Код за ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо по смарт-карткам та талонам, м. Запоріжжя (09134200-9)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: всі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами абзацу першого цього пункту тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) засвідчується нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Не перекладаються з російської на українську мову такі документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою.
Завершена
4 506 320.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 000.00 UAH
Період оскарження:09.12.2020 10:06 - 26.12.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги Тендерної документації Замовника
Номер:fdfc213f057d414c9b559a21868ff34e
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-12-09-001134-a.a1
Назва:Дискримінаційні вимоги Тендерної документації Замовника
Вимога:
Згідно Додатку 4 Тендерної документації Замовника учасник повинен мати талони та смарт-карти єдиного уніфікованого зразка, які приймаються на всіх АЗС, як на власних/орендованих АЗС та АЗС партнерів.
Вимагаючи від учасників наявність талонів та смарт-карт єдиного зразка Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів, смарт-карт здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний талон та смарт-карта повинні бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС з мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону та смарт-карти, який приймається в конкретній мережі. Єдиного талону між мережами різних брендів – не існує. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД.
Очевидно, що вимога «єдиного талону» штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону, смарт-карти єдиного уніфікованого зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони та смарт-карти єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів, смарт-карт від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «єдиний талон, смарт-карта для всіх мереж» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном та смарт-картою, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕєдиними талонами та смарт-картами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.
На підставі вищевикладеного вимагаємо вилучити дискримінаційні умови тендерної документації, а саме: наявність талонів, смарт-карт єдиного уніфікованого зразка, які приймаються на всіх АЗС учасника.
Доводимо до Вашого відома, що в системі наявні ухвалені рішення АМКУ щодо дискримінаційних вимог, зазначених вище (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-19-001778-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-09-12-000699-c). В разі ігнорування даної вимоги, будемо змушені звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:11.12.2020 10:49
Вирішення:Шановний учасник.
Згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одним учасником процедури закупівлі.
Згідно чинного Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (посилання: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html) на території міста Запоріжжя та Запорізької області знаходиться понад 300 АЗС. Тому, враховуючи той факт, що Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість пропонувати АЗС своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки (логотипу) АЗС, Замовник вважає вимоги тендерної документації обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
До того ж зауважимо, що виконання всього об’єму поставки за даною закупівлею потребує певного комплексу технічних можливостей, професійних знань та досвіду у виконанні аналогічних поставок та не може бути доручено некомпетентним учасникам без відповідної кваліфікації.
Розглядаючи подібні скарги суб’єктів господарювання та рішення Колегії, судові органи вже неодноразово звертали свою увагу на ту обставину, що намір взяти участь у декількох процедурах закупівлі та безпосередня участь та укладення за її результатами відповідних договорів не є тотожними поняттями та ймовірність неможливості виконання взятих скаржником зобов'язань у майбутньому не може розцінюватись як дискримінаційна умова тендерної документації.
Отже, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:30.12.2020 10:11