-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Усі документи у складі тендерної пропозиції, що складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. Інші документи, складені мовою, іншою, ніж українська або російська, мають супроводжуватись перекладом українською мовою в порядку, передбаченому п.7 розділу 1 тендерної документації.
Завершена
1 500 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
10.12.2020 15:53 - 27.12.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
8f28a6723004473b94d0a5210f9aaf3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-10-012995-c.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Автолайф Центр» , як учасник закупівлі
UA-2020-12-10-012995-c повідомляємо наступне:
За результатом аукціону, було визнано переможцем, пропозицію ТОВ «Автоцентр «Європа».
ТОВ «Автолайф Центр» не погоджується з прийнятим Замовником рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують права та інтереси Учасників, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з наступних підстав:
відповідно до п.14 Додатку 2 Тендерної документації, «СТО Учасника повинно мати спеціалізоване ліцензійне програмне забезпечення для реалізації і правильного використання запчастин, інтервалів та трудомісткості чергового обслуговування автомобілів, технології їх ремонту та діагностики (надати копію або скановану з оригіналу копію відповідного документу-ліцензійної угоди, договору, сертифікату).
Відповідно до цієї вимоги Учасники повинні були надати і ліцензійну угоду, і договір, і сертифікат. В той же час ТОВ «Автоцентр «Європа», на виконання вищевказаної вимоги надає тільки копію договору та копію ліцензійної угоди, чим не виконує вимоги Тендерної документації Замовника.
В зв’язку з вищезазначеним вважаємо, визнання переможцем ТОВ «Автоцентр «Європа», неправомірним та повинно бути переглянуто Замовником.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі»:
ПРОСИМО:
1. Прийняти вимогу до свого розгляду.
2. Скасувати прийняте рішення щодо визнання переможцем пропозицію ТОВ «Автоцентр «Європа».
В разі ігнорування наших вимог нами буде подано скаргу, на дії уповноважених осіб Замовника, до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Листи (додатки до протоколу розгляду вимоги).pdf 20.01.2021 17:06
- Протокол розгляду вимоги ТОВ АВТОЛАЙФ ЦЕНТР.pdf 20.01.2021 17:06
Дата подачі:
16.01.2021 12:23
Вирішення:
Шановний учасник! Пунктом 14 Додатку 2 до тендерної документації Замовником дійсно встановлено вимогу щодо наявності на СТО Учасника спеціалізованого ліцензійного програмного забезпечення для реалізації і правильного використання запчастин, інтервалів та трудомісткості чергового обслуговування автомобілів, технології їх ремонту та діагностики. На підтвердження відповідності зазначеній вимозі Учасники мали надати копію або скановану з оригіналу копію відповідного документу - ліцензійної угоди, договору, сертифікату. Тобто, Замовник вимагав наявність в складі пропозиції Учасника одного документу з зазначеного переліку.
На виконання зазначеної вимоги Учасником ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» в складі пропозиції завантажено файл «19. Документи, що підтверджують наявність спеціалізованого ліцензійного програмного забезпечення.рdf», який містить скановану з оригіналу копію Договору про надання ліцензії на право використання бази даних «Autodata Online.Діагностика та ремонт» від 16 квітня 2020 року № 18210654626534 та акту надання послуг до нього, а також завірену копію Ліцензійної угоди і договору про надання послуг технічного обслуговування від 01 квітня 2014 року № 39981, що посвідчує право ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» на використання іншого ліцензійного програмного продукту, а саме AudaNet150 з підключенням додаткових опцій.
Протягом строку розгляду вимоги, Замовником було отримано лист від товариства з обмеженою відповідальністю «А.Б.C. Україна» (додається), що підтверджує наявність у ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» діючої ліцензії на використання бази даних «Autodata Online.Діагностика та ремонт» та доступу до неї за допомогою засобів авторизації через мережу Інтернет, а також лист товариства з обмеженою відповідальністю «Аудатенкс Україна» (додається) про наявність в переможця торгів права на використання ліцензійного продукту AudaNet.
Разом з тим, зміст зазначених листів дозволяє зробити висновок про те, що підтвердженням факту надання доступу та ліцензії на використання програмного забезпечення «Autodata Online. Діагностика та ремонт» є договір про надання ліцензії на право використання бази даних та акт надання послуг, підписаний уповноваженими представниками сторін, а право на використання ліцензійного програмного забезпеченням AudaNet посвідчується лише ліцензійною угодою. Ні ТОВ «Аудатенкс Україна», ні ТОВ «А.Б.C. Україна» не надають ліцензіатам (користувачам) сертифікату, який би посвідчував право на використання програмними продуктами. Скановані копії листів додаються.
