-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Борошно та крупи
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються Замовником, викладаються українською мовою. Тендерна пропозиція та усі документи, підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, які надаються в складі тендерної пропозиції можуть бути складені українською або російською мовами. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
235 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 175.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 175.00 UAH
Період оскарження:
11.12.2020 12:39 - 23.12.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
cd0e224b0f6641649002875519a8e8c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-11-007097-c.c1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
№ 16/3-в від 16.12.2020 р. Тендерному комітету
Шановний Замовнику!
Звертаємось до Вас з метою усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником, Державним Підприємством «Мирноградвугілля» 11 грудня 2020 року було оголошено відкриті торги ID UA-2020-12-11-007097-c на закупівлю за ДК 021:2015 – 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості».
Ми маємо намір взяти участь у вказаній закупівлі.
Однак, детально проаналізувавши тендерну документацію, ми звернули увагу на наявність в ній дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
1. У п.п. 1.3. п. 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до Учасників процедури закупівлі» тендерної документації, в частині наявності позитивного досвіду виконання аналогічного договору, встановлена вимога щодо наявності досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, з приміткою, що Замовник приймає лише договір, що оприлюднений в електронній системи закупівель та може бути перевірений в системі Прозорро.
Дана вимога обмежує можливість взяти участь у торгах тим учасникам, які раніше не працювали з державним замовленням, однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») не передбачено обмежень стосовно контрагента за договором та формою укладання останнього.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаю їх протиправними та дискримінаційними.
Така позиція підтверджується і рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Зокрема, у рішенні № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018 р. викладено, що дії Замовника в частині встановлення умови надання договору з бюджетними установами порушують принципи здійснення закупівель і призвели до дискримінації Учасника. Аналогічна позиція викладена в рішенні № 521-р/пк-ск від 15.04.2015 р., в якому орган оскарження зазначив, що встановлення вимоги надання аналогічного договору саме за результатами проведення державних закупівель обмежує участь в процедурі закупівлі суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів, однак не за результатами державних закупівель. Це, на думку колегії, є порушенням ч. 3 ст. 22 Закону в частині недискримінації учасників.
Таким чином, вважаємо, що встановлення вищезазначеного положення є незаконним та порушує права потенційних учасників даних торгів.
2. У п. 2.12 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання сертифікату на відповідність вимогам стандарту ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements with guidance for use. Метою цієї вимоги зазначається запобігання поширення коронавірусної інфекції COVID-19 та нібито виконання приписів ст. 13 ЗУ “Про охорону праці”.
Ст. 13 ЗУ “Про охорону праці” визначає загальні обов'язки роботодавця з організації функціонування системи управління охороною праці. Жодних імперативних приписів щодо оформлення будь-яких сертифікатів не містить як ЗУ “Про охорону праці”, так і інше законодавство України. Роботодавець має право самостійно визначати, яким саме чином організовувати комплекс заходів, направлених на неухильне дотримання вимог законодавства про охорону праці і несе за це відповідальність.
Сертифікація на відповідність вимогам ISO 45001 необхідна перш за все тим підприємствам, в діяльності яких передбачаються роботи підвищеної небезпеки та може мати місце ризик нанесення шкоди здоров’ю працівників. ISO 45001 - це міжнародний стандарт, що створений для допомоги організаціям в усіх галузях промисловості, покликаний зменшити кількість виробничих травм і професійних захворювань у всьому світі.
Для малих та середніх підприємств, що надають послуги щодо торгівлі продуктами харчування та напоями, в тому числі транспортування, складування, зберігання та відвантаження, немає необхідності і комерційного сенсу втілювати міжнародний стандарт “ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements with guidance for use”. Достатнім підтвердженням виконання вимог законодавства про охорону праці, є проходження посадовими особами відповідного навчання, подальше навчання та ознайомлення працівників з правилами безпеки праці та гігієни.
Вважаємо вимоги, встановлені Замовником незаконними, необґрунтованими, дискримінаційними та такими, що порушують наші права як суб’єкта господарювання.
Виходячи з вищевикладеного, прошу усунути порушення шляхом внесення змін в тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Учасник
- мука UA-2020-12-11-007097-c.doc 16.12.2020 11:39
Дата подачі:
16.12.2020 11:39
Вирішення:
По питанню першому Вашої вимоги в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
По питанню другому повідомляємо, що Для перевірки можливості учасника безперервно та якісно забезпечувати постачання товару протягом всього часу виконання зобов’язань, а також для перевірки того, що підприємство-учасник відповідає обов’язковим вимогам чинного законодавства, не має ризику нанесення шкоди своїм працівникам та зможе забезпечити своєчасне та якісне постачання товару, відповідно до п.4 ч.2 та ч.3 ст.22 Закону Замовник встановив вимоги, зазначені у п. 2.12 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації.
Сертифікат, який вимагається Замовником, передбачений чинним законодавством України –відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. Оскільки пройти сертифікацію та отримати необхідний сертифікат може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від форми власності, тому ця вимога Замовника не є дискримінаційною та загалом відповідає діючому законодавству України, що неодноразово підтверджувала своїми рішеннями постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг АМКУ.
Статус вимоги:
Задоволено