-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо ( січень - грудень 2021 рік)
Завершена
2 218 303.12
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 183.03 UAH
мін. крок: 1% або 22 183.03 UAH
Період оскарження:
09.12.2020 15:32 - 21.12.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
ee973325ec5c4f99b75c6003d28356cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-09-012111-c.c3
Назва:
вимога
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога диспансер.pdf 31.12.2020 10:37
- В-дь на вимогу по газу.pdf 04.01.2021 09:21
Дата подачі:
31.12.2020 10:37
Вирішення:
Замовник згідно пункту 3, розділу V Тендерної документації вимагав довідку, складену в довільній формі, що містить опис товару, який пропонується постачати за договором, згідно з вимогами замовника щодо предмету закупівлі з обґрунтуванням імпортної складової ціни.
ТОВ «Трансгазпром» допустив невідповідність до вимог замовника в Додатку 2.1. Додатку 2.2 до тендерної пропозиції, що є підставою для відхилення учасника торгів.
Також замовник після повторного вивчення Тендерної пропозиції ТОВ «Трансгазпром» знайшов іншу невідповідність в тендерній пропозиції. Згідно до п. 5.5 «Проєкту договору» У складі тендерної пропозиції учасник закупівлі повинен надати оригінал експертного висновку або довідки з інформацію щодо середньоринкових цін по регіонах України від уповноваженого органу (торгово- промислової палати або іншого уповноваженого органу), із заначенням середньої ціни природного газу в Україні за 1000 метрів кубічних станом на день подання учасником тендерної пропозиції. ТОВ «Трансгазпром» Довідку ТПП(Цінова довідка) була складена 3 грудня 2020 року.
Замовник вимагав оригінал експертного висновку або довідки з інформацію щодо середньоринкових цін по регіонах України від уповноваженого органу (торгово- промислової палати або іншого уповноваженого органу) на подання учасником тендерної пропозиції ( з 9 грудня по 25 грудня 2020 року).
Згідно ч.8, ст 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Тому замовник вважає, що законно відхилив пропозицію ТОВ «Трансгазпром» на підставі ч. 2 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
720e57b1b1aa472781f51b9b01bcb422
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-09-012111-c.c2
Назва:
вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що : На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері постачання природного газу України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та лист про результати сертифікаційного аудиту (Додаток 2).
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.12.2020 16:44
Вирішення:
На Вашу вимогу повідомляємо наступне: Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність Замовника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Також Замовник повідомляє Учасників про те, що наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів. (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 та не вважає порушення права та законних інтересів Учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі). Тому Замовник не порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискриминує Учасників передбачені ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
52820f6a5c6743ad8d85b10181dace42
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-09-012111-c.b1
Назва:
вимога
Вимога:
Замовник у своїй тендерній документації (ТД) передбачив, зокрема, у проекті договору, строкові обмеження щодо зміни ціни (збільшення) на газ під час дії/виконання договору…….. Ціна природного газу може змінюватись Сторонами в порядку визначеному цим Договором протягом його дії у випадках, передбачених ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.15р. №922-VIII, але не частіше одного разу протягом розрахункового періоду (календарного місяця). ……
Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного. Відповідно до частин другої, третьої статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Частиною п`ятою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін, у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними. Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору, допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (частини перша, друга статті 632 Цивільного кодексу України). Однак, в умовах ринкової економіки ціна в договорі визначається попитом і пропозицією, конкуренцією та іншими економічними чинниками, тому при укладенні договору та визначення його умов сторони повинні розумно оцінювати ті обставини, за яких він буде виконуватись, зокрема враховувати тенденції зростання (падіння) цін на ринку товарів та послуг тощо. Зазначений висновок узгоджується з обов’язковою правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 14.06.2018 у справі №904/8354/16. Згідно системи Прозорро - Ціни на природний газ постійно змінюються в залежності від цін на міжнародних ринках та багатьох інших факторів, у тому числі сезонних. Це призводить до потреби коригування ціни поточних угод. Щоб покупець і постачальник могли зробити уточнення ціни об'єктивно, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, при аналітичнй підтримці Київської школи економіки, розробило рекомендацію по використанню Формульного ціноутворення на газ. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі України (№3304-04-54265-06 від 11.12.2018), зміна ціни на природний газ у публічних закупівлях врегульовується за допомогою формули, яка враховує динаміку курсу ЄВРО, зміну цін на міжнародній біржі (Natural gas NCG Eur/MWh month+1) та цін на українській біржі (УЕБ). Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, ГАЗУ та електричної енергії.
Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправними, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу газ природний.pdf 11.12.2020 12:01
Дата подачі:
09.12.2020 16:41
Вирішення:
Внесено зміни в тендерну документацію, а саме: Додаток №5 Проект договору
Статус вимоги:
Задоволено