Отже, ТОВ «АВТОЦЕНТР «ЄВРОПА» має спеціалізоване ліцензійне програмне забезпечення для реалізації і правильного використання запчастин, інтервалів та трудомісткості чергового обслуговування автомобілів, технології їх ремонту та діагностики, та надало в складі своєї пропозиції належне тому підтвердження у формі копій договору та ліцензійної угоди, що посвідчують право використання двома ліцензійними програмними продуктами, чим підтвердило відповідність своєї пропозиції вимогам, встановленим Замовником в тендерній документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо вимог Замовника у Додатку 2 документації.
Номер:
155607e963fb4d1e82bf34106ee95e73
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-10-012995-c.c1
Назва:
Щодо вимог Замовника у Додатку 2 документації.
Вимога:
Відповідно до пункту 16 Додатку 2 до Тендерної документації, Замовник визначив необхідність надати у складі пропозиції копію сертифікату про визнання вимірювальних можливостей обладнання СТО, яке видане ДП «Укрметртестстандарт» або іншою організацією, уповноваженою на проведення такої сертифікації, що має бути чинним на дату його подання та з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, а також копії (або скановані копії з оригіналів) свідоцтв на повірку (калібрування) стосовно наступного обладнання:
стенд контролю та регулювання світла фар;
стенд для балансування коліс;
стенд регулювання розвалу і сходження коліс;
стенд перевірки гальмівних сил автомобіля з вимірювачем часу спрацювання гальм;
манометр;
димомір;
вимірювач рівня звуку;
газоаналізатор;
ключ моментний;
При цьому, предметом публічної закупівлі є послуги з технічного обслуговування транспортних засобів, а не власне запитуване обладнання. Правова природа договору про надання послуг полягає в спрямуванні на досягнення певного корисного і правомірного результату. При цьому, якісні та гарантійні показники результату послуги, в даній конкретній закупівлі встановлюються Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, які затверджених наказом Міністерства юстиції України від 28.11.2014 р. № 615 і дотримання яких, в свою чергу гарантує Учасник. При цьому, Замовник самостійно, в пункті 13 Додатку 2 до Тендерної документації визначив перелік обладнання, яке має бути використане при наданні послуги.
Поряд з цим, сертифікація обладнання, яке буде використане під час надання не належить до кваліфікаційних критеріїв, а чинним законодавством не встановлено обов`язку проводити визначеного в пункті 16 Додатку 2 до Тендерної документації обладнання.
Згідно з положеннями частини 11 статті 26 Закону України про публічні закупівлі, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції / пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Так в період з 10.05.1993 по 01.01. 2018 року в Україні діяв Декрет про стандартизацію та сертифікацію №46-93, який визначав правові та економічні основи систем стандартизації та сертифікації, встановлював організаційні форми їх функціонування на території України. На виконання вимог Декрету, з 01.02.2005 року по 01.01.2018 року в Україні діяв Наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, яким було встановлено Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Зазначені нормативно – правові акти втратили свою чинність, зокрема Декрет - 01 січня 2018 року та Перелік продукції що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні – з 16.03.2018 року, як наслідок і обов’язкова сертифікація була скасована.
Таким чином, можна зробити висновок, що тендерна документація містить вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. На нашу думку, такий кваліфікаційний критерій є дискримінаційним, адже імперативної вимоги законодавця щодо отримання вказаних сертифікатів немає.
Вказана позиція додатково підтверджується рішенням шостого апеляційного адміністративного суду у справі 826/15639/17. В якій суд зазначає: «З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Позивачем було доведено у складі тендерної пропозиції відсутність обов`язку мати сертифікат». Враховуючи вищевикладене, інформація викладена в пункті 16 Додатку 2 до Тендерної документації є дискримінаційною, та такою, що штучно звужує кількість учасників закупівлі і як наслідок – вимагаємо скасувати (видалити) пункт 16 Додатку 2 до Тендерної документації.
Більше того, відповідно да тендерної документації Разом з цим, звертаємо увагу, на те, що норми Закону України встановлюють, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином, з однієї сторони вимога, яка викладена пункті 16 Додатку 2 до Тендерної документації є дискримінаційною, та такою, що штучно звужує кількість учасників закупівлі, а з іншої сторони – відсутність документів визначених в пункті 16 Додатку 2 до Тендерної документації з огляду на пряму імперативну норму Закону України «Про публічні закупівлі» не може бути підставою для відхилення пропозиції.
З огляду на вищевикладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та прибрати п.16 Додатку 2 тендерної документації, як дискримінаційний.
Щодо інформації викладеної в пункті 18 Додатку 2 до Тендерної документації - Замовник визначає, що на підтвердження Учасник повинен надати копію (або скановану копію з оригіналу) відповідного сертифікату (ДСТУ ISO 9001:2015), чинного протягом строку дії договору про закупівлю, вказану в проєкті такого договору. Учасник вважає вимогу щодо обов‘язковості чинності сертифікату протягом строку договору дискримінаційної, адже сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 є строковим документом, і по завершенню строку, відбувається його поновлення (подовження).
