• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо,Бензин А-92 для потреб підприємства)

Орієнтовна кількість -17000 літрів в т ч : дизельне паливо-15000 л бензин А-92 -2000 л.Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно усі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Пропозиція конкурсних торгів складається українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів.

Торги відмінено

390 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 900.00 UAH
Період оскарження: 11.12.2020 13:31 - 19.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 16900b719b1841cca12ccf9293841f07
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-11-008491-c.c4
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – Тячівське міське комунальне підприємство «Міськжитлокомунгосп» вилучити дискримінаційні умови зазначені в даній скарзі, шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів на закупівлю UA-2020-12-11-008491-c, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: «Нафта і дистиляти – за кодом CPV за ДК 021:2015 – 09130000-9.
Дата розгляду скарги: 06.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.12.2020 20:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.01.2021 20:04
Дата виконання рішення Замовником: 15.01.2021 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання постанови рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 201 -р/пк-пз від 06.01.2021 року замовник вирішив внести зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "СОЛВІНГ СІСТЕМС", Николай Хараберюш +380955450554 ssystems.tenders@gmail.com
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА

Номер: c360749c809040c8885d9f3438b11ab5
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-11-008491-c.c3
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Тендерна документація містить ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. Вимоги, встановлені тендерною документацією СУПЕРЕЧАТЬ ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Згідно п. 6 Розділу ІІІ до Тендерної документації визначено: «Копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (ЄДИНОГО ЗРАЗКА ЄДИНОГО БРЕНДУ), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС/АЗК. Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (емітента) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання). Якщо власник (емітент) талонів здійснює господарську діяльність без використання печатки надається оригінал листа, датованого не раніше 1 січня 2021 року, від власника (емітента) талонів із зазначенням цього. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони). Талони, які Учасник надає в складі тендерної пропозиції, повинні бути ЄДИНОГО ЗРАЗКА, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником.» Незважаючи на те, що ЗАМОВНИКОМ НЕ ЗАПЕРЕЧУЄТЬСЯ можливість участі в процедурі Закупівлі, учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, Замовник зазначає явно дискримінаційні умови, щодо наявності інтелектуальних прав на використання торгової марки. Вимагаючи від учасників наявність талонів власної торгової марки - Замовник ПОРУШУЄ принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично УНЕМОЖЛИВЛЮЄ виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька ПАРТНЕРСЬКИХ МЕРЕЖ АЗС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС. Отже, фактично тендерна документація та позиція Замовника викладена в запереченнях на скаргу, містить ВНУТРІШНІ ПРОТИРІЧЧЯ – з одного боку Замовник не заперечує можливість участі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів – з іншого боку, без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає в п. 3 талони єдиного зразка та наявність інтелектуальних прав на використання цієї торгової марки. В своїх запереченнях Замовник сам того не бажаючи, ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР оскаржуваних вимог тендерної документації, оскільки стверджує про обов’язок Учасників укласти субліцензійні договори з партнерами. При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг). Так само відсутні і належні заперечення Замовника, щодо необхідності надання Учасником талонів торгової єдиного зразка. В кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера. В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.». Враховуючи РЕКОМЕНДАЦІЇ Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка та наявності права на використання об’єктів інтелектуальної власності, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування. Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника МІСТИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені ЗВЕРНУТИСЯ до АМКУ за оскарженням умов документації. Враховуючи викладене та керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» – ВИМАГАЄМО: - ВИЛУЧИТИ дискримінаційні умови, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ(знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони). - ВИЛУЧИТИ дискримінаційні умови щодо ПРОПОЗИЦІЇ ТАЛОНІВ ЄДИНОГО ЗРАЗКА.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації в частині встановлення вимоги щодо наявності документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір). Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі, предметом закупівлі є паливо-мастильні матеріали, способом їх отримання-талони. Документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг), відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір) підтверджує відповідність кваліфікаційним вимогам, передбаченим законодавством України в частині здійснення публічних закупівель, кваліфікаційний критерій 1 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (наявність обладнання та матеріально-технічної бази). Окрім цього, аналіз ринку свідчить про БЕЗУМОВНУ КОНКУРЕНЦІЮ на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. Звертаємо Вашу увагу, що після детального вивчення ринку, встановлено наявність єдиних зразків талонів у багатьох суб’єктів підприємницької діяльності, до прикладу: ТОВ «ВОГ КАРД», Підприємство з іноземними інвестиціями «АМІК Україна», ТОВ «БРСМ_НАФТА», ПП «ОККО Контракт». Виходячи з вищенаведеного умова щодо забезпечення конкуренції є безумовно дотримана. Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, який потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи неодноразові відрядження автомобілів замовника, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок. Враховуючи вищенаведене, уповноваженою особою прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА

