один загальний предмет закупівлі. Згідно вказаного переліку до предмета закупівлі включено 16 позицій товару об'єднаних в один лот. Наше підприємство має намір прийняти участь в даній процедурі закупівлі, та виконати вимоги договору по економічно вигідній пропозиції та поставити 12 позицій товару. Але, щоб прийняти участь у даній процедурі закупівлі учасник має надати пропозицію по всім 16 позиціям загального предмету закупівлі. Перелік продукції містить, позиції кабелів марки АСБл та АПвЭогПу. На території України представлений лише один виробник ПАТ «Завод «Південкабель», який виготовляє зазначену продукцію. Жодних виробників, які виробляють дану продукцію, яка повністю відповідає вимогам замовника, в тому числі еквівалент, крім ПАТ «Завод «Південкабель», представлених на території України немає. З метою постачання усього предмету закупівлі згідно Тендерної документації, учасник має набути безпосередні контакти виключно з вказаним виробником. Об'єднавши всі позиції в один лот, Замовник звужує коло потенційних учасників, які мають можливість поставити більшу частину товару та мають безпосередні договори з іншими виробниками продукції. Хочемо зазначити, що крім ПАТ «Завод «Південкабель» є ще два виробники кабелів марки АСБл: ТОВ «Камський Кабель» (Росія), АТ "Узкабель"( Узбекистан). Але відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 № 1147«Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» встановлено перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації до якого включено провідники електричні для напруги понад 1000В (код згідно УКТЗЕД 8544 60). Отже, продукцію, яка походить з Російської Федерації, в тому числі ТОВ «Камський Кабель» Росія), жоден з потенційних учасників торгів запропонувати не зможе. Наказом ДІЇ "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" "Про скасування міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року" від 14.12.2015 р. № 187 з 1 січня 2019 року переважна більшість міждержавних стандартів (ГОСТ) розроблених до 1992 року, втратили чинність в Україні. АТ "Узкабель" ( Узбекистан) виготовляє продукцію, яка відповідає ГОСТ 18410-73 «Кабели силовые с пропитанной бумажной изоляциєй. Технические условия», який також втратив чинність на території України. Відповідно до роз'яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі з питань застосування стандартів, якщо ГОСТ скасовано національним органом стандартизації - він вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний "текст". Тобто за умови добровільності застосування стандарту, але з метою мати будь які інструкцію, правила тощо, які впорядковують діяльність у той чи іншій сфері, може застосовуватися не чинний ГОСТ (національний стандарт), якщо на нього не передбачається робити посилання у відповідній сфері діяльності. Враховуючи вищезазначене, можна сказати, що виробники можуть застосовувати скасовані ГОСТ у своєї господарської діяльності та для своїх професійних потреб як звичайні інструкцію, правила тощо, але не можуть робити посилання на такі ГОСТ, тому що вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації. Отже, продукція виробництва АТ "Узкабель"( Узбекистан) не може бути запропонована учасниками закупівлі. Таким чином, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які запропонують продукцію одного виробника ПАТ «Завод «Південкабель». На підставі викладеного, заявлений до закупівлі предмет є штучно об'єднаним та потребує поділення на окремі частини з урахуванням особливостей виробництва окремих позицій в межах загального бюджету закупівлі. Отже, Замовник зобов'язаний виділити в окремий лот позиції позиції 8-10, 16 (марки АСБл-10 3х70 (ож), АСБл-10 3х120 (ож), АСБл-10 3х185 (ож), АПвЭогПу-35 1х95/35 ). Вимагаємо усунути порушення та дискримінаційні, незаконні вимоги зазначені вище, шляхом внесення змін до тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України. Також зауважуємо що АМКУ були вже розглянуті аналогічні скарги, та прийняті рішення на усунення дискрімінаційних вимог (рішення додаються).
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Предмет закупівлі сформовано Замовником у відповідності до Поряду визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708. Згідно Порядку визначення предмета закупівлі предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Відповідно Замовник не зобов’язаний визначати окремі лоти предмета закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.01.2021 10:01