Цілком логічним і зрозумілим є корелятивна незалежність строку дії сертифіката та дати оголошення торгів. В зв‘язку з чим, на момент участі в публічних торгах в окремих учасників строк дії сертифікату може складати, як більше ніж строк дії договору так і менше. Характерно, що Учасник може надати зобов‘язання щодо поновлення (продовження) строку дії сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, у випадку завершення такого строку до завершення строку договору, однак вимога щодо відповідності строку дії сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 до строк дії договору є дискримінаційною.
З огляду на вищевикладене, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме п. 18 Додатку 2 тендерної документації викласти в наступній редакції: «Учасник повинен мати впроваджену на підприємстві систему управління якістю з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів, сертифікованих згідно ДСТУ ISO 9001:2015 (на підтвердження Учасник повинен надати копію (або скановану копію з оригіналу) відповідного сертифікату»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.12.2020 11:39
Вирішення:
1. Щодо п. 16 Додатку 2 вимог тендерної документації:
Шановний Учасник, повідомляємо Вам, що перед публікацією оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник проводить аналіз ринку надання послуг за відповідним предметом закупівлі. Враховуючи специфіку діяльності нашої організації та відповідальність службових осіб, на яких покладені обов’язки щодо забезпечення охорони життя, прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, до учасників висуваються посилені вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази та обладнання, якість та технічний стан яких повинен мати документальне підтвердження здатності забезпечити точність та якість необхідних показників обладнання за призначенням, для аналізу несправностей систем автотранспортних засобів та діагностики.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 22 грудня 2015 року замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація Замовника може містити іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Повідомляємо, що технічні вимоги встановлені Замовником із врахуванням аналізу різних СТО міста Києва та визначення відповідності таких СТО вимогам, які встановлені тендерної документації даної закупівлі та не є дискримінаційними. ДП «Укрметртестстандарт» - це організація, яка має визнання державного рівня щодо сертифікації, оцінки відповідності, випробування, калібрування. Станом на сьогодні сертифікація вимірювальних можливостей здійснюється ДП «Укрметртестстандарт» на добровільних засадах. Доступ до отримання такого сертифікату для всіх Учасників є рівним, відкритим та необмеженим. За запитом учасника ДП «Укрметртестстандарт» проводить випробування та оцінювання важливих елементів обладнання СТО, щодо точності їх показників, та у разі відповідності такого обладнання всім вимогам до якості і стану, Учаснику видається сертифікат, який вказує на безперечну технічну здатність СТО забезпечити точну діагностику, перевірку та виявлення їх несправностей автотранспортних засобів. Кожен учасник, для доведення свого технічного потенціалу та ус разі наявності потужної необхідної матеріально-технічної бази, має можливість на рівних засадах здійснити таке оцінювання та сертифікацію. Отримання Учасниками свідоцтв калібрування/повірок вимірювальних засобів, виданих організацією (калібрувальною лабораторією), яка акредитована відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025, на наступне обладнання: стенд контролю та регулювання світла фар; стенд для балансування коліс; стенд регулювання розвалу і сходження коліс; стенд перевірки гальмівних сил автомобіля з вимірювачем часу спрацювання гальм; манометр; димомір; вимірювач рівня звуку; газоаналізатор; ключ моменти., свідчить про добровільне відповідальне ставлення до стану засобів вимірювальної техніки з вимірювальними функціями, що перебувають в експлуатації у Учасника, це свідчить про контроль зносу та технічного стану обладнання, яке необхідне для надання якісних послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів відповідно даної закупівлі. Наголошуємо, що у місті Києві достатньо СТО, які відповідають вищевказаним вимогам, чим підтверджують свій технічний потенціал та потужність матеріально-технічної бази, які здатні забезпечити безперебійну діяльність організації Замовника, пов’язану із забезпеченням охорони життя, прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.
2. Щодо п. 18 Додатку 2 вимог тендерної документації:
Не є дискримінаційною вимога Замовника щодо надання учасниками копії сертифікату (ДСТУ ISO 9001:2015), чинного протягом строку дії договору про закупівлю, оскільки зазначений сертифікат посвідчує відповідність системи управління якістю, запровадженої на підприємстві учасника, вимогам, закріпленим національним стандартом й Замовник на етапі кваліфікаційної пропозиції учасника, який за результатами електронного аукціону надав найбільш економічно вигідну пропозицію, та оцінки відповідності пропозиції такого учасника вимогам тендерної документації, має бути впевненим в якості послуг, що є предметом закупівлі, та надаватимуться учасником-переможцем протягом всього строку дії договору. Надання учасником в складі пропозиції сертифікату зі строком дії меншим за строк дії договору та гарантійного зобов’язання щодо поновлення (продовження) строку дії сертифікату, не гарантує того, що органу сертифікації за результатами розгляду відповідної заявки прийме позитивне рішення й подовжить строк дії сертифікату або видасть новий сертифікат. Крім того, учасники, не обмежені в праві звернення до органу сертифікації з метою подовження строку дії сертифікату до моменту закінчення строку його дії.
Статус вимоги:
Відхилено