Номер: 486dc1db34f2453bbd4da3c0dc3b0f0e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-11-008491-c.c2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Тендерна документація містить ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. Вимоги, встановлені тендерною документацією СУПЕРЕЧАТЬ ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Згідно п. 1.2 Додатку 3 до Тендерної документації визначено: «1.2. Учасник повинен мати (у користуванні / власності, тощо) розгалужену мережу АЗС (НЕ МЕНШЕ ДВОХ), які повинні бути розташовані на території м. Тячів (у пропозиції надати довідку в довільній формі з переліком АЗС, які розташовані лише на території міста Тячів та підтверджуючі документи на право користування АЗС).» Здійснивши аналіз місцерозташування АЗС в м. Тячів нами було встановлено, що умову щодо наявності двох автозаправних станцій АЗС в м. Тячів НЕВЗМОЗІ ВИКОНАТИ ЖОДЕН УЧАСНИК, тому що у м. Тячів існує – мережа UPG – 1 АЗС, мережа ОККО – 1 АЗС, мережа WOG – 1 АЗС, мережа БРСМ – 1 АЗС, мережа Sun Oil – 1 АЗС, мережа Укрнефть – 1 АЗС. Отже, умови тендерної документації унеможливлюють участь та звужують коло учасників до нуля. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації. Враховуючи викладене та керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО: 1. Вилучити дискримінаційні умови, щодо наявності у користуванні / власності, тощо) розгалуженої мережі АЗС (НЕ МЕНШЕ ДВОХ), розташовані на території м. Тячів, зменшивши кількість АЗС до одиниці.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації в частині встановлення вимоги щодо наявності АЗС (НЕ МЕНШЕ ДВОХ), які повинні бути розташовані на території м.Тячів. Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію, власних потреб. Умова щодо місцезнаходження АЗС, яка передбачена тендерною документацією, необхідна для забезпечення безперебійної діяльності замовника торгів. Законодавчо замовник не обмежений у прописані кількості, місцезнаходження АЗС, які б забезпечили в повному обсязі виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Окрім цього, аналіз ринку свідчить про БЕЗУМОВНУ КОНКУРЕНЦІЮ на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою, та демпінгують ціни. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що заявник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Враховуючи вищенаведене, уповнаваженою особою прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА

Номер: 2078b9db90384317b8c749012f128f1f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-11-008491-c.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Тендерна документація містить ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ, які обмежують в праві на участь учасників, які мають можливість здійснювати поставку палива для потреб Замовника. Вимоги, встановлені тендерною документацією СУПЕРЕЧАТЬ ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Згідно п. 1.3 Додатку 3 до Тендерної документації визначено: «1.3. У разі надання товару по талонах/скретч-картках, термін дії талонів/скретч-карток 2 РОКИ.» Встановивши вимогу щодо строку дії талонів/скретч-карток 2 роки – Замовник обмежив учасників, які пропонують отримати замовнику талони з меншим терміном, оскільки талони з таким строком дії мають лише одиниці АЗС. У разі закінчення терміну дії такого талону, такі учасники здатні надати гарантію безоплатного обміну талонів на нові без втрати кількості та якості палива і так само гарантувати Замовнику безперебійну цілодобову заправку транспортних засобів Підприємства. А в даному випадку Замовник значно ЗВУЖУЄ коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи викладене та керуючись статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО: 1. Вилучити дискримінаційні умови, щодо термін дії талонів/скретч-карток 2 роки, змінивши на термін дії 1 рік (12 місяців)
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації в частині встановлення вимог тендерної документації. Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Аналіз ринку свідчить про БЕЗУМОВНУ КОНКУРЕНЦІЮ на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою, та демпінгують ціни. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, що заявник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимог, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів. Враховуючи вищенаведене, уповноваженою особою прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено